home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:41:15 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
I går kl. 23:13:53 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I går kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  2 Brugere, 689 Gæster Online.

Indlæg: 1132916 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 617215 gange)
KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #270: 11 Nov 2006, 23:13 »

Jeg har netop set selvsamme film, Lucky # Slevin. Absolut en seværdig film!

Willis spillede en mindre rolle end jeg troede på forhånd, men det gør det egentlig kun mere fedt.
To gangsterbosser spilles ud mod hinanden og dramaet kulminerer i en klassisk showdown.

Et kritikpunkt fra min side må være Morgan Freeman's karakter. Freeman leverede i mine øjne en skuffende indsats og var ikke overbevisende i rollen. Ben Kingsley spillede til gengæld til bravour.

Filmens visuelle udtryk er også værd at nævne. Der er tale om 'in your face-brutalitet' når folk bliver nådesløst skudt og det taler til filmens fordel! Den visuelle stil bringer tankerne tilbage på Fight Club. Her er ikke brugt tid på sentimentale hollywood-violiner.

Absolut værd at se hvis man, som jeg, er en sucker for gangsterdramaer.

Nice - tak for anbefalingen - det lyder som en ganske udmærket film. Helt sikkert en film, jeg skal se! Smiley.
Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #271: 11 Nov 2006, 23:20 »

Har været i biffen 2 gange i denne uge og se 2 fremragende film

Forleden så jeg Hou Yuan Jia eller Fearless som den hedder på engelsk med Jet Li.
http://us.imdb.com/title/tt0446059/
En utrolig flot film med mange flotte kampscener. Viser virkelig hvor dygtig Jet Li er i Material Art.

I aften har jeg været inde og se The Departed med bl.a. Jack Nicholson, MAtt Damon og Leonardo DiCaprio.
http://us.imdb.com/title/tt0407887/
En fremragende film af Martin Scorsese med masser af action og fremragende skuespillere.

2 film der virkelig er værd at se.
Logged


SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #272: 11 Nov 2006, 23:29 »

Nice - tak for anbefalingen - det lyder som en ganske udmærket film. Helt sikkert en film, jeg skal se! Smiley.

Jeg kan ikke selv vurdere om jeg lød mest positiv eller negativ, men jeg var nok lidt for beskeden. Filmen er virkelig god. Jeg har aldrig haft en ting for asiatisk tøser, men Lucy Liu er faktisk ikke værst i denne film Wink
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Bademesteren
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #273: 11 Nov 2006, 23:30 »

Har været i biffen 2 gange i denne uge og se 2 fremragende film

Forleden så jeg Hou Yuan Jia eller Fearless som den hedder på engelsk med Jet Li.
http://us.imdb.com/title/tt0446059/
En utrolig flot film med mange flotte kampscener. Viser virkelig hvor dygtig Jet Li er i Material Art.

I aften har jeg været inde og se The Departed med bl.a. Jack Nicholson, MAtt Damon og Leonardo DiCaprio.
http://us.imdb.com/title/tt0407887/
En fremragende film af Martin Scorsese med masser af action og fremragende skuespillere.

2 film der virkelig er værd at se.

Det er jo ren stjerneparade du har set her til aften...
Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #274: 12 Nov 2006, 16:10 »

Istedet for at starte en ny tråd bruger jeg lige denne til at komme med en anbefaling. I aften kl 21 viser TV2 Film 90er-klassikeren The Usual Suspects med Kevin Spacey. En god film med et interessant twist.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Newcastle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #275: 12 Nov 2006, 16:52 »

Efter Brylluppet
Bandidas
You, Me and Dupree
The Break Up
Click
The Sentinel

Logged

Ramos 4
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #276: 12 Nov 2006, 16:54 »

Personligt elsker jeg at debattere film, men jeg mener sjældent man får ret meget ud af en tråd hvor 20 forskellige folk nævner 10 film hver. Man får ingen rigtig diskussion om film, der bliver bare remset nogle titler op.

Denne tråd skal fungere anderledes. Her kan du skrive et indlæg om den film du lige har set for 10 minutter siden eller for en uge siden, og forklare om du synes den er god, dårlig eller ligegyldig. Og naturligvis hvorfor.

Smiley
Logged

Birkedahl
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #277: 12 Nov 2006, 23:50 »

Fed tråd som jeg først har opdaget nu. Græder
Jeg har ikke læst alle sider igennem, så jeg ved ikke om den har været nævnt før (undskyld hvis den har), men jeg vil da gerne anbefale en lidt ældre film. "En verden udenfor" (The Shawshank redemption) er en film som jeg har set flere gange, og jeg bliver ALDRIG træt af den. Kort fortalt bliver en bankmand (Tim Robbins) anklaget og dømt for mordet på sin kone. I fængslet møder han Red (min favorit-skuespiller Morgan Freeman) og de udvikler et nært venskab. Desværre kan jeg ikke rigtig afsløre så meget mere, men kan klart anbefale den. Den er bygget over en bog af Stephen King, som jeg også har læst. Slutningen er lidt anderledes i filmen, og selv om jeg bedst kan lide bogens slutning, ødelægger det ikke filmen.
Logged

Veni, vidi, vici

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #278: 13 Nov 2006, 00:05 »

Fed tråd som jeg først har opdaget nu. Græder
Jeg har ikke læst alle sider igennem, så jeg ved ikke om den har været nævnt før (undskyld hvis den har), men jeg vil da gerne anbefale en lidt ældre film. "En verden udenfor" (The Shawshank redemption) er en film som jeg har set flere gange, og jeg bliver ALDRIG træt af den. Kort fortalt bliver en bankmand (Tim Robbins) anklaget og dømt for mordet på sin kone. I fængslet møder han Red (min favorit-skuespiller Morgan Freeman) og de udvikler et nært venskab. Desværre kan jeg ikke rigtig afsløre så meget mere, men kan klart anbefale den. Den er bygget over en bog af Stephen King, som jeg også har læst. Slutningen er lidt anderledes i filmen, og selv om jeg bedst kan lide bogens slutning, ødelægger det ikke filmen.

Ja det er en super god film! Skuespillet er også helt i top, men hvad kan man ellers forvente med de to.

I øvrigt vil jeg da lige anbefale Cykeltyven, en italiensk film fra omkring 1950'erne husker ikk det nøjagtige år. Det er nok hovedværket inden for italiensk neorealisme. Det skildre livet i Italien efter 2. Verdenskrig rigtig godt. En familie far der skal tjene til føden ved hjælp af en cykel, som på den måde bliver det aller vigtigste i familiens liv.
I øvrigt også meget sjovt og se en af inspirations kilderne til fransk neorealisme og siden hen vores egne dogme film.

Man kan godt høre jeg begyndt på en gym linje med Mediefag som høj nieavu her i sommers  Opstemt
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #279: 13 Nov 2006, 07:41 »

Jeg var inde og se Texas Chainsaw Massacre: The Beginning i lørdags, og jeg kan helt klart anbefale den, hvis man er til blod og syge mennesker..... Da jeg var inde og se filmen i Palads, var der en pige, som mod slutningen begyndte at skrige som en sindssyg, da der er en MONSTER overraskelse til sidst........... Et råd: TAG IND OG SE DEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #280: 14 Nov 2006, 21:59 »

Jeg har set en del film på det sidste. Nu vil jeg ikke fortælle om Pusher 1,2 og 3, da det ikke er dem der har imponeret mig mest (medmindre i gerne vil have det, så skal jeg nok fortælle Wink), men derimod The Mexican. Filmen handler om at Brad Pitt har et meget komisk forhold til sin kæreste (Julia Roberts), og han bliver i arbejdets medhør smidt ned til Mexico, for at hente en meget berømt og historisk pistol. I mellemtiden render han ind i nogle problemer, og så bliver hans kæreste sgu kidnappen af en meget sympatisk lejemorder. Eller hvad? Filmen er utroligt underholdende, spændende og der er hele tiden nogle nye historier som man skal tage stilling til. Det er lidt svært at finde hoved og hale i hvem der er hvem (eller er jeg ved at blive gammel), men det meste går op til sidst, og filmen kan klart anbefales! Brad Pitt er fabelagtig i hovedrollen som en tumpet men meget ligetil, helt.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Gosser
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #281: 25 Nov 2006, 23:39 »

Har lige været oppe at se filmen "Borat".

Filmen handler om Borat Sagdiyev, fra Kasakhstan. Borat er blevet sendt til US & A, for at lære noget om dem. Med sig bringer Borat den svært overvægtige producer Bagatov, og sammen skal de foretage interviews af forskellige amerikanere. Borat ser dog en genudsendelse af "Baywatch" i fjernsynet og forelsker sig omgående i Pamela Anderson, og inden længe er Boran og Bagatov på vej til Californien, så Borat kan gifte sig med sin store kærlighed.

På vejen støder han ind i en helt masse, som virkelig får lattermusklerne i gang!

Den er simpelthen sjov; det er længe siden jeg har grint så voldsomt! funny

Har du ikke set den, så kom afsted! Thumbs Up
Logged


Sehested47
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #282: 25 Nov 2006, 23:45 »

Har lige været oppe at se filmen "Borat".

Filmen handler om Borat Sagdiyev, fra Kasakhstan. Borat er blevet sendt til US & A, for at lære noget om dem. Med sig bringer Borat den svært overvægtige producer Bagatov, og sammen skal de foretage interviews af forskellige amerikanere. Borat ser dog en genudsendelse af "Baywatch" i fjernsynet og forelsker sig omgående i Pamela Anderson, og inden længe er Boran og Bagatov på vej til Californien, så Borat kan gifte sig med sin store kærlighed.

På vejen støder han ind i en helt masse, som virkelig får lattermusklerne i gang!

Den er simpelthen sjov; det er længe siden jeg har grint så voldsomt! funny

Har du ikke set den, så kom afsted! Thumbs Up

Lyder som en sjov film... Opstemt
Logged

Hvad skal der stå her? Rullende Øjne

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #283: 12 Dec 2006, 11:47 »

 
 
!! ATTENTION ALL FREAKS !!                               !! ATTENTION ALL FREAKS !!




I aften viser TV2 den tredobbelte Oscar-vinder og ubestridte mesterværk The Godfather. Marlon Brando i den uforglemmelige rolle som Don Vito Corleone, og Al Pacino som sønnen Michael der, trods et retskaffent ideal, alligevel bliver en central aktør i mafiaens interne stridigheder udenfor lov og ret. Han bliver tvunget til at vælge side i et personligt dilemma mellem lov og ære.
Har man bare den mindste forhåbning om at forstå dialogerne i tv-serien The Sopranos er denne klassiker et must. Der henvises konstant til Godfather (Tony Soprano's yndlingsscene er da Corleone vender tilbage til Sicilien).
Men hvis man ikke ser Sopranos er denne film alligevel et must!


Imorgen viser selvsamme kanal den seksdobbelte Oscar-vinder og om muligt endnu større mesterværk The Godfather Part II. Man siger så meget om 2'ere, men da denne ikke er en kommerciel 2'er, men blot del af Godfather-trilogien skal man bestemt ikke frygte den. Filmen er i mine øjne endnu bedre end 1'eren.
Dels følger vi Michael Corleone's kamp for at holde på magten i familiens mafia-organisation, og samtidig får vi fortalt historien om hvordan familien overhovedet kom til USA i sin tid. Dvs. vi følger Vito Corleone's (Marlon Brando's figur i 1'eren) ankomst til USA i 1901 som en lille knægt der ankommer med skibet til Ellis Island, New York.
Vi følger hvordan han som fattig arbejder i Little Italy, NYC egenhændigt med vold og snilde tilkæmper sig magt i den kriminelle underverden, og dermed grundlægger sin egen mafia-organisation. Robert de Niro vandt fuldt fortjent en Oscar for den rolle.


På torsdag rundes trilogien så af med The Godfather Part III. Michael Corleone er selv blevet en ældre herre, og livet under det enorme pres med en konstant dødstrussel hængende tager hårdt på ham, især fordi han hele tiden har forsøgt at få et normalt familieliv til at fungere ved siden af mafia-virksomheden. Konsekvenserne af et langt liv i en grum business som ikke længere anses for agtværdig eller ærefuld i resten af det omgivende samfund kommer her tydeligt til udtryk.
(I Sopranos elsker Silvio Dante (Tony's rådgiver) at optræde foran de andre gangstere som Michael Corleone med linjen: 'Just when I thought I was out, they pull me back in', fra Godfather Part III).

God fornøjelse!

Tirsdag 12/12, kl. 22.55: The Godfather
Onsdag 13/12, kl. 22.55: The Godfather Part II
Torsdag 14/12, kl. 22.55: The Godfather Part III

« Seneste Redigering: 12 Dec 2006, 15:54 af SaneSoul » Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #284: 12 Dec 2006, 12:08 »

TAK Sanesoul


Jeg har aldrig fået set Godfather filmene, hvilket jeg selv mener er en kæmpe fejl, så jeg skynder mig hjem og får sat mig til rette i sofaen i aften! Det var sgu godt du sagde det Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010