home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Maj 2024, 16:24 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere: 23295
  0 Brugere, 513 Gæster Online.

Indlæg: 1132683 over 31364 Emner
Nyeste Bruger: fmgod123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Baren
| | |-+  Kategori: Cykling
| | | |-+  Din cykeldag
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 Udprint
Forfatter Emne: Din cykeldag  (Læst 150267 gange)
Cristiano Doni
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #570: 28 Maj 2014, 20:04 »

Stille.

 Opstemt
Bliver godt, når du skal på universitetet og kommer ud på campus, så kan jeg holde øje med at din cykel står ude foran, når vi sidder i samme bygning.
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #571: 04 Jun 2014, 21:17 »

Er meget tilfreds med min "tid" op af Mallorcas højeste bjerg i dag. Den strækker sig 14 km og stiger med 6.2 i snit. Med andre ord det er en ret hård stigning. Jeg ramte toppen efter en time og med en gennemsnitsfart på de 14 km/t. Ganske tilfredstillende, eftersom jeg kun havde kørt 60 km inden jeg kom herned. Prikken over i'et var dog de fire spanier som jeg kørte fra opad og det selvom de kun havde kørt halvdelen af stigningen. Smiley
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #572: 04 Jun 2014, 21:51 »

Er meget tilfreds med min "tid" op af Mallorcas højeste bjerg i dag. Den strækker sig 14 km og stiger med 6.2 i snit. Med andre ord det er en ret hård stigning. Jeg ramte toppen efter en time og med en gennemsnitsfart på de 14 km/t. Ganske tilfredstillende, eftersom jeg kun havde kørt 60 km inden jeg kom herned. Prikken over i'et var dog de fire spanier som jeg kørte fra opad og det selvom de kun havde kørt halvdelen af stigningen. Smiley

Puig Major?

Mallorca er den dejligste ø at cykle på, har dog kun været der en gang:). Bla en tur til Cap de Formentor, der må siges at være smuk smuk smuk.

Kørte dog ikke selv Puig Major, men bla Col de sa Batalla. Skal helt sikkert derned igen
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #573: 04 Jun 2014, 22:09 »

Puig Major?

Mallorca er den dejligste ø at cykle på, har dog kun været der en gang:). Bla en tur til Cap de Formentor, der må siges at være smuk smuk smuk.

Kørte dog ikke selv Puig Major, men bla Col de sa Batalla. Skal helt sikkert derned igen

Puig Major, ja.
Cap de Formentor er en lækker tur langs kysten, også en hård rute hvis man vil have nogle stigninger i benene.
Det er efterhånden femte gange på fem år jeg er afsted og jeg må sige jeg bliver aldrig træt af det. Der er masser af udfordrende bjerge. Specielt Sa Calobra er virkelig ond i mine øjne og kan mærkes i benene bagefter. Smiley
Col de Sa Batalla har jeg selv kørt en del gange, eftersom vi det ene år boede i Selva hernede. Der er en dansker der, som både udlejer cykler og lejligheder. Smiley
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #574: 04 Jun 2014, 22:21 »

Puig Major, ja.
Cap de Formentor er en lækker tur langs kysten, også en hård rute hvis man vil have nogle stigninger i benene.
Det er efterhånden femte gange på fem år jeg er afsted og jeg må sige jeg bliver aldrig træt af det. Der er masser af udfordrende bjerge. Specielt Sa Calobra er virkelig ond i mine øjne og kan mærkes i benene bagefter. Smiley
Col de Sa Batalla har jeg selv kørt en del gange, eftersom vi det ene år boede i Selva hernede. Der er en dansker der, som både udlejer cykler og lejligheder. Smiley

Ja jeg kender faktisk godt til den danske familie dernede, men syntes selv det ligger for langt væk fra kysten til mit temperament:). Så vil jeg hellere cykle "ind" til bjergene:).

Formentor er overraskende hård syntes jeg. Fremgår ellers ikke at der er så skide mange højdemeter, men da der er 18 km derud (mener jeg) så bliver det alligevel til nogle hm.

Sa Calobra skal jeg have på mit cv næste gang jeg skal derned og selvfølgelig Puig Major også:) Må snart melde mig ind i en cykelklub, kan jeg godt se, da fruen ikke finder en ferie derned kun os skide interessant, hvis jeg er væk flere timer om dagen;)
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #575: 04 Jun 2014, 22:32 »

Ja jeg kender faktisk godt til den danske familie dernede, men syntes selv det ligger for langt væk fra kysten til mit temperament:). Så vil jeg hellere cykle "ind" til bjergene:).

Formentor er overraskende hård syntes jeg. Fremgår ellers ikke at der er så skide mange højdemeter, men da der er 18 km derud (mener jeg) så bliver det alligevel til nogle hm.

Sa Calobra skal jeg have på mit cv næste gang jeg skal derned og selvfølgelig Puig Major også:) Må snart melde mig ind i en cykelklub, kan jeg godt se, da fruen ikke finder en ferie derned kun os skide interessant, hvis jeg er væk flere timer om dagen;)
Vi bor selv i Puerto del Soller i år, hvor vi har nogle af de bedste stigninger indenfor en radius på 50 km.
Det kan i hvertfald anbefales, hvis man er klar på nogle bjerge. Faktisk har du Puig Major til venstre og Deia til højre som har stigningsprocenter på 8-10%. Den er modbydelig hvis jeg selv skal sige det. I år har vi lejet vores cykler i Palma ved Max Hürzeler. Han har helt klart den bedste service herned ifølge mig, men det er selvfølgelig en smagssag. Smiley
Blev også selv vældig overrasket over ruten ud til Cap de Formentor. Det næst værste er de dårlige veje derude.
Som du selv nævner er Sa Calobra og Puig Major nok et "must", hvis muligheden tilbyder sig altså.
Logged

bromberg
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #576: 04 Jun 2014, 22:46 »

Vi bor selv i Puerto del Soller i år, hvor vi har nogle af de bedste stigninger indenfor en radius på 50 km.
Det kan i hvertfald anbefales, hvis man er klar på nogle bjerge. Faktisk har du Puig Major til venstre og Deia til højre som har stigningsprocenter på 8-10%. Den er modbydelig hvis jeg selv skal sige det. I år har vi lejet vores cykler i Palma ved Max Hürzeler. Han har helt klart den bedste service herned ifølge mig, men det er selvfølgelig en smagssag. Smiley
Blev også selv vældig overrasket over ruten ud til Cap de Formentor. Det næst værste er de dårlige veje derude.
Som du selv nævner er Sa Calobra og Puig Major nok et "must", hvis muligheden tilbyder sig altså.

Er det med klub du tager derned?

Nå ja havde helt glemt de dårlige veje der var nogle steder derud..

Har kun hørt godt om Max Hürzeler - Fuck jeg må afsted igen SNART
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #577: 04 Jun 2014, 22:57 »

Er det med klub du tager derned?

Nå ja havde helt glemt de dårlige veje der var nogle steder derud..

Har kun hørt godt om Max Hürzeler - Fuck jeg må afsted igen SNART
Nej, de sidste par år har det været en kammerat, min far og mig.
I år er det så kun min far og mig. Heldigvis fordi jeg tror min kammerat var kørt fra mig i år, eftersom min form ikke er helt optimal.
Max Hürzeler har flere udlejningssteder, så det er i hvertfald en mulighed. Han får i hvertfald min stemme.
Desværre er der lidt langt fra hans udlejningssteder og så til bjerg-områderne, men det er besværet værd.
Hvis du en dag mangler hjælp mht en tur til Mallorca kan du bare skrive. Smiley
Logged

sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #578: 01 Jul 2014, 16:32 »

Er der andre end mig, som bruger app'en strava? Den er super let og måler din tid, så snart du starter din tur.
Der bliver eksempelvis målt tider ved Vongshøj, som jeg kørte over i går.
Hvis der er nogen der ikke lige helt ved om de skal prøve det, kan I læse om det her: http://www.strava.com/running-app
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #579: 01 Jul 2014, 21:10 »

Ja, jeg bruger det, sammen med Endomondo, og mit watt-analyse program GoldenCheetah. Jeg kører ikke ud decideret efter KOMs, men synes hele ideen er rigtig sjov. Smiley

http://www.strava.com/athletes/4030196
Logged


sebbe
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #580: 01 Jul 2014, 21:27 »

Ja, jeg bruger det, sammen med Endomondo, og mit watt-analyse program GoldenCheetah. Jeg kører ikke ud decideret efter KOMs, men synes hele ideen er rigtig sjov. Smiley

http://www.strava.com/athletes/4030196

Okay, tænkte nok at du brugte det.
Det er altså en kæmpe motivationsfaktor at have noget at køre efter op i bakkerne, mener jeg i hvertfald.
Nu er jeg ikke den bedste på de flade veje, så plejer lidt at spare mig selv der, når vi er ude at køre. Jeg vil langt hellere prøve at slå tiderne opad diverse bakker. Smiley
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #581: 01 Jul 2014, 22:08 »

Ligesom Spez bruger jeg også både Strava og Endomondo. Strava er bedre til at gå i dybden med turene, på grund af deres segments, som gør det meget let at se hvor hurtigt man kører på stigninger, mens jeg bruger Endomondo til at give mig det forkromede overblik over månederne og ugerne.

