home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Okt 2024, 21:39 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
09 Okt 2024, 14:11 Brodtgaard Omklædning... Sommer opdatering
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23433
  0 Brugere, 743 Gæster Online.

Indlæg: 1132907 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: Lars Pedersen
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 615533 gange)
vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1545: 03 Jan 2009, 15:55 »

Det er meget muligt at folk synes det, men det generer mig ikke på nogen måde. Jeg har også set begge udgaver af War of the Worlds, men selvom der er ændret i den nye i forhold til den gamle, så vil jeg da stadig ikke synes at den nye er ringere af den grund. Filmen The day the earth stood still er en god film - Den bliver ikke ringere af at den ikke er præcis som originalen.

Jeg siger heller ikke at en ny udgave skal være PRÆCIS som originalen, men når man ikke formår at ramme ånden eller tonen om man vil, så er man ikke kommet særligt langt med en film, der dengang kunne have finansieret hollywood i flere år. Skuffet
Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1546: 03 Jan 2009, 16:22 »

The Departed

Jeg har lige fået denne fantastiske film på Blu-Ray og jeg er virkelig fascineret af filmen.
Jeg havde rimelig høje forventninger på baggrund af de stjerne skuespiller som er med.
Jeg taler om Jack Nicholson, Leo DiCaprio, Matt Damon, Mark Wahlberg og Alec Baldwin.
Når filmen så også er instrueret af Martin Scorsese bliver forventningerne skudt endnu mere op.

Filmen foregår i Boston i USA. Der er primært to hovedpersoner i filmen, som hedder Bill Costigan (DiCaprio) og Colin Sullivan (Damon).
Begge hovedpersoner har en irsk baggrund. Colin kommer fra South Boston, som er et irsk kvarter. Han vokser op hos sin bedstemor, af grunde som vi ikke ved. Colin er messedreng, hvor han bliver sexuelt udnyttet. Lederen af den irske mafia i Boston, Frank Costello (Nicholson), hjælper Colin og han tager ham under hans vinger. Bill Costigan kommer fra et andet miljø. Han går på en fin skole og bor i et fint kvarter, og bor med hans mor i hverdagene. I weekenderne er han hos sin far, som bor i et socialt boligbyggeri i South Boston. Hans far er en hårdtarbejdene irsk immigrant, som holder sig inde for loven. Hans bror, Jackie Costigan, altså Bill's onkel er anderledes. Han er bookmaker og har forbindelser til den irske mafia. Han ender dog med at blive likvideret i lufthavnen. Så Bill lever et slags dobbeltliv. Han er en fin artig dreng hos hans mor og hos hans far er han en hård bølle som er sammen med de andre irske ballademagere.

Dog er det slet ikke det filmen handler om. Filmen handler om de to drenges voksenliv. De kommer beggo to på politiskole i Boston.
Colin gør det fremragende og får en god eksamen, mens Bill bliver smidt ud pågrund af slagsmål.
Colin stiger hurtigt i graderne hos statspolitiet og bliver hurtigt tilknyttet en speciel enhed kaldet Special Investigation Unit (SIU), som udelukkende fokusere på byens organiserede kriminalitet. Rettere sagt mod Frank Costello's mafia organisation.
Men den eneste grund til Colin Sullivan er i politiet, er så han kan give informationer videre til sin boss Costello.

Bill Costigan bliver som sagt smidt ud af politiskolen. Alligevel forsøger han at komme ind i statspolitiet, men bliver groft afslået efter et interview med Queenan og Dignam (Wahlberg). Dog kan Costigan komme ind på en betingelse. Han skal være politiets muldvarp inde i Frank Costello's organisation. De giver ham en falsk dom på groft overfald, så han kommer i fængsel og med Bill Costigans forbindelser og hans onkels fortid som kriminel ryger Bill hurtigt ind i Boston's underverden. Han starter med at sælge stoffer med hans dumme fætter på Costello's territorie, så han vil bemærke ham. Det var ikke længe for Costigan er en del af Costello's crew og derefter starter et hæsblænde drama for Costigan, hvor han skal leve undercover i meget lang tid.

Det er en fantastisk film, hvor man følger to unge mænd som er i hver sin bås, kæmper for at overleve.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2009, 19:01 af Fredi » Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1547: 03 Jan 2009, 16:29 »

Lyder interessant. Tror jeg vil se den hurtigst muligt Smiley
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1548: 03 Jan 2009, 18:59 »

Lyder interessant. Tror jeg vil se den hurtigst muligt Smiley

Det lyder fedt. Så har jeg da fået noget ud af at skrive alt det her.
Men husk at forhistorien ser man stort set ikke noget af i filmen, det er noget jeg har læst mig frem til og set i ekstra materiale. Noget af det fremgår også i filmen.
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1549: 03 Jan 2009, 19:02 »

The Departed

Flot indlæg om en enestående film. Leonardo Di Caprio er en formidabel skuespiller, og i denne film stråler han. Wahlberg, Damon og Nicholson spiller glimrende, men Di Caprio er fuldstændig formidabel som Billy Costigan. En meget substantiel og ekstremt underholdende actionfilm.
« Seneste Redigering: 03 Jan 2009, 19:50 af United-styrer » Logged

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1550: 03 Jan 2009, 19:06 »

Flot indlæg om en enestående film. Leonardo Di Caprio er en formidabel skuespiller, og i denne film stråler han. Wahlberg, Damon og Nicholson spiller glimrende, men Di Caprio er fuldstændig formidabel som Billy Costigan. En meget substantiel og underholdende actionfilm.

