Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
26 Apr 2025, 20:24
Beckham23
Omklædning...
Sommer opdatering
23 Apr 2025, 08:37
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
14 Apr 2025, 19:43
Sunbao
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere:
23560
1 Bruger, 663 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
hotmonikamehra
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Kategori: Nostalgi
Olympique de Lyon
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Olympique de Lyon (Læst 3891 gange)
cube
Manager
Olympique de Lyon
«
:
27 Jan 2006, 13:32 »
Indledning
Jeg faldt over siden her så sent som i går og blev fascineret af den måde disse blogs er opbygget på. Det gav mig lysten til at fortælle om mit nuværende Lyon-spil, i hvilket jeg nu har gennemspillet en sæson.
Her følger et kort resume over denne:
Ansættelsen
Det kom til stor overraskelse for alle, da ledelsen for mesterklubben, Olympique de Lyon, valgte at ansætte den forholdsvis urutinerede dansker, Kasper Pyndt, men ledelsen viste stor tiltro til den 30-årige manager og det skulle vise sig at være velbegrundet.
Økonomi og handel
Klubben besad et overskud på intet mindre end 900.000.000 DKK og der var dermed åbnet mulighed for forstærkninger, hvilket forsvaret i særdeleshed kunne bruge.
Kasper Pyndt gjorde to handler inden sæsonstart:
Anthony Vanden Borre
fra Anderlecht til Olympique de Lyon
20.000.000 DKK
17 år
Daniel Agger
fra Brøndby IF til Olympique de Lyon
65.000.000 DKK
20 år
Citat
Jeg glæder mig meget til at starte her i Lyon. Det er en stor klub med store traditioner, men jeg håber at kunne gå ind i startopstillingen med det samme og forhåbentlig blive en loyal favorit i klubben.
- Daniel Agger
Startopstillingen kom med disse indkøb til at se således ud:
Målmand
Grégory Coupet
Venstre back
Jérémie Berthod
Midterste back
Sylvain Monsoreau (supleret af Cris)
Midterste back
Daniel Agger
Højre back
Anthony Vanden Borre (supleret af Anthony Réveillére)
Venstre fløj
Florent Malouda (supleret af Hatem Ben Arfa)
Midterste midtbanespiller
Benoít Pedretti (supleret af Tiago)
Offensiv midtbanespiller
Juninho Pernambucano
Højre fløj
Sidney Govou (supleret af Pierre-Alain Frau)
Angriber
John Carew
Angriber
Fred
Gennemsnitsalder: 24 år
Ligue One
Der blev ingen slinger i valsen for Lyon i deres første sæson under Kasper Pyndts ledelse.
Fra start til slut lå holdet, der i vinterpausen havde investeret i 20-årige
Rafael Sóbis
, i spidsen af Ligue One og kunne kåres som mestre med tre runder igen og et forspring på 12 points ned til Toulouse på andenpladsen.
Medierne roste Kasper Pyndt for, hvad han havde fået ud af et så urutineret hold.
Citat
Jeg kunne ikke have forlangt mere af mine spillere. Det har været en fornøjelse at se drengene spille. Vi satser på endnu et trofæ i næste sæson.
Slutstillingen i Ligue One
Champions League
Gruppespillet var én lang kamp for Lyon, der havde store problemer. De var kommet i gruppe med Arsenal, Brügge og Dinamo Kiev.
Efter de første fire kampe var det blevet til to uagjorte og to nederlag - altså 2 points, hvilket måtte siges at være meget skuffende for en klub med store ambitioner, men med en fænomenal slutspurt lykkedes det holdet at erobre gruppens andenplads med samme antal points som Arsenal, der måtte spille UEFA Cup.
Netop Arsenal blev slået med imponerende
6-0
på Highbury.
Den næste prøvelse hed AC Milan. Et af de største hold i Europa, ja måske endda Verden.
Olympique de Lyon - AC Milan
0-0
Lyon dominerede kampen, men formåede ikke at få det ene mål og stod nu overfor en svær opgave på udebane mod storholdet.
AC Milan - Olympique de Lyon
3-2
1-0 Clarence Seedorf (3.)
1-1 Fred (37.)
2-1 Kakha Kaladze (42.)
3-1 Kakha Kaladze (49.)
3-2 Juninho Pernambucano (straffespark, 60.)
Lyon måtte desværre se sig slået ud i ottendedelsfinalen, men det med æren i behold.
Coupe de Ligue
Ligacuppen blev en blandet fornøjelse for Lyon, der måtte se sig slået ud i kvartfinalen efter at have domineret kampen mod St. Etienne, men efter straffesparkskonkur
rence måtte se sig slået.
1. runde
Olympique de Lyon - Nancy
3-1
0-1 Cyril Chapuis (6.)
1-1 Sylvain Wiltord (31.)
2-1 John Carew (54.)
Gennaro Bracigliano udvises (67.)
John Carew brænder straffespark (68.)
3-1 John Carew (74.)
2. runde
Rennes - Olympique de Lyon
1-2
0-1 Pierre-Alain Frau (37.)
