home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:32:26 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I går kl. 18:18:52 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 931 Gæster Online.

Indlæg: 1132900 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  De Nye Helgener - TNS
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Går TNS videre fra denne sæsons Champions League gruppespil?  (Afstemning slut: 04 Sep 2007, 10:11)
Ja, og de vinder også gruppen.
- 1 (14,3%)
Ja, men ikke som gruppevinder.
- 4 (57,1%)
Nej, men de kommer dog videre til UEFA Cupen med en tredjeplads i gruppen.
- 1 (14,3%)
Nej, og denne sæson bliver en skuffelse i Champions League.
- 1 (14,3%)
Antal Stemmer: 7

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint
Forfatter Emne: De Nye Helgener - TNS  (Læst 22711 gange)
KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
De Nye Helgener - TNS
« : 23 Aug 2007, 12:47 »

Nogle har nok læst titlen før, og det er da også min blog fra FMGround jeg har tænkt mig at overføre og videreføre her. Tidspunktet lige nu er perfekt til at overfører blog'en fra FMG, for tiden til at spille er ikke stor i øjeblikket, så dem der ikke tidligere har læst den, kan få "læst op" så man kan følge bedre med. Vil smide et par indlæg op hver dag i den kommende tid (hvis jeg husker det)...

God læsning:)
« Seneste Redigering: 03 Sep 2007, 10:11 af KongFjong » Logged

Katanka
Freelance Grafiker
******

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #1: 23 Aug 2007, 12:48 »

Glæder mig allerede.. Det er et kanon spil Wink
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #2: 23 Aug 2007, 12:51 »

Har følgt lidt af dine Wales spil en gang i mellem, glæder mig til at se et sådant spil her på Fmf Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #3: 23 Aug 2007, 12:56 »

"So here we are again - back at the old pond!" Ja, hvad gør man når man har lyst til FM, men ikke rigtigt ved med hvilket hold og i hvilken form, man skal spille? Man vender tilbage til der hvor forbrydelsen blev begået første gang:) Så derfor faldt valget på TNS, med hvem jeg havde et meget succesfuldt spil i FM2005.

TNS har skiftet navn siden dengang, hvor man hed Total Network Solutions, efter sponsoren, men denne er nu væk, og hvad var mere nærliggende end at benytte sig af klubbens øgenavn, The Saints, så klubben kunne beholde sin forkortelse, og dermed døbe klubben "The New Saints".

Så det blev til endnu et forsøg på, at give walisisk klubfodbold et succesfuldt Champions League hold... Vha. en langsigtet plan, skal vi bringe klubben fra 1. kvalifikationsrunde til gruppespillet, og dernæst videre fra gruppespillet. Foreløbigt ser planen ud som følger:

- Senest i sæsonen 2010/11 skal vi være i Gruppespillet første gang.
- Senest i sæsonen 2015/16 skal vi videre fra Gruppespillet.

Fokus ligger altså på Champions League, og det skyldes det faktum, at TNS i den hjemlige liga, bortset fra Llanelli, er så suveræne, at mesterskabet burde være muligt at holde fast i år for år.

Opgaven består i, at tiltrække de rigtige spillere og talenter til klubben, og få styr på økonomien i klubben, som pt. ser noget vakkelvorn ud, på trods af, at klubben har en god kassebeholdning når man overtager den. Man taber dog store penge måned for måned, hvilket nu, et halvt år inde i spillet, betyder at de £150k der var til at starte med, er forvandlet til et minut på £35k.

Samtidigt skal klubbens struktur og bagland, så som stadion og træningsfaciliteter naturligvis forbedres undervejs, så vi kan forfølge vores drøm om succes i Champions League.

Hvordan går det så...
Vi er, som nævnt, nu en halv sæson inde i spillet, og vi ligger pt. placeret som nr. 2 i ligaen, med en kamp til gode, og seks point op til Llanelli på 1. pladsen. Vi er nu ubesejret i 17 ligakampe, men har desværre haft lidt for mange dumme uafgjorte til at kunne kræve 1. pladsen.



Vi spiller dog godt, og med masser af mål involveret, mens forsvaret halter lidt ind imellem, som f.eks. da vi spillede hjemme mod Airbus og måtte score fem gange for at hive en 5-4 sejr i land.

