home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23291
  0 Brugere, 516 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: r0zzat
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Kategori: Nekrolog Konkurrence 2008
| | | |-+  Nekrolog konkurrencen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Nekrolog konkurrencen  (Læst 116162 gange)
Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #30: 25 Okt 2008, 00:15 »

Toni: Vi er bare dovne Smiley

Ville gerne havde deltaget i konkurrencen, men har desværre ikke haft tid. Skuffet
Jeg har også stemt på nr. 1. Den er god, synes jeg. Meget  præcis står der noget om FM08 som man kan genkende og grine lidt af Smiley

Nr. 7 og 4 synes jeg også var gode :-)

Ja okay, for det er nemlig også sjovt at se, at 90 har været inde og kigge på 1´eren og 73 på 11´er som står henholdsvis nederst og øverst! Det lader til i bare klikker ind på en, og stemmer  Opstemt Grin - så måske du har rat!  funny
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #31: 25 Okt 2008, 00:17 »

Synes også Nr 4 er rigtig god Opstemt
Logged

Vi skal alle være her.

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #32: 25 Okt 2008, 00:44 »

Efter min mening kan man have gjort sig ligeså umage - og mange endda mere umage - ved at få presset en nekrolog sammen til ti linjer. Det er efter min mening noget nemmere at komme med en længere smøre omkring hvad man synes om spillet, hvis man bruger mange linjer. Det kan der ikke herske to meninger om.

Og for mig er en nekrolog kort. Den fremhæver nogle af de ting, som personen/spillet har stået for, og så skal den ære den tid, som personen/spillet har levet i. Derfor faldt min stemme på nummer 1

Amen..

Jeg deltager selv (om end det ser ud til at det bliver med mindre held), så derfor må I undvære mine meninger om de forskellige. Dog vil jeg sige at 1'eren rammer meget godt, hvad en nekrolog bør indeholde.
Logged

Build Me Up Buttercup!

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #33: 25 Okt 2008, 00:49 »

nu deltager jeg også selv , men hvis man går ind på politikens hjemmeside og læser en nekrolog er der både fakta og indledning ..

Logged

Vi skal alle være her.

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #34: 25 Okt 2008, 01:14 »

Hmm jeg har stemt på nr. 4 fordi den er god synes jeg..
Godt skrevet og underholdende synes bare det er dramatisk at kalde det for en nekrolog men fair nok ikke det der ska diskuteres Wink
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #35: 25 Okt 2008, 01:17 »

Hmm...

Nu deltog jeg ikke selv, fordi jeg slet ikke har fået stillet min FM-lyst nok endnu til at sige farvel allerede, men derfor vil jeg alligevel lige give min mening med på vejen.

Når der på forhånd ikke er opstillet et regelsæt, som der ikke er til denne konkurrence, så må man vel forvente, at der kommer forskellige og kreative bud på en besvarelse/nekrolog-bud. Dermed vil jeg mene, at korte som lange nekrologer kan være lige gode - det afhænger selvfølgelig af indholdet i sidste ende, og det burde være det, der bestemmer, hvilken en der er bedst.

Hvis en af deltagerne på én linje havde formået at skrive og sige farvel til FM 08, så man bare sad tilbage med en "wow"-fornemmelse, så ville jeg ikke tøve ét sekund med at give denne min stemme.

Det er ligesom til en eksamen i folkeskolen for nogle år siden, hvor opgaven bare lød: "Skriv om dovenskab". Det fik en elev til at skrive følgende eksamensbesvarelse: "Dette er dovenskab". Det var måske ikke skriftlige evner af superhøj kvalitet, og nogle ville måske kalde det en besvarelse af meget lav kvalitet, men fejlen lå i opgaveformuleringen . Eleven havde på sin vis givet en perfekt besvarelse på opgaven og skulle selvfølgelig have sit 13-tal.

Alle kan formulere sig med mange ord - det er en kunst at gøre det med få...



