home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23289
  2 Brugere, 466 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Blog light - for de dovne
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint
Forfatter Emne: Blog light - for de dovne  (Læst 156875 gange)
TNT
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #180: 06 Sep 2008, 13:42 »

Jeg håber på, at kunne holde mit karriere i West Ham kørende til FM 09 kommer. Til den tid er jeg forhåbentlig forbi 2020, og har vundet CL ;o)

O.K.

Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke!

...Og så skal du da lige sige til, når du får vundet CL-trofæet. Opstemt
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #181: 14 Sep 2008, 23:47 »

THE CAREER OF KASPER P. RASMUSSEN

FORLØB

2007/2008
Cheftræner for FC København.
Vinder SAS-ligaen samt den danske pokalturnering.
Taber knebent i Champions League samt UEFA Cup kvalifikationen til henholdsvis Ajax og Panathinaikos.

2008/2009
Cheftræner for FC København.
Vinder SAS-ligaen i sidste spillerunde og ryger tidligt ud af pokalturneringen.
I Europa lider man samme skæbne og taber knebent i begge kvalrunder.

2009/2010
Cheftræner for FC København.
Vinder SAS-ligaen suverænt og ryger endnu engang tidligt ud af pokalturneringen.
Kvalificeres til Champions Leagues gruppespil med samlet 1-1 sejr (udebanemål) mod Espanyol. I Champions League bliver modstanden for stor og man henter blot 3 point i de 6 kampe.

2010/2011
Har skiftet jobbet for hovedstadsklubben ud med et job i spanske Villareal. En klub i økonomisk krise og med mange unge spillere. Altså: en god udfordring for en manager, der har vundet alt i Danmark og spillet Champions League.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Cencur
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #182: 19 Sep 2008, 21:42 »

Jeg oprettede min første blog med Leeds, som døde hen efter kun to updates. Nu har jeg fundet formen og er i gang med tredje sæson i et nyt spil hvor jeg startede med England. Efter tilbud fra Sporting i Spaniens næstbedste række og Grennoble 38 i Frankrig, som fandt jeg et hold som jeg synes kunne være spændende at spille med! Velkommen til min blog light om England, West Bromwich, om verdensmesterskaber og overlevelse. Kritik tages gerne imod, selvom det kun er en blog light.

Det skal også lyde et stort tak til Cesc for det formidable arbejde med banneret.




England mangler ikke meget på deres landshold. John Terry er en af verdens bedste forsvarsspillere, Gerrard og Lampard udgør en frygtindgydende midtbane og rutine plus et kæmpetalent udgør angrebet. Det eneste der mangler er at vinde de store turneringer.

Da jeg overtog holdet lå det ganske nogenlunde til i kvalen til Europamesterskabern e og det blev også til en plads i gruppespillet i sommeren 2008. Her gik jeg ubesejret igennem turneringen og vandt finalen med 1-0 over Italien, hvor anføreren Terry scorede sejrsmålet efter 54. minutter.

Årets efter skulle jeg spille Federations cup og her blev det til en finalesejr over Brasilien, som jeg spillede 2-2 med i den indledende gruppe. Efter to triumfer med det engelske landshold begyndte de lidt større jobtilbud at komme til mig og da jeg følte at tiden til et klubhold var ved at være der, så overvejede jeg de to mest spændende tilbud jeg havde modtaget. Sporting i Spanien eller West Bromwich Albion i England. Valget faldt på West Brom, hvor truppen ser meget fornuftig ud. Nu er der gået et par uger og nogle potentielle navne har dukket op på favoritlisten. Ser frem til at se hvordan truppen kommer til at se ud når transfervinduet lukker den 1. september.




Så er indledningen ude og jeg regner stærkt med at opdatere engang imellem. Smiley



Logged

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

Cesc
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #183: 26 Sep 2008, 16:43 »



Så er mit allersidste spil i Football Manager 08 oprettet - og holdet er naturligvis kongerne af London, Arsenal. Jeg forventer et spil, som skal foregå til minimum år 2014, hvor jeg vil have renoveret holdet rigtig meget. På dette tidspunkt, vil jeg gerne have truppen utrolig bred, hvilket jeg allerede har forsøgt at gøre i dette transfervindue, hvor jeg har handlet stort ind!

