Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 16:31:04
morfar
Football M...
fm25
I dag
kl. 09:41:44
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54
Sirstaal
Spillersøg...
Spillererfaring
Antal Registrerede Brugere:
23502
1 Bruger, 887 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
brukens5434
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
*** Lukket ***- Størst i Norden
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
10
Forfatter
Emne: *** Lukket ***- Størst i Norden (Læst 28436 gange)
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: (April 2009) - Størst i Norden
«
Svar #90:
18 Nov 2007, 10:52 »
Maj måned, mange kampe og måske Mesterskab…
1. Maj - 31. Maj 2009
Med
Landspokalen
i hånden gik vi ind til Maj måned med et eneste mål, nemlig at sikre os det Danske mesterskab for fjerde år i træk og for mit vedkomne det andet mesterskab. Spørgsmålet var bare om, vi fik gummien, fejrede pokaltriumfen for meget, eller om vi holdt hjem.
Med otte
point ned til FC Midtjylland og to kampe mindre havde vi et godt udgangspunkt før vores sidste otte kampe i denne sæson. Med 13 point ud af 24 mulige, kunne vi nu kalde os
mestre endnu et år
efter en rigtig fin sæson, der både bød på pokal og mesterskab, samt deltagelse i
Champions League gruppespil
, hvor vi desværre sluttede sidst i vores gruppe.
Royal League
, som jeg ikke prioriterer ligeså høj, som bestyrelsen gør, var semifinalen mod de senere vindere fra FC Nordsjælland vores sidste stop.
Liga topscorer med 28 mål, Aílton
For første
gang i mange år har vi også fået ligatopscoren, da Aílton har scoret 28 SAS-Liga mål for os i denne sæson og spillet fremragende. Spørgsmålet er nu, om jeg kan holde på ham, da flere klubber er interesseret i at hente ham..
Rasmus Würtz
kan også være på vej væk, da Everton er meget interesseret, men indtil videre har jeg afvist bud på 30 millioner kroner. Spørgsmålet er bare, om de byder nok til at lokke mig eller bestyrelsen til at sælge.
I de
europæiske klubturneringsfinal
er var der deltagelse af to spanske, et italiensk og et tysk hold. Nürnberg overraskede i Uefa Cup finalen og besejrede Real Madrid efter straffe.
Lazio tog sig af Champions League med en sejr over Valencia efter forlænget spilletid.
Situationsrapport fra SAS-Ligaen
Stilling* Topscorerliste* Skadesliste*
Situationsrapport fra Allsvenskan
Stilling* Topscorerliste*
Situationsrapport fra Tippeligaen
Ikke flere kampe i denne sæson, så næste update vil være overvejelser omkring spillertruppen
De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: (Maj 2009) - Størst i Norden
«
Svar #91:
18 Nov 2007, 19:07 »
Juni måned er nu klar med lidt tilbageblik på sæsonen og et lille kig på truppen og staben.
1. Juni - 30. Juni 2009
Tilbageblik
Sæsonen 2008/2009
er nu slut og endnu engang kan vi fejre tre pokaler,
SuperCuppen, Landspokalen og ikke mindst Mesterskabet
. Udover det blev det også til en semifinale i Royal League, hvor FC Nordsjælland var stopklodsen for os. Igen kvalificerede vi os til gruppespillet i Champions League, men formåede desværre ikke at komme videre, hverken til knockout runderne eller til UefaCuppen.
Alligevel
kan jeg se tilbage på en rigtig god sæson, hvor spillerne fortjener masser af ros for at lave et stykke professionelt arbejde ved at sikre os de tre pokaler.
Aílton har spillet en pragt sæson og er blevet ligatopscorer med 28 mål. Han bliver nok svær at holde på i længden, men han er stadig på kontrakt i klubben i to år, så der skal et STORT tilbud på bordet, hvis han skal væk i år.
For klubben
generelt, har det været et rigtigt godt år, da vores reserver KB vandt 2.division øst med 13 point ned til Brøndbys reserver
U18 holdet har også genvundet deres titel foran Brøndbys unge folk, dog kun med syv point.
Marcus Allbäck, ny mand i staben
Staben
Har også
gjort et rigtigt godt stykke arbejde, både trænere, fysioterapeuter, og talentspejdere. Det er lykkedes mig at få Marcus Allbäck signet som træner, hvilket jeg er meget glad for, da han er meget vellidt i truppen.
