home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:58:30 andersnomanni Blogs SAF Challenge
06 Nov 2024, 11:45 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
Antal Registrerede Brugere: 23448
  0 Brugere, 1005 Gæster Online.

Nyeste Bruger: centuryregaliablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel]
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Brøndby - sidste chance for succes [#25: En blogskrivers farvel]  (Læst 38848 gange)
Brodtgaard
Manager

Sv: Brøndby - sidste chance for succes (2. VERSION!)
« Svar #30: 05 Nov 2007, 18:22 »

SUPER !!   Dusty er i gang igen Thumbs Up

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #31: 05 Nov 2007, 19:27 »

Gider ikke vente på opdatering. Starter på at spille mit Brøndby-game nu, og så går der nok 24 timer eller lidt mere før den første rigtige opdatering dukker op.

Håber at folk vil følge med på trods af den lange pause.

Super ! Thumbs Up

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Dusty78DK
Manager

« Svar #32: 05 Nov 2007, 20:09 »

FORSÆSON 2007

Brøndby er som sagt i år nul. Korthuset væltede på et eller andet tidspunkt indenfor de sidste 2 sæsoner, og nu skal der startes forfra. Strategien er første sæson at hente en helvedes masse spillere ind for at styrke klubbens sportslige profil. Jeg vil i første sæson satse på spillere, der er ældre end 25 år, eftersom truppen er meget ung i forvejen, og jeg vil samtidig ikke sætte de sportslige forventninger for højt. En af grundene til at jeg blev fyret så hurtigt i min sidste Brøndby-blog, var at jeg startede sæsonen med at fortælle ledelsen at jeg forventede at vinde ligaen. Ikke fordi jeg troede på det kunne lade sig gøre – sorry BIF fans – men fordi jeg ville have et ordentligt transfer- og lønbudget. Men nu tager jeg chancen. Jeg har meddelt ledelsen at jeg ikke forventer mere end en midterplacering og så vil jeg indrette min indkøbspolitik efter det.

Transfer ind:

Nasredine Kraouche (fri transfer)
Eric Djemba Djemba (fri transfer)
Bill Tchato (fri transfer)
Lucien Mettomo (fri transfer)
Zé Elias (fri transfer)
Christian Gyan (fri transfer)
Chris James (fri transfer)
Tomas Zvirgsdauskas (Halmstad, fri transfer)
John Aloisi (fri transfer)
Alessandro Pistone (fri transfer)
Scott Chipperfield (Basel, fri transfer)
Ali Elkhattabi (fri transfer)
Robbie Foy (fri transfer)

Samlet udgift: 0 kroner

Transfer ud:

Joseph Elanga (Silkeborg, 300.000 kr.)
Mark Howard (Millwall, 3 millioner kr.)

Samlet indtægt: 3,3 millioner kroner

Der skal virkelig ske noget i Brøndby, hvis medierne ikke skal tale om krise og en mulig nedrykning resten af sæsonen. Mine forventninger til sæsonen er som sagt relativt dæmpede, og derfor har jeg kun fået en lille pose penge. Som konsekvens deraf har jeg hentet en masse spillere på fri transfer, de fleste af dem rutinerede. Det giver følgende trup:

(*= forventet førstevalg)

Målmænd:

*16 Stephan Andersen
33 Michael Tørnæs

Jeg ville gerne have spenderet en helvedes masse penge på en ny målmand i international klasse. Men Andersen ikke så ringe nedda:

Bedømmelse: 8.5 ud af 10

Højre back:

*30 Christian Gyan
33 Martin Spelmann

Gyan kommer med sin store erfaring fra Feyenoord og det ghanesiske landshold. Et sikkert førstevalg, men jeg er i tvivl om Spelmann kan træde i hans fodboldstøvler, hvis han skulle blive skadet.

Venstre back:

*34 Alessandro Pistone
2 Bill Tchato

Denne position var den absolut den svagest dækkede i Brøndby inden jeg ankom til klubben. Derfor har jeg anskaffet mig to erfarne folk. Pistone er italiensk landsholdsspiller, og har tidligere spillet i Everton og Newcastle. Tchato har en stærk karriere bag sig i Tyskland og Frankrig. Så overall er jeg godt besat på denne plads.