Vi har hidtil kun tabt en kamp i sæsonen, og er stadig med i alle tre cup-turneringer, med gode muligheder for avancement i disse turneringer. Vi har brug for indtægterne fra FAW Premier Cup og FAW Welsh Cup, mens avancementet i Loosemores of Cardiff Cup'en ikke er så vigtigt for klubben som helhed, men vigtigt for de unge talenter der får chancen for lidt spilletid.

Som optakt til sæsonen, handlede vi ikke voldsomt ind. I hvert fald ikke på permanente kontrakter. Det blev til fem spillere ind på lån, samt indkøbet af Damien Scannell fra Fisher Athletic som mine scouts fandt, og som jeg kendte fra tidligere spil. Han er da også slået til med det samme, selvom han scorer en del i stimer.



Vi startede sæsonen ud med at spille Champions League kvalifikation, hvor vi mødte georgiske Sioni. Til den første kamp havde vi endnu kun hentet en forstærkning, og det gav en let kamp til Sioni der hev en 4-0 sejr i land i Georgien. Til den anden kamp havde vi fået forstærkningrne i hus, bl.a. Scannell og med et hattrick af ham, var det lige ved at vende tingene på hovedet, men vi måtte nøjes med en 4-1 sejr.

Det var dog også lidt "efter planen", da jeg intet forventede i den turnering i år. Nu drejer det sig altså om at hive mesterskabet i land, samtidigt med at vi kan komme langt i de to vigtige cup-turneringer.
« Seneste Redigering: 23 Aug 2007, 13:00 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #4: 23 Aug 2007, 13:04 »

Så blev det 1. januar, hvilket betød en afgang af spillere. På forhånd havde fem spillere skrevet kontrakt med andre klubber. Et træk fra min side, for at skabe plads i økonomien, hvilket jeg håbr kan lykkedes, bare en lille smule.

Der kommer løbende bud ind på nogle af de bærende spillere, Shamrock Rovers der i forvejen har skrevet kontrakt med to spillere, Phil Baker og Scott Ruscoe, er aktivt ude efter målmand Gerard Doherty, der godt nok ikke er 1. valg pt. pga. lånet af Birminghams Adam Legzdins, men han er dog klart den bedste målmand i truppen på permanent basis og jeg overvejer kraftigt om det er en lidt for stor satsning, at skibbe ham afsted til sommer, selvom pengene kan være gode nok.

Det hele handler dog også om hvilken politik vi skal føre mht. transfers ind og ud, hvis vi ønsker at være i Champions League gruppepspillet om fem år. Det er klart, at vi ikke kan hænge os op på, at vi skal låne os til et højere niveau i truppen hvert år. Det optimale ville jo være at skrive kontrakt med bedre spillere år for år, men vi er voldsomt afhængige af indtægter fra diverse cup-turneringer, og det kan være en risikabel forretning:)

Well, time will show...
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #5: 23 Aug 2007, 13:06 »

Jeg vil undervejs benytte FM Scout, ikke til at snyde, men til at lave lidt forhåbentlig sjov statistik. En af de vigtigste forudsætninger for at vi kan få succes, er en øgning i vores "reputation". Den har jeg netop målt med resten af klubberne i spillet, og kommet frem til, at vi ligger på en delt 2230. plads ud af 6250 klubber i verden:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #6: 23 Aug 2007, 13:12 »

Årets kamp...
Med kedelig udgang... Siden sidst, d. 1. januar, var det blevet til fem kampe, fire sejre i ligaen og et nederlag ude til Aberystwyth i Loosemores of Cardiff Challenge Cup hvor vi stillede med reservene og de unge til den første kamp i semifinalen. Alt i alt en rigtig god form må man sige, og det var derfor med god optimisme, at vi gik ind til vores første kamp i årets FAW Premier Cup, en af de to pokalturneringer, hvor vi havde chancen for at score nogle gode penge til klubkassen.

Modstanderen var Newport County, øjeblikkelig nr. to i Conference South. Skulle der opstå forvirring her omkring turneringens format, så er det i al sin enkelt de bedste fra sidste års bedste række i Wales, Vauxhall Masterfit Premier League, mod de walisiske hold der spiller i det engelske ligasystem, Cardiff, Swansea, Wrexham og Newport County. En turnering der giver gode præmiepenge som sagt, og som også, med den rigtige lodtrækning, giver gode entre-indtægter.

Vi havde som sagt trukket Newport i kvartfinalen, og stod til en fordelagtig møde med Wrexham på hjemmebane i semifinalen ved sejr i kvarten. Men vi var jo ikke ene om at bestemme hvem der skulle vinde og Newport gav på ingen mulig måde op på forhånd, samtidigt med at vores midterforsvar på dagen, havde valgt at lade mindst halvdelen af koncentrationen blive hjemme i sengen.

Vi startede godt, og kom foran 1-0 efter et kvarter, men Newport fik hurtigt udlignet kun ti minutter senere. Fem minutter før pausen, kunne vi dog bringe os i front igen, da Warren Beattie kunne score sit andet mål til 2-1. Newports Tom Ramasut ville det dog anderledes, og udlignede kun tre minutter senere til pausestillingen 2-2.

Et kvarter inde i 2. halvleg, kunne Newport så bringe sig foran for første gang, og det så ikke så godt ud for os. Heldigvis dukkede Jamie Wood op ti minutter før tid, og bankede 3-3 scoringen ind i netmaskerne. Dermed var det tid til forlænget spilletid, der skulle blive endnu mere dramtisk end den ordinære spilletid.

Kun syv minutter skulle der gå, før Jamie Wood var på pletten for anden gang og bragte os i front 4-3. Desværre var det ikke nok, da Newports Ian Hillier, kort inde i den forlængede spilletids 2. halvleg, bragte balance i regnskabet til 4-4, men hermed var det ikke slut.

Lejesvenden Lionel Ainsworth bragte os atter i front 5-4 med sølle, ni minutter igen, men kort før den forlængede spilletids afslutningen, begik Tommy Holmes et klodset straffespark, som Newports Charlie Griffin sikkert udnyttede til 5-5, hans andet mål i kampen.

Det var dermed tid til straffespark, og der kom vi desværre til kort. Begge hold startede med at brænde, vi sparkede sidst. Derefter scorede begge hold, mens begge hold derpå igen brændte deres forsøg. John Brough bragte derpå Newport i front, og så var det topscorer Damien Scannells tur til at bringe balance i regnskabet. Desværre glippede det, og derfor kunne Tim Alexander bringe Newport videre til semifinalen i FAW Premier Cup til stor ærgrelse for os og der flød da også mindre pæne ord til de to midterforsvarere Tommy Holmes og Greg Stones efter kampen, men lige meget nytter det desværre jo.

En præmiesum på £16k var dog en lille trøst, samt det faktum at vi nu kan koncentrere os endnu mere om ligaen end før:)

Og netop i ligaen går det i princippet forrygende. Vi er stadig ubesejrede efter 21 kampe, men desværre kører det endnu bedre for Llanelli der stadig er tre point foran. Forsætter vi som ubesejrede, kan jeg dog ikke se noget til hindring for, at vi sætter os på tronen til sidst:)

Logged

kasper
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #7: 23 Aug 2007, 13:13 »

Ærgeligt at Damien Scannell ikke lige kunne gøre arbejdet færdigt i CL. Men målsætningen skal nok holde. Thumbs Up

Logged

We love you OB, we do.
For vi er drengene fra fyn
HELLERE HAVNE I EN GOD TREKANT
END I EN OND CIRKEL.

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #8: 23 Aug 2007, 13:13 »

Nu kan man sige, at de indlæg jeg bare kopierer fra FMGround og herover, ikke kan ændres så meget, men hvis I har forslag til ændringer i fremtidige updates, kan I bare skrive løs;)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #9: 23 Aug 2007, 13:18 »

Ærgeligt at Damien Scannell ikke lige kunne gøre arbejdet færdigt i CL. Men målsætningen skal nok holde. Thumbs Up

Hehe ja, men som sagt forventede jeg absolut ingenting i de europæiske kampe i min første sæson i klubben:)
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #10: 23 Aug 2007, 18:22 »

Som det nogle gange sker, så fik jeg tid, og lyst, i aften til at spille videre på spillet. Derfor vil jeg undervejs, smide flere af de gamle updates op, så jeg kan komme i gang hurtigst muligt med de nye opdateringer:)
Logged

SirToby
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #11: 23 Aug 2007, 18:23 »

Lækkert at du fortsætter med den her.

Glæder mig som altid til at følge med.

Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #12: 23 Aug 2007, 18:25 »

Andet nederlag i straffesparkskonkur rence på seks dage...
Efter nederlaget til Newport Co i FAW Premier Cup, hentede vi en stensikker 6-2 sejr hjemme over Cefn Druids i den anden vigtige turnering, FAW Welsh Cup, hvor især Damien Scannell imponerede med tre mål, men hvor også Jamie Wood spillede godt med to mål til følge.

Det var så, her seks dage efter det kedelige nederlag til Newport Co , tid til den anden kamp i semifinalen i Loosemores of Cardiff Challenge Cup , hjemme mod nr. tre i ligaen Aberystwyth . Det har hele tiden været en turnering hvor reserverne og de unge har fået chancen, og efter 1-2 nederlaget i den første kamp, øjnede vi da også chancen for at gå videre. Vi imponerede også i den ordinære spilletid, hvor der skulle et klodset, og urutineret, straffespark et kvarter før tid til Aberystwyth til, for at forhindre os i at tage den samlede sejr i den ordinære spilletid. Desværre skulle det ikke gå sådan, men det var stadig os der pressede på for den afgørende scoring både i resten af den ordinære spilletid og i den forlængede spilletid, så jeg har intet at klage over. Heller ikke selvom vi måtte se os besejret i straffesparkskonkur rencen, da vi kun formåede at udnytte et ud af tre spark, mens Aberystwyth scorede på alle deres fire forsøg.

Et trist nederlag, men havde regnet med at ryge ud tidligere, så alt i alt har det været en tilfredsstillende præstation i den cup.
« Seneste Redigering: 23 Aug 2007, 18:32 af KongFjong » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #13: 23 Aug 2007, 18:34 »

Mesterskabet i hus
Det blev en lidt hårdere kamp om mesterskabet end min stime af ubesejrede kampe kunne have berettiget til, men Llanelli-nøden var hårdere at knække end som så. Men da den knak, splintrede den også nærmest. Da Llanelli tabte 0-4 i 23. spillerunde til nr. tre, Airbus , satte det en stime i gang for holdet, hvor kun ni af 24 mulige point blev hentet hjem til Llanelli .

Det gav naturligvis os alle tiders chance, og den chance lod vi heldigvis ikke passere. I samme periode hentede vi 22 af 24 mulige point, og forvandlede deres tre-points forspring til et forspring på 10 point i vores favør, med to runder igen, hvilket i sagens natur gør os til mestre.

Vi har stadig en meget afgørende kamp tilbage, finalen i FAW Welsh Cup, hvor [color=Red]Llanelli er modstanderen. De to tilbageværende kampe i ligaen, vil jeg forsøge at undgå at tabe i, så vi kan beholde den ubesejrede stime resten af sæsonen. Jeg vil dog også afprøve et par talenter, bl.a. forhåbentligt 16-årige David Barrett, angriber, der har scoret ikke færre end 38 mål i 39(2) kampe for U19- og Reserveholdet. Desværre er han en smule skadet, men jeg håber han kan få chancen i hvert fald i den sidste kamp i ligaen.
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: De Nye Helgener - TNS
« Svar #14: 23 Aug 2007, 18:36 »

Martin Hjort i HoF (Wales)
En sæson er slut, og den sluttede på bedst mulige manér. Finalen i FAW Welsh Cup, blev vundet ganske sikker stil, med 2-0 over liga-rivalerne Llanelli, på mål af Michael Wilde og Jamie Wood.

Med sejren i cup'en, kom der lidt lækre penge til klubben, og samtidigt blev klubbens manager, Martin Hjort, placeret på ranglisten over de bedste managers i den walisiske liga nogensinde.



Nu kommer der så en lidt død periode, som det sig hører og bør efter enhver sæson. Jeg vil dog i år, gå tidligt på rov, for at sikre mig forstærkninger til Champions League kvalifikationen fra start, og ikke som sidste år, hvor det nok kostede mig avancement til 2. runde.

Samtidigt skal der dog luges en smule ud i truppen, naturligvis, og der vil komme en masse nye unge spillere til, som skal undersøges.
« Seneste Redigering: 23 Aug 2007, 18:39 af KongFjong » Logged

Sider: [1] 2 3 ... 10 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010