Truppen
Der er
selvfølgelig generel tilfredshed i truppen, men et par spillere er dog lidt utilfredse med, at jeg ikke har ladet dem forhandle kontrakter med andre klubber, eller sat dem til salg. Sådan er gamet nu en gang, jeg er chefen, så jeg bestemmer, hvem der skal sættes til salg og hvornår.
Jeg har
valgt at forlænge kontrakterne med følgende spillere, Morten Nordstrand, Libor Sionko, Mads Laudrup, Kevin Larsen, Pontus Wernbloom og Morten Hæstad. Dog er der flere kontraktforhandling
er i gang.
Jesper Grønkjær
, har spurgt om tilladelse til at blive solgt, da han gerne vil til udlandet en sidste gang. Det har jeg indvilget i, da han kun har et år tilbage af sin kontrakt, så nu må vi se om han ryger af sted i det kommende vindue.
Rasmus Würtz
og Aílton er meget eftertragtet af flere klubber, men grundet, at de har flere år tilbage af deres kontrakter, skal der store tilbud på bordet, før jeg vil begynde at overveje salg, da de er bærende kræfter på holdet.
Michael Silberbauer er også efterspurgt og i øjeblikket tygger en stor klub i Europa på en genforhandling af deres tilbud på 23 millioner, som de bød.
Dog er
flere spillere på mange klubbers ønskeliste, Hangeland, Wernbloom og Lasse Qvist bare for at nævne nogle. Jeg regner dog stærkt med at beholde alle tre, mindst et år mere.
Klubben
Bestyrelsen
er meget tilfredse med den sidste sæson og har endnu engang tilbudt at forlænge min kontrakt, så den løber to år mere. Det nye kontrakt tilbud er forhandlet på plads og jeg har fået en pæn lønstigning på 40.000 kroner om ugen så jeg nu er oppe på 100.000 kroner i løn om ugen.
Klubben er også på min efterspørgsel gået i gang med en forbedring af ungdomsfacilitetern
e, og de skulle efter planen være færdige om tre måneders tid.
Vi har
nu overhalet Rosenborg og lagt dem sikkert bag os på Uefa’s seneste rangliste og er derfor klart det bedste hold i Skandinavien. Nu skal vi bare blive bedre og mit næste mål er, at få FC København op i top 50.
Koefficienter for klubhold
nr. 1 - 37 nr. 38 - 74 nr. 75 - 111 nr. 112 - 148 nr. 149 - 185
Koefficienter for lande
Vi faldt
et par pladser tilbage på ranglisten over de rigeste klubber, hvilket nok skyldes, at vi har kastet penge ud i et bygningsprojekt af bedre faciliteter for de unge, men det betaler sig forhåbentligt i sidste ende.
Rigeste klubber
nr. 1 - 38 nr. 39 - 76 nr. 77 - 100
Vores svenske og norske naboer er jo som bekendt i fuld gang med deres respektive ligaer, og her kommer en lille situationsrapport derfra.
Næste update kommer selvfølgelig senere og vil nok mest være omkring transfermarkedet
«
Seneste Redigering: 18 Nov 2007, 21:41 af TBM_DK
»
Hafiz
Førsteholdsspiller
Sv: (Juni 2009) - Størst i Norden
«
Svar #92:
18 Nov 2007, 19:50 »
Pragtfuld blog, ikke mindst din seneste update, der har gjort det nødvendigt at komplimentere bloggen i sin helhed! Flot, og helt din egen stil. Lader til at du har fundet din helt egen måde at bygge det op på, og det er meget fornemt. fortsæt endelig, jeg er fast læser.
TBM_DK
Førsteholdsspiller
«
Svar #93:
18 Nov 2007, 21:43 »
Citat af: Hafiz 18 Nov 2007, 19:50
Pragtfuld blog, ikke mindst din seneste update, der har gjort det nødvendigt at komplimentere bloggen i sin helhed! Flot, og helt din egen stil. Lader til at du har fundet din helt egen måde at bygge det op på, og det er meget fornemt. fortsæt endelig, jeg er fast læser.
