home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:02:46 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 927 Gæster Online.

Indlæg: 1132898 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Succesen skal føres videre
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Succesen skal føres videre  (Læst 5293 gange)
absalonsen
Gæst
 
Succesen skal føres videre
« : 26 Aug 2007, 21:26 »

Jeg har valgt, at starte en lille blog. Forhåbenligt bliver den bedre, end hvad jeg tidligere har præsteret. Jeg er nået til sommeren 2013, hvor jeg er manager for et engelsk hold. Hvilket kan I læse om lidt, når "Historien om Hansen" bliver smidt op.
I skal ikke forvente en masse grafik, da det ikke er mit hjørne, men billeder skal der nok komme.
Kommentarer er meget velkomne, så jeg ved hvad jeg kan/skal gøre bedre, tak.

Har I spørgsmål, må I endelig spørge..

God læse fornøjelse.
« Seneste Redigering: 27 Aug 2007, 21:32 af Absalonsen » Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #1: 26 Aug 2007, 21:38 »

Historien om Hansen

Navn: Henning Hansen
Alder: 37 år
Fødselsdag: 10. april
Favoritklub: Brøndby
Nationalitet: Dansk

Året er 1999. I en alder af bare 23 år, bliver den professionelle fodboldspiller, Henning Hansen erklæret fodboldinvalid. En skade i knæet har drillet stortalentet i ca. 1½ år og han så ikke ud til, at kunne komme sig over den. Hverken han eller klubben troede på det.

2 år senere kaster han sig ud i trænerrollen. I 1. divisions klubben, B 93, får han debut, som træner. Den traditionsrige klub får en mellemsæson, hvor en 11. plads bliver den endelige placering. Efter nogle sæsoner i den næst bedste række, får han endelig sin Superliga debut. Det er for FC Nordsjælland i år 2005, hvor han har overtaget roret efter den tidligere manager, der blev opsagt efter kontroverser med klubbens ledelse.
Sæsonen går over al forventning. Klubben hiver en flot bronzemedalje hjem, efter en sæson, hvor det blev til blot 6 nederlag. Hansen blev kendt for sin offensive fodbold, hvor lange bolde er en by i Rusland, mens hurtige førstegangsafleveri nger langs jorden er opskriften på sejr. Underholdende og mange mål var nærmest overskriften for de gul-røde spillere i aviserne. Hansen roses til skyerne.
I takt med succes blev Hansen en mere og mere eftertragtet herre. FC Nordsjælland kan ikke holde på ham! Efter én sæson i klubben, kan Brøndby IF præsentere ham, som ny manager for klubbens Superliga hold.

Allerede fra dag ét kan Hansen mærke presset, der hviler på manageren i Danmarks næststørste klub, som gerne skulle blive den største. Alle forventer at den svage trup forstærkes. Og det blev den! Indenfor bare 18 dage, bliver hver kæde forstærket. Dennis Sørensen og Kristian Bak hentes hos konkurrenterne fra FC Midtjylland, mens Sveriges største midtbanetalent, Dusan Djuric, hentes i Halmstad i Sverige. Ingen sælges!
Sæson starter godt. Først i 10. runde må klubben lide sit første nederlag. Det er i Horsens, hvor kampen tabes med 0-1.
I Uefa Cuppen erobres 2. pladsen i puljen, hvor Sevilla og Frankfurt følger med videre, og Palermo og Basel ryger ud.
I vinterpausen henter Brøndby Nils-Eric Johansson, Vujadin Savic fra Serbien og Nemanja Rnic i Rosenborg.
I ligaen ender det skidt. Efter at have ført ligaen i lang tid, får holdet gummiben. Spillerne snupler hele tiden, og meget skuffende må holdet nøjes med en bronzemedalje efter FCK og AaB. Alt i alt bliver sæsonen dog en succes, idet holdet flot nåede kvartfinalen i Uefa Cuppen, hvor Tottenham med 1-1 og 3-1 slog Brøndby ud. Dong Cup finalen tabes med 2-3 til rivalerne fra FCK, der kunne hive The Double hjem.

Sæson 2007/08 starter med indkøb af Peter ’Magic’ Madsen fra Köln, Danny Olsen fra Midtjylland og den unge polakker, Dominik Styzej fra Zaglebie.
I vinterpausen blev også Claus Jensen hentet til Brøndby for omkring 6.000.000 DKK.
Sæsonen blev en succes for Brøndby. Både liagen og pokalen blev hentet hjem til Vestegnen.
I Uefa Cuppen skete der dog ikke nævneværdige ting, da Galatsaray, Blackburn og Schalke sendte Brøndby ud i gruppespillet.

