home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:13:53 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
I går kl. 19:52:48 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
I går kl. 09:49:24 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23435
  1 Bruger, 732 Gæster Online.

Indlæg: 1132915 over 31378 Emner
Nyeste Bruger: DesmondSmith
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Film du så for nylig
0 Brugere og 21 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 286 Udprint
Forfatter Emne: Film du så for nylig  (Læst 616962 gange)
tturbo1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #480: 27 Maj 2007, 00:10 »

The Prestige: m/bl.a. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine
http://us.imdb.com/title/tt0482571/
Fed historie og rigtig gode skuespillere.

5 ud af 6 stjerner fra mig...
Logged


ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #481: 27 Maj 2007, 01:03 »

The Prestige: m/bl.a. Christian Bale, Hugh Jackman og Michael Caine
http://us.imdb.com/title/tt0482571/
Fed historie og rigtig gode skuespillere.

5 ud af 6 stjerner fra mig...

Ahh ja, den har jeg vist hørt om. Den handler om en østjysk fodboldklub i krise, ikk`? Kun magi kan redde den....
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #482: 27 Maj 2007, 01:20 »

Ahh ja, den har jeg vist hørt om. Den handler om en østjysk fodboldklub i krise, ikk`? Kun magi kan redde den....

Hehe Grin
Logged

Simoni
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #483: 27 Maj 2007, 10:33 »

Jeg er meget enig i roserne af Pirates of Caribbean: Ved verdens ende. Den er stort set hele tiden spændende  krydret med nogle gode hunærindslag.   
Den har virkeligt levet op til de to forgående film, og jeg vil også mene at der er rig mulighed for at lave en film mere.
Logged

AlexSN
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #484: 27 Maj 2007, 10:58 »

Jeg er meget enig i roserne af Pirates of Caribbean: Ved verdens ende. Den er stort set hele tiden spændende  krydret med nogle gode hunærindslag.   
Den har virkeligt levet op til de to forgående film, og jeg vil også mene at der er rig mulighed for at lave en film mere.

Det tror jeg ikke der kommer, i hvertfald ikke i den nærmeste fremtid. Er delvis enig i hvad du siger, for ja, den er morsom og spændende hele vejen igennem, men samtidig er den også meget forvirrende og varer næsten tre timer. Piraterne gør hvad de gør bedst - at stjæle, om det så skal være fra hinanden. De går om ryggen på hinanden enormt meget, og det er til tider svært at se hvem der holder med hvem. Måske det er meningen, men forvirrende er det. Humoren er stadig i top, og Jack Sparrow, unskyld, Captain Jack Sparrow, er stadig den samme sindsyge, mentalt påvirket og seje kaptain som han plejer at være.

5/6 stjerner.
Logged

ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #485: 27 Maj 2007, 11:17 »

Det tror jeg ikke der kommer, i hvertfald ikke i den nærmeste fremtid. Er delvis enig i hvad du siger, for ja, den er morsom og spændende hele vejen igennem, men samtidig er den også meget forvirrende og varer næsten tre timer. Piraterne gør hvad de gør bedst - at stjæle, om det så skal være fra hinanden. De går om ryggen på hinanden enormt meget, og det er til tider svært at se hvem der holder med hvem. Måske det er meningen, men forvirrende er det. Humoren er stadig i top, og Jack Sparrow, unskyld, Captain Jack Sparrow, er stadig den samme sindsyge, mentalt påvirket og seje kaptain som han plejer at være.

5/6 stjerner

Johnny Depp har ellers sagt at hvis de kan komme op med en god historie vil han med glæde spille Jack Sparrow i flere film, fordi han syntes det er en sjov rolle at spille. Så mon ikke Disney bare malker successen og laver flere og flere film indtil folk er ved at brække sig over det?
Anyways, jeg så filmen i onsdags og jeg syntes sgu egentlig den var meget god. 1'eren, tja, den var 1'eren. Alle personerne var nye, og især Johnny Depp var i særklasse da han var Jack Sparrow, hvorimod i 2'eren at han ligesom mere prøvede på at være ham. 2'eren syntes jeg personlig er irriterende lang. Der er simpelthen for mange ligegyldige scener og i slutningen ønskede jeg bare at filmen skulle slutte.
Den følelse havde jeg dog ikke ved 3'eren. På trods af et par enkelte scener (frieriet ude på skibet (som set i traileren)) syntes jeg den her film kunne holde de 3 timer uden at kede mig på nogle måder. Johnny Depp er bedre som Sparrow end han er i 2'eren og selv Orlando Bloom kunne jeg holde ud at se på.
Men jo, bestemt en god film som er værd at se.

