home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Blog light - for de dovne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint
Forfatter Emne: Blog light - for de dovne  (Læst 156699 gange)
Gungner
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #195: 26 Okt 2008, 17:59 »

Newcastle:
Sæson 07-08 - Nummer 4 i ligaen, Vinder af Carling Cuppen
Sæson 08-09 - Nummer 6 i ligaen, Semifinalist i Champions League! Taber af FA Cup finalen
Sæson 09-10 - (til januar) Nummer 2 i ligaen.
Liverpool:
Sæson 09-10 - (fra januar), Nummer 3 i Premier League, FA Cup Vinder

Er lige startet på sæson 10-11
Logged

trippen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #196: 05 Nov 2008, 13:47 »

Fortsættelse af denne blog: http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=13722.0


Ghana


Ikke overraskende fik José Manuel Gonzálvez kvalificeret Ghana til Africa Nations Cup efter sejre over Burundi, Den Centralafrikanske Republik og en uafgjort hjemme mod Demokratiske Republik Congo. Holdet endte altså á point med D.R. Congo, men bedre indbyrdes efter 2-1 sejr ude og 2-2 hjemme. I hjemmekampen var Ghana ellers bagud 0-2 efter 10 minutter ved to scoringer af Stuttgart spilleren Lelo Mbele, men fortjent får Asamoah Gyan og Obama udlignet.

I Africa Nations Cup blev Ghana placeret i gruppe A sammen med værtsnationen Nigeria, Congo og Marokko der gik ubesejret igennem kvalifikationspulje n  med Zambia, Tanzania og Djibouti. Forbundet forventer minimum en semifinaleplads.

Og det fik de ikke...efter åbningssejr på 3-1 mod Congo, tre mål af anfører Michael Essien, blev det til to 1-2 nederlag mod Marokko og dernæst Nigeria. Kampen mod Marokko var fuldstændig vanvittig hvilket skudstatistikken på 29-3 i Ghanas favør vidnede om, men bolden ville bare ikke ind. En sejr mod Nigeria var derfor påkrævet, men endnu engang må Ghana sande at der skal scores på chancerne, dog var denne kamp mere lige end kampen mod Marokko. Derfor gik Nigeria og Marokko videre og de står nu til at møde hinanden i finalen.

José Manuel Gonzálvez fik selvfølgelig sparket efter det mislykkedes Africa Nations Cup.


VfB Stuttgart


I Tyskland må José Manuel også erkende at krisen i Stuttgart er større end først antaget... Holdet lægger ud med sensationelt at tabe 0-1 til FSV Frankfurt i pokalen, hvorefter der følger flere nederlag i ligaen (2-4 hjemme mod Werder Bremen, 0-2 ude mod Duisburg og 1-4 hjemme mod Bayern München). Bayern fik dog hele tre straffe i løbet af første halvlegs sidste 10 minutter. 5. spillerunde bød på første sejr og point efter en flot 1-0 hjemmesejr mod Schalke, men derefter var det igen nedad bakke. Der er vinterpause nu og holdet overvintrer kun lige over nedrykningsstregen på en 15. plads med bare 14 point, men der er rykket lidt penge rundt så der er blevet mulighed for at hente spillere til i januar transfervinduet. José Manuel har erkendt at midtbanen og især forsvaret ikke har været stærke nok. Modstanderne kommer alt for let til deres chancer, så der skal nye folk til.

De 14 point er hentet i seks kampe:

1-0 hjemme mod Schalke 04
1-1 hjemme mod Borussia Mönchengladbach
1-1 ude mod RW Essen
4-1 hjemme mod 1860 München
4-3 ude mod Hoffenheim
3-1 hjemme mod Alemenia Aachen


Trods den dårlige første del af sæsonen, virker ledelsen til at have tillid til José Manuel Gonzálvez
Logged

Philli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #197: 10 Nov 2008, 16:38 »

Sæsonen siger 2015/2016. Klubben hedder Brøndby IF, og det går kun fremad.

Jeg har vundet ligaen i alle sæsoner, og jeg liggerogså nummer 1 til vinterpausen i denne sæson.
I CL vandt jeg min gruppe, foran Chelsea, Celtic og Partizan. Nu står den på Werder Bremen i CL 1.KO.

Inden denne sæson forstærkede jeg min midtbane markant, med køb af Marouane Fellaini, Ivan Rakitic og
Angel di Maria.
Derudover købe jeg også, Morgan Schneiderlin, Werley,Marvin Pourie, Ali Jean og John de Waard.
Nu her til vinter fik jeg, Marcelo Grohe (105 mio.), Alex Tarweh Nimely (100 mio.), Alfredo Pardilla (27 mio.)

Min økonomi har været oppe at runde 1.000.000.000 DKK, men eftersom FM09 snart udkommer, har jeg valgt at fyre dem alle af.

Målet for denne sæson er helt klart at vinde ligaen samt pokalen, og jeg går også efter CL-trofæet, selvom chancen er minimal.

