home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 653 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  (???) The Rovers skal tilbage på toppen!
0 Brugere og 26 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Layoutet til min HSV/Ajax blog, skal det være ligesom med Rovers??  (Afstemning slut: 10 Dec 2007, 10:48)
Ja
- 19 (76%)
Nej
- 6 (24%)
Antal Stemmer: 25

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint
Forfatter Emne: (???) The Rovers skal tilbage på toppen!  (Læst 50569 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Sept.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #30: 25 Okt 2007, 23:09 »

OKTOBER 2007

Efter vi har været rigtig godt kørende i de første 8 kampe af sæsonen, kommer der også endelig lidt officiel anerkendelse til klubben.

Det sker i form af, at Matt Derbyshire er blevet valgt til Premier Leagues bedste unge spiller i september måned. Det er ikke fordi, han har været den store målscorer i september måned, men han har leveret nogle solide præstationer og derfor er det da også fuldt fortjent, at der bliver gjort opmærksomt på dette ved at tildele ham denne pris.



Stephane Henchoz havde
en meget dårlig dag på kontoret

2. kamp i 1.runde af UEFA Cuppen fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn (4) – M. Tel Aviv (1)   1-3   (1-3)
0-1 Dibi (8)
0-2 Dibi (10)
0-3 Yannicl Kamanan (25)
1-3 Matt Derbyshire (38)
Rødt kort til David Dunn, Blackburn (87)

MOM: Didi, Maccabi Tel Aviv, (8)

Denne kamp er nok det mest bizarre, jeg har oplevet. Vi har en mere end komfortabel føring med hjem fra Israel på 4-1. På den baggrund vælger jeg, at spare en del af de normale stamspillere for at give lidt kamptræning til reserverne, deriblandt Stephane Henchoz, som desværre var en omvandrende katastrofe i dag.

0-3 efter 25 minutter og jeg var i chok på sidelinjen. Jeg får beordret spillerne længere tilbage på banen for at få lidt kontrol over tingene og heldigvis scorer Derbyshire før pausen, hvilket giver os en smule ro. Anden halvleg er dog et mareridt at komme igennem, men det ender heldigvis med, at vi går videre med en samlet 5-4 sejr.




Lodtrækning til gruppespil


UEFA Cup gruppe D


           


Panathinaikos - (ude)
Det græske klubhold, der vel kun er kendt i Danmark, fordi Rene Henriksen og Jan Michaelsen har spillet i klubben er ikke i nærheden af fordomsstyrke. De har dog stadig enkelte spillere, vi skal holde øje med.
Det er bl.a. deres største profil, den 25-årige angriber Dimitris Papadopoulos, som er deres klart farligste mand. Ham skal vi have lukket ned for og lykkedes det, er jeg sikker på, at vi kan hente en sejr i Grækenland.

Zenit Peterburg - (hjemme)
Et rigtig spændende hold, som vi heldigvis får lov til at møde på hjemmebane. Sammen med Toulouse vil jeg mene, at det er vores værste konkurrenter.
De har nogle rigtige gode spillere, deriblandt tyrkiske Fatih Tekke og den nyindkøbte argentiner Alejandro Dominguez, der erstatter Andrei Arshavin, der er skiftet til Atalanta. Denne dynamiske duo skal vi være meget på vagt overfor. Udover offensiven er defensiven også ganske godt besat, med kaptajnen Tymoschuk på den defensive midtbane og hollandske Fernando Ricksen på højre back. Zenit bliver en meget svær modstander.

Empoli - (hjemme)
Det italienske Serie A hold, er på papiret et hold, vi ikke burde få de store problemer med. Selvfølgelig skal vi alligevel passe på, da italienske hold som hovedregel er rigtig godt organiseret og Empoli har da også enkelte spillere, der skal holdes øje.
Deres største profil er uden tvivl deres anfører og midtbanegeneral, Ighli Vannucchi, men igen er det et hold, jeg regner med at vi vinder over, især fordi vi har dem på vores hjemmebane - Ewood Park.