5/6 stjerner fra mig
Logged


ragin6
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #486: 27 Maj 2007, 11:39 »

Hvordan kan du give den 4 stjerner?  Shockeret - Jeg synes helt klart det er den dårligeste film af de tre, som er lavet. Der går 1½ time før den går i gang. Jeg sad og tænkte for mig selv, at der ikke kunne være meget aktion i den, fordi man skal have hele "forhistorien" først, med hensyn til hvordan han bliver ond osv. Jeg er enig med dig, at det er den film med mest aktion, flest overraskelser men at den er så lang tid om at komme i gang trækker meget ned fra min side af, og synes ikke den fortjener meget mere end 2 ud af 6 stjerner.

Stærkt enig!
Desuden syntes jeg at de har kørt Spiderman ud til at være alt, ALT! for sappy, og kærligheds baseret for at lokke det kvindelige publikum til. Som så også selv sidder og griner af det i harme i biografen over det er så latterligt. Sådan oplevede jeg det ihvertfald da jeg var inde og se den.
Sam Raimi har gradvist forstået at pille en af de bedste Marvel tegneserier fra hinanden ved at ændre sindsygt meget på historierne og ved at gøre den over romantisk.
Jeg læste en kommentar længere nede på siden om at Spiderman er en romantisk historie. Bevares, i tegneserien er den da også det til dels eftersom han gifter sig med MJ og de er tæt på at få et barn, men han tuder fandme ikke hvert andet minut over at hans liv ikke er perfekt!
Det eneste jeg var tilfreds med i den 3. film var designet af skurkene! Sandman lignede tegneserie figuren på en prik, og på trods af de ikke havde ramt Venom som fra tegneserien syntes jeg sgu han var meget cool alligevel. Jeg var skuffet over The Green Goblin! Ikke alene havde de givet Willem Defoe det latterlige kostume i 1'eren, men de ændrede det endda til et endnu mere latterligt i 3'eren.
Desuden, hvad er det for noget bavl i slutningen af filmen med Harry? Bah, jeg var ved at brække mig!
Hvordan kan den en af de nok mest berygtede Spidey-skurke også kun få 30 min.?

Nå jeg vil indstille mit svineri af filmen - Mest fordi jeg skal smutte =P
Filmen skal da have lidt ros for designet af skurke, samt at Bryce-Dallas Howard ser ufattelig godt ud i forhold til hvad hun gjorde i The Village.
1/6 stjerner herfra.
Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #487: 28 Maj 2007, 00:02 »

så lige "Der Untergang" på hele 2 timer og 20 minutter


Handling:

Der Untergang er en tysk film, der havde premiere i 2004. Handlingen foregår i Hitlers førerbunker i Berlin og viser Det tredje riges sidste dage. Manuskriptet er skrevet af Bernd Eichinger, filmen er instrueret af Oliver Hirschbiegel og baseret på en bog af historikeren Joachim Fest om Hitlers sidste dage, dele af Albert Speers memoirer og erindringer fra Hitlers privatsekretær Traudl Junge.

Der Untergang kostede 13,5 millioner euro, hvilket gør den til den næstdyreste tyske film nogensinde efter Das Boot. En stor del af udendørsoptagelsern e blev foretaget i St. Petersborg i Rusland, som med sine mange bygninger tegnet af tyske arkitekter skulle minde meget om 1940'ernes Berlin.


Filmen handler om Det tredje riges undergang. Handlingen er samlet om 12 dage fra Hitlers fødselsdag den 20. april 1945, til Berlin kapitulerer til Den Røde Hær den 2. maj. Fortællingen følger to hovedlinjer. Den ene foregår nede i Førerbunkeren set fra Hitlers privatsekretær Traudl Junges perspektiv. Samtidig er der i løbet af filmen også interviewstykker med hende fra en tidligere dokumentarfilm. Den anden linje i historien fortælller om situationen på gadeplan i Berlin, mens forsvaret og civilisationen bryder sammen foran de sovjetiske styrker. Hovedpersonen her er SS doktoren Ernst Günther Schenck.