Jeg har ikke rigtig nogen regler, men vil ikke betale alt for store summer for spillere. Det dyreste indkøb, jeg har lavet i det første transfervindue er Miguel Veloso til 145, men han skulle sikres for at give mit hold en defensiv midtbanespiller med offensive kvaliteter.

Der er ingen engelske spillere kommet til, da de simpelthen er for dyre. Jeg kiggede efter Ashley Young og Micah Richards i starten, men deres respektive klubber krævede alt for meget for dem. Dette er grunden til at jeg er søgt i en anden bane. Arsenal har alligevel de største engelske talenter for tiden på deres ungdomshold, så i fremtiden vil truppen alligevel blive fyldt med englændere. Sådan har jeg set på det.

Mine indkøb ser sådan ud:
Henri Saivet, 0 DKK
Henri Saivet blev købt, da jeg ønskede mig en spiller der kunne blive meget vigtig i fremtiden for holdet. Saivet vil lige nu fungere som fast mand på reserveholdet, men han vil nok få et par kampe hist og her.

Mamadou Sakho, 0 DKK
Sakho blev købt nærmest købt af de samme grunde som Saivet. Sakho er et stort talent, og han har allerede talent nok til at kunne være med i førsteholdstruppen, men jeg lader ham vente lidt. Sakho vil blive en nøglefigur i fremtiden!

Younousse Sankharé, 0 DKK
Sankharé blev købt, da jeg ønskede noget råstyrke på midtbanen, som jeg mener han kan bidrage med. I fremtiden vil han med sikkerhed også tage sig af den defensive midtbane omme bagved Nasri og Fàbregas.

Sidney Govou, 52 mio. DKK
Jeg købte Govou, da jeg er imponeret over hans stats i forhold til hans pris. Govou er fast mand på holdet, og han spiller rigtig godt for mig - så jeg vil selv kalde det i klasseindkøb! Det er ikke mange penge for en spiller af hans kaliber.

Loïc Abenzoar, 0 DKK
Abenzoar er købt som reserve til Bakary Sagna. Måske kan Loïc komme ind og presse mere på i fremtiden, men lige nu er han klart andet valg - måske endda tredje valg. Eboué er jo også i truppen.

Saïd Mehamha, 0 DKK
Ja, kald mig Wenger no. 2. Jeg elsker franske talenter og Mehamha er et af mine yndlingstalenter. Saïd er også købt til fremtiden, hvor ham og Sankharé vil kæmpe om at spille defensivmidt på holdet.

Sofiane Feghouli, 0 DKK
Uh - et talent jeg fandt i dette gem! Han er virkelig god og han er derfor allerede indlemmet på bænken. Sofiane bliver en klassespiller for mig i fremtiden, hvor han med sikkerhed vil komme i startopstillingen. Feghouli er en klasse spiller - Zidanes arvtager!

Adriano, 85 mio. DKK
Adriano er en af mine favoritspillere, og jeg ønsker ham alt mulig held og lykke. Derfor skulle han til Arsenal og skrive sig i historiebøgerne. I sin debut lavede han da også lige to mål, fantastisk! Det er skønt at have en fejlfri angriber i truppen, for Adebayor har været meget uskarp.

John Fleck, 0 DKK
Jeg elsker skotsk fodbold, så at kunne fremme det lidt er grunden til at John Fleck er kommet til. Men han er også en af mine yndlingstalenter i Football Manager, så jeg glæder mig til at udvikle ham og se ham debutere på førsteholdet inden alt for længe. John kan blive uhyggelig, men han skal trænes meget i det fysiske før han kan være med.