0-2 John Carew (73.)
1-2 John Utaka (76.)
Kvartfinale
Olympique de Lyon - St. Etienne
0-0s
Pokalturnering
I den franske pokalturnering skulle det gå anderledes godt. Lyon havde ikke vundet turneringen i hele
32
år, men i år havde Kasper Pyndt ført dem frem til finalen, hvor modstanderen hed Toulouse.
Her er Lyons vej til finalen:
9. runde
Olympique de Lyon - Laval
3-1
10. runde
Lorient - Olympique de Lyon
0-3
11. runde
Olympique de Lyon - Bordeaux
3-1
Kvartfinale
Olympique de Lyon - Angers
4-1
Semifinale
AS Monaco - Olympique de Lyon
1-3
Det var nu blevet tid til finalen. Enkelte spillere led af skader, men ellers stod Lyons hold i så godt som den stærkeste opstilling.
Finale
Olympique de Lyon - Toulouse
1-0
1-0 Fred (69.)
Lyon dominerede igennem hele kampen og holdt Toulouses skud på mål helt nede på fem, hvor Lyon selv havde femten forsøg. Kun ét af dem gik dog i kassen da Fred i det 69. minut sikrede førstepladsen i pokalturneringen for første gang i 32 år.
Citat
Det er en stor ære at blive matchvinder i en så prestigefyldt kamp.
Følgende priser blev uddelt til holdet ovenpå den fornemme sæson:
Florent Malouda
Årets franske spiller
John Carew
Årets spiller i Frankrig
Hatem Ben Arfa
Årets mest lovende spiller i Frankrig
Kasper Pyndt
Årets manager i Frankrig
Pauleta & Fred
Årets topscorer i Ligue One (25 mål)
«
Seneste Redigering: 27 Jan 2006, 16:02 af cube
»
Tjek mit kunst/design ud på
KasperPyndt.dk
Borelli BB
Landsholdsspiller
Sv: Olympique de Lyon
«
Svar #1:
27 Jan 2006, 13:37 »
Det var godt nok mange penge du måtte give for Agger!
cube
Manager
«
Svar #2:
27 Jan 2006, 13:39 »
Borelli: Ja, de ville sgu' ikke gå med til meget mindre
men til gengæld spiller han også virkelig godt. Min andenbedste forsvarer, hvis man ser på gennemsnitsbedømmel
se.
«
Seneste Redigering: 27 Jan 2006, 13:42 af cube
»
KasperPyndt.dk
United-styrer
Gæst
«
Svar #3:
27 Jan 2006, 13:41 »
Udmærket gennemgang. Glæder mig til du begynder for alvor. Dine historier plejer, at være værd at læse
Borelli BB
Landsholdsspiller
«
Svar #4:
27 Jan 2006, 13:44 »
Citat af: cube 27 Jan 2006, 13:39
Borelli: Ja, de ville sgu' ikke gå med til meget mindre
men til gengæld spiller han også virkelig godt. Min andenbedste forsvarer, hvis man ser på gennemsnitsbedømmel
se.
Ja, det er meget forskeligt hvad de går med til. Jeg har prøvet at få ham til 25 mill., men andre gange må man helt op på de 50 mill. hvis ikke mere.
Super sæsonresume synes jeg, måske en anelse for kort, men hellere kort og god end lang og kedelig
cube
Manager
«
Svar #5:
27 Jan 2006, 14:12 »
Borelli BB: Tjae.. det er jo "kun" et resume. Men jeg kan love dig for at selve sæsonen får en god længde
KasperPyndt.dk
cube
Manager
«
Svar #6:
27 Jan 2006, 14:58 »
Optakt til sæson 2006/2007
Så begynder fortællingen om Lyons bedrifter for alvor.
Efter en god første sæson forventer jeg bare endnu mere i denne.
Holdets gennemsnitsalder ligger på omkring de 24, hvor man skal regne med at Sylvain Wiltord og Juninho Pernambucano trækker meget op - det i sig selv gør, at jeg kan tillade mig at satse på denne trup - dog med enkelt udskiftninger. Jeg satser på at forstærke alle tre kæder, men vigtigst midtbanen, da der ofte er problemer med træthed og Juninho Pernambucano angiveligt ikke holder mange sæsoner endnu.
Liverpool, Inter og Barca interreserede i Govou
14/6 2006
Mens VM i Tyskland er i fuld gang, har både Liverpool FC, FC Barcelona og FC Internazionale sneget forespørgsler ind på Lyons Sidney Govou. Hovedpersonen selv har ytret ønske om et skifte, men manager Kasper Pyndt, har afvist et skifte for den 26-årige højrefløj.
Citat
Sidney Govou er en vigtig brik i det hold jeg er ved at opbygge. Der kan under ingen omstændigheder blive tale om et salg. Jeg forstår, hvis han er utilfreds med min beslutning, men på den anden side har jeg i sinde at komme op på højeste internationale niveau snarest - hvis vi da ikke allerede er det. -
Kasper Pyndt
Benhamida skal sælges
17/6 2006
20-årige Mourad Benhamida fra Lyons reservehold er efter sigende på vej til enten Nantes eller Le Mans.
