home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1128 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  AC Milan tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 135 Udprint
Forfatter Emne: AC Milan tråden  (Læst 240908 gange)
Skipper
Gæst

Sv: AC Milan tråden
« Svar #1680: 16 Feb 2011, 10:29 »

Hvad var det der skete med jeres målmand? Måske misforstod jeg bare highlightsene men blev han ikke voldsomt skadet?

JKJ
Gæst

« Svar #1681: 16 Feb 2011, 10:32 »

Kunne ikke være mere enig. AC Milan kommer sku' ud i store problemer - det bliver helt vildt observere. Ambrosini og Boateng er begge spillere, der må siges at være "over the hill". Boateng kan det minimale med bold og Ambrosini er fuldstændig håbløs.

Hehe han er 23 år, han er vel knap kommet op på the hill endnu Wink

Jeg så ikke kampen og aner ikke hvordan kampen udartede sig.

Men som totalt neutral tilskuere er jeg nu ganske godt tilfreds med en sejr til et PL hold over et Serie A hold Wink

3.v evaB
Gæst

« Svar #1682: 16 Feb 2011, 11:07 »

Hvad var det der skete med jeres målmand? Måske misforstod jeg bare highlightsene men blev han ikke voldsomt skadet?
Han gik ud med en skade, og så fik vi Amelia ind.
Mig bekendt har vi endnu ikke vundet en kamp med ham på mål, så det er lidt uheldigt Skuffet
Men det stime må han gerne bryde snart.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1683: 16 Feb 2011, 11:35 »

Skræmmende CL-aften for italiensk fodbold synes jeg. Italiens førehold, AC Milan blev på hjemmebane fuldstændigt udspillet af Tottenham. Det er vel ikke første gang at dette sker for Milan? Det skete vel også mod Real Madrid, hvor Madrid var bedst i samtlige halvlege. Og Tottenham må vel rangeres for værende et top 4-7 hold i PL, hvorimod at Milan må være rangeret som et top 1-3 hold i deres respektive liga.

Jeg indrømmer det gerne. Jeg er modstander af italiensk fodbold. Jeg synes simpelthen at holdene har en tendens til at lade deres hold knække over. Det er vel kun e bakcs som får lov til at være offentsive som arbejder fuldt ud tovejs. Ellers så mener jeg at midtbanen alt for ofte knækker over i at have nogle Gattusso-typer, eller nogle Robinho-typer.

For det første, så er det, som andre også påpeger, direkte forkert, at Milan var totalt udspillet. Jo, i første halvleg spillede de skidt, men i anden halvleg var det Tottenham der var spillet ned under græstæppet. Set over hele kampen, var det faktisk en meget lige kamp, som kunne være faldet til hvad side det skulle være, uden at det kunne siges at være ufortjent.

Til det andet, så skal du huske på, at Milan er hårdt ramt af skader pt. Der er rigtig mange stamspillere der sidder ude. Silva spillede ganske uvant på midtbanen, men som forsvarsspiller minder han, som type, meget om eksempelvis Agger (bare en klasse eller to bedre), og har de samme raids frem ad banen. Men hans afløser i forsvaret, Yepes, er rigtig nok ikke super fremadrettet i sit spil, og som jeg forstod det, blev han da også mest hentet som reserve for Nesta, han spillede i mangel af bedre, alternativerne var ganske enkelt skadet.

På midtbanen vil jeg da også mene at især Ambrosini (som også sad ude), er en rigtig tovejs spiller. Pirlo fordeler spillet frem ad banen, fra en tilbagetrukket plads på midtbanen, så han bidrager også begge veje. Men er da enig i, at angrebet kan have en tendens til at "knække af", når vi bliver presset. Der virkede det dog som en brøler, at lade en arbejdsom type som Pato starte ude, måske man undervurderede Tottenham.

Men i betragtning af Milans skadesproblemer, så synes jeg ikke det på nogen måde blev bevist, at Engelsk fodbold er bedre end Italiensk. Milan stillede med et halvt reservehold, med en forsvarsspiller på midtbanen, og spillede alligevel stort set lige op med et af Englands pt mest formstærke hold.

Det var da vist i øvrigt en af de dage, hvor det havde været bedst at pille Gattuso ud da det blev tydeligt, at han var overtændt, for overtændt det var han tydeligvis. Han er god når han er tændt, men farlig for holdet, når han er overtændt. Flaminis tackling var vanvittig, men man kan ikke straffe ham hårdere, bare fordi modstanderen bliver skadet.

Jeg tror han ramte en Tottenhamspiller med hovedet, da han sprang ud for at afværge en bold. Det så temmelig grimt ud, håber ikke det er for alvorligt, for han var virkelig godt spillende ind til da. Men han så ud til at være temmeligt rundt på gulvet efterfølgende, han var lige oppe at stå, inden han kom på båren, men var drattet om igen, hvis ikke han var blevet grebet. Det ligner mindst en hjernerystelse.

Heitmann
Gæst

« Svar #1684: 16 Feb 2011, 11:41 »

"Men i betragtning af Milans skadesproblemer, så synes jeg ikke det på nogen måde blev bevist, at Engelsk fodbold er bedre end Italiensk. Milan stillede med et halvt reservehold, med en forsvarsspiller på midtbanen, og spillede alligevel stort set lige op med et af Englands pt mest formstærke hold"

- Fordi Spurs stillede med absolut stærkeste holdopstilling? Det jo ikke sandt.
Modric, Bale, T Hudd, King og Hutton manglede alle.
Eller Modric fik de sidste 25 min.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1685: 16 Feb 2011, 12:53 »

"Men i betragtning af Milans skadesproblemer, så synes jeg ikke det på nogen måde blev bevist, at Engelsk fodbold er bedre end Italiensk. Milan stillede med et halvt reservehold, med en forsvarsspiller på midtbanen, og spillede alligevel stort set lige op med et af Englands pt mest formstærke hold"

- Fordi Spurs stillede med absolut stærkeste holdopstilling? Det jo ikke sandt.
Modric, Bale, T Hudd, King og Hutton manglede alle.
Eller Modric fik de sidste 25 min.

Men beviser det noget som helst om styrkeforholdet? Jeg har svært ved at få øje på det. Det blev jo konkluderet, på én halvleg, at Engelsk fodbold var langt bedre end Italiensk, og det er den konklusion, jeg har svært ved at få øje på, hvordan man skulle være kommet frem til. Personligt konkluderer jeg ikke andet, end at man ikke, på baggrund af den kamp, kan konkludere at det ene skulle være bedre end det andet.

5 spillere er jo i øvrigt ikke meget at mangle på et helt hold. Det er nogenlunde hvad Milan har til at sidde ud i forsvaret pt  Wink

Marchena
Landsholdsspiller

« Svar #1686: 16 Feb 2011, 12:58 »

Får hovedpine når folk forsøger at sammenligne ligaer ud fra en kamp - eller generelt bare forsøger.. Der er så meget forskel i spillestil, takik, på dagen form, spillerform, skader, karantæner... Især i CHL

Er den tyske også langt bedre end den spanske nu, fordi nr. 10 i Tyskland lige fik 1-1 på nr. 3 i Spaniens bane?
Og sådan kan man blive ved og ved... Stop det pubæ.....

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1687: 16 Feb 2011, 13:01 »

Får hovedpine når folk forsøger at sammenligne ligaer ud fra en kamp.

Er den tyske også langt bedre end den spanske nu, fordi nr. 10 i Tyskland lige fik 1-1 på nr. 3 i Spaniens bane?

Helt enig her.. Det er naivt at tro at man kan sammenligne ligaer baseret ud fra en enkelt kamp.. Det svare jo til at den danske liga var bedre end den spanske i 1994 fordi OB slog Real Madrid med 2-0 på udebane, og at den slovenske liga er bedre end den danske fordi Gorcia vandt med 5-0 over FCK i Parken

Det holder jo ingen steder...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1688: 16 Feb 2011, 13:56 »

Får hovedpine når folk forsøger at sammenligne ligaer ud fra en kamp - eller generelt bare forsøger.. Der er så meget forskel i spillestil, takik, på dagen form, spillerform, skader, karantæner... Især i CHL

Det var egentlig også der jeg ville hen. Jeg har svært ved at se, hvad der skulle ligge til grund for de konklusioner, det blev udbasuneret længere oppe i tråden.

Men enig, det provokerer også mig grænseløst, når der sammenlignes ligaer på så tyndt et grundlag som der ofte bliver. Selv ikke over en hel Champions League turnering kan man konkludere noget som helst. Skal man konkludere noget, så må det være, at Italien, Spanien og England historisk set har vundet turneringen nogenlunde lige mange gange (Italien og Spanien endda en gang mere end England, men når den står 12-12-11, så er det en ret lille og uvæsentlig forskel, som sagtens kunne gå hen at udligne sig når sæsonen er slut).

Bobogol
Reserveholdsspiller

« Svar #1689: 16 Feb 2011, 15:12 »

Flaminis tackling var vanvittig, men man kan ikke straffe ham hårdere, bare fordi modstanderen bliver skadet.

Mon ikke snart det er på tide, at UEFA kan disciplinere spillere efter en kamp på baggrund af videooptagelse, selvom dommeren har overværet seancen?

Flaminis tackling er noget af det værste jeg længe har set. At den ikke giver karantæne er jo en hån mod fodbolden.

Udover det er jeg ganske enig i din betragtning. Milan blev på ingen måde kørt over, og uafgjort havde været det mest fair resultat. Det kan dog kun blive en forrygende kamp i London, hvor Milan er tvunget til at spille offensivt, samtidig med at Tottenham på ingen kender ordet defensiv! 

B-rock
Reserveholdsspiller

« Svar #1690: 18 Feb 2011, 18:53 »

Klasse med en Milan tråd, elsker bare den klub!!

Nu er vi her igen
De berygtede fra Vestegnen
I kamp for gul og blå
Og jeg kan mærke mit hjerte slå

Tro håb og kærlighed
Fanatismen den varer ved
Livet er fuld af valg
Brøndby IF er vores kald!

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #1691: 18 Feb 2011, 19:22 »

Ved ikke hvordan folk kan mene Flaminis tackling kan være mere eller mindre den værste i årtier?
Ikke mange måneder siden Ben Arfa fik brækket benet, ikke længe siden Hernanes stemplede Benzema mener jeg nok det var i brystet i en landskamp osv.. Tacklingerne hænder, og der var jo på ingen måde onde intentioner bag hans handling.
At han så skal udstilles som en voldpsykopat der skulle i fængsel, er komplet tåbeligt, hvad så med Ryan Shawcross, De jong osv..
Ikke for at forsvare flamini. Smiley

Desuden synes jeg også det synd vi lige nåede at tabe. Vi blev kørt helt ud fra San Siro og til Rom i første halveg jo..
Men i anden halveg var vi fanme skarpe, og at Gomes skal have to verdensklasserednin ger, og at Zlatan lige når at putte en lille hånd i ryggen på en forsvarer, er jo tilfældigheder der kan være stik modsat i den omvendte kamp.. Tottenhams forsvar viste sig heller ikke som det aller stærkeste under pres, derfor vil jeg også mene vi bare skal have bredt vores forreste tre lidt mere ud, og udnytte hullerne på kanterne, som start for vores (kontra)angreb. Synd Zlatan aldrig er den verdensklassespille r i CHL, som han er i Serie A, han mangler at lære og spille simpelt en gang imellem..
Derfor synes jeg heller INTET er lukket, begge hold kan gå videre, Milan har før vundet flotte sejre på udebane igennem de seneste år. Blandt andet på Old Trafford..
Men som de fleste milan fans vel snart må være enig i, så er Serie A sgu også vigtigere.. hold kæft hvor har vi ikke vundet den længe.

guldborg
Ynglingespiller

« Svar #1692: 18 Feb 2011, 19:36 »

Serie A er self vigtig, og den SKAL vi vinde i år. Men det er også rigtig vigtigt at gå videre i ChL, både godt økonomisk og for at vise vi mener det.
Flaminis takling var ikke værre end mange andres.

oi oi pippo segna per noi

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1693: 19 Feb 2011, 11:55 »

Helt ærligt, så vil jeg hellere vinde Serie A end Champions League i år. Det er netop alt for længe siden vi har vundet Serie A, og nu har vi endelig chancen for at sætte Inter fra posten, så skal den også gribes. Men når det er sagt, så skal vi dælme ikke slåes ud af Champions League af et Engelsk hold IGEN! Det eneste værre jeg kunne forestille mig, ville være at blive slået ud af Barcelona, og skulle høre på den sædvanlige omgang bræk, om at fodbolden sejrede...

Jeg var skeptisk, for at sige det mildt, da valget af ny træner faldt på Allegri, men han har heldigvis (godt hjulpet på vej af de penge, som Berlusconi ikke hostede op med til Leonardo sidste sæson) gjort min skepsis til skamme. Vi spiller faktisk noget ganske attraktiv fodbold, og de unge (Strasser, Merkel osv) får også chancen af og til, så det tegner faktisk lyst for fremtiden, selvom vi nok aldrig får rystet ryet om alderdomshjem af, selvom gennemsnitsalderen på holdet vel næppe er højere end i mange af de andre Europæiske topklubber. Og de "gamle" spillere vi har, er jo igen, heldigvis, ved at være af en sådan kaliber, at alderen i højere grad betyder rutine, end manglende fysik og klasse generelt.

Jeg tror på, at vi kan slå Totteham i returen, og specielt da hvis vi får et par spillere tilbage efter skader. Vi må undvære Gattuso, men hellere det, end en overtændt Gattuso, som vi så i det første opgør.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #1694: 19 Feb 2011, 13:32 »

Hvis Milan ikke måtte slås ud af Barcalona ej heller nogen engelske hold, var der snart ikke flere hold tilbage i CL som I måtte tabe imod Wink

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 111 112 [113] 114 115 ... 135 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010