1000 tak skal du have
Det er rart med et lille klap på skulderen
TBM_DK
Førsteholdsspiller
«
Svar #94:
19 Nov 2007, 08:09 »
TREDJE SÆSON 2009/2010
Så er endnu en sæson gået og en ny kan begynde. Denne første update vil handle om forventninger til den nye sæson, samt en gennemgang af truppen før sæsonstarten.
1. Juli - 15. Juli 2009
Med sidste
sæson i tankerne kan jeg kun se positivt frem mod min tredje sæson i FC København, da truppen indtil videre kun er blevet forstærket. Det er både ved et par nye folk, der lige er kommet ind i truppen, men også hvis man kigger på de folk, der blev hentet sidste sæson. De er nu spillet ind på holdet og både Gunnar Halle og jeg selv mener, at vi har et meget stærkt hold, der kan klare opgaverne for den kommende sæson.
Forventningerne
til holdet i denne sæson er fra bestyrelsens side sat lidt ned. De forventer selvfølgelig, at vi vinder mesterskabet, mindst når finalen i landspokalen og klarer os videre til tredje kvalifikationsrunde i Champions League.
Mine
egne forventninger er dog en anelse højere, da jeg forventer, at vi spiller os i gruppespillet i Champions League, men selvfølgelig kan det blive svært, da tredje runde nok kan byde på skræmmende modstandere.
Truppen
Jeg vil
som sidste sæson vurdere truppen, samt give dem karakterer i forhold til, hvor stærke vi er i forhold til vores målsætninger.
Kevin Stuhr Ellegaard
Målmænd
På denne post er vi rigtigt godt besat med fire mand i alt, hvor de tre uden tvivl vil kunne dække ind for hinanden uden problemer. Nummer fire er fremtidens mand mellem stængerne her i klubben efter al sandsynlighed.
1. Valg:
Kevin Stuhr Ellegaard
. 26 år og reserve for det danske landshold.
2. Valg:
Espen Johnsen
. 29 år og reserve for det norske landshold.
3. Valg:
Nathan Coe
. 25 år og reserve for det australske landshold.
4. Valg:
Frederik Vang Larsen
. 20 år og reserve for det danske U21 landshold
Alt i alt en position jeg vil give karakteren
9/10
.
Center forsvar
I centerforsvaret er vi også godt besat med to landsholdsspillere som de primære førstevalg og meget stærke backups.
1. Valg:
Michael Gravgaard
. 31 år og vores kaptajn. Landsholdsspiller for Danmark.
2. Valg:
Brede Hangeland
. 28 år og vice kaptajn. Landsholdsspiller for Norge.
3. Valg:
Mikael Antonsson
. 28 år. Fire landskampe for Sverige.
4. Valg:
Mathias Z. Jørgensen
. 19 år. Dansk U21 landsholdsspiller.
Her føler jeg, at vi er ret godt besat, så karakteren bliver
9,5/10
.
Højre back
Her er vi også besat godt, med to offensive backs.
1. Valg:
Sebastian Larsson
. 24 år, svensk og tidligere U21 landshold.
2. Valg:
Dan Gosling
. 19 år, engelsk U21 landsholdsspiller.
Karakteren for denne position må blive til
8,5/10
.
Venstre back
I venstre side finder vi to nordmænd, som også er meget fremadrettet i deres spil og ligesom i højre side, synes jeg vi er ganske godt besat på denne position.
1. Valg:
Marius Johnsen
. 27 år og ni landskampe for Norge.
2. Valg:
Kevin Larsen
. 23 år og tidligere U21 landsholdsspiller for Norge.
Min vurdering af min venstre forsvarsside er, at den er lidt bedre end den højre.
9/10
.
Rasmus Würtz
Central midtbane
På denne position er vi rigtigt godt besat både offensivt og defensivt.
1. Valg:
Rasmus Würtz
. 25 år, dansk landsholdsspiller.
2. Valg:
Michael Silberbauer
. 28 år, dansk landsholdsreserve.
3. Valg:
William Kvist
. 24 år, i periferien af det danske landshold.
4. Valg:
Pontus Wernbloom
. 23 år, svensk landsholdsreserve.
5. Valg:
Hjalte Nørregaard
. 28 år, tidligere U21-landsholdsspiller.
Derudover kan Dan Gosling også tage en tørn på den defensive af de to centrale pladser på midtbanen. Karakter
9,5/10
Højre Midt/fløj
Her er vi stærke, ingen tvivl om det.
