Juli måned 2006 Del 3/3
27/7 - Uefa-cup 1. kvalrunde 2. kampBrøndby sikkert videre til 2. kvalrunde i Uefaen, med to 2-0 sejr over Drogheda. Kampen bød desværre også på et styks overophedet irer, der fik rødt kort efter at have skubbet Kim Daugaard i brystet. Drogheda Utd. (4-4-2):
MM 1. Brian Donegan + (ska 45) 6
FH 2. Ronan Tuite (ud 77) 6
FV 3. Sean Martyn 6
FC 4. Jason Gavin (c) (ud 80) 6
FC 5. Lorcan Roche 6
MH 6. John Davoren 6
MV 7. Dónal Ahearne 7
MC 8. Ian Flynn (ud 83) 5
MC 9. John Reilly (ud 62) 6
AC 10. Mick Dunne 6
AC 11. Derek Power 5
U 12. Eoin Hines (ind 45) 7
U 17. Andrew Molloy (ind 80) 6
U 19. Mark Kenny (ind 62) 6
Gennemsnit: 6
Brøndby IF (4-3-1-2):
MM 16. Stephan Andersen 8
FH 3. Thomas Rytter 7
FV 24. Asbjørn Sennels (ud 71) 7
FC 5. Mark Howard 9
FC 20. Mikkel Bischoff 8
MH 11. Mads Jørgensen (ud 71) 7
MC 8. Kim Daugaard 7
MV 21. Thomas Rasmussen (c) 7
OMC 10. Martin Ericsson 7
AC 41. Nicolaj Agger (ud 88) 8
AC 17. Duncan 8
U 23. Martin Spelmann (ind 71) 7
U 33. Marc Olsen (ind 71) 7
U 31. David Williams (ind 88) 6
Gennemsnit: 7.4
Drogheda United 0 - 2 Brøndby IF
0-1 Nicolaj Agger (1), 0-2 Duncan (33), Udv. Ian Flynn (83).KOMMENTATOR: CARSTEN SÆBYE - TV2 SPORTDet skulle bare tage Brøndby sølle 25 sekunder for at bringe dem foran. Duncan header den ned til Agger som viger uden om Martyn og er fri af den sidste forsvarer, flaget er stadig nede. Han er lige uden for det lille målfelt i højre side og vælger at skyde fladt mod det lange hjørne..
0-1 Brøndby-fansene danser i vild jubel.
I det 33. minut blev det så endeligt afgjort at Brøndby ville gå videre til anden kvalrunde. Igen er det Howard der starter det, med at heade bolden frem til Ericsson som så slår en smuk aflevering i dybden til Duncan som får det serveret på et sølvfad og gør det let til
0-2.. Efter 2-0 målet begyndte Brøndby at slappe lidt mere af og kampen blev mere lige med chancer i begge ender. Efter 83 minutter tabte Drogheda's Flynn så hovedet. På et indkast til Drogheda skubber Ian Flynn, Daugaard i brystet og den rutinerede dommer Paparesta er hurtig ovre ved situationen og viser Flynn ud.
Howard viser mig at han skal være 1. reserve
Brøndby er sikkert videre til anden kvalrunde. Ligesom i det første opgør var det Brøndby der styrede kampen og derfor fuldt fortjent at Brøndby går videre. Man må samtidig sige at Mark Howard ved hvornår han skal gribe sin chance, efter at Kildentoft leverede en noget svag indsats i søndagens kamp.
Også Randers og OB er videre til den anden kvalrunde - Randers samlet 5-1 over Skála og OB efter to 1-1 kampe hvor de så måtte ud i straffesparkkonkurr
ence hvor de vandt 5-3 over Gent i Totoen.
27/7-30/7: Lige efter kampen kommer det frem at jeg har hentet min første spiller til vestegnen, dog kun på prøvetræning. Spilleren er Danmarks U-17 keeper, Esben Højmark. Jeg havde længe haft øjnene på ham og det udmyntede sig til en prøvetræning da Vilfort fulgte ham i en venskabskamp mellem AGF-Liverpool hvor han blev kåret til kampens spiller.
Dagen efter var det tid til lodtrækningen til Uefaen.. Vi var tre danske hold som var med i lodtrækningen og selvom os og OB var seedet fik de danske hold, 3 hold i samme sværhedsgrad.
Beitar-OB - Alle kender jo Beitar.
Lyn-Randers FC - Nok det bedste hold af de 3.
Og jeg trak det israelske hold
Bnei Yehuda, det er absolut ikke en lodtrækning jeg jubler over. Det er selvfølgelig heldig at deres nigerianske målmand Enyeama er blevet solgt. Men det med de lange flyture og at spille i østen kan altid være svært og jeg havde derfor inden lodtrækningen placeret dem over top 5 "ikke fede" hold at trække.
