home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 15:02:21 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
06 Okt 2024, 18:18 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
Antal Registrerede Brugere: 23431
  0 Brugere, 730 Gæster Online.

Indlæg: 1132902 over 31377 Emner
Nyeste Bruger: Rajesh
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 176 177 [178] 179 180 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 613670 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2655: 13 Mar 2011, 15:32 »

Fair nok, var overbevist om at den var vurderet lavere, men så står jeg alene med min holdning.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2656: 13 Mar 2011, 16:57 »

Aaaah hva, synes mere starten var en nødvendighed for at kunne lave en film hvor Gerard Butler går amok end at resten af filmen var et studie i hvordan mænd reagerer når de bliver frarøvet det de holder af. Bortset fra det er det dog en rigtigt habil actionfilm.

Så også Man on Fire for et par år siden, men synes i modsætning til folk herinde at den var ret skidt. Kan ikke huske præcis hvorfor, men IMDB er tilsyneladende enig med mig.

Habil actionfilm? Det er en psykologisk thriller om hvordan et menneske kan reagere når det bliver frarøvet sine kære og retfærdigheden så ikke sker fyldest. Gerard Butler går jo heller ikke "amok" i resten af filmen, det er jo faktisk kun da han dræber den onde at han går helt psykopatisk amok. Resten af hans værk er jo genialiteter hvorefter Denzel bliver sendt på en jagt for at forhindre flere mord, og samtidig sørge for at Butler kommer til at bøde for sine handlinger. Jeg mener ikke man kan klassificere det som en actionfilm, og handlingen er nok på linje med Da Vinci Mysteriet, i det omfang af at det er et kapløb med tiden, mod en genial morder - Altså uden det religiøse aspekt.

Filmen har i øvrigt fået 7.2 på IMDB, så "habil actionfilm" er da vist også en underdrivelse.. Der skal som regel være historie, plot og mening i en film, før den opnår en karakter på mere end 7 på IMDB. Hvilket i øvrigt er forståeligt nok.

Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2657: 13 Mar 2011, 18:31 »

Nu har jeg ikke set filmen, og vil derfor ikke blande mig i diskussionen om filmens kvalitet, men 7,2 på IMDB er ikke særlig imponerende Smiley
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2658: 13 Mar 2011, 19:37 »

Nu har jeg ikke set filmen, og vil derfor ikke blande mig i diskussionen om filmens kvalitet, men 7,2 på IMDB er ikke særlig imponerende Smiley

Det er en fin karakter i min bog, i forhold til at jeg ser film der spænder fra 2.3 i rating til 9.9 Tunge Synes personligt at Law Abiding Citizen ligger til en 8'er.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2659: 13 Mar 2011, 19:43 »

Det er en fin karakter i min bog, i forhold til at jeg ser film der spænder fra 2.3 i rating til 9.9 Tunge Synes personligt at Law Abiding Citizen ligger til en 8'er.

Hvilke film har 9.9 i rating? Shockeret Tunge
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2660: 13 Mar 2011, 19:47 »

I skal ikke høre på ham! Han havde ikke engang set En Verden Udenfor for 3 uger siden!  Ubeslutsom
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2661: 13 Mar 2011, 19:53 »

Her i weekenden fik jeg set Into The Wild. En rigtig smuk fortælling. Filmen er meget inspirende og emotionel. Jeg må da sige, at jeg sad med i en klump i halsen, da jeg havde set den. Filmen er jo bygget på virkelige hændelser.

Kan godt lide film, der kommer rundt om hele følelsesspektrummet, og det syntes jeg, at Into The Wild gør.

8.8/10
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2662: 13 Mar 2011, 19:56 »

Vi kan godt kalde det et godt actiondrama i stedet for habil actionfilm så, passer nok lidt bedre. Jeg synes som nævnt at det er en fin film, men jeg er nu ikke enig i at den rummer nogen voldsom dybde, det er da en tragisk fortælling med Gerard Butler der mister sin familie, men jeg ser det mere som et præmis for at kunne få filmen derhen hvor man vil have den (En "skurk/helt" der fra det skjulte styrer tingenes gang og tager hævn over de personer han mener har gjort ham fortræd) end et problem der er inddraget for at kunne vise psykologisk dybde eller efterlade stof til eftertanke, havde det sidste været målet tror jeg også man havde valgt en lidt mere jordnær udvikling i filmens handling.

Med det sagt, hvis du synes den er interessant udover at man er godt underholdt, så har du vel bare set noget i filmen som jeg ikke har, og det er der vel i virkeligheden ikke noget problem i.

I øvrigt lige omkring karakterer, så vil jeg mene at film i intervallet 7-7.5 på imdb ofte er de film der underholder godt men mangler det sidste for at være en topfilm (ofte actionfilm eller superheltefilm), eller alternativt film med et spændende koncept men som mangler i udførsel eller underholdningsværdi . Dog oftest film hvor man efterfølgende føler at man har set en god film.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2663: 14 Mar 2011, 10:08 »

Vi kan godt kalde det et godt actiondrama i stedet for habil actionfilm så, passer nok lidt bedre. Jeg synes som nævnt at det er en fin film, men jeg er nu ikke enig i at den rummer nogen voldsom dybde, det er da en tragisk fortælling med Gerard Butler der mister sin familie, men jeg ser det mere som et præmis for at kunne få filmen derhen hvor man vil have den (En "skurk/helt" der fra det skjulte styrer tingenes gang og tager hævn over de personer han mener har gjort ham fortræd) end et problem der er inddraget for at kunne vise psykologisk dybde eller efterlade stof til eftertanke, havde det sidste været målet tror jeg også man havde valgt en lidt mere jordnær udvikling i filmens handling.

Med det sagt, hvis du synes den er interessant udover at man er godt underholdt, så har du vel bare set noget i filmen som jeg ikke har, og det er der vel i virkeligheden ikke noget problem i.

I øvrigt lige omkring karakterer, så vil jeg mene at film i intervallet 7-7.5 på imdb ofte er de film der underholder godt men mangler det sidste for at være en topfilm (ofte actionfilm eller superheltefilm), eller alternativt film med et spændende koncept men som mangler i udførsel eller underholdningsværdi . Dog oftest film hvor man efterfølgende føler at man har set en god film.

Helt i orden, og helt enig med det sidste. Law Abiding Citizen kunne selvfølgelig godt have været bedre, men at kalde det en "habil actionfilm" rangerer den på linje med Ransom, Sjakalen, Airforce One, Murder in the White House osv., som er habile actionfilm men ikke mere end det.. Mener Law Abiding Citizen er bedre end det, hvilket IMDB i øvrigt er enig med mig i Tunge
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2664: 15 Mar 2011, 15:16 »

True Grit
Jeg havde aldrig hørt om denne film, men et eller andet skal man jo lave en tirsdag morgen, og det blev så at se den. Jeg blev faktisk positivt overrasket over den! Filmen foregår i et western miljø og handler om en 14 årig pige som hyrer en fordrukken Marshall til at finde den mand som dræbte hendes far. Selvom filmen og handlingen egentlig ikke er så dyb, så blev jeg alligevel fascineret af filmen, der trods sine 1:50 aldrig virkede langtrukken. Figurerne i filmen er rigtig spændende og dialogerne ligeså, og jeg måtte da lige IMDB'e den for at finde ud af at Matt Daemon og Jeff Bridges faktisk er i hovedrollerne... Rigtig god film, der sagtens kan anbefales til de fleste. Jeg giver samme karakter som IMDB:
8/10.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2665: 19 Mar 2011, 21:53 »

True Grit
Jeg havde aldrig hørt om denne film

Dude, du lever i en osteklokke. Først Shawshank, og nu dette  Tunge
Logged


Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2666: 19 Mar 2011, 22:00 »

Den er så også biograf-aktuel, så det er de færreste der kan fortælle om den (selvfølgelig Coen fanboys + dem der følger med i hvad der går i biffen)

Jeg er nu mest imponeret over at biografen var open for business tirsdag morgen Peace
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2667: 19 Mar 2011, 22:00 »

Enough
Amerikansk thriller fra 2002.

"Slim er gift med Mitch, og sammen har de en dejlig datter, Gracie. Da Slim opdager, at Mitch er hende utro, skifter Mitch pludselig personlighed. Han bliver så truende og voldelig, at hun og Gracie til sidst må flygte til en anden by og skifte identitet. Men Mitch følger efter. Hverken venner, familie eller politiet kan hjælpe hende, og til sidst har Slim fået nok af at flygte. Hun må selv stoppe Mitch."

9/10.. En af de fedeste, mest spændende og nervepirrende film jeg nogensinde har set Opstemt.. Havde ellers planlagt at gå tidligt i seng i går, men så kom jeg til at slå over på den.. Den fangede mig fuldkommen, og jeg sad limet til skærmen i den tid den varede.. Rendyrket klasse Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2668: 19 Mar 2011, 22:50 »

Er det den hvor Jennifer Lopez får kamptræning og tæver sin mand sønder og sammen?
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #2669: 19 Mar 2011, 22:54 »

Den er så også biograf-aktuel, så det er de færreste der kan fortælle om den (selvfølgelig Coen fanboys + dem der følger med i hvad der går i biffen)

Jeg er nu mest imponeret over at biografen var open for business tirsdag morgen Peace

Jeg er ikke lige med på hvilke film der går i biografen, jeg smutter bare derind og ser den første film jeg støder på.. Tunge Og jo jo, her i storbyen Aalborg går der skam masser af film på tirsdag morgener. De kalder dem tirsdags trillere.....

Klovn - The Movie
Ja, så fik jeg endelig set den. Jeg har hørt meget godt om den, så forventningerne var nok skruet en anelse op. Filmen skuffede dog ikke, men den overpræsterede dog heller ikke. Som altid kommer Frank ud i en masse pinligheder, hvoraf en del kan forudses, men ellers leverer den en hel del gode grin, og jeg er sikker på at den havde været endnu sjovere at se i biffen (Jo, den er garanteret ude på BR/DVD..). Synes især slutningen er rigtig god, hvor man får endnu større grin...
7/10
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 176 177 [178] 179 180 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010