1. Valg:
Libor Sionko
. 32 år, tjekkisk landsholdsspiller
2. Valg:
Morten Hæstad
. 22 år, I periferien af det Norske landshold, tidligere U21 landsholdsspiller.
Derudover har vi selvfølgelig, Grønkjær, Silberbauer, Sebastian Larsson og Dan Gosling der alle også kan dække denne plads. Karakter
10/10
.
Venstre midt/fløj
I denne side er vi mindst ligeså stærke, som i højre siden, med landsholdsspillere til at bakke hinanden op.
1. Valg:
Jesper Grønkjær
. 31 år, dansk landsholdsspiller.
2. Valg:
Sebastian Mila
. 27 år, polsk landsholdsspiller.
3. Valg:
Patrick Mtiliga
. 28 år, tidligere dansk U21 landsholdsspiller.
Derudover kan både Kevin Larsen og Marius Johnsen også spille på kanten, så det giver karakteren
10/10
.
Nordstrand
Angreb
Med liga topscoren på holdet, samt landsholdsspillere på denne position er vi også rigtigt godt besat her, både hvad angår hurtighed og hovedstødskraft.
1. Valg:
Aílton Almeida
. 24 år.
2. Valg:
Morten Nordstrand
. 26 år, og i periferien af det danske landshold.
3. Valg:
Øyvind Hoås
. 24 år, reserve for det norske landshold.
4. Valg:
Jeppe Curth
. 25 år, tidligere dansk U21 landsholdsspiller.
5. Valg:
Lasse Qvist
. 22 år, tidligere dansk U21 landsholdsspiller.
Pontus Wernbloom og Michael Gravgaard kan også sættes i front, så her er vi også godt besat.
9,5/10
.
Alt
i alt en trup der har, hvad der skal til for at opnå klubbens målsætninger for i år. Men meget kan stadig nå at ændre sig, da transfervinduet først lige er åbnet.
Transfernyt for FCK
Jeg
har hentet to spillere indtil videre og begge er til venstre kanten.
Patrick Mtiliga
er hentet på en fri transfer i NAC Breda og
Sebastian Mila
er henten for 5,75 millioner kroner i Vålerenga.
Niclas Jensen
, har forladt klubben på en fri transfer, da jeg ikke ville forlænge hans kontrakt.
SuperCup finalen
Vi har spillet SuperCup finale mod FC Nordsjælland og for tredje år i træk har vi vundet. FC Nordsjælland blev besejret med 2-0 på to mål af Morten Nordstrand.
Næste update vil omhandle de 12 SAS-Liga klubber, med medieprognose og nyt fra holdene.
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: (Sæson3) - Størst i Norden
«
Svar #95:
19 Nov 2007, 15:50 »
Denne update handler om holdene i SAS-ligaen, deres medieprognose og foreløbige transfers.
1. Juli - 15. Juli 2009
Med
vores egne forventninger om fortsat dominans i SAS-Ligaen, er det jo også spændende at vide, hvad de andre hold har af forventninger til deres placering i ligaen i år. Hvem har oprustet og hvem bliver vores største trussel ? Det vil jeg prøve at komme med et bud på i denne update, og i kan selvfølgelig selv danne jeres eget indtryk.