(Siger jeg og skriver et pisselangt indlæg crazy)
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #36: 25 Okt 2008, 01:33 »

Hvis en af deltagerne på én linje havde formået at skrive og sige farvel til FM 08, så man bare sad tilbage med en "wow"-fornemmelse, så ville jeg ikke tøve ét sekund med at give denne min stemme.

Det er ligesom til en eksamen i folkeskolen for nogle år siden, hvor opgaven bare lød: "Skriv om dovenskab". Det fik en elev til at skrive følgende eksamensbesvarelse: "Dette er dovenskab". Det var måske ikke skriftlige evner af superhøj kvalitet, og nogle ville måske kalde det en besvarelse af meget lav kvalitet, men fejlen lå i opgaveformuleringen . Eleven havde på sin vis givet en perfekt besvarelse på opgaven og skulle selvfølgelig have sit 13-tal

Alle kan formulere sig med mange ord - det er en kunst at gøre det med få....


Hehe ja havde jeg godt hørt om Opstemt haha det var jo genialt og stupidt på en gang .. Idéen burde give ham 13 .. Fagligt 00 .. Wink hehe sååh

Den sidste sætning er vise ord.. Men nogle gange er det godt at uddybe hva man mener om tingene og det er ikke altid godt at bruge få ord at formulere sig på .. Folk må bruge så mange ord de vil, det ska bare være kvalitet hele vejen igennem og ikke bare "at skrive noget for at skrive noget" Smiley
Logged

dowie
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #37: 25 Okt 2008, 01:47 »

Selvfølgelig skal man uddybe sig til ens mening eller budskab står klart. .

Det er det, jeg mener med den sidste sætning. Alle kan skrive en side, hvor man væver, argumenterer og forklarer sin mening om et emne, men ofte mister læserne og også en selv fokus ved det.
Men at skrive det selv samme på ganske få linjer, hvor budskabet kommer til at så knivskarpt og utvetydeligt - se det er flot..
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #38: 25 Okt 2008, 06:54 »

Hehe.... Det er altid underholdende læsning, når nogen føler sig trådt på, eller hvad de nu gør, men som den kære Sir SØgaard siger:

Lad os vende tilbage til det, det virkelig handler om, NEKROLOGERNE Thumbs Up

7'eren - så vidt jeg husker - er den længste, og med al ære og respekt for dig ( Græder ) har jeg desværre ikke haft overskud til at læse din. Håber du forstår, men den var for lang til min smag, men på baggrund af diverse udtalelser, tror jeg ikke du skal være bange for at ende i top-3 - i ægte Talent 2008 stil!

Jeg må nok indrømme at 10'eren fangede mig mest. Hovedsagligt fordi den er sat lidt mere i afsnit end så mange andre. Jeg har det sådan lidt med meget (eller lidt) tekst, at der skal være struktur i det, og ikke bare 37.000 linjer i et enkelt afsnit......

Må de bedste 3 komme i finalen Thumbs Up
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #39: 25 Okt 2008, 10:14 »

Uha en spændende tråd at læse.

Cesc jeg kan godt følge dig en hel del af vejen, selvom du får sagt tingene på din helt egen måde, og derfor bliver "misforstået" af mange. Jeg er selv vant til at sige min mening og har fået en del sure mennesker igennem tiden på det Wink - men tilbage til emnet. Jeg kan godt forstå at du mener at niveauet er lavt i forhold til hvad du forventede, da du nok forventede at få bidrag fra U-S, Hafiz, Jimmy, KF, undertegnede og andre "kendte" skribenter. Men det er derimod også klart at når der er et FM09 på spil, så får vi også bidrag fra de lidt mindre "kendte" skribenter, og fred være med det. Jeg kunne faktisk være tilbøjelig til at stemme efter hvilken bruger der har skrevet, da man f.eks. kan se at visse brugere har brugt tid på det, og har hævet sit niveau betydeligt i forhold til skriftsprog på forummet - så hvorfor skal en lang, korrekt og fascinerende nekrolog vinde, når vi er vant til at få den slags tekster fra de brugere, når man i stedet kan stemme på brugere som normalt ikke skriver perfekt eller flot eller med synonymordbogen ved siden af sig, men som har oppet sig i forhold til hvad man kunne forvente, på trods af at teksten ikke er fyldt med ordspil?