BRØNDBY IF
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #198: 20 Nov 2008, 19:18 »


Blog-light med Paris SG
1. (halv)sæson 2007/2008


Medieprognosen sagde en 7. plads, da jeg startede mit eventyr i PSG, men det har vist sig, at holdet var til meget mere end en 7. plads.

Der er spillet 24 kampe i Ligue 1 og som det kan ses, er vi placeret på en 3. plads og i den grad med i mesterskabskampen. De nærmeste konkurrenter til mesterskabet er lige nu Lille, Nancy og selvfølgelig de forsvarende mestre fra Olympique Lyon, som altid er med i toppen af den franske liga. Vi skal senere på sæsonen møde netop Lyon på hjemmebane, så jeg håber, vi kan holde trit med dem frem til denne kamp.
Jeg har lavet et lille udpluk, af de mest opsigtsvækkende resultater indtil videre i denne sæson:

Olympique Marseille (h) 1-0
Olympique Marseille (a) 3-1
Olympique Lyon (a) 2-2
Girondins Bordeaux (h) 2-0


Vi er også med i UEFA Cuppen og er gået videre fra gruppespillet efter flotte sejre over blandt andet Udines og Everton. Eneste nederlag var mod Ajax på 0-1 på Amsterdam ArenA. Vi er dermed videre til første knockoutrunde, hvor vi skal møde tyske Stuttgart.

Transfers

Økonomien er stabil i PSG, men der er ikke ret meget til rådighed, når man vil forstærke truppen. Jeg fik dog små 100.000.000 kr. at købe for og med disse penge har jeg købt disse tre spillere:

Leandro Romagnoli – OMC blev købt i portugisiske Sporting, hvor han stod bagerst i køen  til pladsen på den offensive midtbane. Han kostede os 26.000.000 kr. og har vist sig som en fremragende investering. Indtil videre har han i de 32 kampe han har spillet for os i denne sæson, scoret 14 mål og samtidig lagt op til 18 scoringer i rollen som den ”frie” midtbanespiller.
Rudy Mater - F/WB H, M HV kostede os det meste af vores transferbudget, da han skiftede fra Valenciennes for 60.000.000 kr., men han har også vist sig at være alle pengene værd. Mater største force er hans alsidighed, som giver os en masse muligheder, hvis der er flere spillere ude med karantæne eller skader.
Marvin Angulo - F/WB/OM H er netop ankommet i januar transfervinduet og er primært hentet som en spiller for fremtiden, men han vil få nogle chancer i løbet af den sidste del af sæsonen enten som højre back eller wing.

Jeg har valgt at sige nej til alle de tilbud, der er kommet på mine spillere, da det alle er spillere, der er en vigtig del af førsteholdstruppen. Der er spillere som Sylvain Armand og Mickäel Landreau, der har været de største bud på, men som sagt er de blankt blevet afvist.

Taktik

Vi skifter mellem to taktikker, som begge har vist sig at være særdeles effektiv.
Den taktik med de mest fremadrettede indstillinger er en 4-4-1-1 taktik, hvor en spiller som nyindkøbte Romagnoli har vist sig fra sin allerbedste side.
Til de fleste udekampe, vælger jeg dog ofte at bruge denne 4-3-2-1 taktik, hvor det ofte er højrekanten, som enten bliver besat af den aldrende stjerne Giuly eller Pancrate, som gør den største forskel. Det er som vore modstandere ikke helt er med på en så bevægelig højrekant, som vi bruger i denne taktik.

Det var kort omkring de første 24 kampe i spidsen for PSG, afslutningen på sæsonen følger så snart, jeg har færdigspillet sæsonen.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #199: 21 Nov 2008, 22:04 »


Brøndby IF - En ny epoke


Som den opmærksomme læser har set, vil denne blog omhandle mit favorit fra Brøndby IF. Jeg gider ikke starte en ny blog op, hvorfor jeg kort og hurtigt vil fortælle om spillet her.




Pre-season er ovre for vores vedkommende, og denne har stået på to venskabskampe og so far en del handler, forude for Super Cup finalen mod de forsvarende SAS-Liga mestre fra AaB - en kamp vi naturligvis vinder!

Et kig gennem truppen og jeg kunne hurtigt finde et par stykker, som ikke vil komme til at optræde for Brøndby IF denne sæson. Der er tale om følgende spillere: Mikkel Bischoff, Martin Ericsson og Peter Madsen som alle er sat til salg, mens Tobias Mikkelsen og David Williams er udlejet til Hvidovre. Kun Martin Ericsson er solgt, det er italienske Bologna der har smidt knap 10 millioner til Vestegnen mod, at nyde godt af svenskerens kvaliteter.

I hver enkelt kæde, i min 4-2-3-1 formation, har der lige manglet det sidste. Det sidste som vil gøre min trup komplet, og so far er tre af kæderne forstærket, mens jeg vil se den sidste an gennem efteråret.
Forsvaret er forstærket med Lyons talent, Loïc Abenzoar, der vil være reserve, mens midtbanen og den offensive midtbane er forstærket med Thomas Gravesen og Marek Sapara. Angrebet er ikke forstærket, men jeg har kig på et par stykker fra både ind- og udland.