Lige inden kampen blev det rygte som BT bragte for en uge siden, så til virkelighed. Andreas Laudrup var blevet enige med Brøndby og skiftet kunne så falde på plads. Laudrup skifter dog først til Vinter på en 4-årig kontrakt og en pris på 0 kr. men hvor Lyngby så får 10% af et eventuelt slag af ham i fremtiden.
27/7 - SAS-ligaen 3. rundeIgen en superindsats fra Martin Ericsson som med kampens enlige drømmemål sikrede Brøndby en sejr. Silkeborg (4-4-2):
MM 1. David Preece 7
FH 21. Henrik Schnedler 6
FV 6. Bjarni Ólafur Eiríksson 7
FC 2. Steven Lustü 7
FC 13. Jens Berthel Askou 7
MH 7. Peter Degn 7
MV 15. Antti Okkonen (ud 75) 7
MC 5. Stefan Schmidt (ud 64) 7
MC 8. Michael Hansen (c) 7
AC 18. Dennis Flinta + (ska 45) 6
AC 27. Hördur Sveinsson 7
U 24. Simon Nagel (ind 45) 6
U 10. Muhammed Akinci (ind 64) 7
U 11. Lasse Rostholm (ind 75) 6
Gennemsnit: 6.7
Brøndby IF (4-3-1-2):
MM 16. Stephan Andersen 8
FH 3. Thomas Rytter 7
FV 14. Joseph Elanga (ud 77) 7
FC 5. Mark Howard 8
FC 20. Mikkel Bischoff 8
MH 11. Mads Jørgensen + (ska 64) 7
MC 23. Martin Spelmann 7
MV 21. Thomas Rasmussen (c) 7
OMC 10. Martin Ericsson 9
AC 13. Chris Katongo 7
AC 17. Duncan (ud 90) 7
U 41. Nicolaj Agger (ind 90) 6
U 33. Marc Olsen (ind 77) 6
U 31. David Williams (ind 64) 6
Gennemsnit: 7.1
Silkeborg 0 - 1 Brøndby IF
0-1 Martin Ericsson (39), +Dennis Flinta (45), + Mads Jørgensen (64).AF MADS GLENN WEHLAST - EKSTRA BLADETDet var 6 minutter før halvlegen sluttede at Ericsson skulle bringe Brøndby fortjent i front. Det startede med en vundet hovedstødsduel fra Duncan mod Askou hvor Ericsson modtog den, han trak fremad fra midten og veg uden om Eiríksson i højre side af feltet og skyder efter det korte hjørne.
0-1, et strålende mål fra en super enkeltmandspræstati
on.
I anden halvleg skabte Silkeborg flere chancer, men flere gode redninger fra Stephan Andersen forhindrede dem i at få det ønskede udligningsmål.
5 kampe, 3 gange kampens spiller og 3 mål.. Bliv bare ved på den måde.
Man må sige at Ericsson er i superform i øjeblikket og hvis han bliver ved på den måde så bliver træner Sahls mandskab et svært hold at stoppe, og bliver for alvor en trussel mod det meget stærke FCK-hold. Altså en fortjent sejr til Brøndby på Silkeborg Stadion, som med de 3 point kravler op på en delt andenplads med OB.
Efter kampen spurgte Mads mig:
"Michael i de seneste kampe i SAS-ligaen har Martin Ericsson spillet super godt, hvordan ser du på hans præstationer".
"Nu er et hold ikke afhængig af en enkelt spillers præstationer, men jeg må jo påstå at han spiller en vigtig rolle på holdet i kampen mod mesterskabet og jeg er nu også yderst tilfreds med hans seneste optrædener".
30/7-31/7: Efter kampen kunne jeg få skadesrapporten om Mads Jørgensen, men den skade han pådrog sig i kampen viste sig heldigvis kun at være et mindre skrub på ribbenene og en pause på max. 2 uger.
Jeg besluttede mig også for at give et bud til Herfølge på deres meget talentfulde U-17 spiller om at han kunne komme på prøvetræning, nu får jeg at se.
Og så kom den største handel indtil videre i sommerens transfervindue i Danmark. FCK hentede Niclas Jensen's bror Daniel Jensen tilbage til Danmark som en klar forstærkning til midtbanen for 29 mio. En spiller der kun gør FCk endnu stærkere end de i forvejen var.
Her er så to SS - Den ene tabellen efter 3 runder og den anden månedens hold.
En rimelig forventet stilling, uden de store overraskelser
En positiv overraskelse med hele 5 af Wieghorst's drenge i startopstillingen