home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:38:18 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 1010 Gæster Online.

Indlæg: 1132879 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De ti bud
0 Brugere og 12 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bør bloggen fortsætte?
Ja, jeg er fast læser
- 33 (45,2%)
Ja, men jeg er ikke fast læser
- 20 (27,4%)
Nej - jeg vil hellere læse en 08 blog.
- 20 (27,4%)
Antal Stemmer: 73

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: De ti bud  (Læst 32024 gange)
Møller
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #135: 18 Okt 2007, 21:24 »

Nice update cube Smiley
Haha se Kuranyi's slikhård Peace
Logged

TBM_DK
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #136: 18 Okt 2007, 21:44 »

Super updates! Godt at se Schalke vinde Smiley
Logged

De skizofrenes motto - Vi er flere end i tror!

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #137: 19 Okt 2007, 11:30 »


Vi er på toppen ved januar! Med 3 sejre i træk mod Jena, Stuttgart og Nürnberg har vi indhentet det lille forspring Werder Bremen havde skabt over de seneste kampe og ligger nu nr. 1 med samme antal point som dem. Bayern hænger også godt på: De har 1 point op til os.

I Champions League har vi domineret vores gruppe og ude mod Inter hentede vi en rigtig flot 1-2 sejr. Hjemme formåede vi at slå Betis med 2-0 og dermed sikrede vi os en solid 1. plads. Vores seneste resultater i Champions League ser altså således ud:

2-1
Inter (Kuranyi, Altintop)
2-0 Betis (Larsen 2)



Én spiller er hentet til Schalke i januar måned, men ikke en hvilken som helst spiller. Fansene var ekstatiske, da jeg for godt en uge siden kunne præsentere Luis Nani som ny mand på den offensive midtbane. Han var ikke længere en populær herre i United og mange klubber havde meldt deres interesse. Jeg er dog mere end glad for, at han i sidste ende valgte os.
Jeg gav debut til den 21 årige spiller mod Hamburger SV og han greb chancen og bragte os i front efter 68 minutter. Desværre kunne HSV udligne føringen med ti minutter igen og kampen endte 1-1. Men uden tvivl en god debut til Nani, der var holdets bedste på dagen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #138: 19 Okt 2007, 11:36 »

Super nice update.
Nice billede af Nani og nice resultater Smiley
Godt gået cube!
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #139: 19 Okt 2007, 12:21 »


Kicker.de, 9. februar 2008
Nani ny fan-favorit

Blot 3 kampe er, hvad unge Luis Nani har skullet bruge for at cementere sin status som stortalent og fast mand på Schalkes hold. Efter debutmål i 1-1 kampen mod Hamburger SV, hjalp portugiseren sit hold til sejr i de to følgende kampe. Først scorede han kampens enlige mål mod Karlsruhe og dernæst scorede han i 2-0 sejren over Rostock hjemme. 3 kampe og 3 mål - Nani er et hit i Gelsenkirchen!

Også Edison Cavani, der har haft en svær start i klubben i konkurrence med Kuranyi, Altintop og Larsen, har imponeret på det sidste. Således har han scoret 2 gange i de sidste 3 kampe, hvor holdets topscorer, Halil Altintop, har været bænket på baggrund af et par dårlige indsatser senest.

Schalke ligger i øjeblikket nr. 1 i Bundesligaen og har 3 point ned til de nærmeste forfølgere, Werder Bremen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #140: 19 Okt 2007, 16:49 »


     Der var ikke meget at fejre for Schalkes fans.

Den endte i en gedin skuffelse - denne sæson. Vi havde gjort det så godt og ligget nr. 1 langt hen ad vejen, men pludselig kom vi ind i en helt forfærdelig periode, der startede med et nederlag hjemme til Bochum. I de følgende 5 kampe hentede vi kun én sejr og dermed dumpede vi ned på 4. pladsen i Bundesligaen. Den placering formåede vi aldrig at komme væk fra og det var dér vi sluttede sæsonen. En kæmpe skuffelse, der bringer minder fra de andre gange, hvor Schalke har tabt mesterskabet på gulvet i de sidste runder.

Nani, der havde fået en så flot start i klubben, mistede totalt spilleglæden efter vores dårlige periode og der blev langt mellem snapsene for hans vedkommende. Alligevel nåede han at score 7 mål i 19 kampe, hvilket er ganske godt for en midtbanespiller.
Halil Altintop, der havde spillet en utrolig første halvsæson, spillede hele 13 timers fodbold uden at score. Han fik dog hul på bylden, men nåede aldrig den form han havde haft i starten af sæsonen. I sidste ende formåede Kuranyi da også at score flest mål.
I sidste runde spillede vi 2-2 med Hannover ude og blev overhalet indenom af Stuttgart, der tog bronzemedaljerne i Bundesligaen.



Champions League turneringen havde taget hul på de videre runder og vi mødte Fenerbahce i ottendedelsfinalen. Jeg havde forventet sikkert avancement, men sådan skulle det ikke gå. I Tyrkiet sejrede hjemmeholdet med 3-1. Det krævede således en god indsats på VeltinsArena, hvis vi skulle videre til kvartfinalen og det formåede holdet ikke helt at levere. Vi vandt kampen, men kun med 1-0 på Kuranyis sene scoring vi var igen ude i ottendedelsfinalen.

Dermed kan jeg kigge tilbage på en sæson, hvor alt glippede og slutte med et dybt "suk!".
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #141: 19 Okt 2007, 16:53 »

Øv, øv, øv.

Ærgerligt at titlerne glippede, men giv ikke op.  Thumbs Up Husk på at FM 08 er udkommet  Opstemt
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #142: 19 Okt 2007, 16:56 »

Ja, men jeg køber det ikke endnu. Kan godt tænkes, at jeg slet ikke køber det. Er IKKE imponeret af demoen.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #143: 20 Okt 2007, 12:59 »


What a cheap board! Vi har skabt en glimrende balance i økonomien over de sidste par år og har i øjeblikket 400 mio. kr. At bestyrelsen så giver mig sølle 30 mio. kr. til indkøb er simpelthen uacceptabelt og de nægter, at give mig flere penge trods klager fra min side. Jeg overvejede i en periode, at stille et ultimatum, men nu har jeg valgt at bruge de spillere jeg nu har. Har da også fået Eugen Polanski og Aarón Ñíguez til på frie transfers. Ingen af dem er dog gode nok til at styrke os mærkbart.
Jeg vil kort gennemgå startopstillingen:

Kevin Kuranyi           Halil Altintop


I angrebet har vi en del gode spillere - Larsen, Cavani, Ñíguez, Kuranyi og Altintop, men det er de to sidstnævte, jeg mener er bedst. Det har de også bevist ved begge simpelthen at score flere mål end deres konkurrenter, der, når de har fået chancen, ikke har slået til i samme grad.

Levan Kobiashvili      Luis Nani      Gonzalo Pineda      Gerald Asamoah


Højre side er nok vores svage punkt på en midtbane jeg ellers er helt igennem tilfreds med. Nani fungerer som offensiv midt, Pineda som defensiv og især Kobiashvili fungerer glimrende som kantspiller. Asamoah kan trænge til at vænne sig lidt mere til sin position på højre midt. Men alt i alt var det ikke her, jeg ville sætte ind med forstærkninger.

Christian Pander      Mathias Abel      Patricio Araujo      Rafinha


Vi har to overordentlig stærke backs i Pander og Rafinha, men midterforsvaret mangler en smule international rutine. Især Araujo har set svag ud i perioder af sidste sæson, hvorfor han også har roteret meget med Slobodan Rajkovic. Det var her jeg ville have sat ind, hvis bare bestyrelsen havde forsynet mig med lidt likvide midler.

Oscar Ustari


Der er ikke meget at sige omkring Ustari andet end, at han er en fantastisk målmand, der helt sikkert har en topkarriere foran sig. Forhåbentlig blive Schalke 04 mere end bare et springbræt for den unge keeper.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Rossonero
Gæst
 
Sv: De ti bud
« Svar #144: 20 Okt 2007, 13:01 »

Fantastisk hold du har fået sat sammen. Din midtbane er især af høj klasse, såvel som resten af holdet.
Logged

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #145: 20 Okt 2007, 13:07 »

Ærgeligt at bestyrelsen ikke vil give dig flere penge, når du jo så desparat mangler dem.. Har du ikke mulighed for at rykke et par spillere op i førsteholdstruppen, der på sigt kan true de svage spillere på deres positioner (Tænker på dit midterforsvar og Asamoah). Der er jo også en mulighed, der hedder at leje 1 spiller eller 2? Man kan da tit være heldig!

Nåh, men tilbage til din update. Det er som sædvanligt flot skrevet og jeg er glad for at du fortsætter selvom 08 er landet. Det er rart at se at det ikke er alle, der er ramt af 08-feberen.. KUTGW!
Logged

- Veni, vidi, vici -

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #146: 20 Okt 2007, 13:11 »

Så svage er de spillere heller ikke. Araujo bliver rigtig god, men han har bare ik helt udviklet sig nok endnu. Abel er udmærket, men så heller ikke mere end det.

Jeg gider ikke købe FM08 Peace
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #147: 22 Okt 2007, 20:21 »


Jeg har ikke skrevet om min 3. sæson i Schalke 04, da dampen er gået lidt af bloggen efter FM 2008 er udkommet og interessen virker større omkring det. Jeg vil dog alligevel lige super kort opsummere, hvordan det gik i mit 3. Schalke år: Vi spillede ganske fint i ligaen, hvor vi hentede 20 sejre, 10 uafgjorte og 4 nederlag. Det var nok til, at vinde mesterskabet for 2. gang på 3 år.

I UEFA Cuppen trak vi en udmærket gruppe og kom videre som sikker etter, men allerede i 1/16 finalen var det slut. Vi trak Fenerbahce - en modstander vi på papiret burde slå, men sådan blev det ikke. I Tyrkiet vandt hjemmeholdet med 3-1 og da vi kun formåede at få 1-0 hjemme var vi ude før turneringen rigtig begyndte for os.
I Liga-Pokal og DFB-Pokal blev det til tidligere exits begge steder.

Jeg fik dog opfyldt mit mål om at få en spiller kåret til Årets Spiller - det var nemlig Levan Kobiashvili, der snuppede dén pris foran Miroslav Klose.



01. Slut i top 2 i Bundesligaen
02. Køb ingen spillere, der er mere end 25 år
03. Tab ikke mere end 3 hjemmekampe hver sæson
04. Tab ikke mere end 6 udekampe hver sæson
05. Køb mindst to tyske landsholdsspillere
06. Kom videre fra gruppespillet i Champions League
07. Nå minimum kvartfinalen i DFB-Pokal i mindst 2 ud af 3 sæsoner
08. Nå finalen i Liga-Pokal i mindst 2 ud af 3 sæsoner
09. Få en spiller kåret som Årets Spiller i Bundesligaen
10. Få minimum 3 spillere på Årets Hold

Dermed fik jeg blot opfyldt 4 ud af 10 mål og jeg vil kort gennemgå dem her:

01. Blev nr. 4 i Bundesligaen i 2. sæson, derfor ikke opfyldt.
02. Købte kun spillere under 25 år.
03. Tabte hhv. 0, 3 og 1 udekampe i de 3 sæsoner.
04. Tabte hhv. 4, 3 og 6 udekampe i de 3 sæsoner.
05. Købte ingen tyske landsholdsspillere - kunne ganske enkelt ikke lokke store nok spillere til.
06. Vi kom ikke engang i Champions League i 2. sæson og i 3. sæson endte vi sidste i gruppen.
07. Vi nåede ikke kvartfinalen i nogen af sæsonerne.
08. Vi nåede blot finalen i 1 sæson.
09. Levan Kobiashvili blev kåret til Årets Spiller i 3. sæson.
10. Der var åbenbart ikke en pris, der hed Årets Hold i Bundesligaen, dermed var det 10. bud ugyldigt.



Om dette er enden på bloggen, har jeg endnu ikke besluttet. Jeg er skiftet til Chelsea, men ved ikke, om jeg skriver videre. Det vil tiden vise. Foreløbig vil jeg sige tak til alle dem der har fulgt med.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De ti bud
« Svar #148: 22 Okt 2007, 20:39 »

Fed update Cube.. Jeg synes da helt klart du skal fortsætte med at blogge om livet i London.. Du skriver jo fantastisk og man kan ikke lade være med at følge med.. Håber du fortsætter..
Logged

- Veni, vidi, vici -

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: De ti bud
« Svar #149: 22 Okt 2007, 20:48 »

Det er jeg da glad for, du synes.. vil vurdere chancerne for at jeg fortsætter bloggen til 60-40 Wink
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010