To træningskampe er som sagt spillet. La Chaux-de-Fonds og Celtic er begge slået med 2-1, hhv. ude og hjemme. Alexander Farnerud og Daniel Wass scorede mod schweizerne, mens Slobodan Lakicevic, som er til prøvetræning, og Ousman Jallow scorede mod skotterne.

Den forventede start opstilling mod AaB:
Stephan Andersen
Daniel Wass - Jon Jönsson - Max von Schlebrügge (c) - Thomas Rasmussen
Samuel Holmén - Thomas Gravesen
Jan Kristansen - Marek Sapara - Alexander Farnerud
Ousman Jallow





Dette er skrevet på baggrund af GEs trusler! xD
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GudenEricsson
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #200: 21 Nov 2008, 22:09 »

Godt zone! Dejlig valgaf klub, dog skuffende du ikke starter en ny blog Peace

Dette er skrevet på baggrund af GEs trusler! xD
Og du har bare at blive ved med at komme med opdateringer! Opstemt /hool
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #201: 22 Nov 2008, 16:32 »


Brøndby IF - En ny epoke

Stillingen:
01. BIF 5 4 1 0 13-3 13
02. FCK 5 3 2 0 16-6 11
03. RFC 4 2 2 0 11-6 8
04. EfB  4 2 2 0 9-4 8
05. FCN 5 2 2 1 8-7 8
06. AaB 5 2 2 1 9-10 8
07. AGF 5 2 1 2 10-9 7
08. FCM 5 2 1 2 10-9 7
09. ACH 5 1 1 3 6-9
10. OB  5 1 0 4 6-14 3
11. SE   5 0 2 3 3-10 2
12. VBK 5 0 0 5 2-16 0

Topscorerlisten:
1. Jan Kristiansen (4)
2. Marek Sapara (3)
3. Morten 'Duncan' Rasmussen (3)
4. Max von Schlebrügge (2)
5. Ousman Jallow (1)
6. Alexander Farnerud (1)
7. Daniel Wass (1)
8. Nikolaj Agger (1)
9. Kasper Lorentzen (1)

Transfers:
>>
Thomas Gravesen, fri transfer
Loïc Abenzoar, Lyon
Marek Sapara, Rosenborg
Niklas Bärkroth, IFK Göteborg

<<
Andy Vonsild, fri transfer
Martin Ericsson, Bologna
Tobias Mikkelsen, Hvidovre (leje)
David Williams, Hvidovre (leje)

AaB 2-1 Brøndby IF (Super Cup finale)
1-0 Steve Olfers (25')
2-0 Marek Sagamowski (28')
2-1 Daniel Wass (49')

Brøndby IF 1-0 St. Patricks (UEFA Cup Kval.)
1-0 Ousman Jallow (54')

Brøndby IF 1-0 AC Horsens (SAS-Liga)
1-0 Jan Kristiansen (45')

Vejle BK 0-4 Brøndby IF (SAS-Liga)
0-1 Nicolaj Agger (10')
0-2 Jan Kristiansen (50')
0-3 Max von Schlebrügge (53')
0-4 Kasper Lorentzen (72')

FC Nordsjælland 2-5 Brøndby IF (SAS-Liga)
Mark Howard+ (26')
1-0 Johnny Lundberg (47')
1-1 Morten 'Duncan' Rasmussen (49')
1-2 Alexander Farnerud (52')
1-3 Marek Sapara (61')
2-3 Johnny Lundberg (76')
2-4 Jan Kristiansen (82')
2-5 Andreas Dahl (89', sm)

St. Patricks 2-3 Brøndby IF (UEFA Cup Kval)
1-0 Ryan Lynch (11')
1-1 Marek Sapara (50')
1-2 Morten 'Duncan' Rasmussen (54')
2-2 Alan Burke (69')
Michael Reynolds udvist (74')
2-3 Max von Schlebrügge (77')
David Sullivan udvist (84')

Brøndby IF 2-0 FC Midtjylland
1-0 Marek Sapara (20')
2-0 Jan Kristiansen (79')

AaB 1-1 Brøndby IF
1-0 Michael Jakobsen (18')
1-1 Morten 'Duncan' Rasmussen (45')
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #202: 23 Nov 2008, 17:13 »


Blog-light med Paris SG - 2. (halv)sæson 2007/2008
- Vanvittig sæsonafslutning sikrer guldmedaljer


