home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:41:44 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
03 Feb 2025, 22:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
26 Jan 2025, 14:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
24 Jan 2025, 19:17 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
14 Jan 2025, 13:54 Sirstaal Spillersøg... Spillererfaring
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
Antal Registrerede Brugere: 23502
  1 Bruger, 934 Gæster Online.

Nyeste Bruger: brukens5434
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 9067 gange)
MLL
Manager

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #45: 10 Jul 2007, 20:34 »

rigtig fin blog, kan godt lide den skrift du bruger

Tilbage på FmF Opstemt

SirToby
Manager

« Svar #46: 10 Jul 2007, 20:54 »

Jeg synes, at du skal fortsætte, som du gør nu. Nyder læsningen, specielt hvordan du håndterer kampene med taktikken.

Guldbrand
Gæst

« Svar #47: 10 Jul 2007, 21:16 »

okay..  jamen så vil jeg da forsætte som jeg gør nu!  Mange tak for den hurtige respons på mit spørgsmål..   Thumbs Up

Vil se om jeg ikke også lige kan fikse en update sammen til i aften så i alle har lidt godnat læsning  Wink
« Seneste Redigering: 10 Jul 2007, 21:20 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #48: 10 Jul 2007, 21:50 »

OB – Silkeborg – Optakten

Scout Rapport – Silkeborg vil spille med blandede afleveringer, og vi skal sørge for at deres spillere ikke modtager bolden i fødderne, da de ikke er nogen trussel i luftrummet.

Midtbanespilleren Hólmar Órn Rúnarssons skarpe atletiske bevægelser vil kunne skabe en trussel.
Silkeborgs svaghed kan være at de er sårbare overfor hurtige modstandere og indlæg ind i feltet.

Skadede spillere: OB: Bechara, Rajko Lekic, Tobias Grahn og Jens DK.                                                           
Silkeborg: Henrik Schnedler, Hörour Sveinsson og Peter Degn

Taktikken – Vi er på hjemmebane, og vi er favoritter i dagens kamp. Men alligevel vil jeg være forsigtig da Silkeborg godt kan være farlige på kontraer. Jeg har besluttet mig for at satse på ”Taktik 8” Da det gik meget godt med den taktik imod Horsens - Et opgør som jeg sammenligner med denne.

OB – Silkeborg
26 Juli 2006 – Sas-Ligaen 2. Runde

Det blev en kamp som vi dominerede fra start til slut. Men alligevel er der visse ting jeg ikke er helt tilfreds med. For det første score vi kun et enkelt mål som Mads Timm stod for i det 27. Minut. For det andet så havde vi 14 chancer i alt. Men kun et enkelt indenfor målrammen. Og det viser at vi ikke er skarpe nok når det kommer til afslutningerne. Men vi vinder 1-0 hvilket jo er meget godt. Og taktikken viser endnu engang at den ser ud til at virke!
1-0

Lodtrækningen til UEFA Cuppens 2 kvalifikations runde endte med at vi skal en tur til Østrig for at møde Mattersburg. Et hold jeg må være ærlig og sige at jeg aldrig har hørt om før. Eftersom at vi er det seedede hold, og efter at have set lidt på deres spillere vil jeg mene at vi er favoritter til at gå videre. Men at vi alligevel skal passe lidt på dem.

Brøndby – OB – optakten:

Scout Rapport – Brøndby spiller med flere forskellige afleveringer, og har fordel af et stærkt og organiseret forsvar som kan blive svært at gennembryde. Brøndby har hurtige offensive angribere, det er derfor nødvendigt at benytte hurtige forsvarsspillere eller stå dybt i banen.
Specielt Thomas Rasmussen blive fremhævet som en farlig herre der har sin største kompetence i hans hurtighed.

Skadede spillere: OB: Bechara, Rajko Lekic, Tobias Grahn og Jens DK
                              Brøndby: Marcus Lantz, Trond Andersen, Thomas Rytter, Martin Retov og Kasper Lorentzen 

Taktikken – Brøndby er favoritter i kampen, og kan vi få bare 1 point med hjem fra Vestegnen, så vil jeg være godt tilfreds.
Jeg har valgt at state op med ”Taktik 5” og vil altså være defensiv indstillet til kampen. Samtidigt vil jeg være ekstra opmærksom på Thomas Rasmussen som jeg har valgt at skærme af altid.