Bedømmelse: 9 ud af 10

Midterforsvar:

*4 Per Nielsen
*24 Mikkel Bischoff
*15 Lucien Mettomo
32 Tomas Zvirgsdauskas

Her er jeg en smule i tvivl. Per Nielsen er "mr. Brødnby", der skal styre forsvaret og vise de nye spillere til rette i rollen som anfører.  Om hans makker skal være Mikkel Bischoff eller Camerouns erfarne forsvarsspiller Mettomo, der har spillet i bl.a. Manchester City og Saint-Etienne, er jeg ikke så sikker på. I baghånden har jeg så en litauisk landsholdsspiller med solide hovedspilsevner. Det eneste problem jeg ser ved dette hårde firkløver er om de tre nationaliteter kan tale sammen og om forsvaret simpelthen er for ”gammelt”

Midtbane

*10 Martin Ericsson
*13 Nasredine Kraouche
*12 Zé Elias
*7 Eric Djemba-Djemba
*20 Stefán Gíslason
6 Samuel Holmén
27 Martin Retov
21 Thomas Rasmussen
11 Mads Jørgensen
35 Scott Chipperfield
14 Kasper Lorentzen
31 Chris James

Denne den af banen er usandsynligt hårdt besat efter mine voldsomme indkøb. Jeg kan stille med adskillige landsholdsspillere og mange unge talenter. Jeg forventer at spille en taktik, der kræver pondus på den centrale midtbane, og ligger mindre vægt på fløjene. Ericsson og Kraouche er lidt samme type og skal kæmpe om en plads som hængende angriber. Derudover skal jeg opbygge min centrale midtbane omkring mit super-kup Djemba-Djemba, der har en fortid i Aston Villa, Nantes og mægtige Manchester United. Han kan så kombineres med hårdtarbejdende typer som Gíslason og Zé Elias, eller de mere tekniske/kreative spillere som Retov og Holmén. Da jeg forventer en hård sæson vil jeg i første omgang satse på muskler frem for champagnebold.

Bedømmelse: 9.5 ud af 10

Angribere:

23 *Peter Madsen
9 *John Aloisi
28 *Chris Katongo
18 *Morten ”Duncan” Rasmussen
36 Ali Elkhattabi

Ligesom på midtbanen afhænger de startende spillere af hvilken kamp jeg skal spille: Madsen og Duncan/Aloisi hvis det handler om at vinde nærkampe i feltet, krydret med en Katongo eller Elkhattabi hvis holdet skal spille på hurtige kontraangreb bag modstanderens bagerste linje.

Bedømmelse: 9 ud af 10

Anders Randrup, Kristian Bo Andersen, Morten Rasmussen, Jakob Berthelsen, Thomas Rytter, Kim Daugaard, Tobias Mikkelsen, Ruben Bagger og David Williams får nye roller – som en fast bestanddel af 2. holdet, og de skal i første omgang vise deres talenter i 2. division. Men særligt spillere som Williams og de unge forsvarsspillere kan få chancen på førsteholdet i løbet af denne sæson eller næste, alt efter hvordan sæsonen udvikler sig.

Taktikken:

Jeg har fået en masse stærke centrale midtbanefolk samtidig med at jeg ikke synes mine fløje er solidt nok besat. Derfor har jeg besluttet mig en 4-3-1-2 taktik, hvor de spillemæssige kræfter trækkes ind på midtbanen i stedet for at losse bolden ud på fløjen og håbe det bedste. Opstillingen på dette SS er et bud på hvordan den mest optimale opstilling kunne se ud. Meget vil afhænge af hvilke spillere på midtbanen og angrebet, der kan finde ud af at spille sammen og skabe de resultater, som jeg, klubben og fans’ene forventer. Men Djemba-Djemba og Peter Madsen må fremhæves som nøglefigurer til succes. Samlet set vil jeg sige at jeg har fået en trup med mere hår på brystet og med et mere internationalt præg. Udfordringen bliver at få spillerne til at falde til, snakke sammen og finde sig tilrette i den nye taktik. For at få lønramme til de mange nye spillere har jeg måttet veksle cirka halvdelen af de transferpenge, jeg startede med, til løn. Men jeg satser på at det er et godt bytte.