Før sæsonstart var vi som sagt ikke levnet mange chancer, hvad angår mesterskab og medaljer, men da sidste spillerunde stod for døren, var scenariet et helt andet. Vi lå placeret som nummer to, et point efter det overraskende førerhold fra Nancy og 1 point foran de forsvarende mestre fra Lyon.
Vi havde netop fået klø i Auxerre i næstsidste spillerunde, så troen på guld var ikke stor før den sidste kamp hjemme mod Le Havre, men spillerne gjorde, hvad de skulle og kørte Le Havre over ved at vinde 6-0. Derefter var der ikke andet for end at vente på resultatet fra Nancy, der havde fornøjelsen af netop Auxerre på deres hjemmebane. Vi vidste, at der stod 1-1 ved pausen og da resultatet tikkede ind på storskærmen på Parc des Princes, var stadionet ved at vælte. Polske Jelen havde to minutter før tid scoret til 2-1 for Auxerre og dermed havde vi efter en vanvittig slutspurt sikrede os guldmedaljerne foran Nancy og Lyon.
Efter en rigtig god første halvsæson, fik vi pludselig problemer, da vi blev ramt af skader hos flere af vores vigtigste spillere. Det gik så galt, at jeg var nødt til at hente den aldrende italienske offensiv spiller Enrico Chiesa på en halv års kontrakt. Efter nogle sløje resultater med nederlag mod både St. Etienne og Bordeaux, samt flere uafgjorte kampe, så det ud som om, at chancen for at vinde mesterskabet var gået fløjten, men som sagt satte vi en formidabel slutspurt ind, hvor vi vandt over flere af vores nærmeste konkurrenter. De eneste negative resultater i de sidste 9 spillerunder, var to nederlag til henholdsvis Sochaux og Auxerre på udebane.






UEFA Cuppen

Efter gruppespillet, hvor vi gik sikkert videre, skulle vi op mod VfB Stuttgart fra Tyskland.
Vi tabte den første kamp i Stuttgart med 3-2 og havde dermed et godt udgangspunkt til returopgøret på Parc des Princes. Vi kontrollerede fuldstændig returopgøret og sendte Stuttgart ud af UEFA Cuppen med sammenlagt 4-3 efter en sikker 2-0 sejr på hjemmebane.
I anden knockoutrunde blevr vi trukket sammen med Portsmouth og efter to utrolig tætte opgør, var det desværre os, der trak det korteste strå og dermed måtte forlade UEFA Cuppen. Første kamp på hjemmebane endte 0-0 efter en lige kamp, hvor vi dog havde de største chancer for at vinde. Returopgøret på Fratton Park så også længe ud til at ende 0-0, men i dommerens tillægstid lykkedes det for Arnold Mvuemba at bringe Portsmouth foran. Vi kunne ikke nå at gøre noget ved dette og røg fortjent ud af UEFA Cuppen efter en utrolig tam indsats i Portsmouth.

Pokalturneringerne

Vi var forsvarende mestre i Coupe de La ligue og det så også længe ud til, at vi kunne forsvare trofæet, men vi blev noget overraskende sendt ud i semifinalen mod Nantes efter et nederlag på 3-1 efter forlænget spilletid.
I Coupe de France var vi uheldige med lodtrækningen, hvilket betød exit allerede i 10. runde. Vi trådte først ind i turneringen i 9. runde, hvor vi vandt med 3-1 ude over Valenciennes, men i 10. runde på udebane mod Lille var det slut efter et nederlag i straffesparkskonkur rence. Vi var ellers foran med 3-2 frem til det 120. minut, men en scoring i sidste minut og nogle elendige straffespark fra vores side, sendte os altså noget ufortjent ud af den franske pokalturnering.
 
Nyt job

Jeg har på trods af den store succes i Paris, sagt ja til en ny udfordring i den engelske Premier League.
Det er Aston Villa, der efter en rædselsfuld sæson har fyret ikke mindre end to trænere i løbet af et halvt år, der har tilbudt mig en 3-årig kontrakt, som jeg har sagt ja til. Det er en rig klub og jeg ser frem til at forsøge og få dem med i toppen. Der er ingen tvivl om, at spillermaterialet kombineret med den fremragende økonomi er til en topplacering, men det bliver ikke nemt.
 

Logged

flyveegernetmogens
Juniorspiller
**

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #203: 24 Nov 2008, 20:32 »

metsu1
holy shit en sæson afslutning 4 hold som kan tage trofæet med hjem over sommeren og så at monaco rykker ud af ligaen Opstemt det er jo herligt
Logged

CHELSEA FOOTBALL CLUB - THE PRIDE OF LONDON!

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #204: 07 Dec 2008, 14:24 »

Arsenal

Back in business




Ekstase. Dette 7 bogstavede lange ord beskriver meget godt Arsenals seneste 3 år - både nationalt og internationalt. Ikke blot er der opbygget en suveræn økonomi, men holdet har også taget turen i samme retning.


Pokalskabet
3 Premier League mesterskaber
2 FA cup pokaler
2 Carling Cup pokaler
3 Community Shield triumfer
1 Champions League mesterskab og 2 andenpladser
1 UEFA Super cup pokal
1 FIFA verdensmesterskab for klubhold pokal

Transfers
2007/2008
2008/2009
2009/2010
2010/2011




Så der er jo ingen grund til bekymring for Arsenal. Lige nu ligger de på en sikker og fortjent førsteplads i ligaen, og er nået til kvartfinalerne i det forjættede land. Og med talenter som Aaron Ramsey og Jack Wilshere er der også folk til fremtidens young guns.