FC Toulouse - (ude)
Jeg tror, at Toulouse sammen med os og Zenit Peterborg er det hold, der skal kæmpe om at gå videre fra gruppespillet.
Toulouse har været igennem en rigtig god udvikling og var tæt på at kvalificere sig til Champions League, men de tabte knebent til Werder Bremen. Derfor må de nu nøjes med gruppespillet i UEFA Cuppen i stedet for.
Ser man på spillermaterialet, er det et meget stærkt mandskab, men det er især deres angrebsduo Andre-Pierre Gignac og Johan Elmander, vi skal holde øje med.
Vi starter med at møde Toulouse på Stadium Municipal i vores første gruppekamp og det må betegnes som en nøglekamp, hvor vi meget gerne skal have noget med hjem til England.




9. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Fulham (12)    3-1    (2-0)
1-0 Benni McCarthy (1)
2-0 Steven Reid (12)
3-0 Benni McCarthy (69)
3-1 David Healy (84)

MOM: Benni McCarthy, Blackburn (8)

Efter skandalekampen mod Maccabi Tel Aviv, stiller jeg igen i allerstærkeste opstilling. Det giver pote og vi vinder en komfortabel 3-1 sejr over Fulham.

Benni McCarthy er rigtig godt kørende i øjeblikket og han er da også banens bedste med 2 scoringer. Hans præstationer betyder desværre også, at han er en eftertragtet herre og han vil meget gerne videre til en større klub, så han bliver svær at holde på til januar.



Yakubu gjorde forskellen

10. kamp i Premier League fra Goodison Park, Liverpool
Everton (10) - Blackburn   3-0   (2-0)
1-0 Yakubu (23)
2-0 Yakubu (43)
3-0 Tim Cahill (60)

MOM: Yakubu, Everton (8)

Vi taber stort i dag på Goodison Park, men resultatet viser slet ikke det rigtige billede af kampen.

Vi er decideret uheldige med ikke at få noget med hjem, da vi bl.a. fejlagtigt får underkendt en scoring minuttet efter at Yakube scorede til 0-1 og samtidig har vi en del gode tilbud, som bare ikke bliver udnyttet.




1. kamp i UEFA Cup Gruppe D fra Stadium Municipal. Toulouse
Toulouse - Blackburn   1-1    (1-0)
1-0 Johan Elmander (17)
1-1 Jason Roberts (77)

MOM: Andre Ooijer, Blackburn (8)

Vi får et point med hjem fra Frankrig og det er jeg meget tilfreds med.
Johan Elmander viser hans målfarlighed allerede efter 17 minutter og Toulouse bliver ved med at presse på, men selvom de har flere gode muligheder for at øge til 2-0, lykkes det os, at holde dem væk og det ender med at indskiftede Jason Roberts udligner, hvilket sikrer os det ene point i denne svære udekamp.



3 mål i 3 kampe af Benni

11. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Tottenham (7)    2-0    (2-0)
1-0 Roque Santa Cruz (5)
2-0 Benni McCarthy (45+1)

MOM: Benni McCarthy, Blackburn (8)

Vi bevarer vores status som ubesejrede på hjemmebane efter en ny flot præstation i dagens opgør mod Spurs.
Endnu en gang får vi en drømmestart med en scoring allerede efter 5 minutter ved Santa Cruz, hvilket giver os den ro, vi skal bruge for at kontrollere vores kampe på hjemmebane.

Det er tidligt i sæsonen, men hvis vi kan holde denne stil og få lidt bedre fat på udebane, så ser det rigtig fornuftigt ud.