Sæsonen efter blev der overraskende kun hentet én forstærkning til førsteholdet. Det var serberen Milan Smiljanic, der kom fra Rosenborg. Udover ham, blev Lauri Dalla Valle, Babacan Volkan og Zlatko Kazazic hentet til fremtiden.
Også denne sæson blev en succes. Holdet vandt mesterskabet og kom i gruppespillet i Champions League, hvor de dog blev ekspederet ud af bl.a. Celtic.

Få måneder senere startede optakten til 2009/10 sæsonen. Her blev der hentet gode forstærkninger i form af Daniel Jensen fra Werder Bremen, der skulle spille MC sammen med Claus Jensen. Derudover kom Morten Nordstrand fra FC Nordsjælland, Tobias Mikkelsen fra Rosenborg, Erik Lund fra Crystal Palace og Vizcenzo Esposito fra Sambenedettese i Italien.
”Endnu” en gang blev det til et mesterkskab til Brøndby og for anden gang i Hansens tid kom holdet til Uefa Cuppens kvartfinale, men igen blev det slået ud af Spurs med 2-0 hjemme og 1-4 i London.

Klubben tjente penge, rigtigt mange penge! Uefa Cup deltagelse, spillersalg og stigende tilskuergennemsnit var de vigtigste grunde til alle indtægterne. Klubbens værdig var ligeledes steget med ca. 50 % på de få år.

Den efterfølgende sæson blev også en succes. The double kom hjem igen og nye stjerner blev hentet til klubben. Gabriel Paletta kom til for 24.000.000 fra Wigan, Kebba Ceesay kom fra Djurgärden, Andreas Granskov vendte hjem efter ophold i bl.a. Werder Bremen. Vitaliy Goshkoderya kom til fra Shaktar, Sidst men ikke mindst blev Papi van Wyk hentet fra feeder klubben, Jomo Cosmos for bare 30.000.
Intarnationalt kom Brøndby til 1. knockoutrunde i CL, hvor Celtic smed de danske mestre ud.

Sæsonen 2011/12 skulle blive Hansens sidste, men det vidste ingen fra start, hvor der blev renset ud i truppen. 8 spillere blev solgt, mens 10 spillere kom ind. Brøndby hentede 1. divisions topscore Thomas Berthelsen fra BK Frem, Per Weirauch kom hjem til Danmark, Heath Pearce, Frédéric Bulot fra Monaco, Marek Hamsik, Nicolai Hansen fra Lyngby, Éverton, Kenneth Stenild og Simon Kjær. Peter Ledwaba kom fra Jomo Cosmos til reserveholdet. Alle disse kom godt ind i den nu 24 mand store trup. I vinterpausen blev det stærke centrale forsvar forstærket med Younes Kaboul fra Auxerre.

Alt så godt ud i Brøndby, men i midten af marts skete der ting og sager – i Manchester. Roy Keane valgte at droppe den synkende skude, Manchester United. For i stedet at være manager i Celta Vigo. Alt dette fik afgørende betydning for Henning Hansens fremtid. Manchester Uniteds ledelsen rettede nemlig henvendelse til Hansen få dage efter. Hansen takkede ja til jobbet, dog på den betingelse, at han kunne gøre sæson færdig i Brøndby! Og han gjorde tingene færdigt! Mesterskabet blev vundet og sølv i Dong Cuppen. 1. knockoutrunde blev stopklodsen for Brøndby i CL, da holdet blev sendt ud af Arsenal.

Fra 1. juli var Hansen manager for den store engelske klub Manchester United. Klubben havde sæsonen forinden ’erobret’ en historisk dårlig 13. plads. Underligt nok, da spillermaterialet var til mindst top 5. Spillere som Rooney, Wrigth-Phillips, Piqué og Carrick var at finde i klubben. Økonomien var i orden, så alt i alt var der ingen undskyldninger for placeringen.