Så mon ikke det nok skal gå for Alexander Madsen og hans stjernespækkede Arsenalhold?
Logged


-Benja-
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #205: 23 Jan 2009, 09:33 »

Har skrevet det i anden tråd så derfor ser første sætning sån ud: Så er det tid til at få en lille opdatering op mit spil. Da jeg sidst skrev et indlæg var jeg i tyske Schalke 04. Jeg blev to'er i min Champions League, langt efter Arsenal som hentede 18 ud af 18 mulige point. Hatten af for det. Men jeg kom ikke videre uden besvær, jeg vandt ikke i de tre første kampe, hvor det blev til 0-0 mod Basel & Brann, efterfulgt af et nederlag til Arsenal. Men i returkampene tog holdet sig sammen og bankede både Brann og Basel. Jeg var så uheldig at trække Barcelona i første kamp efter gruppespillet. Jeg spillede første kamp hjemme på Veltins Arena hvor det blev til en overraskende 1-0 sejr på et flot mål af topscorer Ivan Raktitic. Jeg var godt nok begejstret og så hele ude på stolen, rigtig lang tid siden at jeg har haft det så sjovt med et Manager spil. Returkampen frygtede at jeg ville blive kørt over, Barcelona startede kampen i rigtig højt gear og kom til mange store chancer inden for de første 10 min. Efter 15 minutter kunne jeg ikke holde dem fra fadet, Xavi scorede til 1-0. Pis tænkte jeg, nu får jeg røvfuld. Men det gjorde jeg ikke, for Rakitic udlignede blot to minutter efter. Endnu et mål af den lille troldmand. Jo længere kampen skred frem begyndte jeg og tro på det, og i 87 minutter lukkede store Engelaar kampen med sit mål til overraskende 2-1. Jeg slog Barca ud, som førte La Liga med mange point ned til Real Madrid.

Nu var det Inter som skulle slås ud af denne dejlige turnerning. Jeg vandt overraskende 2-1 hjemme på Veltins Arena, vi skulle helt frem til det 63 minut før Inter fik reduceret. Jeg tænkte det er løgn det her, går jeg hele vejen, efter at jeg slår Inter og Barcelona uden de store problemer? I returkampen tabte jeg skuffende 3-0, og sagde op i arrigskab efter kampen. Pis og lort tænkte jeg!

Men der skulle ikke gå mange kampe før jeg havde et nyt job, denne gang hos spanske Sevilla. De lå på en skuffende syende plads, med få point op til nummer fem, jeg sagde, det job napper jeg.

Jeg har allerede skrevet kontrakt med tre spillere:
Fred fra Lyon på en fri transfer
Salamon Kalou fra Chelsea på fri transfer
Carlos Diogo fra Zaragoza 52 mio kr.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #206: 09 Feb 2009, 10:18 »

Jeg er færdig med min første sæson i Real Madrid, og er nu ved sommerpausen inden den anden sæson.

Det første år i den spanske hovedstad skulle blive en succes, hvor både flot spil og pokaler skulle komme til. Jeg havde fra start udset mig, at spille en 4-2-3-1 formation og med de rette indstillinger skulle den da også blive en succes.

I Super Cuppen mødte vi Sevilla, som havde hjemmebane fordelen i det første opgør. Jeg havde på forhånd stillet mig tilfreds med en uafgjort, men det skulle ende med en sikker sejr på 3-0, hvorfor jeg sparede enkelte profiler i det omvendte omgør, hvor Javier Saviola og Rafael van der Vaart tilsammen stod for fem mål i sejren på 6-1 og samlet 9-1! Den første pokal var dermed en realitet og endda overbevisende.

I La Liga fortsatte den flotte spil gennem hele sæsonen, som i sidste ende kun endte med pointtab i sølle seks kampe, som alle var med uafgjorte resultater, blandt andet ude mod Barcelona. Af de store resultater kan disse nævnes: 5-1 over Villarreal, 4-0 over Sevilla og 4-0 over Deportivo.
Vi endte med præcis 100(!!) point i La Liga, og mesterskabet blev en realitet i den fjerdesidste spillerunde, hvor Barcelona om lørdagen tabte til Villarreal med 3-1 på udebane og vi selv slog Racing Santander med 3-0 hjemme, på mål af Rafael van der Vaart (2) og Raúl.