Miguel Veloso, 145 mio. DKK
Miguel Veloso blev det dyreste indkøb i hele Arsenals historie, men han har allerede betalt en masse af summen tilbage, både ved at score, men også ved at spille utrolig sikkert. Han er klart det bedste indkøb indtil videre, og han danner en fantastisk midtbane sammen med Nasri og Cesc.
« Seneste Redigering: 26 Sep 2008, 16:46 af Cesc » Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #184: 26 Sep 2008, 23:12 »

Kommer nok med en update. når jeg er færdig med januar.
Hvis folk er interesserede i at læse om det.

Kan fortælle at jeg er placeret som nummer ét efter 10 runder, hvilket er rigtig lækkert! Har spillet utrolig flot fodbold, og mine indkøb har været rigtig spændende at følge. Young Guns smadrede QPR i Carling Cup med imponerende 3-0, hvilket var utrolig fedt!

Men I kan høre mere, hvis I er interesserede.
Logged

Django1337
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #185: 27 Sep 2008, 00:23 »

Ja da, kom frisk med det Cesc (selvom gunners er pure scum Opstemt )
Logged

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #186: 27 Sep 2008, 00:31 »

Ja da, kom frisk med det Cesc (selvom gunners er pure scum Opstemt )
Jeg vil altid høre om Arsenal, og det ved I vidst alle sammen! Cool

Django, du lukker bare! Peace
Logged


Arsenal Football Club


Cesc
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #187: 27 Sep 2008, 12:34 »


I N D K Ø B
Kaká, 270 mio. DKK
Jeg så at Kaká havde interesse
i at komme til Arsenal, så jeg
valgte hurtigt at smide et bud
afsted på ham. Det blev accepteret
og jeg er sikker på han bliver
et kæmpe hit i Arsenal!

S A L G
Alexandré Song, 40 mio. DKK
Song valgte jeg at sælge,
da han virkede utilfreds med
indkøbet af Kaká. Derfor ville
jeg gerne skille mig af med
ham. Held og lykke i Pompey!

P R I S E R
Nikolaj Emil
Birk Poulsen
,
5x Månedens mananger

Francesc Fábregas
Soler
,
1x Årets midtbanespiller
i verden
3 plads, Årets fodboldspiller
i verden
1x Månedens unge spiller

Adriano Leite
Ribeiro
,
1x Månedens spiller

Tomás Rosicky,
1x Månedens spiller
Så er jeg tilbage med nye nyheder fra London af. Arsenal ligger solidt placeret som nummer ét i Premier League, forlod Champions League gruppen med 18 point, men røg desværre ud i FA Cup til Huddersfield. Det går strålende i Arsenal, selvom det har været hårdt at sluge nederlaget i FA Cup. Jeg har været rigtig fokuseret på at vinde FA Cup, men Huddersfield var ikke til at lege med.

I ligaen er der spillet 24 kampe, og Arsenal ligger som nummer ét med imponerende 65 point. De vigtigste sejre er kommet mod United og Tottenham, som virkelig blev spillet rundt i arenaen. Målscoren for Arsenal i Premier League står på 59-12, hvilket er meget godt klaret. Ingen andre hold har formået at lave så mange mål i løbet af så kort tid.

Jeg var på et tidspunkt meget sulten efter at forstærke mit hold, men jeg vidste ikke rigtig hvorhenne jeg skulle købe ind til. Derfor valgte jeg at satse på et stort navn, verdens bedste fodboldspiller, Kaká. Kaká røg til Arsenal for 270 millioner, hvilket må siges at være rigtig mange penge for en spiller! Men betaler man meget det ene sted, skal man spare ved et andet. Det betyder at jeg i sommerens transfermarked, ikke må købe for mere end 150 millioner samlet.

Fàbregas, Bendtner, Adriano og Rosicky har uden tvivl været mine bedste spillere. Tomás har fodret angriberne hele 15 gange. Fàbregas har bare generelt været omdrejningspunktet, han laver ikke den sidste aflevering, men den 3 sidste, der sætter de andre holdkammerater i fokus. Bendtner og Adriano har været uhyre kolde foran mål, Super Nick har lavet 10 mål, mens 'El Emperador' har lavet 14. Adebayor startede som lyn og torden, men han er lige så langsomt dalet i niveau. Alligevel har togoleseren lavet 11 mål for Arsenal i denne sæson.

