Celtic FCMesterskabet skal forsvares.Forventninger: Mine forventninger til første sæson lød på at jeg skulle forsvare mesterskabet. I ligaen er der 3 hold der kan kæmpe om mesterskabet, Celtic, Rangers og Hearts. Vi skal da selvfølgelig vinde mesterskabet da vi er klart det bedste hold i Skotland. I CL skal vi bare have et flot resultat og komme videre fra gruppespillet. Måske i anden sæson kan vi skrue forventninger op i CL. I de to pokal turneringer skal vi selvfølgelig prøve at vinde dem begge.
Transfer: Mit hold så stærkt ud i forvejen men jeg synes stadig godt vi kunne trænge til nogen forstærkning. Talenter kan man jo også altid bruge. Nogen spillere skulle også sælges, det kan i se nedenfor.
Ind: Sommer:Christian Sivevæk, FC Midtjylland, 2,2 mio.
Jamil Fearrington, FCK, 280.000 kr.
Bobby Brix, AGF, 0 kr.
Kasper Lorentzen, Brøndby, 17 mio.
Ismael, Rayo, 180.000 kr.
Fernando, Sevilla, 4,75 mio.
Kasper Schmeichel, Man City, 10 mio.
Lars Kristian Eriksen, Lyn, 3,5 mio.
Vinter:Lasse Rise, Lyngby, 500.000 kr.
Kristian Bak Nielsen, FC Midtjylland, 17 mio.
Christian Nielsen, Herfølge, 300.000 kr.
Darren McCormack, Hibenian, 100.000 kr.
Som man kan se på mine indkøb så har jeg købt meget dansk da jeg vil sætte mit aftryk i klubben. Lorentzen og Lars Kristian er klart forstærkninger. Bak Nielsen har også fundet sig til rette i start opstillingen og spiller rigtig godt.
Ud: Sommer:Paul Hutchinson, St. Mirren, 160.000 kr.
Vinter:James Gilpin, Sheff Utd, 50.000 kr.
Scott Fox, Hearts, 0 kr.
Chris Nicholson, Hearts, 0 kr.
De spillere der har forladt klubben ar unge spillere som jeg synes ikke havde talent nok til et hold af Celtic’s Kaliber. (Nok mere Rangers). Der er ikke så meget om sige om de her salg. Jeg er godt tilfreds med bare at få penge for nogen af dem. Det var så transfer, nu Truppen.
Truppen:Efter vores køb synes jeg vi havde en rigtig flot og bred trup. Jeg synes klart vi er favoritter til at mesterskabet og glæder mig til at komme i gang. Her kan i lige se truppen:
MM: Kasper Schmeichel
FV: Lars Kristian EriksenFC: Kristian Bak Nielsen
FC: Babo BaldeFH: Mark Wilson
MV: Kasper LorentzenMC: Thomas Gravesen
MC: Jiri JarosikMH: Christian Sivebæk
AC: Jan Vennegoor of HesselinkAC: Kenny Miller
Jeg har valgt kun at præsenter jer for startopstillingen. Jeg vil ikke vise jer hele truppen da vi er i fuld gang med anden sæson. Men den startopstilling jeg havde i første sæson synes jeg var rigtig stærk. Jeg valgte at have 3 af de nye danskere med da jeg synes de sagtens kunne begå sig i den skotske liga. Jeg havde set dem til træning og havde også sendt en talentspejder efter dem inden jeg købte dem. Jeg vidste de ville passe til mit projekt i Celtic. Mit projekt i Celtic vil være at opbygge talenter og købe danske talenter der skal udvikles.
Så kom første update fra min side.