Klub: AC Horsens
Manager:
Andreas Kjelde
Medieprognose: 12
Placering 08/09: Oprykker efter 2. Plads i VIASAT Sport divisionen
Kaptajn:
Søren Jochumsen
Transfers* Trup*
Klub: OB
Manager:
Olle Nordin
Medieprognose: 11
Placering 08/09: 8. Plads
Kaptajn:
Ulrik Laursen
Transfers* Trup*
Klub: Silkeborg IF
Manager:
Peder Knudsen
Medieprognose: 10
Placering 08/09: 10. Plads
Kaptajn:
David Preece
Transfers* Trup*
Klub: Lyngby BK
Manager:
Ove Pedersen
Medieprognose: 9
Placering 08/09: 8. Plads
Kaptajn:
Christian Holst
Transfers* Trup*
Klub: Esbjerg FB
Manager:
Jess Thorup
Medieprognose: 8
Placering 08/09: 6. Plads
Kaptajn:
Lars Winde
Transfers* Trup*
Klub: Vejle
Manager:
Ove Christensen
Medieprognose: 7
Placering 08/09: Oprykker efter sejr i VIASAT Sport divisionen
Kaptajn:
Steffen Kielstrup
Transfers* Trup*
Klub: Brøndby IF
Manager:
Troels Bech
Medieprognose: 6
Placering 08/09: 7. Plads
Kaptajn:
Martin Spelmann
Transfers* Trup*
Klub: Randers FC
Manager:
Colin Todd
Medieprognose: 5
Placering 08/09: 5. Plads
Kaptajn:
Jonas Damborg
Transfers* Trup*
Klub: FC Midtjylland
Manager:
Erik Rasmussen
Medieprognose: 4
Placering 08/09: 3. Plads
Kaptajn:
Mikkel Thygesen
Transfers* Trup*
Klub: AaB
Manager:
Erik Hamrén
Medieprognose: 3
Placering 08/09: 4. Plads
Kaptajn:
Danny Califf
Transfers* Trup*
Klub: FC Nordsjælland
Manager:
Morten Wieghorst
Medieprognose: 2
Placering 08/09: 2. Plads
Kaptajn:
Michael Ribers
Transfers* Trup*
Klub: FC København
Manager:
Thomas Brodersen
Medieprognose: 1
Placering 08/09: 1. Plads
Kaptajn:
Michael Gravgaard
Transfers* Trup*
Min
vurdering er, at vi er klart det stærkeste og bredeste mandskab i ligaen og burde tage mesterskabet sikkert igen i år. Vores største konkurrenter til titlen, må være enten FC Midtjylland eller FC Nordsjælland, da de også har stærke trupper. Men bredden i vores kommer til at gøre forskellen.
OB
, det tidligere tophold får en svær sæson og jeg tror, at de kommer til at slås med Silkeborg, Lyngby og Esbjerg om overlevelse i ligaen. Jeg tror, at Horsens tager sig af den triste placering som nummer 12 i ligaen, samt at den anden oprykker Vejle slutter over stregen.
Mine
vurderinger bygger på gennemgang af holdenes trupper og aktivitet på transfermarkedet indtil videre. Men nu er markedet jo åbent et godt stykke tid endnu, så meget kan ændre sig.
Slut for denne gennemgang og update. Næste update bliver, når sæsonens første kampe er spillet om 14 dages tid i spillet.
«
Seneste Redigering: 21 Nov 2007, 08:29 af TBM_DK
»
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: (Sæson3#2) - Størst i Norden
«
Svar #96:
19 Nov 2007, 22:00 »
Sæsonen er nu skudt rigtigt i gang, så glæd jer til den tredje sæson med FCK på vej mod top 50.
15. Juli - 31. Juli 2009
Med
triumfen fra SuperCuppen, var vi allerede godt i gang, men et er pokalkampe og finaler, ligaen er altid noget helt andet, da den afgøres over mange kampe. Vi havde et okay program her de første 14 dage i ligaen, hvor vi skulle spille tre opgør. De to af kampene var hjemme mod de to nyoprykkede hold, Vejle og Horsens. Det tredje opgør var mod vores ærkerivaler fra Brøndby, på deres bane.
Parken, vores hule set udefra
Uanset
, hvilket hold du møder i de første par kampe kan alt ske, specielt mod nyoprykkere, da de har gejsten med sig efter en god sæson året før. Så derfor blev kampen hjemme mod Vejle en meget svær kamp, hvor jyderne kæmpede alt det, de havde lært. De var ganske tæt på at overraske og tage point, men vi holdt hovedet koldt og satte sejrsmålet ind efter 88 minutters spil.
Kampen
mod Brøndby bød på mange chancer, flest til os men, Brøndby havde bestemt også deres muligheder. Kampen endte retfærdigvis 0-0.
Champions League
vinderene fra Lazio, havde bedt om en venskabskamp i Parken, som vi selvfølgelig havde takket ja til, selvom det var mellem to vigtige kampe i vores program.
Lazio kom i stærkeste opstilling og det samme gjorde vi. Kampen var i og for sig ikke vigtig resultatmæssigt men, den kunne måske give os et fingerpeg om, hvordan vi ville klare os i Europa i år.
Kampen vandt vi på forrygende vis med 3-0.