I filmen møder man Hitler i bunkeren sammen med familien Goebbels, Albert Speer, i perioder Heinrich Himmler, den personlige stab og vagtmandskabet. Beboerne har praktisk talt ingen direkte kontakt med omverdenen andet, end når sovjetisk artilleri får en træffer sat ind. Hitler nægter længe at indse realiteterne og sætter sin lid til, at generaler som Felix Steiner skal komme til undsætning. Forslag om kapitulation bliver anset som forræderi, og Hitler udsender arrestordrer på Himmler og Hermann Göring. I de sidste dage af krigen tager de tyske myndigheder intet hensyn til civilbefolkningen, mens de højere officerer, der har mulighed for det, forlader Berlin. Efterhånden bliver det klart, at hjælpen ikke vil komme, og disciplinen i bunkeren går i opløsning. Hitler betemmmer sig for at tage sit eget liv og lade sig brænde for at undgå at falde i hænderne på fjenden. Først gifter han sig dog med sin elskerinde Eva Braun. Dagen efter begår de selvmord, og næste dag falder Berlin.

Hitler havde til sidst kun foragt tilbage overfor det tyske folk og kom med udtalelsen, som mange mener var det endelige svigt - «Hvis krigen er tabt, så angår det mig ikke, om folket går til grunde. Jeg vil ikke fælde en eneste tåre for dem, for de fortjener ikke bedre».




Logged

SaneSoul
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #488: 03 Jun 2007, 18:34 »

Heads up, freaks:

I aften kl. 21 viser svensk TV4 Traffic. En fantastisk god film om narkotika i USA. Michael Douglas og i særdeleshed Benicio del Toro spiller fantastisk godt i denne film.

Så hvis du har muligheden, tune ind på svensk TV4 kl. 21. Du vil ikke fortryde det.
Logged


You know what 'FEAR' stands for? It stands for 'False Evidence Appearing Real.' It's the darkroom where Satan develops his negatives.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #489: 03 Jun 2007, 18:52 »

Jeg har været i Bio og se Zodiac ! Kanonfilm... Kan absolut anbefales...
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #490: 03 Jun 2007, 18:56 »

Heads up, freaks:

I aften kl. 21 viser svensk TV4 Traffic. En fantastisk god film om narkotika i USA. Michael Douglas og i særdeleshed Benicio del Toro spiller fantastisk godt i denne film.

Så hvis du har muligheden, tune ind på svensk TV4 kl. 21. Du vil ikke fortryde det.

Absolut topfilm med 4 Oscars, hvoraf den ene gik til omtalte Benicio del Toro. Et must see:-)
Logged

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #491: 03 Jun 2007, 19:07 »

igår så jeg cirka 25 minutter af filmen: Mindhunters

"Mindhunters" er hvad man kalder FBI's eliteenhed af retspsykologer, der jager ukendte seriemordere med psykologiske profiler som væsentligste redskab. I filmen af samme navn følger vi syv kommende retspsykologer i deres afsluttende træning, der foregår på den isolerede ø "Oniega". Det viser sig dog hurtigt, at der er tale om mere end simulering, og snart kæmper de syv en desperat kamp for at forstå deres modstander og redde deres eget liv.

"Mindhunters" er en af den slags film, der er svære at anmelde uden at spolere oplevelsen, for filmens kraftigste virkemiddel er, at man som tilskuer holdes hen i rigtig lang tid, mens man slås med spørgsmålene "hvordan" og "hvorfor". Som sådan byder "Mindhunters" på en god filmoplevelse med masser af suspense og endda en smule uhygge.

Historien tager form da den excentriske træningsinstruktør Jake Harris (Val Kilmer, "Spartan", "Alexander") giver de syv aspiranter deres sidste og ultimative opgave. Isoleret på en øde ø skal de efterforske et iscenesat mord og i løbet af to dage lave en profil af morderen - det er eksamensopgaven i al sin enkelthed. Som ekstra bagage får de syv venner den ukendte politimand Gabe Jensen (LL Cool J, "S.W.A.T."), der efter sigende skal observere operationen for justitsministeriet. De nu otte har ikke været længe på øen før noget begynder at virke forkert - en død kat med et ur i munden findes hængt i deres omklædningsrum, og hvad er nu øvelse og virkelighed? Dagen efter starter deres træningsopgave med en eftersøgning af gerningsstedet for det iscenesatte mord. Stemningen er afslappet for alle betragter stadig hele situationen som noget komisk og konstrueret af en overentusiastisk instruktør. Alvoren rammer dem dog snart og den første aspirant dør præcis på det tidspunkt, som uret i kattens mund viste. Øvelsen er forbi og flere ure dukker op, og nu har aspiranterne ryggen mod muren i et kapløb mod tiden for at redde sig selv og komme væk fra øen! inden lave den ultimative profil, der kan afsløre morderen. Det overrasker næppe at flere mord følger, og fælles for dem alle er, at ofrene kommer af dage på meget spektakulær og opfindsom vis - det vil uden tvivl glæde fans af genren!