Young Guns kører også bare derudaf. Carling Cup finalen er lige om hjørnet, hvor de talentfulde drenge skal op imod Newcastle på Wembley. Jeg glæder mig meget til at se dem i aktion, for de har virkelig været suveræne. De har både slået Chelsea og United ud på deres vej til Wembley, så det er smukt klaret! Jack Wilshere har også skrevet sig ind i historiebøgerne, som den yngste Arsenal-debutant nogensinde. 16 år og 11 dage blev den ultra talentfulde midtbanespiller før han kom på banen. Imponerende, ikke sandt?

Mange spillere har virkelig imponeret mig, men der er også et par stykker som har skuffet i mine øjne. Gallas får utrolig mange gule kort, alt for mange, og så virker han en smule usikker. Det samme gælder Diaby, som jeg ofte har givet chancen, men han skuffer næsten hver gang. Han havde dog en fremragende kamp i Premier League, hvor han lavede to mål, men ellers skuffer han mig.

I Champions League havnede jeg i gruppe med Fenerbahce, Aab og Villarreal - hvilket egentlig lignede en lidt svær gruppe. Det blev den dog overhovedet ikke, for jeg kunne forlade gruppen med maksimum point og en masse mål. Vi åbnede gruppen mod Fenerbahce, hvor Arsenal vandt med 5-1, hvilket jo var fantastisk! Jeg har trukket Panathinaikos i næste runde, så det ligner at jeg kommer videre.

Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #188: 27 Sep 2008, 12:40 »

Spændende Cesc, og god update! Opstemt

Kaká bliver uden tvivl en stjerne for dig, og med Fabregas ved siden af ham, ja så kan man kun savle over midtbane-duoen. Smiley
Logged


Arsenal Football Club


Nomann
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #189: 01 Okt 2008, 21:43 »

Så er jeg startet som manager i lyon efter en flot første sæson i silkeborg if, drog jeg længere sydpå, mit mål med klubben er inden 2014 at vinde champions league.
dette syntes jeg er et realistisk mål. hvis man kigger på truppen er der både ældre og kanone samt unge og talentfulde spillere.
bl.a. er der Fabio Grosso, Sidney guvou, Fred og Karim Benzema.
og så har jeg for de 530 millioner der var til indkøbt købt stort ind.
det er blevet til Niko Krancjar, Antonio Cassano, Nikita Andrejev, Ignacio Camacho, Stefan Ålander, og unge danske Kevin Mensah fra viborg.
Sæsonnen er startet flot og efter den tidligere managers skuffende sidste sæson hvor vi endte som nummer 3, skulle jeg spille CHL kval, det gik fint, vandt 4-0 Mod zürich sammenlagt, og er nu kommet i pulje med Valencia, Schalke og Crf Cluj.
jeg ligger også nummer 1 i ligaen efter 7 kampe, med 6 sejre, og en uafgjort.
I CHL, vandt jeg første kamp mod schalke, hjemme 2-0. så alt ser fint ud.
FORTSÆTTELSE FØLGER  Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #190: 12 Okt 2008, 23:47 »

ROSSONERI - VEJEN TILBAGE TIL FODBOLDTOPPEN.

Jeg besluttede mig forleden for at starte et allersidste spil i Football Manager 2008. Da jeg ikke havde lyst til hverken Liverpool, Villarreal, Brøndby, Marseille, Fiorentina eller noget som helst andet, så valgte jeg at give mig selv en udfordring og genetablere Milan i den italienske top, hvor det længe har set skidt ud for de sortrøde milanesere med den høje gennemsnitsalder.
Statistik:
Bedste spiller: Ronaldinho 7.63 gns.
Topscorer: Ronaldinho, 21 mål
Flest assist: Kaká, 18
Priser:
Abbiati nr. 2 målmand i Europa
Ronaldinho nr 1. midtbane i Europa
Indkøb:
Alessandro Gamberini, Fiorentina, 135 mil. DKK
Rafael Van Der Vaart, R. Madrid, 42 mil. DKK pr. 02/07/08
Ricardo Quaresma, Inter, 55 mil. DKK pr. 02/07/08
Ung græker fra Genoa, fri transfer pr. 02/07/08
Emiliano Viviano, Brescia, fri transfer pr. 02/07/08