Det
var ikke den bedste optakt for vores næste modstander Horsens, der fik af samme skuffe som italienerne og blev sendt hjem med et alt for lille nederlag på 2-0.
Den
sidste kamp i Juli måned var vores indtræden i anden kvalifikationsrunde til CL. Det første opgør mod Dinamo Tbilisi fra Georgien, skulle spilles i Parken. Vores forsvar stod godt, hvilket den fornemme række af clear sheets kunne bekræfte, så nu håbede jeg bare, at vores angribe fandt målskoene frem.
Forsvaret gjorde, hvad de skulle og holdt Dinamo Tbilisi væk fra mål indtil andet minuts overtid, hvor de fik scoret. Men det betød ikke, at vi havde fået et skidt udgangspunkt, da vi selv havde banket bolden i kassen fire gange.
Hvis
vi gik videre til tredje runde, så ventede tyrkiske Fenerbahce, som jeg mener vi har en god chance imod, mere om det i næste update.
Transfernyt fra FCK
Vi
har modtaget mange tilbud på spillere i truppen, samt anmodninger fra et par spillere om at blive sat til salg.
Hvis vi starter med det sidste, så er anmodningerne blevet afvist, da jeg forventer, at spillerne overholder deres kontraktlige forpligtelser overfor klubben. Dermed har jeg dog ikke sagt, at de skal blive for hver en pris, da fodbold jo også er en forretning.
Jeg
har afvist bud på Michael Silberbauer, Sebastian Larsson og Aílton, da budene efter min mening var for lave i forhold til, hvor meget de betyder for holdet og klubben.
Derimod har jeg accepteret et bud på Brede Hangeland på lige knap 40 millioner kroner, som HSV havde budt. Hangeland, har sagt ja tak til deres kontrakt og har forladt os.
Det
samme gælder for Rasmus Würtz, der er taget til Besiktas i Tyrkiet. Den handel kan komme til at koste Besiktas i omegnen af 60 millioner kroner, alt afhængigt af hvor mange kampe Rasmus får spillet. Derudover skal tyrkerne betale os 20% af et evt. videresalg.
For
truppen betyder, det selvfølgelig, at to helt klare førstevalg på deres positioner nu er væk men, William Kvist er mere end klar til at tage over for Rasmus og Antonsson glider in på Brede’s plads.
Da Brede også var vice anfører, er det hverv nu tildelt William Kvist.
Med
en måned tilbage af transfervinduet kigger vi stadig på potentielle emner, men vi er godt stillet og behøver ikke handle her og nu. Derfor venter vi og ser om noget spændende skulle dukke op.
Situationrapport fra Europæsik fodbold
Uefa InterToto Cup* UefaCup* Champ. L. 1. Runde* Champ. L. 2. Runde*
Stilling* Topscorerliste* Skadesliste* Transfers*
Stilling* Topscorerliste* Transfers*
Slut for en spændende kort periode på 14 dage, hvor der var meget aktivitet.
«
Seneste Redigering: 19 Nov 2007, 22:05 af TBM_DK
»
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: (JULI,sæson3) - Størst i Norden
«
Svar #97:
21 Nov 2007, 12:10 »
August måned er nu klar med blandt andet det dyreste indkøb i dansk fodbold nogensinde…
1. August - 31. August 2009
Med
en rigtig god Juli måned bag os, skulle vi nu se, om vi kunne fortsætte den gode start vi havde fået på sæsonen. August måned vidste vi, ville blive en lang en af slagsen med fem opgør i den hjemlige liga, samt tre i Europa.
Med to bærende kræfter solgt, blev der hurtigt lagt ekstra stort pres på William Kvist og Mikael Antonsson, da de nu skulle udfylde hullerne efter to så stærke navne, som Brede Hangeland og Rasmus Würtz.
SAS-Ligaen
Aílton i super form
Det
var ikke det letteste program vi havde i denne måned, hvor vi skulle spille tre af de fem kampe på udebane og kun to hjemme i Parken.
I den
første kamp var vi på besøg i Randers, der var ganske gæstfri og tillod os at tage en sejr med hjem på 3-1, hvor Morten Nordstrand tegnede sig for to af vores mål.
Hjemme
mod Esbjerg, var vi ved at dumme os gevaldigt, da vi lod Esbjerg komme i front to gange, men Aílton udlignede begge Esbjerg føringer og kunne med sæsonens første hattrick sikre os en 3-2 sejr.