Hansen hentede et par spillere til United. I sommerpausen blev Gabriel Paletta hentet fra Brøndby, mens Özturon Ferhat blev hentet for 60.000.000 i Galatasaray. I vinterpausen hentede Hansen italieneren Daniele De Rossi for den nette sum af 150.000.000 kr.
Selvom medierne havde spået en plads omkring 6. pladsen, så blev selveste mesterskabet sikret i London, da Wayne Rooney havde sit eget ’one man show’ og hattricket fra ham sikrede en 3-1 sejr.
Sæsonens oplevelse var uden tvivl Kevin Doyle, der i 38 kampe scorede ikke mindre end 33 mål.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #2: 26 Aug 2007, 22:03 »


Old Trafford skal udvides
16/6-13

I dag kunne Manchester United præsentere planerne om udvidelsen af Old Trafford. Det var en stolt direktør, David Gill, der kunne fortæle den fremmødte presse om nyheden.
Om ca. 4 måneder vil udbyggelsen være færdig, og stadion være 16.000 pladser rigere, så endnu flere englændere kan følge Manchesters vej mod guldet. I fremtiden vil Old Trafford kunne rumme ca. 92.000 mennersker på lægterne. Den endelige kapacitet kendes dog ikke præcist endnu.
Som om dette ikke var nok, så skal også træningsfaciliteter ne udbygges. Dette vil dog ikke tage ret lang tid. Der venter altså bedre forhold til spillerne, når de vender tilbage fra ferie mandag den 25 juni.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #3: 26 Aug 2007, 22:51 »


United henter spanier
28/6-13

Manchester United præsenterede i dag Javier Santos, som ny spiller i klubben fra 1 juli.
Santos er normalt højre back og er udset til, at skulle erstatte Ryan Taylor, der skifter til Barcelona om få dage. Han er købt i spanske Espanyol, hvor United udnyttede frikøbsklausulen på 32.500.000 i han kontrakt.
Den 19 årige spanier ser dog ikke ud til, at gå direkte i start 11'eren. Det er nemlig John O'Shea der sidder tung på den højre back.

"Javier er en stærk back og han er god offensiv samtidig. Han slår gode afleveringer og indlæg. Har en god tekning, som helt sikkert vil medvirke til mere kreativitet på kanten. Netop det offensive har vi savnet i længere tid, da O'Shea ikke er en, der pludselig overrasker og laver et kanont arbejde offensivt. Her er Javer bedre. Vi ser meget frem tl hans tid i klubben og håber, at han vil bidrage med en masse," lød det fra manageren Henning Hansen.
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #4: 27 Aug 2007, 06:47 »

Utrolig flot skrevet!  Thumbs Up
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #5: 27 Aug 2007, 19:05 »

Utrolig flot skrevet!  Thumbs Up

Mange tak.. Jeg må prøve, at holde nivueat.

Sender desuden en efterlysing! Hvem har stemt "Direkte dårlig" i afstemningen?? Vil meget gerne høre din begrundelse.
Logged

Nees
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #6: 27 Aug 2007, 19:46 »

Jeg har "kun" stemt god, for jeg synes aldrig noget kan være faktastisk hehe så derfor... Ham der er sagt "direkte dårlig" er sikkert bare ikke United fan og Brøndby fan Tunge
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #7: 27 Aug 2007, 20:58 »


Rooney skifter til Milan
2/7-13

For få øjeblikke siden blev Wayne Rooney præsenteret som ny spiller i AC Milan. Uniteds farlige angriber skifter for en sum, der er mellem 500 og 600.000.000 kr. Rooney, der efterhånden er blevet 27 år, fik spillet 9 år for de røde djævle. Spillede 291 kampe og scorede 135 mål i den røde trøje. De seneste mål Rooney scorede var hattricket mod West ham, der gjorde United til engelske mestre.

"Jeg er utrolig positiv overfor skiftet. Jeg har spillet 9 år i Manchester og selvom der kom ny træner for et år siden, så følte jeg, at jeg var kørt lidt fast i Manchester. Så det bliver dejligt at opleve en ny klub, nye medspillere, nyt land, ny by, ny mad og meget, meget mere. Noget jeg virkeligt glæder mig til, er bragene mod Inter. Måske det største rivalopgør i Europa," sagde Wayne til den fremmødte presse i loungen på San Siro.

Everton har også modtaget en sum, som et led i aftalen der for 9 år siden bragte den, dengang, kun 18 årige knægt til Manchester.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #8: 27 Aug 2007, 21:28 »


Werder køber Young
7/7-13

Ashley Young er fra dags dato skiftet til det tyske storhold Werder Bremen fra Manchester United. Den 27 år gamle englænder havde i sidste sæson svært ved, at spille sig ind, som fast mand og fortalte at han gerne ville væk. Det ønske har Manchester opfyldt ved, at sælge ham for 115.000.000 kr.
Ashley spillede 2 sæsoner for Manchester United, hvor han fik spillet 35 kampe og scoret 3 mål i alt.