Carlo Ancelotti blev fyret, og da jeg aldrig gamer med mig selv udover i netspil, så oprettede jeg den portuguisiske legende og en af mine store favoritter; Rui Costa som ny manager i Milan. Målet var at gøre op med den defensive spillestil og spille frisk offensiv bold, men et italiensk hold uden en fornuftig defensiv, er heller ikke noget rigtigt italiensk hold. Truppen skal efterhånden også renoveres en smule. De gamle legender skal sluses ind i trænerstaben, mens der gerne skulle komme et par nye unge italienere til. Jeg valgte dog kun at hente én spiller i det første transfervindue. Nemlig Alessandro Gamberini. Han ser ikke ud af meget, men jeg har fremragende erfaringer med ham som makker til Andrea Barzagli i et suverænt Fiorentina game, hvor lykkedes fantastisk, så derfor skulle han hentes som makker til Alessandro Nesta foreløbigt og Andrea Barzagli ligeså snart nogen anden klub begynder at vise interesse for ham. Optakten forløb fornuftigt med en masse smalle sejre, men der blev ikke scoret nok efter min mening. Dog valgte jeg alligevel at køre den taktik igennem til sæsonstart da jeg synes, at den fungerede fint som udganspunkt.

Og det gjorde den også. Mit Milan-hold spillede fantastisk og havde gerne omkring 85-90% i afleveringer og 60% i posession uanset, hvem modstanderne var. Den ene sejr efter den anden blev hentet hjem til Milano og jeg lagde mig forholdsvist hurtigt rimeligt solidt i spidsen. Europæisk fik jeg nem modstand med Artmedia i kvalen som reserverne sikkert besejrede 5-0 samlet. Jeg kom i gruppe med Beitar Jerusalem, Sporting Braga, Manchester City og AEK Athen. Jeg lod reserverne tage sig af gruppen som de gik sikkert videre fra med 2 sejre og 2 uafgjorte.

Efter at have sluttet '07 af med en 2-1 sejr hjemme mod Inter, blev det nu tid til foråret skulle skydes i gang. Jeg havde ikke bolden helt så meget mere, men tilspillede mig flere chancer og kunne dermed fortsætte sejrsstimen via. en suveræn defensiv som ikke lukker ret mange mål ind. Jeg fører helt suverænt med 86 point for 31 kampe, hvor jeg kun har tabt en gang til Lazio og spillet uafgjort mod Chievo og Sampdoria. I UEFA Cuppen fik jeg nemt spil i både 1. Knock Out Runde hvor jeg skulle møde AaB. Gav reserverne chancen og de kvitterede med en samlet 4-0 sejr. Runden efter kom franske Saint-Etienne op af bowlen til lodtrækningen. Atter engang gav jeg reserverne chancen og denne gang vandt jeg 2-0 samlet. Skal møde Everton i kvartfinalen og giver nok reserverne chancen atter engang. Målet er bare at vinde Serie A nu, hvilket muligheden også er ualmindeligt stor for med en 14 points føring med 7 kampe tilbage.

I Coppa Italia har jeg kun mødt Palermo og Sampdoria, hvor reserverne igen har fået chancen. Mine reserver leverede en fantastisk præstation i første kamp og vandt 4-1 ude, men slappede så lidt for meget af hjemme og tabte 0-2. Mod Sampdoria spillede vi noget skuffende 1-1 hjemme, men mine tropper tog en revanche og vandt en flot 2-0 sejr i Genoa.