Juli 2007: Sæsonstart i SAS-ligaen ude mod Randers FC.

Hvad med jydekomplekset?
« Seneste Redigering: 05 Nov 2007, 20:20 af Dusty78DK » Logged

Romafan
Landsholdsspiller

Sv: Brøndby - sidste chance for succes [#3 - Forsæson 2007]
« Svar #33: 05 Nov 2007, 20:16 »

En god update Dusty, men dit SS af taktikken er et SS af stillingen, så nu er der ikk meget spænding om dine første 3 kampe...

Dusty78DK
Manager

« Svar #34: 05 Nov 2007, 20:21 »

En god update Dusty, men dit SS af taktikken er et SS af stillingen, så nu er der ikk meget spænding om dine første 3 kampe...

Shhh ... ikke afsløre noget  Wink

Dusty78DK
Manager

« Svar #35: 05 Nov 2007, 20:33 »

Hvad synes folk om indkøbene, taktikken osv.

Tror I det vil virke på langt sigt??

Romafan
Landsholdsspiller

« Svar #36: 05 Nov 2007, 20:37 »

Jeg ved ikk helt om det vil virke på lang sigt, med de spillere du har købt, men over de næste 2 sæsoner, vil mange helt sikkert fungere, og indtil da, kan det være at du har fået bygget en bæredygtig økonomi op, så du kan købe nogle rigtig gode forstærkninger...

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #37: 05 Nov 2007, 20:41 »

Indkøbene virker fornuftige, og kan rigtig godt lide din taktik, vis den giver resultaer syntes jeg helt klart du skal ligge den op. Opstemt Hvor finder du enlig de spillere du har købt ind, jeg kan ikke finde dem ved at søge på dem?

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Dusty78DK
Manager

« Svar #38: 05 Nov 2007, 21:06 »

Indkøbene virker fornuftige, og kan rigtig godt lide din taktik, vis den giver resultaer syntes jeg helt klart du skal ligge den op. Opstemt Hvor finder du enlig de spillere du har købt ind, jeg kan ikke finde dem ved at søge på dem?

Tja, jeg har søgt efter "utilknyttede" spillere, hvilket betyder fri transfer på almindelig dansk  Wink

Men, hvis du har installeret beta patchene eller måske en data-update, kan det godt være spillerne allerede er tilknyttet andre klubber. Det vil også kunne forklare hvorfor du ikke kan finde dem.

kasper.rytter
Juniorspiller
**

« Svar #39: 05 Nov 2007, 21:07 »

Er Pistone på landsholdet i dit spil? Godt klaret af den gamle mand må jeg sige!

Forza Parma

Dusty78DK
Manager

« Svar #40: 05 Nov 2007, 21:15 »

Er Pistone på landsholdet i dit spil? Godt klaret af den gamle mand må jeg sige!

Ikke endnu, men det har han været.  Wink

Han kan nå det endnu!!  Opstemt

TBM_DK
Førsteholdsspiller

« Svar #41: 05 Nov 2007, 21:44 »

Ser godt ud indtil videre...hvis du klarer det godt, så tror jeg Brøndby i mit spil (FCK -Størst inorden) henter dig, da de har fyrret 2 trænere inde for en måned og ligger meget tæt på nedrykning Smiley

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

Metsu1
Manager

« Svar #42: 05 Nov 2007, 21:49 »

Spændende indkøb, kan huske Mettomo og Elkhattabi fra tidligere udgaver af FM, der var de rigtig gode  Thumbs Up

Er dog lidt nervøs for, at det er for mange, du har hentet ind på en gang.
Giver det ikke en del uro blandt spillerne, især på midtbanen??

Dusty78DK
Manager

« Svar #43: 05 Nov 2007, 22:04 »

Spændende indkøb, kan huske Mettomo og Elkhattabi fra tidligere udgaver af FM, der var de rigtig gode  Thumbs Up

Er dog lidt nervøs for, at det er for mange, du har hentet ind på en gang.
Giver det ikke en del uro blandt spillerne, især på midtbanen??