Nå, men jeg har haft to gode dage i Frankrig indtil videre. På lørdag skal jeg nemlig køre La Marmotte. I går blev det til en kort tur på 40 km, ned af Alpe d'Huez, hvor vi bor oppe, og så opad igen. Vi kørte dog ned via en mindre vej, og så tog vi den 'rigtige', med de 21 hårnålesving, opad. I dag blev det lidt længere. 65 km med godt og vel 2300 højdemeter, først op til Les Deux Alpes og så op ad Col de Sarenne, som er 'bagvejen' op til Alpe d'Huez. Sarenne var virkelig hård, hårdere end jeg synes Alpe d'Huez var. Der er nogle voldsomme stigningsprocenter på Sarenne, og så har de smidt grus på store dele af vejen, formentlig for at lappe nogle huller. Så hver gang man forsøger at stille sig op og finde et tråd der, så får baghjulet lov til bare at køre rundt i de løse sten. Super frustrerende.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Din cykeldag
« Svar #582: 01 Jul 2014, 23:05 »

Ligesom Spez bruger jeg også både Strava og Endomondo. Strava er bedre til at gå i dybden med turene, på grund af deres segments, som gør det meget let at se hvor hurtigt man kører på stigninger, mens jeg bruger Endomondo til at give mig det forkromede overblik over månederne og ugerne.

Nå, men jeg har haft to gode dage i Frankrig indtil videre. På lørdag skal jeg nemlig køre La Marmotte. I går blev det til en kort tur på 40 km, ned af Alpe d'Huez, hvor vi bor oppe, og så opad igen. Vi kørte dog ned via en mindre vej, og så tog vi den 'rigtige', med de 21 hårnålesving, opad. I dag blev det lidt længere. 65 km med godt og vel 2300 højdemeter, først op til Les Deux Alpes og så op ad Col de Sarenne, som er 'bagvejen' op til Alpe d'Huez. Sarenne var virkelig hård, hårdere end jeg synes Alpe d'Huez var. Der er nogle voldsomme stigningsprocenter på Sarenne, og så har de smidt grus på store dele af vejen, formentlig for at lappe nogle huller. Så hver gang man forsøger at stille sig op og finde et tråd der, så får baghjulet lov til bare at køre rundt i de løse sten. Super frustrerende.

Oh god, jeg kan slet ikke beskrive for misundelig jeg er. At køre på af Alpe d' Huez er min store drøm, som ikke rigtigt bliver til noget hver sommer. Hvad jeg ikke ville gøre for at komme til Alperne eller Pyrenæerne og kører nogle af de stigninger, som man nærmest har siddet og svedt over, når man bare ser dem.

Col de Sarenne er uden tvivl hårdere end Alpe d' Huez. Den er så vidt jeg ved lidt kortere, men noget stejlere og minder ærlig talt ikke meget en stigning i Frankring, men snarere Italien. Når du er i området, skal du vel også op over Galibier (den er sikkert med i La Marmotte, right?).
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #583: 02 Jul 2014, 01:06 »

Okay, tænkte nok at du brugte det.
Det er altså en kæmpe motivationsfaktor at have noget at køre efter op i bakkerne, mener jeg i hvertfald.
Nu er jeg ikke den bedste på de flade veje, så plejer lidt at spare mig selv der, når vi er ude at køre. Jeg vil langt hellere prøve at slå tiderne opad diverse bakker. Smiley

Jeg træner ret ofte mine intervaller så struktureret som muligt, og derfor går jeg ikke KOMs, og når de (intervaller) er færdige så er der sjælendt kræfter til at gå efter dem. Smiley

Men har da en 20 stykker på min konto, men en del af dem er på "fladere" bakker og længere flade segmenter.
Logged


Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Din cykeldag
« Svar #584: 02 Jul 2014, 16:15 »

Oh god, jeg kan slet ikke beskrive for misundelig jeg er. At køre på af Alpe d' Huez er min store drøm, som ikke rigtigt bliver til noget hver sommer. Hvad jeg ikke ville gøre for at komme til Alperne eller Pyrenæerne og kører nogle af de stigninger, som man nærmest har siddet og svedt over, når man bare ser dem.

Col de Sarenne er uden tvivl hårdere end Alpe d' Huez. Den er så vidt jeg ved lidt kortere, men noget stejlere og minder ærlig talt ikke meget en stigning i Frankring, men snarere Italien. Når du er i området, skal du vel også op over Galibier (den er sikkert med i La Marmotte, right?).

Jo, Galibier er med på lørdag. Det er klart den stigning jeg frygter mest og har mest respekt for. Ikke alene er den 35 kilometer lang, inklusive Télégraphe og nedkørslen herfra, de sidste 5-8 kilometer skulle også være grusomt hårde, hvor procenterne nærmest ikke kommer under 8. Og så er der selvfølgelig nedkørslen fra Glandon som jeg ikke glæder mig til, selvom jeg ellers elsker at køre nedad. Men når der er så mange der har mistet livet, så er det lige i overkanten efter min smag.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 37 38 [39] 40 41 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010