home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Maj 2025, 10:08 g00n Blogs Minimalistic 2020
10 Maj 2025, 20:54 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
26 Apr 2025, 20:24 Beckham23 Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23569
  1 Bruger, 646 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Lavilldrymn
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  FM - Det er bare et spil
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint
Forfatter Emne: FM - Det er bare et spil  (Læst 9361 gange)
Crazy-andreas
Gæst

Sv: FM - Det er bare et spil
« Svar #30: 09 Jul 2007, 23:37 »

Ærgeligt med skaderne, men en god update.

Guldbrand
Gæst

« Svar #31: 10 Jul 2007, 08:24 »

Fantastisk update, dog et ikke så godt resultat, men det laver du bare om på udebanen, og jeg håber Bechara og Nymann hurtigt kommer igang igen, selvom du har skrevet måneder Wink
Tja.. er nået til d. 5. august, og der er Bechara stadig skadet  Ubeslutsom    men nymann er heldigvis lige kommet tilbage fra hans skade.

Godt sat op, god stil. Thumbs Up

Men jeg tror ikke du skal være alt for taktisk ambitiøst så tidligt på sæsonen ... det giver desværre skader, som du kan se Skuffet

Ja jeg har godt nok været lidt uheldige med skader. Både Rajko lekic og Tobias Grahn har været ude med skader indtil nu (d. 5 august) så det er 4 spillere som alle er inde i varmen, og hvor 2 af dem er profiler som har været skadet for mig i sæsonopstarten..  men de er ved at komme tilbage nu, så det er jo godt nok   Thumbs Up

JimmyGP
Manager

« Svar #32: 10 Jul 2007, 08:54 »

Det er godt at høre at dine profiler snart vender tilbage & er fit for fight.. Det er jo værd, at håbe på at du kan holde dig nogenlunde skadesfrit gennemsæsonen.. Hvornår kommer næste update?

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Gæst

« Svar #33: 10 Jul 2007, 09:03 »

Det er godt at høre at dine profiler snart vender tilbage & er fit for fight.. Det er jo værd, at håbe på at du kan holde dig nogenlunde skadesfrit gennemsæsonen.. Hvornår kommer næste update?
Ved ikke lige hvornår den næste update bliver.. Er på arbejde til kl. 3-4 stykker,og skal også lige ned på posthuset inden jeg kommer hjem.. Så det bliver måske nok først ved en 6-7 tiden..  Forlegen

JimmyGP
Manager

« Svar #34: 10 Jul 2007, 09:07 »

Ved ikke lige hvornår den næste update bliver.. Er på arbejde til kl. 3-4 stykker,og skal også lige ned på posthuset inden jeg kommer hjem.. Så det bliver måske nok først ved en 6-7 tiden..  Forlegen

Okay.. det skal jo også passes... Thumbs Up

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Gæst

« Svar #35: 10 Jul 2007, 16:02 »

Rajko Lekic skadet
7 Juli 2006

Desværre er vi nu blevet ramt af endnu en skade. Og det er desværre vores angrebs profil Rajko Lekic som må sidde ude i en måneds tid, og kommer derfor ikke til at spille mere i InterToto Cuppen, og sæson opstarten af Sas-Ligaen.
Med Lekic ude, må vi håbe at Kim Christensen kan leve op til det pres jeg har lagt på ham. For jeg forventer at han kan afløse Rajko, og gerne score mindst et par mål.

Farul – OB – Optakten

Scout Rapport – Det var ikke meget min scout kunne fortælle mig om Farul. Kun at de højst sandsynligt ville stille op i en 4-4-2 formation, og at højre backen Cosmin Bacila vil være en nøglespiller for dem.

Skadede spillere:
Bechara, Peter Nymann og Rajko Lekic

Taktikken – Sidst stillede jeg op med ”Taktik 8” hvilket gik meget godt hvis man ser bort fra resultatet, men nu hvor vi jo er på udebane har jeg valgt at spille lidt mere defensivt og stille op med ”Taktik 6”
Tanken bag brugen af denne taktik er at få mere kontrol over spillet ved at stille mig med en knap så offensiv taktik som i sidste kamp, og på den måde sørge for at holde bolden så meget i egne rækker som muligt, så de ikke kommer frem til så mange chancer.

Farul – OB
9. Juli 2006 – InterToto Cuppen 2. Runde (1-1)

Endnu engang får vi en drømmestart da Kim Christensen bragte os i front efter blot 2 minutter. Desværre udlignede Farul 8 minutter senere til 1-1 som blev pausestillingen.
I 2.halvleg kommer Farul på 2-1 i det 66. Minut, og jeg begynder for alvor at få sved på panden, for som kampen lige nu udvikler sig, så ser det ikke alt for godt ud. Men et par udskiftninger, og en mere offensiv taktik sørgende alligevel for at jeg klarede mig videre. Jeg ændrede til ”taktik 10” altså en meget offensiv taktik. Samtidig kom indskiftede Absalonsen op i angrebet hvor han skulle danne par med Kim Christensen, mens Tobias Grahn så var alene på den offensive midtbane. Og netop Absalonsen blev den helt store helt for os med 2 mål i de sidste 10 minutter. Først scorede han i det 83. minut, og igen efter 85. minutter og sikrede os derfor en 2-3 sejr over Farul.
2-3

Endnu en Profil ude – Tobias Grahn
9. Juli 2006

Man må sige at vi er hårdt ramt af skader for tiden. Rajko blev skadet op til returopgøret mod Farul, og nu bliver Tobias Grahn efter kampen.
Tobias Grahn vil være ude i noget der ligner 3 uger - 1 måned, og vi kommer nu ind i en meget vigtig periode af vores sæson. Vi skal møde græske Larisa i kampen om en Uefa Cup plads, og samtidigt starter Sas-Ligaen op. Og med profiler som Tobias, og Rajko Lekic samt Nymann g Bechara ude, kan vi godt gå hen og få en svær start på sæsonen. Men jeg må blot stole på reserverne og håbe at de kan tage over     

Larisa – OB – Optakten

Historien - AE Larisa 1964 blev grundlagt i 1964 som det i navnet også bliver hentydet til. Klubben havde deres succes periode i 80’erne hvor de bla. Vandt den græske liga i 1988 og blev nr. 2 i 1983. Klubben vandt også Pokalturneringen i 1985, og endte som 2’ere i både 1982 og 1984. Super cuppen vandt de samme år som mesterskabet, nemlig i 1988.

Men siden de gode 80’ere gik det ned at bakke for dem, og de var også nede og runde i den næstbedste række. Men i 2005 rykkede de igen op i 1. Division, hvor de sidste år endte som nr. 8 og var som det eneste oprykkende hold der formåede at blive i den bedste række.

Scout Rapport – Min scout har ikke haft mulighed for at se Larisa i kamp, men går ud fra at de stiller op i en 4-4-2 formation, og mener at Stelios Venetidis er en drivende kraft for Larisa, og at vi bør holde ham i kort snor.

Skadede spillere: Bechara, Peter Nymann, Rajko Lekic og Tobias Grahn

Taktikken – Jeg kender desværre intet til Larisa, men når vi er på udebane mod et græsk hold som jeg forventer ikke er helt dårlige nu hvor de er i kommet i InterToto Cuppen, satser jeg på en defensiv taktik og vælger at stille om med ”Taktik 5” som jo er den mest offensive af de defensive taktikker. Jeg regner med at ville bruge denne taktik i starten for at se kampen an, og så senere ændre den lidt mere offensiv hvis det bliver nødvendigt.

Larisa – OB

16. Juli 2006 – InterToto Cuppen 3. Runde

Jeg forventede en hård kamp, men blev positivt overrasket over hvor godt vi spillede, og hvor lidt de rent faktisk kom frem til. Faktisk fik de kun et enkelt forsøg i løbet af kampen, men den røg over målet og uden for fare.
Selv kom vi frem til 7 chancer, hvilket ikke ligefrem er mange, men vi var gode til at udnytte hvor chancer og så kan alt andet være lige meget.
Kim Christensen bragte os på 1-0 efter 12. Minutter inden Jonas Borring øgede til 2-0 3 minutter efter. Ulrik Laursen scorede også i 2. halvleg, mens dommeren mente han begik frispark og annullerede målet.
Det var nu lige meget, for minuttet senere begår de straffe mod os som Esben Hansen køligt udnytter til 3-0 som blev kampens resultat.
0-3

Crazy-andreas
Gæst

« Svar #36: 10 Jul 2007, 16:39 »

Hvilken træning kører du siden du får så mange skader?

Godt resultat mod Larisa, mon ikke du er videre.

Guldbrand
Gæst

« Svar #37: 10 Jul 2007, 16:49 »

Hvilken træning kører du siden du får så mange skader?

Godt resultat mod Larisa, mon ikke du er videre.

Køre nogle træninger som jeg selv har lavet..  Men det burde ikke være dem der er skyld i mine skader.. Tror simpelthen bare at det er fordi jeg har været uheldig..  Men det er godt nok lidt træls   Forlegen

Men ja, jeg er også selv meget glad for resultatet mod Larisa.. Hvade alligevel ikke foeventet en så stor sejr..   Smiley

JimmyGP
Manager

« Svar #38: 10 Jul 2007, 17:21 »

Køre nogle træninger som jeg selv har lavet..  Men det burde ikke være dem der er skyld i mine skader.. Tror simpelthen bare at det er fordi jeg har været uheldig..  Men det er godt nok lidt træls   Forlegen

Men ja, jeg er også selv meget glad for resultatet mod Larisa.. Hvade alligevel ikke foeventet en så stor sejr..   Smiley

Er du nu sikker på det? Det kan jo godt være fordi dine spilere træner for hårdt.. Go' kamp mod Larise - tillykke med det..

- Veni, vidi, vici -

Guldbrand
Gæst

« Svar #39: 10 Jul 2007, 17:31 »

Er du nu sikker på det? Det kan jo godt være fordi dine spilere træner for hårdt.. Go' kamp mod Larise - tillykke med det..
Tja.. man skal aldrig sige aldrig, men træningen er sat til "medium" men tæt på grænsen til hård..  Men jeg er nu stadig overbevist om at det blot er en tilfældighed.. Det er jo også et hårdt program OB har til at starte med.

Guldbrand
Gæst

« Svar #40: 10 Jul 2007, 17:51 »

Bookmakerne har i dag været ude og offentliggøre deres titelodds. Og vanen tro er det selvfølgelig FCK og Brøndby der er de største kandidater til at vinde titlen.
FCK har fået oddsene 1 gange pengene igen, mens de andre har fået følgende: Brøndby 1.5, OB 2.5, AaB 5, Viborg 14 og Esbjerg 20 gange pengene igen.
Oddsene giver et klart indtryk af at man forventer at FCK, Brøndby, OB og AaB vil slutte i top 4. Mens de øvrige hold må kæmpe om resterne

OB – Horsens - Optakten

Scout Rapport – Min scout har ikke haft mulighed for at se Horsens i aktion, med går ud fra at de stiller op i en 4-4-2 formation. Han mener også at Charles Akonnor har evner til at blive matchvinder, og at vi skal følge ham nøje.

Skadede Spillere: OB - Bechara, Peter Nymann, Rajko Lekic og Tobias Grahn
                          Horsens - Lars Jensen

Taktikken – Vi er favoritter i dagens kamp, og derfor stiller jeg også op i ”Taktik 8” . Jeg regner dog med at skifte til en lidt mere offensiv taktik i løbet af kampen, men jeg vil helst gerne starte stille og roligt til dagens kamp da vi næsten lige har været i kamp, og at vores trup er ret smal efter alle vores skader.

OB – Horsens
19 Juli 2006 - Sas-Ligaen 1. Runde

Jonas Borring giver os den bedste start da han sætter hovedet på til 1-0 på en hjørnespark situation i det 8. minut. Få minutter senere vælger jeg at ændre min taktik til ”Taktik 7” Da Horsens kommer frem til lidt for mange chancer. Og jeg tror at ved at stille mig mere defensivt at det vil hjælpe – hvilket det også gjorde.
I 2. Halvleg bringer Kim Christensen os på 2-0 i det 55. Minut inden han lidt senere lader sig udskifte da han er træt og gerne skal holde til retur opgøret mod Larisa. Også Esben Hansen ryger ud mens de 2 unge spillere Jakob Rasmussen og Matti Lund Nielsen kommer ind.
I de sidste 5 Minutter vælger jeg at ændre taktikken til ”Taktik 6” Dette gør jeg da jeg nu bare ønsker at holde kampen hjem.
2-0

OB – Larisa – Optakten:

Scout Rapport –Min Scout har ikke haft mulighed for at se Larisa men mener de vil stille op i en 4-4-2, og mener at Stelios Venetidis skal holdes i kort snor.

Skadede spillere: Bechara, Rajko Lekic og Tobias Grahn

Taktikken – Jeg har valgt at bruge ”Taktik 7” da 3-0 resultatet fra det første opgør bare skal forsvares. Vi har haft et hårdt program indtil videre, og flere af mine spillere bliver derfor sparet hvilket nok kommer til at skabe visse problemer i løbet af kampen. Men med en 3-0 føring, så regner jeg med at det nok skal gå

OB – Larisa

23 juli 2006 – InterToto Cuppen 3. Runde (3-0)

Ikke så meget at sige om kampen hvor ikke mindre end 8 spillere fra den fortrukne opstilling enten blev sparret eller er skadet.
Selve resultatet havde ingen betydning for mig så længe vi bare klarede os videre. Og derfor var jeg også tilfreds efter kampen som endte 1-1 hvor jeg ikke alene fik sparret en masse stamspillere, men også gav chancen til nogle af vores yngre spillere.
Larisa bragte sig foran i 2. halvleg i det 51. Minut og gav nyt håb om at kunne indhente vores føring. Men Morten Fevang ville det anderledes og 3 minutter senere stod der 1-1 på måltavlen og alt håb var vel et eller andet sted væk for grækerne nu.
1-1

Efter kampen har vi modtaget 1.1 mio. kr. for at have klaret os videre til 2 Kvalifikationsrunde i UEFA Cuppen.

Guldbrand
Gæst

« Svar #41: 10 Jul 2007, 18:49 »

Hvad syntes folket egentlig om måden at skrive kampene på...?

Er det for kedelig, for langt eller er der noget der bør ændres ?  I må meget gerne kommentere det, da det er et af mine ømme punkter omkring bloggen -er bange for at det bliver for kedeligt at læse i længden..   Forlegen   

-Har også overvejet om jeg istedet bare burde skrive om f.eks 5-6 kampe ud i en og så samle op på hvordan det er gået i de kampe, og lidt mere kort fortælle hvilke taktiske ting jeg har foretaget mig. - så hvad syntes i om den ide?

Mvh guldbrand

Schleidt
Reserveholdsspiller

« Svar #42: 10 Jul 2007, 20:09 »

Rigtig god blog, du har fået lavet her Smiley Og måden du fortæller kampene på er - efter min mening - helt perfekt, specielt med dine taktiske overvejelser. Flot sat op

FredrikLeander
Gæst

« Svar #43: 10 Jul 2007, 20:15 »

Det er en rigtig god blog du har gang i her Smiley
Forsæt det gode arbejde Smiley

ZhotLog
Gæst

« Svar #44: 10 Jul 2007, 20:18 »

Jeg kan rigtig godt lide måden du gør det på nu, men prøv dog alligevel at ændre lidt, så der kommer flere kampe og mindre tekst. For der skal trods alt 30 eller lign af den slags updates der til, pr sæson, og det er ikke så lidt igen Wink

Sider: 1 2 [3] 4 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010