En tur
til Odense blev det også, hvor vi efter 19 minutter var i front med 2-0, men slappede for meget af og Mads Timm skød OB tilbage i kampen med otte minutter igen. OB kom tæt på, men vi fik kørt sejren på 2-1 i hus, trods et massivt pres fra de stribede.
Vores
rivaler fra Lyngby skulle blive det andet hold, som vi slog i Parken i denne måned. Lyngby fik ikke et ben til jorden i kampen, som endte med en klar 4-0 sejr til os.
Sidste
kamp i SAS-Ligaen i denne måned var den sværeste. Vi skulle til Herning for at spille mod ligaens etter FC Midtjylland, der havde vundet alle deres kampe i denne sæson. De havde lavet mange mål, 22 for at være helt nøjagtig i bare syv kampe og bare ladet otte mål gå ind. Nu skulle mit forsvar virkelig stå prøven… og den bestod de med bravur. Da kampen blev fløjtet af, stod der 0-3 på måltavlen og vi kunne veltilfredse tage hjem til København velvidende, at vi nu var det eneste ubesejret hold i ligaen.
Europa Cup kampe
Et imponerende syn på Stadi Tepeden, heksekedlen i Fenerbahce
Det var
med Fenerbahce i tankerne, at vi tog til Georgien med for at møde Dinamo Tbilisi. Vi havde et fremragende udgangspunkt efter hjemmesejren på 4-1 og måske var det derfor, at holdet sov lidt i den første halve time. Zurab Kobakhidze fik i hvert fald lov til at sende Dinamo i front efter 23 minutter. Det vækkede mine spillere og vi fik hurtigt udlignet og inden pausen, havde vi fået sat tingene ordentligt på plads med en føring på 1-3. Det blev også kampens resultat og vi var som ventet videre til tredje runde af kvalifikationen.
Den stod
, som sagt på Fenerbahce fra Tyrkiet. En svær modstander, hvor vi var undertippet, men jeg så gode muligheder, hvis vi kunne skabe et godt udgangspunkt i den første kamp hjemme i parken.
Vi startede
som lyn og torden, og allerede efter fire minutter sendte Morten Nordstrand bolden i nettet. Føringen holdt dog kun små 25 minutter, da Mateja Kezman udlignede til pausestillingen 1-1.
Efter
pausen var rollerne byttet rundt og Mateja Kezman sendte Fenerbahce i front efter bare to minutter. Så var løbet kørt, troede jeg, men Øyvind Hoås fik udlignet syv minutter senere og trods flere store chancer til begge hold endte kampen 2-2. Et godt resultat mod et godt hold, men et skidt udgangspunkt, hvis man ser på vores muligheder for avancement til gruppespillet.
Det er
aldrig sjovt at spille på udebane i Tyrkiet, da de har nogle meget højrøstede og fanatiske tilskuere, hvilket dog har sin charme, men ikke når man kommer som udehold. Jeg vidste godt på forhånd, at chancerne for at gå videre var meget, meget små. Så grundet omstændighederne med tilskuerne og forventningerne om sejr var mere en drøm end realitet, fortalte jeg spillerne, at de skulle ikke tænke på resultatet. Derimod skulle de gå ud at nyde denne kamp, denne stemning på tribunerne, som kun opleves ganske få steder i verden.
Spillerne
nød det, der var intet pres og uanset resultatet var de garanteret deltagelse i Uefa Cuppen. På den måde lå alt pres pludselig på tyrkerne, da de for alt i verden ikke måtte dumme sig og ryge ud, da det ville være en kæmpe fiasko.
12 minutter… endnu engang sender Morten Nordstrand os i front, 0-1. Vi er i gruppespillet, men tyrkerne ligner et hold der vil det anderledes og presser på. Men gang på gang løber de ind i vores offside fælde… 15 gange i alt i løbet af kampen. De fremtvinger 10 hjørnespark mod vores tre, men Gravgaard har hovedet med sig i dag og overspringer alle. Vi spiller en fejlfri kamp, scorer et mål og ender noget overraskende, efter det uafgjorte resultat hjemme, i Champions League’s gruppespil.