Logged

andersvilster
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #191: 13 Okt 2008, 23:00 »

Jeg har længe overvejet at lave en blog. så her kommer en hurtig lille en med mine kampe og indkøb. Enjoy:

Arsenal, slutningen af August i 1. sæson:

Kampe (jeg står inderst)

2-0 Arsenal Res: Fabregas, Bendtner
7-0 BEC: Eduardo, Flamini, Van Persie, Gallas, Sitangnan (OG)
0-2 Blackburn: McCarthy, Santa Cruz
5-0 Slavia Prag: Garay, Adebayor
4-1 L'Pool: Adebayor, Tissone - Torres (L'Pool)
5-3 Reading: Hleb, Adebayor, Garay, Walcott - Long, Hunt (Reading)
3-4 Man Utd: Adebayor, O'Shea (OG), Hleb - Rooney, Scholes (Man Utd)
2-0 Slavia Prag: Hleb, Adebayor

Indkøb/Salg:

[color=Red][/color]

Henri Saivet
Georginio Wijnaldum
Niklas Bärkroth
Aquino
Asmir Begovic
Daniel Parejo
Pablo Piatti
Antonio Adan
Elliot Omozusi
Rene Mihelic
Darley
Turan Arda
Federico Laurito
Stefano Pettinari
Ezequiel Garay
David Chalupa
Damian Tissone
Younousse Sankhare
Mamadou Sakho
Marcelo
Miralem Pjanic
Julien Michel
Alessandro Tuia
Micah Richards
Magnus Eikrem
[color=Green]

Shabir Isoufi[/color]



Vito Mannone (Pescara)
Daniel Parejo (Leje, Birmingham)
Pablo Piatti (Leje, Salamanca)
Darley (Leje, Salamanca)
Kolo Toure (AC Milan)



CL, Gruppe F:

Arsenal
PSV
Sporting CP
Dinamo Bukarest
« Seneste Redigering: 13 Okt 2008, 23:11 af andersvilster » Logged

BenMusalho
Gæst
 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #192: 16 Okt 2008, 01:27 »

BRØNDBY IF



I sommerferien valgte jeg, at starte et spil op med Brøndby. Min mission var klar: Gør Brøndby til et frygtindgydende hold! I en del spil  tænker jeg meget på, hvor mange danskere der er i truppen, og at jeg

 ikke skal købe alt for urealistisk ind, dvs.
danskere og spillere fra Skandinavien. I dette spil, skulle det dog ikke være det, der kommer først. Jeg ville i Champions League, jeg ville ud og lege med de store drenge! 




Jeg ankom den 1. juli 2007. Brøndby ansatte mig, Charles Lorain, som den ansvarlige for 1. holdet. Mine egne forventvinger var ligeså høje, som deres; Målet var at kvalificere os til Europa gennem SAS-Ligaen. Jeg skulle altså ende i top 4. Truppen var langt fra god nok til top 2, så jeg anså det derfor, som for tidligt at sætte overlæggeren højt op.

Jeg gik, umiddelbart efter min ankomst, ud og kiggede på markedet. Jeg havde desperat brug for en angriber, da jeg ikke syntes angrebet var godt nok. David Williams var for ung, og det samme var Nicolaj Agger. Morten 'Duncan' Rasmussen og Katongo anså jeg ikke for gode nok. Derfor var en angriber nødvendig. Den 19. juli præsenterede vi rumænske Bogdan Stancu, som var hentet i Unirea Urziceni for 7,2 millioner kroner. Han var en hurtig angriber, men kunne samtidig godt vinde hovedstødsdueller. Derudover, havde han en utrolig målnæse.

Blot elleve dage efter Bogdan Stancu's ankomst, tilføjede jeg endnu en spiller til vores trup. Den dengang 19-årige centrale midtbanespiller, Jakob Rasmussen, ankom for den sølle sum af 3,5 mio! Jeg købte ham, som en fremtidens mand da Samuel Holmén var sikker starter, sammen med Stefan Gislason, på den centrale midtbane. Han kunne heller ikke få den offensive midtbane, fordi Alexander Farnerud var i klubben. Og en mand, af den kaliber, smider man ikke bare lige på bænken for en 19-årig dreng fra Fredericia.