Premier League efter 11 kampe

Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #31: 25 Okt 2007, 23:20 »

Tillykke med den flotte start i Pl.. Håber da helt klart at det fortsætter sæsonen ud og de kan drille de store allerede i første sæson! Jeg er meget enig i din UEFA-cup-analyse med undtagelse, at jeg synes den er lidt sværere end du ser gør den til. Både Pana & Empoli kan i mine øjne spille lige mod Sortbrand, hvis de vel og mærke rammer dagen.. Men ellers synes jeg det er en super update.. KUTGW.. Go Rovers..
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #32: 25 Okt 2007, 23:24 »

Tillykke med den flotte start i Pl.. Håber da helt klart at det fortsætter sæsonen ud og de kan drille de store allerede i første sæson! Jeg er meget enig i din UEFA-cup-analyse med undtagelse, at jeg synes den er lidt sværere end du ser gør den til. Både Pana & Empoli kan i mine øjne spille lige mod Sortbrand, hvis de vel og mærke rammer dagen.. Men ellers synes jeg det er en super update.. KUTGW.. Go Rovers..

Hmm, muligvis Pana er dog ikke, hvad de har været.

Det bliver en spændende gruppe, der er ikke noget sjovere end europæisk fodbold Opstemt

.... og tak for kommentaren og for at du følger med  Thumbs Up
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #33: 25 Okt 2007, 23:30 »

Hmm, muligvis Pana er dog ikke, hvad de har været.

Det bliver en spændende gruppe, der er ikke noget sjovere end europæisk fodbold Opstemt

.... og tak for kommentaren og for at du følger med  Thumbs Up

Det kan jeg kun give dig ret i.. Men derfor er stadigvæk en svær udekamp.. og Europæisk bold er det fedeste.. Dejligt med et afbræk fra de "sædvanlige" ligakampe.. Men finder tit en interesant spiller eller 2..

Man skal da følge med i sådan en go' blog.. Wink

>> GP

ps. Hva med Elmander? Er han ikke B.R.-materiale?
Logged

- Veni, vidi, vici -

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #34: 25 Okt 2007, 23:33 »

Det kan jeg kun give dig ret i.. Men derfor er stadigvæk en svær udekamp.. og Europæisk bold er det fedeste.. Dejligt med et afbræk fra de "sædvanlige" ligakampe.. Men finder tit en interesant spiller eller 2..

Man skal da følge med i sådan en go' blog.. Wink

>> GP

ps. Hva med Elmander? Er han ikke B.R.-materiale?

Endnu en gang tak for de pæne ord  Thumbs Up

Jo, Elmander er da helt sikkert en spiller, der ville pynte i Rovers truppen, men han er alt for dyr. I min næste update kommer der lidt om økonomien, da det er lykkedes mig, at få lokket lidt flere penge ud af bestyrelsen   Cool
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #35: 25 Okt 2007, 23:43 »

Endnu en gang tak for de pæne ord  Thumbs Up

Jo, Elmander er da helt sikkert en spiller, der ville pynte i Rovers truppen, men han er alt for dyr. I min næste update kommer der lidt om økonomien, da det er lykkedes mig, at få lokket lidt flere penge ud af bestyrelsen   Cool

Det var så lidt Wink

I demoen koster han vist i omegnen af 100 mio, men jeg har ikke hentet ham i den fulde version, endnu! Det er lige gået for at jeg rent faktisk ikke ander en disse om hvordan økonomien ser ud i Rovers, så det er da helt klart noget jeg ser frem til at høre mere om.. Thumbs Up

Logged

- Veni, vidi, vici -

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #36: 26 Okt 2007, 08:35 »

Det ser jo fortsat godt ud trods smutteren mod Tel Aviv Smiley

Kunne man se stillingen i UEFA'en, eller må vi vente til næste update?
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #37: 26 Okt 2007, 08:47 »

Endnu en go' update Metsu1...
Og en nervepirrende kamp mod Maccabi...   Godt at Rovers gik videre Smiley
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #38: 26 Okt 2007, 09:12 »

Det ser jo fortsat godt ud trods smutteren mod Tel Aviv Smiley

Kunne man se stillingen i UEFA'en, eller må vi vente til næste update?
Endnu en go' update Metsu1...
Og en nervepirrende kamp mod Maccabi... Godt at Rovers gik videre Smiley
Tak for tilbagemeldingerne, der er rart at høre fra sine læsere.