Jagten på morderen sættes ind med en massiv eftersøgning på øen (godt at Navy Seals har efterladt lidt isenkram til formålet), men de syv tilbageværende agenter kan ikke finde nogen fjende. Det går efterhånden op for dem, at fjenden måske slet ikke behøver at være en fremmed, men lige så godt kan findes blandt dem selv. Det giver næring til paranoia og en nervøs stemning, hvor alle mistænker alle for tilsyneladende er der ingen, der mangler et motiv. Det er her at både "Mindhunters" styrke og svaghed ligger for mens den paranoide stemning giver anledning til masser af usikkerhed og gætterier, der holder tilskueren på tæerne, giver det også frit løb for en del ret irrationel opførsel aspiranterne imellem. Man kan spørge sig selv, om det er sandsynligt, at FBI's bedste agenter vil anklage hinanden på løst grundlag, danne tvivlsomme alliancer og i det hele taget opføre sig lidt for meget som skrigende medvirkende i en gyserfilm? Det må man ikke håbe! Bedre står det til, når aspiranterne udviser deres "C.S.I."-opførsel, og med hjælp fra den seneste teknologi indsamler og analyserer beviser og laver psykologiske profiler for at afdække morderens sande identitet. Der er perioder af filmen, hvor netop dette element er dominerende, hvilket giver en seriøs og intens stemning - desværre slår filmen ofte over i det irrationelle mode igen. Havde instruktøren Renny Harlin ("Cliffhanger", "Deep Blue Sea") formået at skabe en bedre balance mellem disse to elementer, så man fik et reelt indtryk af, at aspiranterne udgjorde en effektiv og næsten uovervindelig enhed, var "Mindhunters" endt som en fremragende film.

Castet i "Mindhunters" består af relativt ukendte skuespillere - det mest kendte ansigt er gruppens leder J.D., der spilles af Christian Slater ("Windtalkers", "Hard Rain"), men mange vil nok også genkende Will Kemp fra "Van Helsing" i rollen som Rafe. Generelt er præstationerne gode og castet virker ret homogent. Faktisk har fraværet af egentlige superstjerner den fordel, at det er sværere at forudse, hvem der bliver det næste offer. Der er ikke rigtig nogen, der er selvskrevet til at overleve eller blive slået ihjel. Og her har vi så kernen i "Mindhunters" kvalitet: uforudsigelighed. Det er simpelthen svært at gætte, hvad det hele går ud på og hvem, der står bag. Godt nok falder manuskriptet til tider lidt over sine egne ben i forsøget på at vende tingene på hovedet og overrumple tilskuerne (i særdeleshed de sidste 20 minutter), men samlet set fungerer det rigtig godt!
Logged

El Kun
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #492: 03 Jun 2007, 19:20 »

Hvorfor copypaster du Emillio? Det kan vi jo ikke bruge til noget :S
Logged

DelPiero
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #493: 03 Jun 2007, 19:24 »

Heads up, freaks:

I aften kl. 21 viser svensk TV4 Traffic. En fantastisk god film om narkotika i USA. Michael Douglas og i særdeleshed Benicio del Toro spiller fantastisk godt i denne film.

Så hvis du har muligheden, tune ind på svensk TV4 kl. 21. Du vil ikke fortryde det.

Kan også kun anbefale den. Købte den i Bilka for et snart et år siden for 25 kr. og det var virkelig et røverkøb der ville noget!
Logged

Emillionaire
Gæst
 
Sv: Film du så for nylig
« Svar #494: 03 Jun 2007, 19:25 »

Hvorfor copypaster du Emillio? Det kan vi jo ikke bruge til noget :S

jamen jeg så jo ikke så meget af filmen så jeg kopierde lige det så i kunne læse handlingen ortenligt  Rullende Øjne

Logged

Sider: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 286 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010