Champions League satsede man på at vinde, og det så gennem længere tid ganske fornuftigt ud. I gruppespillet sikrede man sig videre adgang efter den fjerde runde, hvorfor reserverne kom i kamp i de to sidste kampe. Herefter ventede franske Bordeaux, som havde hjemme i første kamp. Her tabte franskmændene med 0-1 og så synes Real Madrid sikkert videre, men på Santiago Bernabeu kom der en målfest, som skulle ende med hele 5-4 til kongeklubben.
Så skulle man op imod Chelsea, som kom godt fra start i det første opgør i Madrid, men det blå hold fra London skulle tabe kampen med 3-1, efter Javier Saviola overraskede Chelseas forsvar efter sin indskiftning med Ruud van Nistelrooy. I semifinalien ventede endnu et london hold, nemlig Arsenal. Arsenal vandt fortjent med 3-1 hjemme på Emirates og så måtte tilhængere på Bernabeu få endnu en vild oplevelse. For med stillingen 4-2 kort før tid synes de rød-hvide fra London, at gå videre, men så fik Real Madrid et straffe, som blev udnyttet, også var Real Madrid finaleklar mod rivalerne fra Barcelona, i en kamp, som skulle spilles i Moskva.
Efter 90 vanvittig minutter skulle kampen i forlænget spilletid, da måltavlen viste 4-4. Men i den forlængede spilletid blev der ikke scoret og så måtte kampen ud i straffessparkskonku rrence. Her var Barcelona stærkede og så kunne de tage pokalen med de lange ører med hjem.

Truppen

Drenthe, Sakho, Sankhare, Adan, Bueno og Garcia var alle udlejede. Garcia og Drenthe ventes solgt, mens de øvrige fire nævnte ventes udlejes igen. Op til den kommende sæson er Pablo, Vercoutre (begge hentet gratis) samt Zapater og McCarthey hentet. McCarthey skal optræde på Castilla, mens jeg pynter på, at hente enten Adrian eller Podolski som afløser for Saviola, som sammen med Metzelder og Dudek skal sælges. Endvidere overvejer jeg, at udleje Garay i endnu et år, så han kan overtage efter Cannavaro efter næste sæson.

Jeg overvejer at lave en blog om dette spil, når jeg har tid og mulighed for det. Er der stemning for det?
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #207: 20 Feb 2009, 16:25 »

Stjernerne fødes på Vestegnen.


Mit save med Brøndby IF blev genåbnet for et par dage siden, efter ikke at have været åbnet i lidt over 3 måneder. Blev forbavset over at jeg, i min første sæson som Brøndby-træner, havde vundet the double. Så derfor kommer en lille gennemgang af sæson 1, og det jeg har nået at spille af sæson 2, og så vil der fremover komme en updatering i ny og næ.

Sæson 1 startede med et salg af venstrebacken Thomas Rasmussen, som tog turen til Hull. Så stod jeg og manglede en venstreback, og her investerede jeg i Martin Olsson, svensk venstreback fra Blackburn som kostede 14 millioner. Han blev en del af Brøndbytruppen på allersidste dag på transfermarkedet, hvor Chris Katongo også tog videre fra Vestegnen og endte i Viborg. Sidste køb blev Steffen Kielstrup, som skulle slås med Gislason om en plads på midtbanen.

Sæsonen endte, som jeg fortalte før, med en kæmpe triumf i form af The Double. Randers blev slået med 4-1 i pokalfinalen, og ligaen vundet med over 10 point ned til Aab og FCK.

Sæson 2 startede med en masse salg, som gjorde mange af mine spillere utilfredse. Dette skete fordi mit spil går ud på at få skabt så mange nordiske landsholdsspillere og stjerner som muligt, og hvis der kommer et bud fra en klub der er mere attraktiv end Brøndby, så accepteres det hvis det opfylder de økonomiske krav jeg stiller. Dette medførte at Alexander Farnerud tog til Marseille i Frankrig og Jan Kristiansen tog sammen med Max Von Schleebrügge til Wolves, som rykkede op i Premier League. Samuel Holmén tog til storklubben Schalke, imens Mark Howard og Jon Jönsson tog til henholdsvis Derby og Derpotivo.

For at dække hullerne som var blevet til efter spillersalg, blev Kris Stadsgaard hentet i Rosenborg, og sammen med Jacob Berthelsen danner de nu midterforsvar i Brøndby. Michael Lumb og Christoffer Poulsen blev hentet i AGF og FC Midtjylland, hvor sidstenævnte rykkede ned i første sæson.

Dette gør at Brøndby's førstehold består af mange upcoming stars, hvor Kasper Lorenzen, Mike Jensen og især Jacob Berthelsen ligner nogle gode bud på de næste stjerner som får muligheden for at vise fanen frem, både i Danmark og Europa.

Af helt unge spillere kan Nicolai Boilesen og Christian Møller nævnes, som begge har fået debut på førsteholdet både i nationale og internationale kampe.

Nu står datoen på den 3 september, og Brøndby ligger på delt førsteplads med FCK i ligaen, og har lige kvalificeret sig til Champions League gruppespil, efter 0-2 ude imod Brügge og 2-0 hjemme. Stephan Andersen blev helten i straffesparkskonkur rencen, hvor han pillede to spark, hvilket var nok til at sende Brøndby i en pulje med Bayern München, Rangers og Valencia.

Salg:


>> Mark Howard, Derby - 15 millioner.
>> Jan Kristiansen, Wolves - 31 millioner + videresalg.
>> Martin Olsson, Saint-Etienne - 25 millioner + videresalg.
>> Alexander Farnerud, Marseille - 45 millioner + videresalg.
>> Samuel Holmén, Schalke - 36 millioner + videresalg.
>> Max Von Schleebrügge - Wolves - 13 millioner.
>> Jon Jönsson, Deportivo - 30 millioner + videresalg.

Indkøb:

<< Kris Stadsgaard, Rosenborg - 15 millioner.
<< Michael Lumb, AGF - 14 millioner.
<< Christoffer Poulsen, FC Midtjylland - 14 millioner.

Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #208: 05 Mar 2009, 14:14 »

Cencur for satan da, lav en rigtig blog om det spil .. Men lækkert at du satser på de noget urutineret kræfter fremfor stjerner :-D
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #209: 26 Apr 2009, 21:21 »




Efter to korte og ikke vellykkede jobs i henholdsvis Brentford og SC Bastia blev jeg tilbudt et job i Leeds, i marts 2008. Leeds lå helt nede omkring 15-16. pladsen, og jeg skulle forsøge at forbedre det på de få kampe der var tilbage af sæsonen. Der manglede ialt 11 kampe, og med 3 uafgjorte og 8 sejre blev 10. pladsen reddet hjem. Der skulle ske en massiv fremgang i Leeds, da forventningerne i næste sæson lød på oprykning. Jeg fik derfor lavet et samarbejde med Manchester City, og fik straks lejet et par spillere. Den første var den blot 17-årige angriber, Alex Tarweh Nimely, som kunne gå hen og få en vigtig rolle for holdet, da jeg fandt ham bedre end de angribere jeg havde i forvejen. Den anden spiller var en ung forsvarsspiller, som kunne agere både central og højre back, hvis det blev nødvendigt. I dette tilfælde var han hentet ind som reserve på back pladsen, da førstevalget var nyindkøbte Andy Wilkinson som kom til Leeds fra Stoke for 6,5 Mio,-. Jeg fik også hentet en ny mand som skulle ligge og styre midtbanen. Nemlig svenske Andreas Dahl, han kom til fra FC Nordsjælland for 8 Mio,-. Med venstre backen Alan Sheehan som langtidsskadet, måtte jeg ud og finde en ny back. Valget faldt på engelske Liam Fontaine, som tog rejsen fra Bristol City for små 10 Mio,-. Der var også nogle spillere som valgte at forlade Leeds i sommerpausen. David Lucas, Frazer Richardson, Gavin Rothery, Paul Telfer og Filipe Da Costa valgte alle at forlade Leeds på en fri transfer. Boksspilleren Tresor Kandol var træt af at være reserve i Leeds, så han røg til Swansea for 2,75 Mio,-. Dette skulle jeg fortryde senere, da han lavede 20 ligamål i løbet af sæsonen. Så var sommerpausen ellers overstået, og vi var klar til sæsonstart. Efter 2 kampe og 6 point så jeg frem til et godt efterår. Men, de tanker røg snart, da vi i tredje kamp blev, mildt sagt, banket med 8-2 af Huddersfield. Spillerne kunne ligeså godt havde blevet hjemme og ladet Ankergren stå alene i kassen, for det var sku håbløst det vi lavede. I Carling Cup'en sagde vi allerede farvel i 2. runde. Efter at have slået Rotherham i straffesparkskonkur rence i første kamp, tabte vi en tæt kamp til Wigan på 3-4. En kamp der ellers kunne have gået begge veje. Efteråret bød også på Johnstones Paint Trophy og FA Cup. I J.P.T kom vi sikkert videre til semi finalen efter 3 sejre over henholdsvis Doncaster 4-0, Halifax 2-0 og Oldham 2-0. I FA Cup'en spillede vi os videre til 3. runde i efteråret, efter en sejr på 3-0 over Tranmere i første runde, og en sejr på 5-1 over undertippede King's Lynn i 2. runde. Efter Huddersfield kampen var der blevet spillet 21 kampe i Coca Cola League 1 i efteråret. Med 7 uafgjorte, 9 sejre, og 5 nederlag lå vi på en 5. plads, hvilket var acceptabelt i mine øjne, da man kunne kvalificere sig til slutspillet vha. en 6. plads og opad. Vi havde ikke rigtig fået gang i vores angribere, og de taktikker jeg afprøvede viste sig også at mislykkedes en del. Vi sluttede året af med en sejr på 4-0 over Huddersfield.



I vinterpausen kom Leigh Mills til Leeds på en fri transfer fra Tottenham, og skulle være backup for de centrale forsvarsspillere. Den defensive midtbanespiller Velice Sumulikoski kom også til på en fri, og han røg direkte ind i startopstillingen.

J.P.T Trofæet
Unge David Amoo blev hentet fra Colchester for 2,7 Mio,-, og jeg tror han kan blive genial om et par år. Reserven Ian Westlake var træt af at være reserve, og skiftede Leeds ud med Peterborough for 1,1 Mio,-. Så fik jeg heller ikke hentet eller solgt flere i dette vindue. Overraskelsen i foråret blev FA Cup'en, da jeg som det eneste ikke-premier league hold nåede til 6. runde. Vi lagde ud med at klare Southampton med 2-1 i 3. runde. I fjerde runde ventede West Bromwich Albions, som også lå en liga over os. Med sikkert spil, og en giftig Alex Nimely fik vi en dejlig 3-0 sejr. I 5. runde skulle vi for 3. kamp i træk møde et hold fra CCC. Queens Park Rangers blev besejret med 1-0 på udebane. Men, vi skulle ikke komme videre end til 6. runde, da Arsenal var holdet som skulle sætte en stopper for os. Vi blev tævet med 5-1 på Emirates, og var sendt ud af FA Cup'en.

Succes havde vi skam også i J.P.T turneringen, da vi endte med at løfte metal. I semi finalen var det Notts County som blev sendt ud med et 2-1 nederlag. Herefter skulle vi spille 2 J.P.T North finale kampe, for at komme til den endelige finale mod vinderne fra J.P.T South finale kampene. Vi tog imod Mansfield på hjemmebane i første kamp. En sikker 2-0 sejr blev kørt hjem, og vi var klar til næste opgør. Det blev næsten en gengivelse af første kamp, og slutresultatet var også 2-0, så vi var videre med en samlet 4-0 sejr. I finalen ventede Swindon, som havde slået Millwall i deres South finalekampe. Der skulle blot gå 4 minutter, og så var vi bagud 1-0. Men det skulle en fantastisk spillende Andy Robinson snart lave om på. Med 2 mål i første halvleg, og 1 i anden halvleg kunne han med sit hattrick sende os på kurs mod metal. Jermaine Beckford ville også lige være med, og sikrede os en 4-1 sejr i en flot finale. Første trofæ i min managerhistorie var hjemme!




Nu skulle der så sikres oprykning i ligaen. Vi spillede utroligt svingende i foråret. Vi kunne vinde 4-5 kampe i træk, hvorefter vi kunne tabe lige så mange kampe. Vi ligger på en 8. plads i det meste af foråret, og kæmper for at komme op på en 6. plads. Det hele skulle vise sig at blive afgjort i den sidste spillerunde. Nottingham Forrest havde sikret sig mesterskabet, og Millwall, Walsall og Swansea havde sikret sig henholdsvis 2., 3. og 4. pladsen, så der var kun 5. og 6. pladsen tilbage, hvis man ville have noget håb om at rykke op. Vi lå op 7. pladsen, på 6. pladsen lå Southend, og på 5. pladsen lå Carlisle, og det var netop Carlisle vi skulle møde i dette sidste og afgørende opgør.
Hvis vi spillede uafgjort og Southend tabte, så havde vi 6. pladsen, hvis vi vandt havde vi 5. pladsen. Mens kampen blev spillet, fulgte jeg intenst med i Southends kamp mod Luton. Men, først og fremmest skulle jeg koncentrere mig om vores egen kamp. En storspillende Enoch Showunmi havde vist storform for nylig, og fik også chancen fra start idag. Enoch sagde tak for startpladsen ved at lave måske sit livs vigtigste hattrick på bare 40 minutter. 3 kanonmål, og vi var næsten sikre på slutspillet. Beckford forøgede resultatet til 4-0 midt i anden halvleg, og vi var sikre på slutspil. Så kunne Southend selv afgøre om de skulle have den sidste plads, eller om de ville forære den til Carlisle. Southend holdte stand, og vandt 2-1 over Luton. Jeg var glad for at have sikret mig slutspillet, men der var jo stadig et par kampe tilbage.
I første slutspils semi finale havde vi trukket Swansea, hvor ex. Leeds spilleren, Tresor Kandol spillede. Alex Nimely startede løjerne efter 3 minutter, da han smukt kunne udplacere Swansea målmanden. Swansea hjalp os da også på vej, da de forærede os et selvmål. 2-0 var resultatet ved halvleg. Guillem Bauzá reducerede midt i anden halvleg, men vi holdte føringen hjem. 2-1 var et godt udgangspunkt til returkampen.
I returkampen skulle det vise sig at være danske Cassper Ankergren som blev kampens spiller. Han holdte målet rent, ligeså gjorde Swansea målmanden. Samlet resultat blev 2-1 til os, og vi var videre til finalen.
Her ventede et stærkt Walsall mandskab, som havde slået Southend med hele 7-3 i den samlede stilling.
Første halvleg blev en kedelig affære, uden mål. Men 2 minutter efter pausen lavede den hovedstærke forsvarsspiller Lubomir Michalik om på det, da han satte hovedet på et hjørnespark, hvorefter bolden endte i kassen. 1-0!. Et kvarter efter var det Michaliks sidemand i det defensive som lavede samme nummer som Michalik. Paul Huntington steg til vejrs på et hjørnespark, og fik headet os mod CCC. Walsall fik dog udlignet med 7 minutter igen, men vi holdte den hjem, og kan sammen med Millwall og Nottingham Forrest tage op i Coca Cola Championsship

Der skal ske meget hvis vi skal holde os fra nedrykning i CCC. Men, med de rette midler, og de rette spillere kan det, og skal det lykkes!


LEEDS UNITED I FREMGANG

Logged


Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010