Begge klubber skulle angiveligt have givet et bud på omkring 11.000.000 DKK for den unge spiller, der selv er ivrig for et skifte.
Citat
Jeg føler, at førsteholdsfodbold er vejen frem, hvis jeg skal udvikle mig yderligere.
23/6 2006
Nantes trak det længste strå i kampen om Mourad Benhamida, der skifter så snart transfervinduet åbner.
Transferbudget offentliggjort
18/6 2006
En sum på 240.000.000 DKK. Det er, hvad Kasper Pyndt har at købe spillere for til den kommende sæson.
Det kunne sagtens have været mere, men stadionvedligeholde
lse på 177.000.000 DKK og auktionærernes dividende på 138.000.000 DKK trak godt ned i regnskabet og efterlader klubbens overskud på 818.000.000 DKK, hvilket dog stadig er ganske pænt.
Gasbarroni kommer til klubben
1/7 2006
Italienske Andrea Gasbarroni er kommet til Lyon på en fri transfer. Den 24-årige angriber kan fungere som midt på midtbanen og som både højre og venstre fløj. En alsidighed Kasper Pyndt flere gange har efterlyst.
Citat
Andrea er en vældig dygtig spiller. Han mangler stadig en lille smule rutine, men jeg tror han vil være en ganske funktionel spiller her i Lyon.
Som det fremgår af Kasper Pyndts kommentar kan Andrea Gasbarroni altså ikke gøre sig forventninger om en fast plads i startopstillingen.
Andrea Gasbarroni
De store penge kommer på bordet
14/7 2006
Rafael van der Vaart. Den hollandske stjerne er på vej til Olympique de Lyon, lyder det i medierne.
Lyon og Hamburger har i den seneste tid forhandlet prisen på det 23-årige stortalent og skulle nu være nået til enighed. 185.000.000 DKK slipper de franske mestre for spilleren.
Også Sidney Govou synes på vej væk, på trods af, hvad Kasper Pyndt tidligere har udtalt. Liverpool skulle have givet et bud på hele 180.000.000 DKK, hvilket bør være en mere end acceptabel sum for franskmændene.
Rafael van der Vaart
19/7 2006
Rygterne er nu blevet realitet. Rafael van der Vaart kommer med flyet til Frankrig for at gennemgå det obligatoriske lægetjek, mandag.
Sidney Govou har accepteret et kontrakt udspil fra Liverpool og skifter snarest.
Kasper Pyndt er dog stadig på jagt efter forstærkninger til truppen.
«
Seneste Redigering: 27 Jan 2006, 16:20 af cube
»
KasperPyndt.dk
cube
Manager
«
Svar #7:
27 Jan 2006, 15:54 »
Sæsonstart
26/7 2006
Det gælder nu mesterskabspokalen. Lyon har vundet den de sidste fem år og har i sinde at gøre det samme i år, når de tager imod Lens.
Opstillingen til dagens kamp ser således ud:
Målmand
Grégory Coupet
Venstre back
Jérémie Berthod
Midterste back
Sylvain Monsoreau
Midterste back
Daniel Agger
Højre back
Anthony Vanden Borre
Venstre fløj
Florent Malouda
Midterste midtbanespiller
Juninho Pernambucano
Offensiv midtbanespiller
Rafael van der Vaart
Højre fløj
Pierre-Alain Frau
Angriber
Rafael Sóbis
Angriber
Fred
Første halvleg
Der er ganske få chancer indenfor det første kvarter, men de der opstår bliver skabt af Lyon. Derfor er det surt da Lens i det 18. minut får puttet bolden i nettet på en ripost.
Scoringen giver Lens et ekstra gear, men ingen af holdene scorer yderligere inden pausen. 1-0 til Lens.
Kasper Pyndt foretager to udskiftninger i pausen. Ud går Rafael Sóbis til fordel for John Carew. Ligeledes må Juninho Pernambucano forlade banen - ind kommer Tiago.
Anden halvleg
Lens lægger et hårdt pres fra anden halvlegs start og er flere gange tæt på at udbygge føringen.
Lyon får bedre fat som kampen skrider frem og fortjener egentlig en udligning, men den kommer ikke og da Lens scorer til 2-0 i det 88. minut er der intet at stille op. Årets første kamp tabes med 2-0.
Lens - Olympique de Lyon
2-0
Boldbesiddelse: 47% - 53%
Skud på mål: 16 - 11
Citat
Det er et slag i ansigtet. Vi troede vi var verdensmestre efter sidste sæson, men nu er vi kommet ned på jorden igen. Der skal hårdt arbejde til i næste kamp mod PSG. -
Daniel Agger
Ligue One lægger ud med et brag
29/7 2006
Lyon tager i dag hjemme på Stade de Gerland imod hovedstadsklubben Paris Saint-Germain.