Det har
været en fantastisk måned for holdet, kun succes hele vejen rundt til stor glæde for, fansene, bestyrelsen, spillerne og ikke mindst staben og jeg. Nu skal vi bare arbejde videre og ikke glemme, at bolden er rund og alt kan ske i fodbold.
Transfernyt i FCK
Lulinha, den nye stjerne i dansk fodbold ?
I den
sidste uge af transfervinduet der slog vi til, med ligaens hidtil dyreste indkøb nogensinde. 72,5 millioner kroner betalte vi Corinthians, for den kun 19 år gamle Lulinha, som er offensiv midtbanespiller og indtil videre har spillet 17 U21 landkampe for Brasilien. Han debuterede i kampen mod FC Midtjylland, hvor han kom ind efter 64 minutter og bare to minutter senere kvitterede med sit debutmål til 3-0.
Vi
hentede også en ekstra central forsvarer til klubben, Dorian Dervite på 21 år, med 10 U21 landskampe for Frankrig. Han er hentet i Viking for 9,5 millioner kroner.
Situationrapport fra Europæsik fodbold
UefaCup* Champ. L. 2. Runde* Champ. L. 3. Runde*
Stilling* Topscorerliste* Skadesliste* Transfers*
Detter har været en fantastisk måned, som jeg virkelig håber, at i har nydt...
«
Seneste Redigering: 21 Nov 2007, 12:17 af TBM_DK
»
TBM_DK
Førsteholdsspiller
Sv: AUG. 2009 - Størst i Norden
«
Svar #98:
22 Nov 2007, 16:41 »
Jeg har valgt, at smide en afstemning op, for at undersøge om folk har interesse i at læse mere... eller om jeg skal bruge min "tid" på noget andet
I er velkomne til at give forslag til ændringer/forbedringer
/Thomas.
philipo
Reserveholdsspiller
Sv: ??? 2009 - Størst i Norden
«
Svar #99:
22 Nov 2007, 16:48 »
Nej bliv ENDELIG ved. Det er en for FED blog. Virkelig nice....!
Xbox 360: iphilipoxbox
PS3: iphilipo
Katanka
Freelance Grafiker
«
Svar #100:
22 Nov 2007, 16:50 »
Vil lige give min mening til kende.. Bliv endelig ved med denne blog, syntes den er dejlig nem og overskuelig.. Dete er ikke grafikken som der bliver kælet for, men mere teksten. Så super her fra.
TBM_DK
Førsteholdsspiller
«
Svar #101:
23 Nov 2007, 10:22 »
Citat af: philipo 22 Nov 2007, 16:48
Nej bliv ENDELIG ved. Det er en for FED blog. Virkelig nice....!
Tak skal du have
Citat af: Katanka 22 Nov 2007, 16:50
Vil lige give min mening til kende.. Bliv endelig ved med denne blog, syntes den er dejlig nem og overskuelig.. Dete er ikke grafikken som der bliver kælet for, men mere teksten. Så super her fra.
Også tak til dig
Ser lige tiden an til i eftermiddag/aften og ser på den respons der er givet og beslutter derefter, om jeg fortsætter denne blog.
Webber-XX
Reserveholdsspiller
Sv: AUG. 2009 - Størst i Norden
«
Svar #102:
23 Nov 2007, 12:23 »
Citat af: TBM_DK 22 Nov 2007, 16:41
Jeg har valgt, at smide en afstemning op, for at undersøge om folk har interesse i at læse mere... eller om jeg skal bruge min "tid" på noget andet
I er velkomne til at give forslag til ændringer/forbedringer
/Thomas.
Hvis du stopper så mister du en "kunde"!
Bliv endelig ved
Succes is Temporary - Loyalty is Forever
Metsu1
Manager
«
Svar #103:
23 Nov 2007, 12:34 »
Du skal ikke stoppe nu!!
Udviklingen i bloggen er alt for interessant til, at du overhovedet skal tænke i de baner
BenjaBabs
Førsteholdsspiller
«
Svar #104:
23 Nov 2007, 13:06 »
Du må ikke stoppe jeg er begyndt at skrive indlæg via min bruge har haft min profil i lang tid men har aldrig skrevet så meget så glæder mig!!! Bliv ved!!! Den er for NICE!!
Elsker opsætning osv.. Bliv ved!
Sider:
1
...
5
6
[
7
]
8
9
10
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »