home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
05 Jul 2024, 13:17 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 661 Gæster Online.

Indlæg: 1132854 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Borussia
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Borussia  (Læst 10560 gange)
Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Borussia
« : 08 Aug 2007, 11:28 »


INTRODUKTION
Efter en længere pause fra både FM og FMfreaks, har jeg besluttet mig for at skrive endnu en blog.
Til jer der ikke har læst en af mine blogs før, så kan I forvente jer noget ret ordinært. Bloggen bliver skrevet i et "journalistisk" perspektiv, hvilket vil sige opdateringerne oftest kommer i form for artikler og nyheder, hhv. fra et fansite og diverse medier. Opdateringerne har oftest en pæn længde, men som man ser alle andre steder, noget vil blive foretrukket frem for andet, nogle opdateringer vil være meget lange og detaljerede, mens andre blot vil være oplysende og informerende.
Derudover kan jeg også godt lide at lege lidt med layoutet, men denne blog bliver næppe revolutionerende på dette punkt. Stilen bliver meget ala. version 2 af min "Bianconeri" blog.

Jeg har valgt at spille med tyske Borussia Mönchengladbach fordi det er en klub med udfordringer, og så alligevel ikke. 2. Bundesliga skulle være en relativt overkommelig opgave, men det bliver Bundesligaen næppe. Jeg har sat mig for mål at vinde UEFA Cuppen (som holdet har vundet to gange før), og regner ikke med at stoppe før dette er sket. Andre "delmål" i spillet bliver annonceret i bunden af første posts, ligesom transfers og holdændringer vil blive.

Håber I vil følge med, og eventuelt kommentere bloggen, hvis der skulle være spørgsmål eller andet.

OPSÆTNING

Antal ligaer: 10 (Bundesliga-Regionalliga, SAS Ligaen, La Primera, Ligue 1, Eresdivise, Premier League, Liga betandwin.com og Serie A)
Nationer: Belgien, Tjekkiet, Sverige
Database: FreakUp Sommer (lidt modificeret)
Database størrelse: Stor
Valuta: Engelske Pund (£)

FØRSTEHOLDSTRUPPEN
Sidst opdateret d. 15.07.07

Målmænd
1. Manuel Neuer
19. Christopher Heimeroth

Forsvar
2. Christian Pander
3. Filip Daems
4. Moritz Volz
5. Gianni Zuiverloon
21. Lukas Sinkiewicz
26. William Kvist
33. Marvin Compper
37. Johannes van den Bergh

Midtbane
6. Eugen Polanski
8. Rolan Gusev
10. Federico Insúa
12. Soumaila Coulibaly
14. Henok Goitom
15. Thomas Hitzlsperger
16. Bernd Thijs
17. David Degen
18. Sebastian Svärd

Angreb
11. Collins John
23. Nando Rafael
24. Carlos Vela
27. Oliver Neuville
28. Robbin Kieft

TRANSFERS
Sidst opdateret d. 31.01.07

» Indkøb
01.07.07 - Thomas Hitzlsperger, VfB Stuttgart - fri
01.07.07 - Manuel Neuer, Schalke 04 - £2.000.000
01.07.07 - Christian Pander, Schalke 04 - £1.100.000
15.07.07 - Robbin Kieft, FC Groningen - £100.000
18.07.07 - Collins John, Fulham - £6.500.000
13.08.07 - Lukas Sinkiewicz - £3.000.000

« Salg
01.07.07 - Kasey Keller, Heereveen - fri
15.07.07 - Steve Gohouri, Lens - £2.000.000
18.08.07 - Sharbel Touma, IFK Göteborg - £500.000

SÆSONEN 06/07

» Indkøb
01.07.06 - Gianna Zuiverloon, Herenveen - £250.000
03.08.06 - Rolan Gusev, CSKA Moskva - fri
01.01.07 - Moritz Volz, Fulham - £1.500.000
31.01.07 - Michael Mols, Feyenoord - £500

« Salg
03.07.06 - Kasper Bøgelund, Werder Bremen - £1.000.000
10.07.06 - Zé Antonio, Napoli - £1.000.000
17.01.07 - Kahê, Gremio - £1.000.000
28.01.07 - Wesley Sonck, Bordeaux - £750.000

Målsætning
Sidst opdateret d. 25.06.06

Her vil jeg liste mine målsætninger, resultatmæssige såvel som holdbaserede, så i nemmere kan følge med i min overordnede strategi. Målet er naturligvis at indfri alle mine målsætninger. Der kommer sikkert flere jo mere spillet udvikles.

Sikre oprykning i sæsonen 06-07. √
Slutte top 10 i Bundesligaen 07-08.
Slutte top 5 i Bundesligaen 08-09.
Vinde Bundesligaen i 09-10.
Vinde UEFA Cuppen inden år 2010

Skabe et stærkt hold baseret på primært tyske og hollandske spillere.
Skrive kontrakt med Robin van Persie, Lukas Sinkiewicz (√) og Philipp Lahm.
« Seneste Redigering: 13 Aug 2007, 12:27 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Niko
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #1: 08 Aug 2007, 11:30 »

Rigtig rigtig fedt! Wink
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia
« Svar #2: 08 Aug 2007, 11:48 »



Bergkamp i spidsen for Borussia Mönchengladbach
25.06.06 – bild.de

Efter godt og vel to uger uden en cheftræner har bestyrelsen endelig truffet sit valg. Højst overraskende, og meget lovende, er det den tidligere Arsenal og landsholdsspiller for Holland, Dennis Bergkamp, som tager over hvor Jupp Heynckes slap.
Med sig tager Bergkamp sin tidligere landsholdskollega John Bosman, som sætter sig på pladsen som assistent.

Legendariske Heynckes stod i spidsen for den netop overståede katastrofesæson, som jo er grunden til den kommende sæson står på 2. Bundesliga fodbold. Og stik modsat Heynckes, som jo havde megen erfaring inden han kom til Gladbach, er Bergkamp en ny mand i faget. Dermed ikke sagt at Bergkamp er en uerfaren herre i fodboldverdenen, og han er bestemt heller ikke ukendt.

Den 37 årige hollænder startede karrieren i hollandske Ajax, et hold han opnåede store triumfer med. Han var en del af klubbens gyldne generation med bl.a. brødrene De Boer, Marc Overmars, Edwin Van der Sar og Edgar Davids. Og blandt disse store navne, er Bergkamp af mange regnet som den største. I Ajax trænede han under legendariske Johann Cruyff, og blev efter 6 sæsoner købt af den italienske stormagt Inter. Opholdet her var dog ikke ligefrem succesfuldt. I hans tid hos milaneserne trænede han under tre forskellige trænere, og det var generelt turbulent at være en del af ”Nerazzuri” i midten af halvfemserne.
Og efter to skuffende sæsoner kom Bergkamps store skifte endelig. Bruce Rioch og Arsenal smed £5.000.000 på bordet, Inter var glade for at sælge, handlen var en realitet. Men starten på opholdet hos Gunners var mindst lige så turbulent som hos italienerne. 3 trænerskifter på et år, et skuffende år for både Bergkamp og Arsenal. Men så kom franske Arsené Wenger.

Franskmanden var netop returneret fra et ophold i Japan, og var så sandelig et frisk pust på Highbury. Gunners begyndte igen at spille attraktiv fodbold, og i takt med Arsenals opblomstring fulgte Dennis Bergkamps udvikling. Den meget lovende angriber der forlod Ajax var nu igen at finde, spillelysten var i top, og Bergkamp var blandt de bedste angribere i verden – måske den bedste på netop hans position.
For folk der ikke kender til Bergkamps historie må man forstå, at der er flere forskellige typer angribere. Der er tårnhøje targetmen, hurtigtløbende målscorere og eminente teknikkere, og så er der den arbejde supportspiller, og det var netop den type Bergkamp var. Bergkamps tempo, taktiske overblik og gode placeringsevne gjorde ham til den perfekte angrebspartner for bl.a. Ian Wright, Nicolas Anelka, Nwakano Kanu og seneste Thierry Henry.

Med Bergkamps evner på banen er forventningerne bestemt også i top, specielt hos hovedpersonen selv – her er hvad han sagde på dagens pressemøde:

Jeg er meget glad for endelig at kunne begynde min karriere i trænerfaget, og så i en stor klub som Borussia Mönchengladbach. Klubben skal tilbage på ret kurs, vi skal kæmpe med om mesterskabet, og vi skal være med i Europa – og jeg er sikker på jeg er den rette mand til jobbet.

Med det sagt, så skal holdet ind i en stor opbygningsfase, en fase som kommer til at skabe lidt kaos. Gamle spillere går, nye spillere kommer. Og et trænerskifte hjælper heller ikke ligefrem på roen under træningen, men det er alt sammen midlertidige problemer, som altid opstår under genopbygningen af storhold.

Ambitionen for sæsonen er dog klar. Vi skal ikke blive i den anden bedste række i mere end en sæson, holdet skal videre, og vi skal op og slå skeer med de bedste.
Inden for en nær fremtid, lad os sige 4-6 år, forventer jeg at holdet vil være blandt de bedste tyske, og skal kæmpe med om titlerne, nationalt såvel som globalt
.”

Meget kan man sige, men holdets nye cheftræner er ikke uambitiøs. Måske lyder planerne lige pt. meget flyvske og ambitiøse, men Bergkamp er om muligt manden, som kan vende det hele rundt. Derudover har han uden tvivl respekten hos både fans såvel som spillerne, noget som andre, tyske trænere næppe havde haft – i hvert fald ikke i samme stil.

”Det nye Gladbach” tørner for første gang ud med Bergkamp ved roret d. 10. Juli, hvor holdet på Borussia-Park møder Bergkamps gamle hold Ajax Amsterdam. Der er i alt offentliggjort 6 træningskampe, alle spillet på Borussia Park, hvor hold fra Rusland, Bulgarien, Ukraine og Holland gæster. Kampen mod oprykning starter den 13. August mod Kaiserslautern.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #3: 08 Aug 2007, 11:52 »

Super fed start Dau.
Velkommen tilbage, jeg vil have mere!
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #4: 08 Aug 2007, 11:54 »

Rigtig rigtig godt, og en virkelig god fodbold spiller (Savner ham!) Smiley
Det var bare ærgeligt at det ikke var Marc Overmars som var med, de bor jo i det samme hus nede i Milano. Wink
Logged

freddiem
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia
« Svar #5: 08 Aug 2007, 11:56 »

Dejligt at se du er tilbage med endnu en blog, som altid står for kvalitiet. Kan godt lide din intro, hvor du fremlægger dine målsætninger for klubben, gør det kun sjovere at følge med.
Logged

ZhotLog
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #6: 08 Aug 2007, 12:06 »

He's back!
... Og det ser godt ud Smiley
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Borussia
« Svar #7: 08 Aug 2007, 12:13 »

Det jeg godt kan li' ved dine blogs er at de er troværdige, hvilket især dit sprog underbygger. Samtidig kan man se, at der er tanke bag dine grafiske kreationer, hvilket er noget af det vigtigste ved den form for grafik. Altså det virker som mere end bare fyld Smiley Good job.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia
« Svar #8: 08 Aug 2007, 12:18 »



Rokeringer i forsvaret
01.07.06 – diefolen.com

I dag så vi Dennis Bergkamps første træk på skakbrættet kaldet transfermarkedet. Ind kommer den hollandske U21 landsholdsspiller Gianni Zuiverloon, ud går landsholdsspiller Kasper Bøgelund.

Og at netop Bøgelund forsvinder, er noget af en svækkelse. Den stærke wingback skifter pr. dags dato til Werder Bremen, hvor han skal spille med landsholdskollegern e Daniel Jensen og Leon Andreasen. Dermed blev det kun til en enkelt sæson for danskeren i den hvide trøje.
Grunden til skiftet skulle være utilfredshed med at spille i 2. Bundesliga, hvilket for Bøgelund kunne have betydet landsholdspladsen, og derfor følte han at skiftet var nødvendigt – det rapporterer danske TV2 i hvert fald.

Selvom skuffelsen over Bøgelunds skifte selvfølgelig var at spore, var det alligevel en glad Dennis Bergkamp, som i dag mødte op til pressemøde. Og grunden er naturligvis fremtidsperspektive t Gianni Zuiverloon. Den stærke centrale forsvarsspiller er allerede nu tiltænkt en startende plads, og den kommende sæson skal bruges til at gøre ham klar til sit store gennembrud.

Gianni er et stort talent, og jeg forventer mig rigtig meget af ham. Han skal være en del af holdets nye rygmarv, og vil være blandt de spillere holdet skal bygges op omkring.
Han har vist hos Feyenoord og på lån hos RKC at han er klar til førsteholdsfodbold allerede nu, og den chance vil vi altså give ham
.” sagde Bergkamp om nykøbte Zuiverloon.

Udover de netop foretagende handler er der stadigvæk mange rygter i luften, hvilket jo er naturligt på denne tid af året. Ismael Aissati, ”Quincy” og Nicklas Bendtner er alle tre navne som af forskellige medier er linket til klubben, dog formentligt alle tre på et lejeophold. Bendtner kommenterede til dansk presse at Gladbach ”interessante”, hvilket skaber et godt grundlag til netop denne handel.

Om få dage bliver vi sikkert meget klogere, i en tid hvor markedet er totalt ustabilt er ”Die Fohlen” ingen undtagelse, Bergkamp har proklameret aktion på transfermarkedet, og i dag udspillede første akt sig.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Cavani
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #9: 08 Aug 2007, 12:23 »

Rigtig fedt at se ... Da jeg blot var gæst i FMFreaks, følgte jeg altid med i din Juventus blog ... og denne her ser ligeså god ud ..
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia
« Svar #10: 08 Aug 2007, 13:35 »



Bendtner skal bombe os tilbage i Bundesligaen
10.07.06 – diefolen.com

I dag indkaldte Dennis Bergkamp atter til pressemøde, og det var igen med henblik på transfermarkedet. Ind kommer Nicklas Bendtner samt Garry Bocaly på en et årig lejeaftale, ud går Zé Antonio. Derudover bekræftede Bergkamp kontakten til en tidligere Barcelona spiller.

Dagens første punkt på dagsordenen var salget af forsvarsklippen Zé Antonio, som nu er den anden forsvarsspiller som forlader holdet. Et godt tilbud kom fra de italienske oprykkere fra Napoli gjorde at salget var en realitet, på trods af Bergkamp ikke havde regnet med at sælge portugiseren. Det blev altså kun til en sæson, 34 kampe og 3 mål for Zé Antonio i Gladbach outfittet.


Og så til de tre glædelige nyheder, hvor lejemålet Bendtner overskygger de to andre. Den blot 19 årige danske landsholdsspiller er regnet blandt de største angrebstalenter i verden, og derfor er det også noget af et scoop for en klub som Gladbach, at kunne leje dette stortalent i en sæson så vigtig som denne. At Bergkamps kontakter i Ashburton Grove er kommet klubben til gode er åbenlyst. Bendtner kommer oprindeligt fra de danske mestre fra FC København, men blev som blot 16 årig udenlandsprofession el hos Gunners i London.
Hans rolle i angrebet bliver ekstremt vigtig. Angrebet bestående af Oliver Neuville, Wesley Sonck og Rafael Nando var bestemt potent, men med Bendtners 1 meter og 88 cm tilføjer den unge dansker nye muligheder for holdet, idet Bendtner uden tvivl vil være kompetent til at udfordre selv de stærkeste forsvarsklipper i 2. Bundesliga.

Det andet lejemål, Garry Bocaly, er et forholdsvis ubeskrevet blad. Han har spillet ungdomslandsholdsfo dbold for sit hjemland Frankrig, og beskrives af Bergkamp som en ”hurtig, boldsikker og offensivt orienteret” wingback, som formentlig skal gå ind og agere som backup for Sebastian Svärd. Den 18 årige back har også optrådt som kantspiller for Marseilles ungdomshold.

Og til sidst har der på det seneste været en del rygter ang. franske Philippe Christanval og Gladbach. Den tidligere franske landsholdsspiller og forsvarsmakker til Carles Puyol i Barcelona, som det seneste år har været at finde på Craven Cottage i London. Og på dagens pressemøde bekræftede Bergkamp disse rygter: ”Philippe har trænet med os på det seneste, og hvis alt går efter planen, vil han snart trække i Gladbach trøjen. Der skal selvfølgelig nogle detaljer på plads mellem os og Fulham, men vi er optimistiske”.

En dansk og to franske forstærkninger – men hvor bliver det tyske islæt af? Bergkamp har proklameret han ville opbygge et hold baseret på tyske (og hollandske) spillere, og lige i øjeblikket ser det ikke sådan ud. Men ”transfersæsonen” er jo også blot 10 dage ung og meget kan endnu ske. Akt to er ovre.
Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

Møller
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #11: 08 Aug 2007, 13:39 »

Very Nice handel. Tror Nicklas kommer til at bombe for dig!
Held og Lykke!
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Borussia
« Svar #12: 08 Aug 2007, 13:44 »

Spændene indkøb, jeg kan kun give Møller ret, han kommer til at bombe dig tilbage i Bundesligaen! Wink
Logged

Kimu
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Borussia
« Svar #13: 08 Aug 2007, 14:01 »

Hejsa Dau!

Velkommen tilbage, og super fed start på bloggen. Altid en fornøjelse at læse dine blogs, og glæder mig til at følge dit eventyr i Borussia...
Logged

gehyden_bab
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Borussia
« Svar #14: 08 Aug 2007, 14:12 »

Øv - jeg troede lige bloggen omhandlede Borrussia Dortmund :-/

Nå, men den ser jo ud til at være god, så det kan jeg være jeg vil følge med alligevel.

mvh,
mathias
Logged


Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010