Tel-Aviv kampen er nok den mest bizarre kamp, jeg har oplevet i FM.
0-3 efter 25 minutter, prøv og spørg om jeg var nervøs for en europæisk fiasko  Opstemt

Zone: Hehe, ja, UEFA stilling kommer først i næste update  Wink
Logged

b0nb0n
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #39: 26 Okt 2007, 13:04 »

God update igen igen....

Det går jo ganske udemærket, på nær de små smuttere undervejs.........
Logged

Wolverhampton - Klubben i England Smiley

Romafan
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #40: 26 Okt 2007, 13:42 »

Hey Metsu... Super flotte resultater, ser ud til at du fortsætter din flotte blog skrivning, fra 07 udgaven... Kunne du evt. lægge dine taktikker op? Har længe forsøgt at lave en taktik, som fungerer i PL...
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #41: 26 Okt 2007, 15:37 »

God update igen igen....

Det går jo ganske udemærket, på nær de små smuttere undervejs.........
Hey Metsu... Super flotte resultater, ser ud til at du fortsætter din flotte blog skrivning, fra 07 udgaven... Kunne du evt. lægge dine taktikker op? Har længe forsøgt at lave en taktik, som fungerer i PL...

Tak for rosen og resultaterne er ok, men der er lige nogle dumme nederlag ind i mellem.

Taktikkerne skulle kunne hentes her, håber jeg (jeg er ikke vant til at uploade filer)  Peace

Rovers hjemme: http://www.lobortis.com/n/4564937073
Rovers away: http://www.lobortis.com/n/1851076294
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Okt.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #42: 26 Okt 2007, 17:55 »

NOVEMBER 2007

Vi er gået ind i november måned og denne måned er i stærk kontrast til december måned, da vi pga. landskampe, kun skal spille 3 ligakampe i denne måned, mens vi i december måned skal spille det dobbelte.

Udover de 3 ligakampe, har vi en svær hjemmekamp i UEFA Cuppen mod russiske Zenit Peterburg. En kamp vi gerne skulle vinde, efter vi fik det ene point med hjem fra Toulouse.



12. kamp i Premier League fra Reebok Stadium, Bolton
Bolton (12) - Blackburn   1-0   (0-0)
1-0 El-Hadji Diouf (59)

MOM: El-Hadji Diouf, Bolton (7)

Vi taber endnu en gang en udebanekamp og endnu en gang taber vi efter en rigtig god præstation.
Det er det, der gør disse nederlag på udebane ekstra frustrerende, at vi egentlig spiller lige op med vores modstander og kommer til en del gode chancer, men skarpheden mangler.

Det skal lige siges, at sejrsmålet er en ren perle. Diouf modtager bolden i højre side, tag et træk ned mod mål og derefter banker han bolden over i det fjerneste målhjørne. Et fremragende mål, som vi desværre ikke formår at svare igen på.



Eriksson & Co. fik ikke noget
med hjem fra Ewood Park

13. kamp i Premier League fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Man City (7)    1-0    (0-0)
1-0 Benni McCarthy (77)

MOM: Benni McCarthy, Blackburn (7)

Når det nu ikke rigtig lykkes at hente points på udebane, er det rart at vi er meget stabile på hjemmebane. Vi har vundet hver eneste Premier League kamp på hjemmebane i år og selvom vi i dag mod City er længe om at score, så dukker McCarthy op i det 77. minut og sender os på sejrskurs.

Benni har været fremragende indtil videre i denne sæson og hans mange mål er naturligvis en af hovedårsagerne til, at vi klarer os så godt i ligaen indtil videre.



Dagens helt og skurk

14. kamp i Premier League fra St. Andrews, Birmingham
Birmingham (15) - Blackburn   2-3   (0-3)
0-1 Benni McCarthy (13)
0-2 Benni McCarthy (23)
0-3 Benni McCarthy (30)
1-3 Agustin Delgado (52)
Rødt kort til Benni McCarthy, Blackburn (71)
2-3 Stephen Kelly (74)

MOM: Benni McCarthy, Blackburn (9)

Endelig er der fuld gevinst til os på udebane, men hvorfor skal det altid være så spændende.
Som nævnt er McCarthy i en glimrende form indtil videre i denne sæson, det viser han igen i dag med et vaskeægte hattrick på bare 30 minutter.

Den føring holder til pausen og alt er under kontrol, men lige pludselig efter et rødt til Benni og et lykketræf af Stephen Kelly, er vi ved at smide føringen på gulvet. Jeg vælger derfor, at spille uden angribere de sidste 20 minutter og simpelthen grave os ned for at hente de vigtige points, hvilket også lykkedes men ikke uden et overbelastede nervesystem.




2. kamp i UEFA Cup Gruppe D fra Ewood Park, Blackburn
Blackburn – Zenit Peterburg    2-2    (2-0)
1-0 Morten Gamst Pedersen (6)
2-0 Matt Derbyshire (33)
2-1 Alejandro Dominguez (71)
2-2 Alejandro Dominguez (90+2)

MOM: Alejandro Dominguez, Zenit Peterburg (8)

Jeg ved ikke, hvad det er, der sker med spillerne i pausen, når vi har en komfortabel føring. Vi har ligesom i vores forrige kamp mod Birmingham, en solid føring ved pausen. Zenit spiller rigtig godt, men de er egentlige ikke rigtig farlige, men i det 92. minut scorer Dominguez alligevel for anden gang i kampen, så det ender med at Zenit ”snyder” os for de 3 points i dag. Nu skal vi have sejre over Panathinaikos og Empoli, hvis vi skal videre i gruppen.





Premier League efter 14 kampe





En STOR tak til LosCules for grafikken vedr. gruppestillingen i UEFA Cuppen
« Seneste Redigering: 26 Okt 2007, 17:59 af Metsu1 » Logged

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Nov.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #43: 27 Okt 2007, 11:47 »

Rigtig god blog, fine resultater i Premier League, men det går jo knap så godt i UEFA cuppen, det skal dog nok vende  Smiley fortsæt i samme stil.

Jeg har selv et spil med Blackburn, som jeg dog først startede i går, her går det knap så godt jeg røg ud i Intertoto cuppen til det samme hold, som du sendte ud, men jeg må bare satse lidt mere på Liga cuppen så jeg der kan vinde bestyrelsens tillid tilbage  Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Nov.) The Rovers skal tilbage på toppen!
« Svar #44: 27 Okt 2007, 12:00 »

Rigtig god blog, fine resultater i Premier League, men det går jo knap så godt i UEFA cuppen, det skal dog nok vende  Smiley fortsæt i samme stil.

Jeg har selv et spil med Blackburn, som jeg dog først startede i går, her går det knap så godt jeg røg ud i Intertoto cuppen til det samme hold, som du sendte ud, men jeg må bare satse lidt mere på Liga cuppen så jeg der kan vinde bestyrelsens tillid tilbage  Smiley

Mange tak, ja i Premier League går det rigtig godt, men UEFA cuppen driller lidt, men det er også de 2 sværeste hold, jeg har mødt i de første 2 kampe.

Hvilken formation spiller du??? Otelul var ikke særlig gode, da jeg spillede mod dem, men det kan jo varierer lidt fra spil til spil. Liga Cuppen var jeg jo ikke ligtfrem heldig i, men held og lykke til dig.

Du kan eventuelt hente mine taktikker, de er længere oppe på siden, hvis du mangler lidt insipiration  Wink
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 22 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010