Ikke indtil nu. Men jeg har også været meget klar hvad angår rangorden m.v. Thomas Rasmussen og Mads Jørgensen har eksempelvis fået at vide at de er reservespillere. Indtil videre er de tilfredse med det.

Dusty78DK
Manager

« Svar #44: 05 Nov 2007, 22:41 »

JULI 2007

Så blev sæsonen sparket i gang. Det endda på udebane. I Jylland, bare for at gøre tingene værre. Mod Randers FC, der absolut er et kompetent mandskab. Et Brøndby-hold med en masse nye ansigter fra fjerne himmelstrøg og med en helt ny taktisk opstilling. Man kan vel ikke bebrejde de fremmødte supportere, hvis de havde været en smule mistroiske over det hold de skulle se i aktion.

Men de folk, der havde rystet på hovedet over den nye træner, de mange nye spillere og den nye taktik, fik for alvor lukket munden denne eftermiddag på Essex Park. Hjemmeholdet lagde stærkt ud og Brøndby lignede en tro kopi af sidste sæsons fiasko, indtil midtbanen for alvor tog fat og begyndte at spille bolden rundt. Kampen endte 4-1 og særligt Peter Madsen viste sig værdig til den gule trøje med to kasser på et afgørende tidspunkt. I en hektisk slutfase tabte ”Tøffe” hovedet og måtte få det første af sæsonens sikkert mange gule kort. Men det fik kun smilene til at blive bredere på vej hjem til hovedstaden, og pressen var chokeret over den sikre sejr. Brøndbys jyske kompleks er slut!

Den flotte sæsonstart skulle følges op på hjemmebane. De blågule løb på banen og leverede endnu en stærk indsats mod oprykkerne fra Lyngby. Der var genvalg til samtlige 11 Brøndby-spillere fra den første kamp, og de fik heller ikke problem med at vinde. De 11.000 der har købt sæsonkort til Brøndby stadion indtil videre, kan formodentlig se frem til en underholdende sæson.

Den første rigtige prøve for Brøndby var ude mod de stærkt organiserede østjyder fra fængselsbyen. Der bliver også brug for fuld koncentration efter Lawan sparker en smuk langskudsbold ind bag Stephan Andersen. Drengene viser dog, at de ikke bare kan trylle i en ”let” kamp, men kan arbejde stenhårdt og profitere af det, når kampen ser svær ud. Martin Ericsson brillerer fra sin plads lige bag angriberne og scorer hattrick.

Ja, det er længe at
Brøndby-fans har set
så lækker en stilling
i ligaen

Resultatet bliver at efter 3. spillerunde ligger Brøndby i spidsen af SAS-ligaen. Ja, vi har måske ikke ligefrem mødt ligaens sværeste modstandere, og gulddrømme har jeg ikke (endnu), men jeg er alligevel positivt overrasket over hvordan det går med den nye taktik og de nye spillere. De små, hurtige kombinationer på den centrale midtbane er ikke fuldstændigt skarpe endnu, men jeg vil tro at mere kamperfaring og mere træning vil give mulighed for endnu mere succes. Djemba-Djemba har kun spillet 1½ kamp indtil nu pga. en mindre skade, og nå først han kommer op i gear, vil jeg tro Brøndby får landets bedste midtbane.

Succesen kan ikke kun måles på journalisternes kæber på gulvet, men også på den hæder og positive omtale, der regner ned over holdet. 5 ud af 11 spillere på månedens hold er fra vestegnens bedste hold, og det må siges at være særdeles fortjent. ”Duncan” og Ericsson har skabt chancer for andre og selv scoret en masse gode kasser. Derudover har forsvaret også vist sig særdeles vandtæt. Hvad kan det ikke blive til i løbet af sæsonen?

Hvis de første tre kampe var mod modstandere, der var til at tale med, så er 4 de SAS-ligakampe i august måned mod henholdsvis OB, AaB og Esbjerg, inden måneden afsluttes med et brag i Parken mod de forsvarende mestre. Indtil nu hverken taktik eller nye spillere givet problemer – holder idyllen mod de meget stærkere modstandere?

Følg med i næste update!!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010