Der er lagt op til et topbrag når spillerne lige om lidt går på banen til årets første Ligue One kamp.
Stade de Gerland
Første halvleg
Der er blot forekommet tre chancer efter de første 30 minutter, men pludselig slår PSGs Huntelaar til og scorer på et flot kontraangreb.
Rafael Sóbis sender efter 40 minutter et indlæg ind til Nilmar der skyder lige på målmanden - efterfølgende sender Rafael van der Vaart bolden langt over mål.
En skuffende første halvleg slutter 1-0 i PSGs favør.
John Carew erstatter Nilmar.
Anden halvleg
Gregory Coupét er skadet. Derfor er Remy Vercoutre den eneste mand til målmandsposten, men han bliver skadet i anden halvlegs start. Derfor må Mahamadou Diarra, der ikke er målmand stille sig i kassen.
Efter 85 minutter bliver Ibisevics spillet fri og øger til 2-0 og i det 93. minut til 3-0. Kampens resultat.
Andrea Gasbarroni fik desværre en skidt debut.
Olympique de Lyon - Paris Saint-Germain
0-3
Boldbesiddelse: 53% - 47%
Skud på mål: 10 - 7
Rafinha på kontrakt
30/7 2006
Truppen har fået en ny forstærkning i det brasilianske stortalent, Rafinha. Den 20-årige brasilianer har spillet 15 landskampe for landsholdet.
Schalke var ikke meget for at slippe ham. Hele 200.000.000 DKK måtte Lyon afgive for at få fingrene i spilleren.
Citat
Det er en stor sum penge, ja, men jeg måtte bare have fat i ham. Han kan virkelig skærpe vores trup. -
Kasper Pyndt
Rafinha
Dette, har Kasper Pyndt konkluderet, er det sidste køb Lyon foretager i denne sæson.
Her er en oversigt over de foretagne handler:
Andrea Gasbarroni
fra Juventus til Olympique de Lyon
fri transfer
24 år
Rafael van der Vaart
fra Hamburger SV til Olympique de Lyon
185.000.000 DKK
23 år
Rafinha
fra Schalke 04 til Olympique de Lyon
200.000.000 DKK
20 år
Sidney Govou
fra Olympique de Lyon til Liverpool FC
180.000.000 DKK
26 år
Mourad Benhamida
fra Olympique de Lyon til Nantes
10.000.000
20 år
På besøg i Saint-Etienne
5/8 2006
Rivalerne mødes i en kamp om ære når Lyon og St. Etienne i aften tørner sammen i ligaen.
Rafinha er med for første gang:
Citat
Det bliver spændende. Jeg glæder mig virkelig til min debut og håber jeg kan gøre en god figur. Det er trods alt en svær kamp.
Første halvleg
St. Etienne har initiativet og presser Lyon med flere gode langskud, men forsvaret holder.
Pludselig vender det dog og Lyon får mere spil, men det kræver fight og Daniel Agger og Rafinha må finde sig i et gult kort hver.
Første halvleg slutter uden mål.
Anden halvleg
Det er og bliver en ualmindelig kedelig kamp.
Der er kun få chancer fra bl.a. Juninho, men kampen slutter 0-0 og Lyon har stadig ikke scoret et eneste mål i den nye sæson.
St. Etienne - Olympique de Lyon
0-0
Boldbesiddelse: 51% - 49&
Skud på mål: 5 - 7
Citat
Det her er ganske enkelt ikke godt nok. Jeg kræver mere af mine spillere og det får vi forhåbentlig at se i næste kamp. -
Kasper Pyndt
Lyon ligger i øjeblikket nummer nitten i tabellen efter to kampe.
Nu skal den være der
12/8 2006
Kasper Pyndt har lovet forbedringer til aftenens kamp og alle er spændt på, om holdet fortsætter den dårlige stime, eller om dette bliver forløsningen.
Ajaccio er ikke videre skræmmende, men det mentale spiller stadig ind hos Lyon.
Første halvleg
Der er ikke mange chancer i første halvleg. Symptomatisk for Lyons spil indtil videre.
Fred er dog tæt på kort inden pausefløjt, men ellers er der ikke meget at rapportere om.
0-0 ved pausen.
Anden halvleg
Lyon lægger stærkt ud og presser Ajaccio på alle leder og kanter. Det belønner sig. Rafael Sóbis scorer sæsonens første Lyon-mål efter 61 minutter og så begynder spillet for alvor at flyde. Der bliver skabt mange store chancer, men målene kommer først til sidst da Fred scorer i det 88. og Sóbis igen scorer i det 90. minut. 3-0 til Lyon.
Ajaccio - Olympique de Lyon
0-3
Boldbesiddelse: 51% - 49%
Skud på mål: 6 - 16
Citat
Det var dejligt endelig at få en sejr. Nu må vi bare koncentrere os og håbe på, at det her fortsætter. Det så unægteligt godt ud i dag. -
Fred
«
Seneste Redigering: 27 Jan 2006, 16:15 af cube
»
KasperPyndt.dk
United-styrer
Gæst
«
Svar #8:
27 Jan 2006, 16:11 »
Lovende start, præcis som jeg kender dig
cube
Manager
«
Svar #9:
27 Jan 2006, 16:18 »
Citat af: United-styrer 27 Jan 2006, 16:11
Lovende start, præcis som jeg kender dig
Synes nu ikke min start har været særlig god =D altså resultatmæssigt.