Brøndby – OB

30 Juli 2006 – Sas-Ligaen 3. Runde

Der blev eksperimenteret med mange taktikker i dagens kamp. Både ”Taktik 6” og 7 blev brugt, og netop ved ”Taktik 7” bragte Mads Timm os foran 1-0 efter en god halv times tid selvom der havde stået Brøndby på det hele. Brøndby fik dog også udlignet blot 2 minutter efter ved Mads Jørgensen som senere måtte udgå med en skade.
Brøndby forsatte deres pres, og jeg følte at jeg måtte gå endnu mere defensiv og brugte ”Taktik 4” som også blev en stor succes. Brøndby fik knap så mange chancer i løbet af kampen, mens vi kom mere og mere ind i den. Og i det 51. minut bragte den tidligere Brøndby spiller Kim Christensen os på 2-1. Dette resultat så ud til at holde resten af kampen. Lige indtil Debutanten Rector udlignede til 2-2 i det 87. Minit som også blev kampens resultat.
2-2

Vejle – OB - Optakten

Scout Rapport – Vejle har ikke nogen særlig spillestil, og foretrækker at spille med blandede afleveringer.
Vejle har et langsomt forsvar, som kan blottes ved hurtige spillere. Da deres angribere ikke er nogen trussel i luftrummet bør vi forhindre dem i at modtage bolden i fødderne.

Steffen Kielstrup bør følges nøje, da han har evnerne til at blive matchvinder.

Skadede spillere: OB: Bechara, Rajko Lekic og Tobias Grahn
                              Vejle: Urmas Rooba, Daroi Mijatovic, Ulrik Balling og Akos Takacs

Taktikken – Jeg har op til kampen besluttet mig for at bruge ”Taktik 7” – Vejle er et hold der ikke må undervurderes, og de kan være meget farlige på deres kontraer. Derfor håber jeg at jeg med ”Taktik 7” både kan være defensiv nok til at forhindre dem i at lave kontraer på mig, og samtidigt være offensiv nok til at kunne lægge et pres på dem.

Jeg har samtidigt valgt at ”skærme Alex Nørlund og Kim Kristensen af altid” for at forhindre dem i at komme frem til alt for meget ude på fløjene.
Jeg har også sat ”Tacklinger til Hårdt på Steffen Kielstrup” i et forsøg på at få ham ud af kampen på den måde.

Pressen
fangede mig op til kampen og stillede mig dette spørgsmål:
”Uden at fornærme Vejle kan man vist rolig slå fast, at dit OB-hold vil hente en sikker sejr på Vejle stadion i dag ?” 

til det svarede jeg ”at jeg blot kræver at spillerne giver alt i sig, og ikke nødvendigvis at de vinder”

- Men selvfølgelig passer det jo ikke, For selvfølgelig kræver jeg en sejr, og alt andet vil ikke være godt nok. Men grunden til at jeg svarede pressen at jeg blot forventede at de ville give alt de havde i sig, er fordi jeg vil have spillerne skal fighte !  Og hvis jeg sagde at jeg forventede en sejr, er jeg bange for at jeg ville lægge unødvendigt pres på dem alt for tidligt i sæsonen.

Vejle – OB

5. August 2006 – Sas-Ligaen 4. Runde

Det blev aldrig en kamp efter mine planer, og Vejle var desværre for dominerende igennem hele kampen til trods for at jeg ellers prøvede mange af mine taktikker af. Vi kom ellers godt fra start da Esben Hansen bragte os foran 1-0 på straffe i det 7. Minut. Vejle kom på 1-1 efter 33 minutter. Og kunne senere bringe sig på 2-1 med kun 1 minut tilbage af kampen. Et meget bittert nederlag, og simpelthen ikke et godt nok resultat af mine spillere.. – Jeg er skuffet !
2-1

Jeg har i den nye update besluttet mig for ikke at give et SS af den spiller som min scout mener jeg skal passe på, medmindre at han er ukendt..  Alt andet tager bare for lang tid, og bliver træls i længden... Håber i vil bære over med det  Wink
Ligeledes vil jeg heller ikke altid give SS af hold instillingerne hvis de i forvejen næsten lige er blevet postet..  Så derfor der ikke er ved kampen imod Silkeborg, for der brugte jeg samme taktik som imod Horsen..
« Seneste Redigering: 10 Jul 2007, 21:53 af Guldbrand » Logged

Crazy-andreas
Gæst

« Svar #49: 10 Jul 2007, 21:53 »

Ifølge Keddetotal skal du da ikke ændre på holdmentalitetsslid eren.

Guldbrand
Gæst

« Svar #50: 10 Jul 2007, 21:56 »

Ifølge Keddetotal skal du da ikke ændre på holdmentalitetsslid eren.
Nej ved jeg.. men det er bla. en af de ting jeg selv har været inde og ændre. - Ligesom defensiv linje, tidspild, bredde osv.

Crazy-andreas
Gæst

« Svar #51: 10 Jul 2007, 22:00 »

Nej ved jeg.. men det er bla. en af de ting jeg selv har været inde og ændre. - Ligesom defensiv linje, tidspild, bredde osv.
Smart Wink

Guldbrand
Gæst

« Svar #52: 12 Jul 2007, 18:15 »

Efter den noget triste nederlag til Vejle, skulle vi ud og vise vores værd i Uefa Cuppen imod østrigske Mattersburg. Jeg må indrømme at jeg intet kender til holdet, men kan se ud fra stillingen i den østrigske liga, at de imponerende nok ligger nr. 1 efter de første 3 runder.

Jeg mener nu alligevel at vi er det bedste hold set ud fra deres spillere, og at vi bør gå videre. Derfor har jeg også valgt at spille meget offensiv og bruge ”Taktik 10” Hvilket også så ud til at virke! Jonas Borring bragte os på 1-0 efter 33 minutter, og den føring holdte til pausen. I 2. halvleg dummede jeg mig dog gevaldigt da jeg ændrede taktikken til ”Taktik 9” – Dette gjorde jeg af hensyn til at jeg ville stille mig en anelse mere defensiv for at de ikke skulle overrumple os fra 2. halvlegsstart. Men det var netop det de gjorde alligevel, og efter 55 minutter var vi chokerende bagud med 1-3. Resten af kampen blev brugt til at kæmpe os tilbage, og mes Kislyak’s mål efter en time og med Ulrik Laursens mål i overtiden kunne vi sikre os uafgjort. Og stadig håbe på videre avancement.

Efterfølgende stod den på 2 meget vigtige kampe i Sas-Ligaen. Vi har nu 2 kampe i træk ikke formået at vinde, så vi skulle helst gerne få vendt skuden inden vi for alvor begynder at komme ind i en dårlig periode. Men FCM hjemme og FCK ude bliver bestemt 2 meget svære kampe, så har vi ikke heldet med os kan det godt gå hen og blive til 2 nederlag.

Tobias Grahn og Rajko Lekic er kommet tilbage fra deres skader, men jeg har ladet dem sidde på bænken til dagens kamp da de ikke er helt fit endnu.
Til kampen mod FCM valgte jeg at bruge ”Taktik 7”  Hvilket viste sig at være en god ide. Vi lagde et massivt pres på FCM i de første 10 minutter og selvom de kom foran 0-1 på deres første chance i kampen – et frispark lige udenfor feltet som Simon Poulsen på flotteste vis sparkede ind. Så formåede vi stadig at være det mest dominerende hold på banen og kunne også 2 gange score i 2. Halvleg. Johan Absalonsen afdriblede 3 mand inden han hamrede bolden i kassen til 1-1 i det 64. minut. Og 9 minutter senere øgede Kim Christensen til 2-1 som blev kampens resultat. Et resultat jeg var meget glad for da jeg tror FCM bliver en af vores nærmeste konkurrenter i år.

Jeg valgte at stille meget defensivt op imod FCK, og ”Taktik 3” blev anvendt til at starte med, hvor jeg så har tænkt mig at blive lidt mere offensiv i løbet af kampen. Dette er gjort for at få en god start i kampen, og ikke hurtigt komme bagud.

Jeg ved ikke helt om ”Taktik 3” var en succes eller ej. De kom frem til et hav af chancer, men formåede ikke at score på dem. Jeg skiftede efter 25 minutter til ”Taktik 7” og det bragte frugt af sig efter 39 minutter hvor FCK’s nyindkøbte Kasper Bøgelund lavede selvmål. 2. Halvleg startede med et stort FCK pres, og de fik også endelig(- set ud fra FCK synspunkt) scoret til 1-1 af Berglund.
Indskiftet Rajko Lekic gjorde en god figur af sig i kampen, og i det 58. minut bragte han os på 2-1. Desværre formåede vi ikke at holde føring til trods for at vi igen begyndte at stille os defensivt hvor både ”Taktik 5”, 4 og 3 blev anvendt. Oscar Wendt udlignede for FCK efter en ripost inden Allbäck bragte FCK på sejrskurs da han lidt heldigt fik scoret til 3-2 for hovedstadsklubben.
Efter kampen var jeg naturligvis meget bitter. Vi gik fra at være foran både 1-0 og 2-1 til at til sidst at tabe 3-2. Og selvom det var fuldt fortjent at FCK vandt, da de over hele kampen var dominerende og nærmest vadede i chancer (21 chancer mod vores 7) Men alligevel føler jeg at vi godt kunne have fået bare et point med hjem.

« Seneste Redigering: 12 Jul 2007, 21:44 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst

« Svar #53: 12 Jul 2007, 21:44 »

Mattersburg – OB – Optakten

Scout rapport – Min Scout har ikke haft mulighed for at se Mattersburg i kamp, men mener at de muligvis vil stille op i en 4-4-2.
Han mener også at vi skal passe på Dietmar Kühbauer som med hans intelligente spil kan blive en trussel.

Skadede spillere:
OB –Bechara, Johan Absalonsen og Kim Christensen

Taktikken – Efter vores lidt skidte resultat på hjemmebane som endte 3-3 med ”Taktik 10” har jeg besluttet mig for at bruge en lidt mere defensiv taktik til næste opgør. Men jeg vil stadig være offensiv, og prøve at kontrollere kampen, og bruger derfor ”Taktik 7” som jeg mener vil være meget passende.

Lodtrækningen til Landspokalen blev i dag udtrukket, og det var bestemt en god modstander vi fik os. Døllefjelde-Musse idrætsforening, også bare kaldt for DMI venter på os i 3. Runde.
Der er vist ingen tvivl om at vi er kæmpe favoritter og alt andet end sejr er utilgivelig.. Og derfor tillader jeg mig da også at stille op med så mange reserver og unge talenter som muligt.

Mattersburg - OB

24. August 2006 (3-3)

Pinligt pinligt pinligt pinligt.. Andet er der ikke at sige om den indsats der blev leveret af mine spillere i dag. Og det var bestemt også noget de fik af vide efter kampen. Som sluttede 4-1 til hjemmeholdet. Alt blev næsten prøvet af taktikker, men intet hjalp. Men det er måske også svært at vinde når ens forsvar og i særdeleshed ens målmand sutter og sejler på en og samme tid. !  Må endda indrømme at kampen mod DMI som jeg ellers før havde udset mig som en nem og sikkert sejr, nok hellere må stille med stærkeste trup og spille ultra defensivt.. For selv de kunne slå mig på en dag som denne..
4-1

OB – Esbjerg

27. August 2006

Det endte i en gyser imod topholdet Esbjerg som inden opgøret havde 3 point mere end os. Jeg havde valgt at bruge ”Taktik 8” Da jeg ønskede at presse Esbjerg uden at blive for offensiv og sårbare over for deres hurtige angribere.

Kampen blev en intens opgør hvor Esbjerg bragte sig i front efter 26 minutter. Vi fik dog udlignet da Tobias Grahn udnyttede et frispark som var han en anden Ronaldinho. Og lige som vi troede at vi skulle gå til pause med 1-1 begik Aas straffe, og det udnyttede Kristian Onstad og bragte Esbjerg på 2-1. I halvlegen kom både Nymann og Chris Sørensen ind, og det viste sig at være en god handling. Peter Nymann udlignede til 2-2 efter 56 minutter, inden Chris Sørensen 3 minutter før tid lukkede kampen med sin scoring til 3-2.
3-2

Viborg – OB
30 August 2006

Det blev desværre ikke den store taktiske sejr for ham i kampen mod Viborg som vi fortjent tabte med 4-2. Jeg havde valgt at starte offensivt ud imod midtjyderne og brugte ”Taktik 8” som udgangspunkt. Vi kom ellers meget godt fra start da Tobias Grahn scorede efter 17 minutter. Men efter den tidligere OB bomber Steffen Højer udlignede til 1-1 kom vi for alvor i problemer og både Thomas Frandsen og Christopher Poulsen kunne øge til 2-1 og 3-1 inden halvlegen.
Jonas Borring bragte dog håbet tilbage og reducerede til 3-2. Men desværre lukkede Viborg kampen få minutter senere da Åslund scorede til 4-2 efter 77 minutter.
4-2

Pressen – Jeg blev kontakten af en journalist inden dagens kamp imod AaB, der ville høre hvordan jeg tror kampen vil ende. Til det svarede jeg – ”At jeg forventer at spillerne levere en god indsats, men ikke nødvendigvis at vi skal ende som vindere”

Grunden til svaret er at jeg ikke vil lægge et for stort pres på mine spillere, men stadig vil ha at de skal kæmpe for det.

AaB - OB
9. September 2006

Efter flere mislykkede taktikker på udebane, syntes jeg at det var på tide måske at stå mere defensivt på udebane. Derfor havde jeg valgt at bruge ”Taktik 5” til dagens kamp. Og det så også ud til at virker, da vi afholdte AaB fra at komme frem til de helt farlige chancer. Desværre kom vi heller ikke selv frem til så meget, men kun en masse halve chancer.

Jo længere hen jeg kom i kampen, jo mere offensivt begik vi os frem på banen. Og både ”Taktik 6” og 7 blev benyttet i kampen inden jeg til sidst skiftede tilbage til ”Taktik 5” i slutningen af kampen for at holde resultatet hjem.
0-0

Guldbrand
Gæst

« Svar #54: 12 Jul 2007, 21:51 »

Som i kan se, så har jeg skrevet på lidt forskellige måder nu..  Dette har jeg egentig gjort da jeg stadig er meget usikker omkring hvordan jeg vil skrive min blog.. Den første måde jeg skrev på gav masser af informationer, men desværre tager den også bare mere tid at skrive, og jeg er bange for at jeg så vil køre fast i det...  Den anden måde jeg skrev på blev nok lidt "skvattet" og den vil jeg ikke forsætte med..  Den sidste måde jeg skrev på syntes jeg selv er god da den ikke tager lang tid at skrive, og så høre man stadig om mine taktiske overvejelser.. 

Men jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger omkring det.. Så giv jeres mening til kende   Wink 

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #55: 13 Jul 2007, 12:45 »

Ja jeg kan nu også bedst lide den sidste update i stil. Men tænkte på om alle de der taktikker overhoved hjælper noget, bliver spillere ikke mere forvirret end det gavner?

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Guldbrand
Gæst

« Svar #56: 13 Jul 2007, 13:47 »

Ja jeg kan nu også bedst lide den sidste update i stil. Men tænkte på om alle de der taktikker overhoved hjælper noget, bliver spillere ikke mere forvirret end det gavner?
Nej det hjælper..  Men kan sagtens se på 2D kampene så snart du ændre taktik..  Wink

Marchang
Landsholdsspiller

« Svar #57: 13 Jul 2007, 14:58 »

Ja okay. men når man læser det synes jeg det er lige forvirrende.

Maradona good; Pelé better; George Best

Green and Gold..

Guldbrand
Gæst

« Svar #58: 13 Jul 2007, 15:14 »

Ja okay. men når man læser det synes jeg det er lige forvirrende.
Hvordan forvirrende ?   Forlegen

Kan iøvrigt også lige fortælle at der nok ikke kommer en update før engang Mandag eller tirsdag..  Flytter sammen med kæresten her i weekenden, og jeg får nok ikke lov til at spille computer i denne weekend så.. hehe   Wink

Men håber at jeg får tid Mandag (hun skal på arbejde og jeg har ferie  Thumbs Up) så hvis jeg kan få internettet til at virke i lejligheden, så kan i godt forvente en update på Mandag   Peace

Guldbrand
Gæst

« Svar #59: 16 Jul 2007, 11:43 »

Bloggen Lukker

Nogen vil måske mene at det er på en lidt billig baggrund at jeg lukker bloggen.. Men noget der er vigtigt for mig ved FM er realismen.. Og at Brøndby ligger nr. 12 efter 11 runder i mit spil er jo ikke ligefrem realistisk.. Og det irritere mig meget at den danske liga er så urealistisk som den er, og det gør den ikke sjov at spille i.. Og det er på den baggrund at jeg har valgt at lukke bloggen, og slette spillet.

Håber at i kan forstå min beslutning..  Forlegen

-Men hensyn til en evt. ny blog fra min side, så kan jeg afsløre at jeg går lidt og overvejer det..  Lige nu er det hold som Dortmund, Monaco, Milan, 1860 Munchen eller Besiktas som jeg overvejer kraftigt at starte et spil med..  Men ved ikke lige hvilken srivemåde jeg vil bruge endnu, eller om der overhovedet vil komme en blog ud af det..

Mvh. Guldbrand

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010