Med hensyn til længden, så vil jeg så også sige at det er en kunst at begrænse sig. I modsætning til hvad jeg tidligere oplevede på handelsskolen, så sætter vi ikke minimumsbegrænsning er på afleveringer på universitetet, men derimod maximumbegrænsninge r, da man jo sagtens kan få en tekst til at fylde meget, og det i stedet er en kunst at prøve at begrænse sig, men alligevel få sagt det man synes skal siges. Disse brugere har sagt hvad de synes skal siges, og hvorfor pokker skal de så prøve at proppe fine ord og finurlige vendinger ind i teksten?

Men jeg er da spændt på at se de tre finalister, og diskutere med crewet hvem man stemmer på og hvorfor. Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #40: 25 Okt 2008, 10:16 »

SÅ sandt, SÅ sandt, HawkEye Wink
Logged

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #41: 25 Okt 2008, 11:28 »

Uha en spændende tråd at læse.

Cesc jeg kan godt følge dig en hel del af vejen, selvom du får sagt tingene på din helt egen måde, og derfor bliver "misforstået" af mange. Jeg er selv vant til at sige min mening og har fået en del sure mennesker igennem tiden på det Wink - men tilbage til emnet. Jeg kan godt forstå at du mener at niveauet er lavt i forhold til hvad du forventede, da du nok forventede at få bidrag fra U-S, Hafiz, Jimmy, KF, undertegnede og andre "kendte" skribenter. Men det er derimod også klart at når der er et FM09 på spil, så får vi også bidrag fra de lidt mindre "kendte" skribenter, og fred være med det. Jeg kunne faktisk være tilbøjelig til at stemme efter hvilken bruger der har skrevet, da man f.eks. kan se at visse brugere har brugt tid på det, og har hævet sit niveau betydeligt i forhold til skriftsprog på forummet - så hvorfor skal en lang, korrekt og fascinerende nekrolog vinde, når vi er vant til at få den slags tekster fra de brugere, når man i stedet kan stemme på brugere som normalt ikke skriver perfekt eller flot eller med synonymordbogen ved siden af sig, men som har oppet sig i forhold til hvad man kunne forvente, på trods af at teksten ikke er fyldt med ordspil?

Med hensyn til længden, så vil jeg så også sige at det er en kunst at begrænse sig. I modsætning til hvad jeg tidligere oplevede på handelsskolen, så sætter vi ikke minimumsbegrænsning er på afleveringer på universitetet, men derimod maximumbegrænsninge r, da man jo sagtens kan få en tekst til at fylde meget, og det i stedet er en kunst at prøve at begrænse sig, men alligevel få sagt det man synes skal siges. Disse brugere har sagt hvad de synes skal siges, og hvorfor pokker skal de så prøve at proppe fine ord og finurlige vendinger ind i teksten?

Men jeg er da spændt på at se de tre finalister, og diskutere med crewet hvem man stemmer på og hvorfor. Smiley

Som vesperGT skriver, rammer dit indløg meget godt!

Men kan vi ikke også høre, hvem du har stemt på  Smiley
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #42: 25 Okt 2008, 11:41 »

Jeg har ikke stemt på nogen endnu - Jeg venter til vi har 3 at stemme om i crewet Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Toni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #43: 25 Okt 2008, 11:45 »

Jeg har ikke stemt på nogen endnu - Jeg venter til vi har 3 at stemme om i crewet Smiley

Ok, vil det så sige, at det er crew´et der afgøre det i sidste ende, eller er det stadigvæk brugerne som har stor indflydelse på finalen??
Logged

Lang tid siden sidst! Peace

Asklepios
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Nekrolog konkurrencen
« Svar #44: 25 Okt 2008, 11:49 »

Det er brugerne der bestemmer hvilke tre der går i finalen. Og hvem der så vinder af de tre er op til crewet.
Logged

Twitter
Asklepios # nbrandborg

FmFreaks # Twitter-liste

Sider: 1 2 [3] 4 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010