KasperPyndt.dk
United-styrer
Gæst
«
Svar #10:
27 Jan 2006, 16:57 »
Citat af: cube 27 Jan 2006, 16:18
Synes nu ikke min start har været særlig god =D altså resultatmæssigt.
Nej, jeg mente nu også historien.
cube
Manager
«
Svar #11:
27 Jan 2006, 18:35 »
Tre sejre på stribe
26/8 2006
Lyon har efter 3-0 sejren over Ajaccio gået ind i en regulær sejrsrus.
Først gik det ud over Lorient med 2-0, dernæst Marseille med 4-2 og i dag blev Bordeaux slået med 2-1.
Medierne roser Kasper Pyndts mandskab som aldrig før og eksperter ser klubben som favorit til at tage mesterskabet endnu engang.
Citat
Det ser lovende ud. Spillerne udstråler mere gejst og sejrsvilje - også til træning. Det er jo bare at håbe på at det fortsætter. Vi har et par gode kampe til at få finpudset formen foran os inden Champions League. -
Kasper Pyndt
Overraskende nyt
28/8 2006
Damien Duff er på vej til den franske liga. Ireren har i den seneste tid ikke fået megen spilletid hos engelske Chelsea FC og var mere end åben for et skifte. Det udnyttede Lyon og slog til med et tilbud på 42.000.000 DKK for den 27-årige venstrefløj. En særdeles god handel.
Citat
Jeg glæder mig meget til at spille i fransk fodbold. Det er hurtigt spil med høj teknisk kunnen og få berøringer. Det er sådan jeg kan lide at spille fodbold. Nu er der jo skarp konkurrence om pladsen som venstre fløj, men siden jeg har nogen erfaring håber jeg da at kunne gå direkte ind i truppen.
Damien Duff
Med købet af Damien Duff sætter Lyon ny rekord for penge brugt på spillere.
Hele 425.000.000 DKK er blevet brugt på forstærkninger i denne sæson og klubben har tjent knap 200.000.000 DKK ind på spillersalg.
Duffs debut
30/8 2008
Kampen mod Le Havre bliver Damien Duffs debut. Desværre har hans form været bedre, men alligevel får han chancen fra start.
Første halvleg
Der startes i et forrygende tempo, men desværre ikke til Lyons fordel. Abdelmalek Cherrad gør det til 1-0 efter 6 minutter.
Kort efter går venstre back Jérémie Berthod med frem og scorer sikkert et udlignende mål.
Lyon har mest styr på begivenhederne men, der bliver ikke scoret yderligere i første halvleg.
Anden halvleg
Total dominans beskriver meget fint, hvad Lyon præsterede i anden halvleg. Desværre lykkes det ikke at score.
Fred er til sidst tæt på med et elegant saksespark, men som sagt, ingen mål.
Kampen slutter 1-1.
Le Havre - Olympique de Lyon
1-1
Boldbesiddelse: 48% - 52%
Skud på mål: 11 - 15
Damien Duff fik en udemærket debut for klubben da medierne gav ham et 7-tal for sin præstation.
Den øjeblikkelige stilling i Ligue One ser sådan ud:
Første Champions League kamp
12/9 2006
Lyon er endt i gruppe med mægtige Barcelona, det skotske mesterhold Celtic og upåagtede Slavia Prague.
Den første modstander er sidstnævnte og der er ikke megen respekt omkring holdet fra Lyon-spillernes side:
Citat
Det er et hold vi helt sikkert på slå. Ellers kan vi godt glemme alt om Champions League. Sidste år kom vi videre på et hængende hår. I år skal vi sikkert videre. -
Gregory Coupét
Første halvleg
Lyon har godt fat i tjekkerne og efter et kvarters pres kan Rafael Sóbis elegant gøre det til 1-0.
Netop Rafael Sóbis har haft svært ved at falde til i klubben og scorede foruroligende lidt mål i sidste sæson, men i dag er han i hopla og har flere store chancer. Også Juninho Pernambucano vil være med, men hans hovedstød går forbi mål.
Føringen bliver udbygget i det 26. minut, hvor Rafael van der Vaart scorer sit første mål for Lyon på et hårdt hovedstød. Der skal blot gå ni minutter til så står der 3-0. Rafael Sóbis scorer sit andet mål i kampen.
Anden halvleg
Efter en flot første halvleg bliver der foretaget nogle udskiftninger da sejren synes sikker og der bliver da heller ingen slinger i valsen på trods af at Slavia Prague får reduceret i det 61. minut.
Lyon vinder sikkert kampen 3-1.