Sidst, men ikke mindst, tog Jonas Troest turen fra Odense til Storkøbenhavn for at slutte sig til den Vestegnske trup. Han kunne dække pladsen i midterforsvaret, hvilket var hans normale plads, men kunne også rykkes ud som højreback, en plads, hvor han dog var knap så god.

Nu var sæsonen dog også gået igang; Den 15.07.07 kom dagen, hvor mine tropper for første gang, gik på banen underlagt min styring. Det var den danske Supercup finale mod AaB, og jeg gav helt klart, til pressen såvel som spillerne, udtryk for hvad vi skulle have: Sejr! Det var kun en sejr, der talte her! Og det fik vi så sandelig også! En 3-0 sejr kom hjem, og jeg var godt tilfredse med mine drenge.
De efterfølgende kampe endte 4-0, 0-0 og 2-1 og blev spillet mod hhv. Grevenmacher, AGF og FC Midtjylland. Altså en fornuftig start, hvor vi var så godt som sikre på videre deltagelse
i UEFA Cuppen og havde fået 4 point i de første to kampe, i SAS-Ligaen. Efterfølgende ventede 'New Firm', som opgøret mod F.C. København populært kaldes, men vi måtte desværre trække os tilbage med et 2-1 nederlag.

Resten af efteråret gik det meget dårligt. Da SAS-liga holdene gik i hi, havde vi således kun 31 point! Hvis vi skulle ende i top 4, skulle spillet forbedres.
I UEFA Cuppen var vi røget ud i 1. runde til Portsmouth, mens vi stadig levede i Pokalturneringen. Men efteråret var langt fra godkendt ...


FORTSÆTTES ...
« Seneste Redigering: 16 Okt 2008, 11:33 af BenMusalho » Logged

alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blog light - for de dovne
« Svar #193: 16 Okt 2008, 02:08 »

Manchester City - Triumftoget


For et par dage siden valgte jeg at starte et spil op med Manchester City, hvilket gik over alle mine forventninger.

1. sæson gik over alle forventninger og det blev til en Champions League kvalifikations plads i ligaen. Jeg endte nemlig med en fornem 3. plads. Det var tæt i topstriden, men jeg faldt af til sidst, og måtte erkende at jeg ikke kunne følge med Man Utd og Arsenal i titelkampen.

 I FA cuppen blev det til et skuffende exit allerede i 4. runde, men modstanderen hed Manchester United. Og så var det på Old Trafford at kampen skulle spilles, så der var oddsene også imod mig. I Carling Cuppen blev det til en flot finaleplads, men måtte endnu engang se mig udspillet af The red devils, og tabte kampen 3-2.

Sæsonens højdepunkt kom dog i UEFA Cuppen. Jeg havde relative nemme kampe indtil semifinalen, hvor jeg så skulle møde AC Milan. Jeg havde slået Milan i gruppespillet, men nu var de nok mere forberedt.

AC Milan 3 - 2 Manchester City
Manchester City 4 - 2 AC Milan

Dermed var jeg videre til finalen, hvor jeg så en overkommelig modstander i Olympiakos.
Kampen gik også som forventet og jeg hev en sikker 3 - 0 sejr hjem. UEFA trofæet skulle vise sig ikke at blive det sidste internationale trofæ for Madsens drenge.

2.sæson skulle vise sig at blive endnu en god sæson for holdet fra Manchester. Nu skulle vi i Champions League! Og det kom vi. I kvalifikationen mødte vi Germinal Beerschot ( funny). Dem slog vi sikkert ud, med en samlet 7-3 sejr, og så var gruppespillet ret forude. Vi kom også videre fra gruppespillet i 'det forjættede land', og gik sågar videre til kvartfinalen efter imponerende samlet 2-1 sejr over de spanske mestre Real Madrid.
I kvartfinalen var vi så igen underdogs da vi stod ansigt til ansigt med Inter. Det så lovende ud efter en 2-0 sejr på hjemmebane, men vi gik helt ned og tabte 3-0 på udebane. En god figur i Champions League!