"Ashley ville gerne væk og det ville vi ikke stå i vejen for. Vi ønsker ham held og lykke i Tyskland," sagde Henning Hansen til en britisk avis efter offentligørelsen.

Uro i spillertruppen?

Umildbart efter salget af Young, fortalte Joao Moutinho, at flere spillere i truppen var oprørte over salget af stjernen og deres gode ven. Henning Hansen svarede dog, at Ashley Young var i overskud i Manchester og der ikke ledes efter forstærkning.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #9: 27 Aug 2007, 21:30 »

Jeg vil stadig gerne vide, hvem der har stemt direkte dårlig i afstemningen.. Har I nossere nok til, at stå frem.. Jeg er ligeglad om I skriver det her eller i en PB til mig. Vil bare gerne høre hvorfor.
Logged

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #10: 27 Aug 2007, 21:40 »

Jeg vil stadig gerne vide, hvem der har stemt direkte dårlig i afstemningen.. Har I nossere nok til, at stå frem.. Jeg er ligeglad om I skriver det her eller i en PB til mig. Vil bare gerne høre hvorfor.

PB sendt!
Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #11: 27 Aug 2007, 22:18 »

Din første update var rigtig god og meget flot skrevet. Det absolut bedste, jeg har set fra din hånd. Efterfølgende har opdateringerne været en smule for korte til min smag, så jeg har valgt afstemningsmulighed nummer to. Men fortsæt endelig.
Logged

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #12: 27 Aug 2007, 22:27 »

Din første update var rigtig god og meget flot skrevet. Det absolut bedste, jeg har set fra din hånd. Efterfølgende har opdateringerne været en smule for korte til min smag, så jeg har valgt afstemningsmulighed nummer to. Men fortsæt endelig.

Når vi kommer igang med sæson bliver de længere..
Tak for respons, dejligt at høre. Smiley
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #13: 27 Aug 2007, 22:40 »

Rigtig fed start
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

absalonsen
Gæst
 
Sv: Succesen skal føres videre
« Svar #14: 28 Aug 2007, 21:31 »


Målrigt Community Shield
Portsmouth 2-4 Manchester United
11/8-13

Med en 4-2 sejr sikrede Manchester United sig i dag Community Shield trofæet. Modstanderen Portsmouth var dog ikke villig til bare, at give trofæet og havde flere gode tilbud i starten af kampen, der blev spillet på Wembley. Det var dog Kevin Doyle, der først kom på tavlen. Efter 16 minutter løb han i et hul i det sovende Portsmouth forsvar, opsnappede bolden og selvom det var i en spids vinkel, så fik han alligevel skudt bolden ind i Robert Webbs mål.
United havde dårligt fået armene ned, før det var Portsmouth der kunne juble. Da bolden blev givet op, sendte Portsmouth bolden ud på venstre kanten, hvor Hatem Ben Arfa sendte bolden ind i Manchesters målfelt. Der inde var Lee Evans helt nøgen og kunne let heade bolden fordi Gomes, der var chanceløs. 1-1 og nu kunne jublen hos Portsmouths fans bryde løs.
Kevin Doyle spillede en stor kamp og var konstant en trussel over for Portsmouths forsvar. Efter 36 minutter slog han fast, hvorfor han blev topscore sidste år. Med ryggen til mål fik han bolden, tørrede sin modstander, som han havde i ryggen. Derefter var det en smal sag at score, overfor en – endnu en gang – chanceløs keeper.
5 minutter senere var Kevin Doyle igen på spil. En lang bold blev slået op til Doyle, der i forvejen havde overhalet forsvaret. Men keeper Lee Evans havde også en idé om at nå bolden – uden held. Doyle fik prikket bolden i et splidtsekund før Evans og bolden kendte selv vejen og Doyle og co. kunne igen, igen fejre en scoring.

Efter pausen lagde begge hold roligt ud og den første chance gav faktisk mål. Det var Portsmouths angriber Kepa, der på en friløber rundede Gomes og sikkert scorede fra en spids vinkel.
Trods flere gode angreb fra holdene, så skulle kampen helt ind i overtiden, før indskifteren Jon Kenworthy efter lidt klumpspil i feltet fik presset bolden over stregen efter oplæg af Doyle, og så kunne de juble med de medrejsende United fans.
United hev altså en fuldt fortjent sejr hjem og Henning Hansen kunne modtage endnu en medalje til sin samling.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010