Slavia Prague - Olympique de Lyon
1-3
Boldbesiddelse: 47% - 53%
Skud på mål: 5 - 19
Kampens spiller blev Damien Duff, der i sin blot anden kamp viste stort gå på mod og udstråling.
KasperPyndt.dk
cube
Manager
«
Svar #12:
27 Jan 2006, 19:23 »
Lyon bliver ved
22/9 2006
Efter 3-0 sejren over Ajaccio, der satte det hele igang har Lyon været ustoppelige. Siden Champions League opgøret mod Slavia Prague har de vundet tre ud af tre ligakampe.
3-0, 3-0 og 2-0 er det blevet til mod henholdsvis Nancy, Caen og Toulouse.
Især en mand har stået i spidsen for holdet, en mand, der i sidste sæson ikke var meget værd er nu trådt frem og er blevet en del af holdet.
Her er tale om den unge brasilianer Rafael Sóbis.
Citat
Jo, det er rigtig dejligt endelig at komme ordentlig igang. Jeg har lært meget her i Frankrig og jeg er sikker på at det er noget jeg kan tage med. Hvis jeg holder det her niveau igennem hele sæsonen vil jeg være meget tilfreds.
Barcelona i Champions League
27/9 2006
En overskrift, der kunne få enhver til at ryste i bukserne, men ikke Kasper Pyndt:
Citat
Vi er klar alle mand. Jeg kan med glæde sige at vi i dag spiller i stærkeste opstilling. Vi er opsatte på at vise at vi også kan være med på allerhøjeste internationale plan.
Første halvleg
Barcelona får kampens første chance efter 50 sekunder, men Oleguer skyder langt forbi.
Lyon har bolden mest, men Barca skaber chancerne. Deco skyder forbi.
Ludovic Giuly skyder hårdt, men Gregory Coupét i målet reder flot for Lyon, der minuttet efter får kontra, men bliver fanget i en offside.
Franskmændene har klart mest boldbesiddelse og det bliver da også til et forsøg fra Rafael Sóbis, men skudet går forbi. Lidt efter er Sóbis helt alene med målmanden, men han skyder over mål.
Barcelona begynder at få lidt bedre fat og efter missede langskud fra Sylvinho og Ronaldinho er indkøbet Mateja Kezman på plads og scorer til 1-0.
Anden halvleg
Duff og Fred leger med forsvaret, men Freds skud går langt forbi, der mangler en lille smule gejst.
Efter et par gode forsøg fra Lyons side sker der noget. Oleguer fejlbedømmer og begår straffespark mod Rafael Sóbis - en glimrende mulighed. Sóbis tager sig selv af det, men brænder.
Lyon fortsætter dog ufortrødent og et kvarter efter, i det 69. minut snupper Rafael van der Vaart en ripost i feltet og udligner - 1-1.
Lyon har chancer på samlebånd, men resultatet holder.
Olympique de Lyon - FC Barcelona
1-1
Boldbesiddelse: 50% - 50%
Skud på mål: 18 - 15
Citat
Jeg er meget tilfreds med vores præstation i dag. I store perioder er vi faktisk et bedre hold end Barcelona og alene det skal spillerne have kæmpe ros for. -
Kasper Pyndt
Lyon er nu ubesejret i 11 kampe.
Auxerre venter
1/10 2006
John Carew får en sjælden chance fra start når Lyon i aften tager imod Auxerre i Ligue One.
Den høje angriber må uden tvivl være opsat på at vise sit værd da han i den seneste tid er blevet tilsidesat til fordel for eksempelvis Rafael Sóbis.
Første halvleg
Halvlegen forløber som man kunne forvente. Lyon er spilstyrende og presser et tamt Auxerre hold.
Det udmønter sig selvfølgelig i en scoring, der kommer i det 37. minut. Fred sætter en inderside på bolden og netmaskerne blafrer.
Lyon holder presset, men scorer ikke yderligere inden pausen.
Anden halvleg
Der bliver ingen udskiftninger foretaget.
Monsoreau sender et godt indlæg ind til John Carew, men han mangler skarpheden.
Carew forsøger igen og igen, men hans hovedstod går over mål.
Pludselig, i det 76. minut sker der noget ingen havde regnet med. Et frispark fra Carew går i muren og springer ud til Auxerre, der kan slå kontra. Det gør de effektivt og der er udlignet.
Lyon er uhyrligt tæt på at sikre sig sejren i sidste minut, men Auxerre får sensationelt uafgjort.
En 'Lille' ridse i lakken
4/10 2006
I dag måtte Lyon se sig slået af Lille, der på overraskende vis dominerede kampen. Benoít Pedretti var træt og havde fået en pause - det gav plads til Mahamadou Diarra, der har fået meget lidt spilletid og derfor var ude af form.
Muligvis var det dét, der skabte et hul til Lille, der gang på gang gennemspillede sig midtbanen.
Dette var Lyons første nederlag i 12 kampe.
KasperPyndt.dk
cube
Manager
«
Svar #13:
28 Jan 2006, 12:14 »
Opsummering på de seneste seks kampe
31/10 2006
Efter det pinlige nederlag til Lille, var det blevet tid til upåagtede Strasbourg. Lyon lå nummer et i ligaen, men var langt fra sikret da Nantes havde spillet to kampe mindre.
Olympique de Lyon - Strasbourg
3-2
0-1 Marc-Eric Gueï (34.)
1-1 Fred (36.)
2-1 Fred (47.)
3-1 Rafael Sóbis (74.)
3-2 Rudy Carlier (81.)
Lyon dominerede fra start til slut og var uheldige med at lukke to mål ind. Det så lovende ud for de kommende kampe.
Konteksten var nu selveste Champions League og modstanderen hed Celtic. Lyon havde indtil nu præsteret godt i turneringen med en sejr over Slavia Prague og en uafgjort mod Barcelona.
Olympique de Lyon - Celtic
1-0
1-0 Nilmar (43.)
I en flot præstation lykkedes det Lyon at slå skotske Celtic med 1-0. Nilmar trådte ind istedet for skadede Rafael Sóbis og det gjorde han med bedste manér. Matchvinder med en scoring i det 43. minut.
Citat
Det er stort for mig. Nu har jeg i lang tid været udenfor truppen, men jeg håber at dette kan være med til at overbevise Kasper om, at jeg er den rette mand på pladsen.
Det var blevet tid til endnu en Ligue One kamp. Denne gang var det Lens, der var modstanderen. Et hold Lyon tidligere havde haft mange vanskeligheder med.
Lens - Olympique de Lyon
1-1
1-0 Laurent Macquet (18.)
1-1 Rafael Sóbis (26.)
Det var en meget lige kamp, der blev spillet i aften. Begge hold pressede hinanden og, hvor Lyon havde flest skud på mål, havde Lens mest boldbesiddelse. Et meget fair resultat.
Auxerre lå i øjeblikket nummer seksten i ligaen. Det var et hold, der skulle slås - og helst sikkert.
Olympique de Lyon - Auxerre
1-0
1-0 Fred (80.)
Fuldt fortjent kunne Fred sikre Lyon sejren efter 80 minutters spil.
Hjemmeholdet havde domineret kampen fra start til slut, og Auxerre var blevet holdt nede på blot tre skud på mål.
Rennes havde haft en skuffende sæson, men havde fået skiftet træneren ud. Det betød et mere velafbalanceret og rationelt spillende Rennes.
Olympique de Lyon - Rennes
1-1
0-1 Etienne Didot (14.)
1-1 Hatem Ben Arfa (59.)
På skuffende vis formåede Lyon kun at klare 1-1. Hjemmeholdet havde dog fortjent sejren.
Andet opgør mod Celtic i Champions League ville blive en svær kamp, havde medierne spået. Det entusiastiske fans tog da også godt imod deres hold, da de gik på banen til, hvad der skulle vise sig at blive et brag af en skotsk kamp.
Celtic - Olympique de Lyon
4-1
1-0 Chris Sutton (1.)
2-0 Neil Lennon (18.)
3-0 Shunsuke Nakamura (straffespark, 37.)
3-1 Fred (86.)
4-1 Maciej Zurawski (90.)
Citat
Vi er allesammen meget skuffede lige nu. Hvis vi ser på kampen som helhed havde vi klart flest chancer og boldbesiddelse. At de så er heldige og scorer på over halvdelen af alle deres skud er der jo ikke noget at gøre ved. Vi må bare rejse og og håbe på, at vi stadig kan nå at tage førstepladsen i gruppen. -
Rafael van der Vaart
Stillingen i Lyons CL-gruppe ser således ud:
«
Seneste Redigering: 28 Jan 2006, 12:17 af cube
»
KasperPyndt.dk
cube
Manager
«
Svar #14:
28 Jan 2006, 13:18 »
Ligaopgør mod Sochaux
2/11 2006
Sochaux er et hold, der skal slås, har manager Kasper Pyndt udtalt og spillerne bør være tændte efter deres ærgelige 4-1 nederlag til skotske Celtic i Champions League sidste uge.
Sidste gang Lyon mødte Sochaux blev det til en komfortabel 3-1 sejr og holdet håber åbenlyst at kunne gentage bedriften.
Citat
Det er en kamp vi skal vinde. Vi er alle sammen klar på at vise, hvad vi står for nu, hvor vi har haft lidt modgang. -
Sylvain Monsoreau
Første halvleg
Tiago er tilbage efter sin skade og gør sig forhåbninger om en god kamp.
Sochaux får frispark, men sender den i hænderne på Coupét, der slår kontra. Rafael van der Vaart finder Fred og så står der 1-0 efter blot 9 minutter.
Sochaux slår dog igen. Borut Semler finder Illan i det lille felt og han udligner sikkert. Semler er kort efter tæt på at bringe Sochaux foran og efter 27 minutter lykkes det ham. 2-1 til Sochaux. Tiago har slet ikke fat inde på midtbanen. Pedretti bytter med ham kort inden pausefløjt.
Nilmar er tæt på at udligne lige inden pause, men Lyon er skuffende bagud.