I henholdsvis Carling Cuppen og FA Cuppen måtte vi igen se os slået i de tidligere runder. Det blev til en henholdsvis kvartfinale og 5. runde kamp. De to cups var ikke just min kop the.

I ligaen gjorde jeg det igen over forventning og blev nummer 3 endnu en gang. Så igen skulle jeg i CL kvalifikation næste sæson.

3.sæson skulle vise sig at blive Manchester Citys bedste sæson nogensinde i klubbens historie.

I kvalifikationen til CL blev det til en samlet 14-0 sejr over Slavia Prag. Dermed kan man roligt sige at den sæson var indledt med manér! Jeg gik også videre fra gruppespillet med 4 sejre og 2 nederlag . I 1/16 finalen fik jeg så en nem lodtrækning i.. Ja.. Olympiakos. Fik en sikker samlet sejr og dem, og så kunne jeg kun håbe på en god lodtrækning til kvartfinalen. Og det fik jeg; Schalke 04 hed mostanderen. Det kunne ikke være bedre. Denne mulighed skulle selvfølgelig udnyttes og det blev den. En samlet 5-1 sejr for at være præcis. Så var jeg pludselig i semifinalen!

FA Cuppen viste endnu engang sin grumme side, og det blev endnu blot til 5. runde. Forbandet tal! I Carling Cuppen gik det dog bedre, og jeg kom i endnu en finale, men måtte se mig slået af Arsenal. En acceptabel præstation.

I Champions League var jeg som sagt nået til semifinalen og der var det endnu et tysk hold der skulle besejres. Denne gang var det Bayern Munchen. Første kamp skulle vindes, og jeg levede op til forventningerne. En 1-0 sejr blev hevet hjem hjemme på The City of Manchester Stadium foran 59951 tilskuere. På Allianz Arena TROEDE vi at vi ville få mere modstand, men det gjorde vi ikke. Det blev en, utroligt nok, nem kamp og vi vandt 3-1. Så skulle vi møde italienske Juventus i Finalen.

I Ligaen kørte det bare derudad og ingen kunne røre os. 31 sejre, 6 uafgjorte, 1 nederlag og 99 point lød det på efter 38 spillerunder, og vi kunne kalde os Premier League mestre for blot 3. gang i klubbens historie.

Som sagt skulle vi møde Juventus i finalen. Og efter Premier League triumfen, var selvtilliden enorm. Og den skulle vise sig at blive altafgørende! efter 36 minutter gjorde Micah Richards det til 1-0 på et af sine 36 mål i sæsonen. Og han var ikke færdig. Lige før pausen gjorde han det til 2-0, og så var sejren halvt hjemme. Vi var i ekstase.
Senere gjorde Gabi Mundingayi og Angel di Maria det til først 3-0 og senere 4-0.

En fantastisk sejr, en fantastisk sæson, en fantastisk trup.



Logged


TNT
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
GENOA III
« Svar #194: 18 Okt 2008, 12:12 »

Min tredje sæson i Genoa er hermed overstået, og igen kan man tillade sig at være glad som Genoa-tilhænger. I sidste sæson bød menuen på en 7. plads, og i år formåede vi at rykke op på en 6. plads, der dermed giver os en runde til i UEFA Cuppen. I denne sæsons UEFA Cup måtte vi trække os fra legen i 2. knockoutrunde, hvor vi blev besejret 4-1 samlet af Valencia. Forbedring jagtes igen i den nye sæson! Denne gang sigtes der efter Champions League-sæderne.

HOLDETS TURNERINGER
UEFA Cup: 2. Knockout Runde
UEFA Intertoto Cup: 3. runde
Serie A: Sluttede 6.
Italienske Pokalturnering: Kvartfinale


SPILLERSTATISTIK
Topscorer: Luciano Figueroa (26)
Flest assists: José Sosa (19)
Kampens bedste spiller: Luciano Figueroa (6)
Gule kort: Manuel Coppola (16)
Røde kort: Albin Ebondo, Manuel Coppola (1)
Gennemsnitlig karakter: Håvard Nordveit (7.24)
Logged

Sider: 1 ... 11 12 [13] 14 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010