home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Okt 2024, 21:39 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 729 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615488 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1560: 04 Jan 2009, 16:47 »

Efter mange års venten fik jeg endelig taget mig sammen til at få købt Goodfellas, og set den Smiley

Filmen er instrueret af ingen ringere end føromtalte Martin Scorsese, og alle der kan lide hans genre (The Departed, Gangs Of New York, Taxidriver) burde se Goodfellas.

Filmen handler om Henry Hill (Ray Liotta) som man følger fra ganske ung knægt, hvor han får job hos job hos mafiaboss'en Pauli Cicero, som en slags bydreng. Men som tiden går, så arbejder han sig op i hierkiet, og bliver faktisk en rigtig badass sammen med sine 2 makkere Jimmy Conway (Robert De Nero) og Tommy DiVito (Joe Pesci).

Samtidig med at de 3 kommer højere op i hierkiet bliver specielt Tommy mere og mere ustabil og hele drømmen begynder at smulre for dem.

Jeg gider egentlig ikke fortælle fandens meget, men jeg synes faktisk denne film fangede mig mere end The Godfather.

Bourne trilogien

Bourne trilogien handler om en fyr ved navn Jason Bourne (Matt Damon). I begyndelsen af 1'ernen vågner han op på en fiskerbåd i Middelhavet og aner ikke hvem han er og hvad han hedder. Han har fået en slags hukommelsestab. Det hele bliver endnu mere mystisk ved at han har et nummer til en bank konto i Zürich i hoften. Fiskerne er meget hjælpsomme og giver ham de fornødne penge, så han kan komme til Zürich.

Derefter starter et hæsblæsende action-drama,som både føre os rundt i Europa, Indien og USA. Bourne forsøger desperat at finde ud af hvem han er.
Det hele bliver ikke lettere af, at folk hele tiden forsøger at slå ham ihjel. Bourne finder dog hurtigt ud af, at han helt klart har nogle færdigheder han kan bruge til noget.

Har set alle 4 film, og jeg kan kun give jer ret....... Fantastiske, måske ikke, men hamrende gode ja..... Specielt Goodfellas, da den ligger sig op af Godfather, men på sin egen unikke måde....
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1561: 04 Jan 2009, 16:48 »

Bourne trilogien

Nu ved jeg ikke lige om det er direkte copy/paste eftersom du ikke skriver din mening, for det er super ærgerligt at du ikke gør det Tunge

Men jeg har altid været vild med Bourne trilogien. I hvert fald efter at jeg har fået den set. Det er lige min stil, med massere af action, sammensværgelser, godt skuespil og en historie der udfolder sig flot.
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1562: 04 Jan 2009, 16:57 »

Nu ved jeg ikke lige om det er direkte copy/paste eftersom du ikke skriver din mening, for det er super ærgerligt at du ikke gør det Tunge

Men jeg har altid været vild med Bourne trilogien. I hvert fald efter at jeg har fået den set. Det er lige min stil, med massere af action, sammensværgelser, godt skuespil og en historie der udfolder sig flot.

Det er skam ikke copy, jeg har selv skrevet det. Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg vil også bare gerne lade læseren danne sig sin egen mening.

Ja det er en super fed film, hvor Damon folder sig ud på en anden måde end mange af hans andre roller.
Trilogien bliver jo uundgåeligt tit sammenlignet med James Bond filmene, da de begge er en slags spion film.
Dog er de overhovedet ikke ens. Bourne filmene er langt mere action præget. Der er intet glamourøs ved hovedpersonen og han er bestemt heller ikke charmerende. De nye Bond film med Daniel Craig minder dog mere om Bourne filmene end de ældre Bond film gør.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1563: 09 Jan 2009, 11:29 »

Nu her hvor vi har diskuteret filmen The Departed, kan jeg sige at de oprindelige film fra Hong Kong/Kina kommer i aften kl. 22.55 på Tv2 film. Infernal Affairs som trilogien hedder, kommer lige efter hinanden og den første starter som sagt kl. 22.55
Den sidste af filmene slutter dog kl. 4.20, så man skal være lidt af en natteravn for at kunne holde sig vågen og se hele trilogien.
Logged

Hjorthen88
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1564: 09 Jan 2009, 12:13 »

Så har jeg lige set den nye Transporter i trilogien Smiley "Transporter 3".

De forrige 2 film, har altid været to af mine absolut favoritfilm, da de er proppet med action og FEDE biler! Men jeg må sige jeg står tilbage med et lidt skuffet indtryk efter at have set den sidste i rækken. Den starter godt, med den altid arrogante Frank og hans lækre, lækre Audi, som er på farten, i klemme mellem terrorister og politiet.. Men så kommer der en kvinde ind i billedet.. Den altid hårde Frank bliver blød om hjertet og 1/4 af filmen er tomt snak mellem de to !? :S

Ærgerligt synes jeg... Men stadig en anbefalsværdig film for drengerøve der kan lide en smækker Audi der laver halsbrækkende stunts med 200 km/t  ;P
Logged


NiielsenxD
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1565: 09 Jan 2009, 12:17 »

alle american pie -
de er så mega fede.

nogle der har set sex drive?
Logged

- manchesterunited -
forever i'll be a
red devil.

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1566: 10 Jan 2009, 00:21 »

Jeg har lige set Forrest Gump for gud ved hvilken gang. Den film har bare alt.

For det første kan jeg godt lide, at den i grove træk er historisk korrekt. Det er ikke en film som er vanlig abstrakt (hvilket nok også vil have umuliggjort kompleksiteten af filmen). Det er dog stadig fantastisk hvordan forskellige karakterer bliver flettet ind i historien, som en slag kommentar til hvad der er sket. Hvem kan overse filmens holdning til behandlingen af Vietnam-vets' pga. Dan? Forrest forenklende verden er utrolig charmende og siger meget om hvordan vi som mennesker gebærder os. Forrest opnår så utrolig meget på trods af hans dårlige odds, og næsten uden han opdager det. Jeg elsker filmens positive livssyn, om at vi alle har brug for at udrette vores eget, og at vi alle kan opnå noget!. Tom Hanks spiller bragende. Det er virkelig betagende at se hvordan han lever sig ind i Forrest smånaive, men dejlig umiddelbare tankegang.
Logged

enged
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1567: 10 Jan 2009, 00:24 »

Jeg har lige set Forrest Gump for gud ved hvilken gang. Den film har bare alt.

For det første kan jeg godt lide, at den i grove træk er historisk korrekt. Det er ikke en film som er vanlig abstrakt (hvilket nok også vil have umuliggjort kompleksiteten af filmen). Det er dog stadig fantastisk hvordan forskellige karakterer bliver flettet ind i historien, som en slag kommentar til hvad der er sket. Hvem kan overse filmens holdning til behandlingen af Vietnam-vets' pga. Dan? Forrest forenklende verden er utrolig charmende og siger meget om hvordan vi som mennesker gebærder os. Forrest opnår så utrolig meget på trods af hans dårlige odds, og næsten uden han opdager det. Jeg elsker filmens positive livssyn, om at vi alle har brug for at udrette vores eget, og at vi alle kan opnå noget!. Tom Hanks spiller bragende. Det er virkelig betagende at se hvordan han lever sig ind i Forrest smånaive, men dejlig umiddelbare tankegang.

Hvor kunne jeg ikke være mere enig, dog kunne jeg ikke udtrykke mig på samme facon  Peace
Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1568: 10 Jan 2009, 00:30 »

Equilibrium eller på dansk: Cubic  Huh

Har lige set den for Gud ved hvilken gang, men den styrer på alle måder!

Tænk 1984 møder Matrix! Christian Bale er fremragende (som altid) i rollen som betjenten der ikke længere kan skelne mellem ret og forkert. Til dem der ikke har set den, handler den om et samfund hvor man har elimineret krig, ved at forbyde følelser. Bøger, TV og Radio er strengt forbudt og følelse er strafbart med døden. For at forhindre at folk føler noget, har man fremstilt et stof i pilleform der hedder Prozium. Prozium stopper simpelthen evnen til at føle. En meget kold og kedelig verden. Til at håndhæve disse love har man ansat et korps af betjente kaldet "clerics". Christian Bale spiller en af disse clerics, der har sværget at opretholde loven.
Men en dag misser han sin daglige dose af prozium ved et uheld, og stille og roligt går det op for ham hvad det egentlig er han beskytter! Pludselig bliver manden der har svoret troskab, den eneste der kan stoppe det!

Monster fed film med masser af fede speciel effects (vi taler matrix style her)...
Se den!!
Logged

TNT
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1569: 10 Jan 2009, 02:02 »

Sex Drive og Ghettoblaster.

To ekstrem sjove film, som har produceret en masse grin hos mig. Begge film stråler af fremragende humor, og selvom de er vidt forskellige, kan man rent faktisk godt sammenligne dem. Hvis du søger et godt grin, så er disse film bestemt anbefalet.
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1570: 24 Jan 2009, 00:16 »

Carlito's Way eller på dansk Fanget af Fortiden

Jeg var nede i Blockbuster for at aflevere nogle film, da jeg ser denne fremragende film på tilbud til kun 20 kr.
Jeg købte filmen uden at blinke med øjnene og glædede mig allerede til at sætte den i maskinen derhjemme.
Jeg havde allerede set filmen før men det var efterhånden lang tid siden så jeg så frem til at nyde den igen.

Filmen er instruret af Brian De Palma og hovedrollen spilles af den legendariske Al Pacino.
Det er ikke første gang de har arbejdet sammen, for i 1983 lavede de nemlig den fantastiske 'Scarface' sammen.

Filmen handler om Puerto-Ricaneren Carlito Brigante (Pacino), som kommer ud efter 5 års fængsel. Han var dømt for mord og dømmen lod rigtigt på 30 års fængsel, men takket være hans dygtige mafia advokat kom han ud før. Advokatens navn er David Kleinfeld (Sean Penn) og er han er en meget nær ven af Brigante. Hele livet har Carlito Brigante været på gaden. Siden han var en ung dreng har han lavet grovt kriminalitet. I mange år var han en af kongerne i underverden i New York. Han styrede et heroin-imperium med sin partner Rolando Rivas og de steg til tops. Men Carlito er forandret efter sin fængsels straf. Han vil væk fra gaden. Som han selv siger vil han 'pensioneres'. Carlito har en drøm om at købe sig ind i en af hans venners biludlejning på øen Paradise Island på Bahamas.
Hans ven har sagt at han kan købe sig ind for 75.000 dollars. For at optjene pengene, investere Carlito i en natklub.
Det eneste Carlito vil er at han vil skaffe de 75.000 og derefter bare ud af landet mod paradis. Dog er det ikke så let for Carlito Brigante som han havde regnet med. Hans gamle venner bliver ved med at trække ham ind i den forbudte verden og de nye unge gangstere bliver ved med at genere Carlito. Samtidig er hans advokat og gode ven Kleinfeld ved at udvikle sig til noget som bestemt er i den modsatte retning af hvad normalt har været hans opførsel. Carlito skal træffe nogle svære valg, selvom han godt ved det er forkert, så trækker hans æres regler og tjenester ham ind i miljøet igen.

Denne film er fremragende efter min mening. Hvis man er til genren er denne film et 'Must See'. Al Pacino spiller virkelig godt og Sean Penn gør det fremragende.
Så se filmen! I vil ikke fortryde det.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1571: 25 Jan 2009, 12:06 »

Fantastiske anmeldelser for tiden! Det er sgu godt at læse at folk er begyndt at skrive så meget om hver film så man virkelig får et godt indblik i den! KIU!
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1572: 25 Jan 2009, 12:37 »

Så fik jeg lige set 2 film i går.

The Last Time (Deception, som den åbenbart hedder på dansk):

Jamie Bashant (Brandon Fraser) er den unge sælger som flytter fra Ohio til NY City, for at blive firmaet nye super sælger. Han hookes op med Ted (Michael Keaton), som er det motherfucker dumt røvhul.

Det går ikke skide godt for den unge Jamie der faktisk ikke formår at sælge noget som helst. Samtidig bliver Ted og ham dog bedre og bedre venner, men stadig ikke best bodies.
Efter endnu et mislykket salg, tager de 2 i byen, og Jamie får et par drinks for meget! Ted hjælper ham derefter hjem i seng, hvor Jamies kone beklager sig over Jamie's manglende salg, og hans depressive væsen.
Det hele ender med at Ted og Jamie's kone går i seng sammen, mens Jamie ligger bevistløs, af druk, på sengen ved siden af.

Derefter indleder Jamie's kone og Ted en affære, og mens de to får et bedre og bedre forhold, så falder Jamie dybere og dybere ned af karriere-stigen. Han udvikler nærmest psykopatiske tendenser.

Jeg synes filmen, var en okay film, dog ikke prangende, da jeg tidligt i filmen fik en ide om, hvad der foregik. En god film, der muligvis vil ligge lidt over middel i min bog.


10,000 BC:

Mine forventninger til filmen var ret stor! Og jeg kan allerede sige, at jeg ikke følte at de blev indfriet.

Den handler om den unge læger D'Leh som ved en fejltagelse bliver udnævnt til stammens leder. Derved får han retten til at gifte sig med hans store kærlighed Evolet. Men samvittigheden tager over, og D'Leh kryber til korset og indrømmer at det var held, og han mister derved "Det hvide spyd" (der symbolisere lederskabet) og Evolet. Tynget af dårlig samvittighed går han op i bjergene, væk fra stammen, og sover.
Om natten angribes stammen af en anden stamme, der tager de fleste med som slaver - deriblandt Evolet. D'Leh indleder nu jagten på dem, og han vil ofre alt for sit liv store kærlighed.

Som jeg ser filmen, så synes jeg egentlig den er lige nok inspireret af Apocalypto, bare slet ikke i samme klasse.

1) Der tales engelsk i filmen, hvilket på en måde ikke tiltaler mig.
2) Sabeltigeren han møder er enormt dårligt animeret, og jeg lod mærke til at den skifter størrelse. Jeg har ikke tjekket op på det, men jeg synes stadig at på et tidpunkt er tigeren hoved på størrelse med hele D'Leh's krop, mens den senere bare ligner et forvokset almindelig tiger.
3) Historien er lidt tynd.
Logged


Svendsen89
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1573: 25 Jan 2009, 12:46 »

Must see: Felon
Medvirkende: Val Kilmer og Stepehn Dorff

Jeg må indrømme, at jeg var super overrasket over den her film. Den handler i korte træk om en familie far som ved et uheld slår en indbrudstyv ihjel. Han ender i fængslet, og han indser at der ikke eksisterer nogle regler, og at det handler om at tilpasse sig omgivelserne. Der er ingen regler og ingen vej ud.
Logged

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1574: 25 Jan 2009, 12:54 »

Spez jeg er helt enig med dig ang. 10.000 BC. Jeg havde høje forventninger til den, men den skuffede en del.. Jeg kan ikke helt sætte fingeren på det - Historien er tynd og jeg synes egentlig ikke der sker ret meget spændende i den. Jo, den bliver bedre mod slutningen, men den første halve time er bestemt ikke noget at råbe hurra over. Jeg snakkede også med min daværende kæreste om at den ikke burde have været på engelsk, eftersom det ikke hører hjemme dér... Det er for urealistiskt Smiley
Logged

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sider: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010