Anden halvleg
Lyon har svært ved at skabe chancer og dem, der opstår er oftest langskud, der aldrig rigtig bliver farlige.
Efter 71 minutter har Nilmar en 100% chance, men han skyder over mål.
Lyon presser fortsat, men må skuffende konstatere at, der kommer endnu et nederlag på kontoen.
Sochaux - Olympique de Lyon
2-1
Boldbesiddelse: 49% - 51%
Skud på mål: 14 - 13
En skuffet Lyon-manager nægtede at udtale sig efter nederlaget.
Lyon ligger i øjeblikket helt nede som nummer syv i Ligue One, men har spillet en kamp mindre og kan med en sejr i næste kamp snige sig op i top3.
Pyndt udtaler sig
10/11 2006
Citat
Det har ikke været godt nok, det vi har præsteret indtil nu. Jeg føler at vi teknisk er blevet skærpet utroligt meget siden sidste sæson, men alligevel kommer vi ikke til de store chancer vi bør komme til. Jeg mener ikke at en taktisk ændring er nødvendig da vi i et vist omfang stadig dominerer vores kampe. Vi skal bare være skarpere foran mål. Det er vores store problem. Jeg forventer mig meget af det her hold, og det ved spillerne også godt. Det er så deres opgave at leve op til det. Når vi spiller på et sådant niveau skal et vist pres også kunne tackles på en professionel måde.
Vigtig kamp i vente
18/11 2006
To dage før manager Kasper Pyndts 31 års fødselsdag, skal Lyon spille imod Nantes, der er blandt titelkandidaterne.
Det kan være en god, tidlig fødselsdagsgave med en sejr i denne kamp.
Første halvleg
Efter 5 minutter er Nantes tæt på at bringe sig foran.
Første halvleg er ikke noget at skrive hjem om.
0-0 ved pausen.
Anden halvleg
Lyon starter godt og efter 8 minutter af anden halvleg fumler Fred bolden i mål. Forløsning!
Netop Fred bliver dog skadet få minutter efter og erstattes af Frau.
61 minutter spillet. Carew og Frau driver gæk med Nantes-forsvaret og Carew får scoret et af hans få mål i denne sæson. 2-0 til Lyon.
Lyon dominerer anden halvleg og John Carew viser, hvad, der gjorde ham til fansenes yndling sidste sæson.
Kampen slutter 2-0 til Lyon.
Olympique de Lyon - Nantes
2-0
Skud på mål: 14 - 8
Kasper Pyndt fik sin fødselsdagsgave og sejren betyder at Lyon springer fem placeringer op til andenpladsen.
Der SKAL vindes
22/11 2006
Ovenstående udsagn har Kasper Pyndt flere gange udtalt inden aftenens kamp mod Slavia Prague i Champions League.
Citat
I år skal vi længere end ottendedelsfinalen og det gør det en del lettere, hvis vi tager førstepladsen i gruppen. Til det skal vi bruge en sejr i dag.
Første halvleg
Juninho har kampens første chance, men skuddet går over.
Nilmar har efterfølgende to gode forsøg, men de går begge forbi.
Efter 41 minutters spil modtager Pierre-Alain Frau bolden i venstre side. Han sætter med en elegant fodfinte sin modstander af og sætter bolden i krogen fra en spids vinkel. Fantastisk mål.
I første halvlegs overtid sender Vanden Borre et hjørnespark ud til Malouda, der står på kanten af feltet. Han trykker at første gang og scorer endnu et fantastisk mål for Lyon.
2-0 ved pausen.
Anden halvleg
49 minutter spillet og Frau løber kontra og lobber bolden over målmanden. 3-0.
Slavia Prague får deres første rigtige chance efter 69 minutter, men mangler skarpheden.
I det 91. minut forsøger de igen, men der er ganske enkelt klasseforskel.
Kampen slutter.
Olympique de Lyon - Slavia Prague
3-0
Skud på mål: 15 - 8
Med sejren er Lyon nu sikret videre avancement i turneringen, hvor Celtics rolle er udspillet. Med en sejr i sidste kamp mod FC Barcelona kan de endda sikre sig førstepladsen.
Skadeshelvede
26/11 2006
Lyon lider af mangel på spillere. Der er ganske enkelt alt for mange skader i truppen.
Skadeslisten ser i øjeblikket således ud:
Sylvain Wiltord
Ude mellem 3 uger og en måned
Hatem Ben Arfa
Forventes at være klar om ca. 2 måneder
Rafael Sóbis
Ude imellem en måned og 2 måneder
John Carew
Ude mellem 6 dage og 2 uger
Fred
Ude mellem 2 uger og 3 uger
Nilmar
Ude mellem 2 uger og 3 uger
Der er mangel på angribere i truppen.
I sidste kamp måtte Damien Duff, der lige er blevet klar fra sin skade, spille angriber i et 0-1 nederlag til Monaco.
Lyon ligger i øjeblikket nummer tre i Ligue One.
KasperPyndt.dk
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »