home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 12:12:15 TindraTindra Blogs Chat GPT Gratis: En oö...
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23281
  2 Brugere, 234 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: TindraTindra
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Bogorme
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 29 30 [31] Udprint
Forfatter Emne: Bogorme  (Læst 113657 gange)
Don Abramovich
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #450: 30 Nov 2014, 18:07 »

SL?
Logged

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #451: 30 Nov 2014, 18:08 »

Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #452: 30 Nov 2014, 18:23 »

So, I done fucked up. Her de sidste par dage har jeg læst en hel masse og jeg er havnet i den situation, hvor jeg har færdiggjort A Dance with Dragons og dermed er up to date i A Song of Ice and Fire-serien. #sadness.jpg (Okay, har ikke lige fået læst The Hedge Knight endnu, men den er vist kun på +/- 300 sider).

Står nu og mangler en ny fantasy romanserie, som jeg kan kaste mig over. Aner ikke så meget om den genre så pls halp. (Ingen LOTR pls)

Please respond.

Kan kun gentage mig selv og anbefale Stephen King's "The Dark Tower" serie. Den består af 7 bind, samt en 8'er der fungerer som en stand-alone bog.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #453: 30 Nov 2014, 19:46 »

Har du læst andet siden?
Logged


Gungner
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #454: 30 Nov 2014, 19:51 »

Hvis den var tiltænkt mig, så nej. Ikke af Fantasy.
Men har før læst Ringenes Herre (og den sutter max).
Logged

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #455: 30 Nov 2014, 21:17 »

Jeg er lige begyndt på Freakonomics igen. Den er sgu god. Stadigvæk.
Logged

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #456: 27 Jun 2017, 21:14 »

Nu er det godt nok 2½ år siden folk har læst en bog, men der er - for mig - blevet den tid på året, hvor jeg har både lyst og tid til at læse lidt igen. Men jeg er meget på bar bund, hvad angår hvad jeg skal læse (Mest af alt fordi der som regel går 10-11 måneder imellem "læseperioderne")..

Jeg har tidligere læst blandt andet Cæsar-serien af Conn Igulden, Kong Arthur- og Vikinge-serien af Bernard Cornwell, men størst fan var jeg nok af James Rollins "Sigma-Series". Jeg har dog ikke været i stand til at finde så mange på dansk, og engelsk får jeg ikke meget ud af, desværre. Er der nogen der kender nogle anbefalelsesværdige bøger i samme genre (Altså noget historisk realistisk lidt ligesom Dan Brown)?
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #457: 27 Jun 2017, 21:33 »

Nu er det godt nok 2½ år siden folk har læst en bog, men der er - for mig - blevet den tid på året, hvor jeg har både lyst og tid til at læse lidt igen. Men jeg er meget på bar bund, hvad angår hvad jeg skal læse (Mest af alt fordi der som regel går 10-11 måneder imellem "læseperioderne")..

Jeg har tidligere læst blandt andet Cæsar-serien af Conn Igulden, Kong Arthur- og Vikinge-serien af Bernard Cornwell, men størst fan var jeg nok af James Rollins "Sigma-Series". Jeg har dog ikke været i stand til at finde så mange på dansk, og engelsk får jeg ikke meget ud af, desværre. Er der nogen der kender nogle anbefalelsesværdige bøger i samme genre (Altså noget historisk realistisk lidt ligesom Dan Brown)?


Såfremt det ikke skal være middelalderligt, kan jeg varmt anbefale Ken Follets "century trilogy", der starter med "Giganternes Fald". Man følger personer placeret de helt centrale steder - Washington, London, Berlin, Moskva. Første bog handler om første verdenskrig, den anden om anden verdenskrig, mens den tredje har den kolde krig som omdrejningspunkt. Jeg satte selv stor pris på den historiske nøjagtighed, krydret med de opdigtede personhistorier!

Alternativt har Jan Guillou skrevet om "det store århundrede", hvor man følger tre norske brødre i samme tidsperiode, om end historien drejer sig mindre om de politiske forhold og mere om, hvordan menneskerne udviklede sig (den anden bog i serien har eksempelvis længere afsnit om den impressionistiske tid contra den ekspressionistiske).

EDIT: Hvis det gerne skal foregå i et mere fortidigt univers, er Arn-trilogien af Jan Guillou et oplagt bud!
Logged

Nodiem
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Bogorme
« Svar #458: 28 Jun 2017, 19:14 »


Jeg har tidligere læst blandt andet Cæsar-serien af Conn Igulden, Kong Arthur- og Vikinge-serien af Bernard Cornwell, men størst fan var jeg nok af James Rollins "Sigma-Series". Jeg har dog ikke været i stand til at finde så mange på dansk, og engelsk får jeg ikke meget ud af, desværre. Er der nogen der kender nogle anbefalelsesværdige bøger i samme genre (Altså noget historisk realistisk lidt ligesom Dan Brown)?


Jeg ejer personligt ALT Conn Igulden har skrevt, og kan anbefale hans nyeste serie Wars of the Roses - Den har ALT, men kræver man kan holde styr på en del karakterer på en gang
Logged

Stolt indehaver af Månedens Blog November 2014
Nuværende blog : Balkan Dreaming

Vinder af FMFreaks Ligaen 14/15.
Vinder af FMF udfordre dig 2015
Vinder af BLOG konkurrencen 2018

Gilly
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #459: 29 Jun 2017, 15:34 »

Mange tak begge to. Efter et grundigere kig på hylderne og i skufferne fandt jeg overraskende meget læsestof der foregik omkring 1300 eller tidligere. Så jeg har givet mig i kast med Ken Follets "Giganternes Kamp" for at få lidt afveksling - det skader nok ikke Wink Så må vi se om den er god nok til at jeg også læser de to resterende.. Men igen, mange tak!
Logged

Nephilim
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Bogorme
« Svar #460: 30 Jun 2017, 11:43 »

Jeg fik "1001 Bøger du skal læse før du dør" foræret af min chef, så hvis nogle mangler lidt inspiration så siger i bare til Wink

Jeg har selv lige afsluttet "Catcher in the rye" og "To kill a Mockingbird"... Begge helt fantastiske romaner.
Logged

Hodie Mecum Eris In Paradiso

Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Bogorme
« Svar #461: 01 Jul 2017, 17:12 »

Hvis man mangler lidt læsestof: https://www.bilka.dk/fritid-skoenhed/boeger/hobby-og-rejse/hobbyboeger/tour-de-france/p/100275821?intcmpid=FO_t2_udvProd_u26_2_100275821

5-6 kg. Tonsvis af sider. Ikke særlig praktisk. Men meget grundig.

Normalpris: 500-600 kroner.
Logged

Sider: 1 ... 29 30 [31] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010