Tusind tak. Jeg er fuldstændig enig i din mening om filmen. DiCaprio træder virkelig i karakter i denne film.
Når man samtidig har andre fantastiske skuespillere som gør det fremragende, så er det jo klasse.
Endnu engang har geniet Martin Scorsese instrueret et fantastisk gangster-drama.
Logged

vesperGT
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1551: 03 Jan 2009, 19:07 »

Flot indlæg om en enestående film. Leonardo Di Caprio er en formidabel skuespiller, og i denne film stråler han. Wahlberg, Damon og Nicholson spiller glimrende, men Di Caprio er fuldstændig formidabel som Billy Costigan. En meget substantiel og underholdende actionfilm.

Det er jeg enig i. Dengang jeg så plakater for den, da den gik i biffen overvejede jeg længe at se den, men fik det aldrig gjort, og nu ser man denne tråd komme til sin ret:

Tak Fredi for et uddybende referat af filmen! TAK!
Logged

Niszen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1552: 03 Jan 2009, 19:08 »

Har lige set Felon, kæft den er god!
Logged

Manchester United
Odense Boldklub

Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1553: 03 Jan 2009, 19:10 »

Det er jeg enig i. Dengang jeg så plakater for den, da den gik i biffen overvejede jeg længe at se den, men fik det aldrig gjort, og nu ser man denne tråd komme til sin ret:

Tak Fredi for et uddybende referat af filmen! TAK!

Ingen årsag Wink det var en fornøjelse at skrive det.
Logged

willads
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1554: 03 Jan 2009, 19:44 »

Jeg har lige set Läd den rette komme ind. Puha det er godt nok en oplevelse. Den går kun i små biografer, men den kan anbefales til alle. Det er en vampyrfilm, men den overrasker og slet ikke som alle de andre platte dårlige vampyrfilm! Den skal ses!!! Lad jer ikke skræmme af at den er svensk!
Logged

JessThorup-FAN
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1555: 03 Jan 2009, 19:56 »

Igår så jeg en mega fed film. Den hedder My Bodyguard. Den handler om en dreng der kommer til en ny skole. Drengen finder hurtigt ud af, at han bliver drillet. Skolens store smartass, Moody, terroriserer hele skolen. Bla. ved mobning. Samtidigt går der en i deres klasse der hed Linderman. Der går man onde rygter om ham, og alle er bange for ham, selv Moody. Moody får alle andre børn til at betale penge til ham, som beskyttelse mod Linderman. Hovedpersonen, kan ikke huske hvad han hed, bliver på et tidspunkt venner med Linderman, og så ændre situationen sig helt. Nu betaler børnene Linderman som beskyttelse mod Moody.

Gider ikke skrive resten, det må i selv finde ud af ved at se filmen Smiley
Logged


Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1556: 04 Jan 2009, 01:52 »

Efter mange års venten fik jeg endelig taget mig sammen til at få købt Goodfellas, og set den Smiley

Filmen er instrueret af ingen ringere end føromtalte Martin Scorsese, og alle der kan lide hans genre (The Departed, Gangs Of New York, Taxidriver) burde se Goodfellas.

Filmen handler om Henry Hill (Ray Liotta) som man følger fra ganske ung knægt, hvor han får job hos job hos mafiaboss'en Pauli Cicero, som en slags bydreng. Men som tiden går, så arbejder han sig op i hierkiet, og bliver faktisk en rigtig badass sammen med sine 2 makkere Jimmy Conway (Robert De Nero) og Tommy DiVito (Joe Pesci).

Samtidig med at de 3 kommer højere op i hierkiet bliver specielt Tommy mere og mere ustabil og hele drømmen begynder at smulre for dem.

Jeg gider egentlig ikke fortælle fandens meget, men jeg synes faktisk denne film fangede mig mere end The Godfather.
Logged


Fredi
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1557: 04 Jan 2009, 16:35 »

Bourne trilogien

Bourne trilogien handler om en fyr ved navn Jason Bourne (Matt Damon). I begyndelsen af 1'ernen vågner han op på en fiskerbåd i Middelhavet og aner ikke hvem han er og hvad han hedder. Han har fået en slags hukommelsestab. Det hele bliver endnu mere mystisk ved at han har et nummer til en bank konto i Zürich i hoften. Fiskerne er meget hjælpsomme og giver ham de fornødne penge, så han kan komme til Zürich.

Derefter starter et hæsblæsende action-drama,som både føre os rundt i Europa, Indien og USA. Bourne forsøger desperat at finde ud af hvem han er.
Det hele bliver ikke lettere af, at folk hele tiden forsøger at slå ham ihjel. Bourne finder dog hurtigt ud af, at han helt klart har nogle færdigheder han kan bruge til noget.
« Seneste Redigering: 04 Jan 2009, 16:38 af Fredi » Logged

Marchena
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1558: 04 Jan 2009, 16:44 »

Pineapple Express:
Meget sjov film! Utrolig fede og sjove fights i den mange sjove scener med unge mænd på crack der skal rede dagen og dem selv.
Kan klart anbefales!
Logged

“My father was a quitter, my grandfather was a quitter, I was raised to give up. It’s one of the few things I do well. I’m disturbed, I’m depressed, I’m inadequate, I’ve got it all!"
- George Costanza

http://threelittlefantas.blogspot.com/

United-styrer
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #1559: 04 Jan 2009, 16:46 »

Jeg gider egentlig ikke fortælle fandens meget, men jeg synes faktisk denne film fangede mig mere end The Godfather.

Det samme her. Jeg mener ikke, at Godfather er verdens bedst film, som den ofte bliver udskreget. Tempoet for for langsomt til min smag, og selvom den rent teknisk er formidabel, har jeg aldrig fundet den helt så tiltrækkende som eksempelvis Goodfellas. Ikke dermed sagt, at Goodfellas er min yndlingsfilm, for det er ikke tilfældet.
Logged

Sider: 1 ... 102 103 [104] 105 106 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010