home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  1 Bruger, 856 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#10] Ståles drenge, et skandinavisk storhold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint
Forfatter Emne: [#10] Ståles drenge, et skandinavisk storhold  (Læst 17800 gange)
Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #45: 03 Jul 2007, 22:26 »

Flot layout, og velskrevet..  Denne blog er en af mine helt klare favoritter,..   Thumbs Up   Håber den forsætter i lang tid  Wink
Takker... Er glad for du kan lide den... Smiley

Og er der stemning for en update?
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #46: 03 Jul 2007, 23:11 »

Takker... Er glad for du kan lide den... Smiley

Og er der stemning for en update?


Ja du updater bare løs  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #47: 03 Jul 2007, 23:42 »

Morten og Nordsjælland
Mandag d. 24. juli 2006



Morten Wieghorst

Som optakt til weekendens kamp mod FC Nordsjælland, havde Morten Wieghorst udtalt til B.T., at han tvivler på at vi kan blive mester i år, og at selvom FC Nordsjælland ikke er uovervindelige, har de en chance for at vinde på lørdag.
Da en journalist ville hører hvad jeg havde at sige til den udtalelse, svarede jeg ærligt:
- "Det kommer bag på mig at så dum en kommentar, kan komme fra så god en træner, men jeg håber da at det bedste hold må vinde på lørdag."

Samme journalist mente at jeg han havde set mig sammen med Tobias Mikkelsen inde ved Lyngby stadion:
- "Det kan jeg ikke benægte, jeg har et godt forhold til Kasper (Hjulmand, red.), og efter at havde overværet et af deres træningspas, fik jeg en 'small-talk' med Tobias. Andet er der ikke i det."

SAS liga (2)
FC København (2) - (2) FC Nordsjælland
0-1 B. Storm, 15'
1-1 M. Pode, 19'
2-1 Aílton, 33'
2-2 M. Nordstrand, 74'

Det var ikke nogen flot kamp, de næsten 27.000 tilskuere i Parken var vidner til. Ingen af holdene formåede at få deres spil til at flyde, og i store dele af kampen, var det dårlige afleveringer der kendetegnede spillet. Bo Storm lagde ud med et flot langskyds-mål før Marcus Pode lidt klodset lavede selvmål, det gav os troen tilbage, og Aílton gjorde det til 2-1. Desværre var Nordsjælland mest klar i anden halvleg, og det var fuldt fortjent at kampens spiller, Morten Nordstrand, kunne udligne til 2-2.

Ikke overraskende var der også journalister der ville have en kommentar efter kampen, og da spørgsmålet om ikke Marcus Pode ville være et godt indkøb, når nu han scorede for os, kom jeg med et lille grin:
- "Hehe, joh måske, hvis han også scorer for os, når vi i næste uge møder AGF..."

Efter kampen holdt Flemming Østergaard pressemøde, hvor han fortalte at klubben fra dags dato havde startet et samarbejde med norske Moss, der pt. ligger i den næst bedste norske række, dog ligger de også til oprykning.
Samarbejdet betyder at vi har første ret på deres spillere, og at klubben kan modtage nogen af vores spillere på lejeaftaler, så vi på den måde kan udvikle vores spillere.

Idag, mandag, var planen at vi skulle rejse til Tjekkiet for at gøre os klar til kampen mod Mlada Boleslav på onsdag, men mens spillerne, og resten af stablen tog flyet blev jeg hjemme for at være klar til et pressemøde tirsdag formiddag. Der skulle skrives under med to Superliga-profiler.

Snakkes, Ståle Solbakken
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #48: 04 Jul 2007, 09:47 »

Skidt resultat mod FCN..   Ubeslutsom  Men glæder mig til at se hvilke spillere du har tænkt dig at præsentere..  Kan man få et lille hint ?   Smiley
Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #49: 04 Jul 2007, 09:54 »

Jeg tænker Rasmus Wurtz, Michael Jakobsen, Simon Poulsen, Niki Zimling eller Dennis Sørensen, hvis du ikke spiller med en update hvor han er skiftet til Cottbuss.
Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #50: 04 Jul 2007, 12:59 »

Ja det er altid fedt med danske indkøb  Thumbs Up
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #51: 04 Jul 2007, 21:11 »

Skidt resultat mod FCN..   Ubeslutsom  Men glæder mig til at se hvilke spillere du har tænkt dig at præsentere..  Kan man få et lille hint ?   Smiley
FCK har længe haft det svært i Parken mod Nordsjælland... Men spillet går langsomt frem af, så det skal nok gå godt...

Jeg tænker Rasmus Wurtz, Michael Jakobsen, Simon Poulsen, Niki Zimling eller Dennis Sørensen, hvis du ikke spiller med en update hvor han er skiftet til Cottbuss.
Hm, det er stærke navne du nævner... Nu må vi se hvad der sker..

Ja det er altid fedt med danske indkøb  Thumbs Up
Helt enig, og det er vel også med til at gøre bloggen mere realitisk..

Stemning for en update?
Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #52: 04 Jul 2007, 21:16 »

Hvad er det for noget at spørge om!?

Selvfølgelig, folket hungrer efter en update!
Logged

Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #53: 04 Jul 2007, 21:20 »

Pressemøde
Tirsdag d. 25. juli 2006



Jeg var tilfreds!

Det var mig selv der åbnede pressemødet:
- "Faktisk skulle jeg jo have været i Tjekkiet med drengene allerede igår, men grundet dette pressemøde har jeg valgt at lade Storskov og Peter stå for dagens træning dernede. Som det kom frem i indkaldelsen til dagens pressemøde, har vi hentet to profiler til klubben. Den ene er hentet hos et af oprykker holdene, og sidste sæson viste han gode kvaliteter i sit spil, og var altid farlig og chanceskabende. Det er noget vi ønsker han tager med sig her til klubben. Dog gælder aftalen først fra næste sæson, da hans klub gerne vil finde en ordentlig erstatning, og så han kan få lidt hår på brystet med fast spilletid i år. Tag godt i mod ham .. Tobias Mikkelsen."
Til venstre for mig åbnede en dør, og Tobias kom lidt tøvende ind på podiet. Jeg kunne mærke det kom bag på den spændte presse at det var ham vi havde hentet.
Tobias fik ordet:
- "Dette er et stort øjeblik for mig. Jeg har altid drømt om at komme til at spille fodbold på højeste niveau, og jeg har altid troet på den drøm. Idag er den gået i opfyldelse. FC København er landets bedste fodboldhold, og alt omkring klubben foregår på et plan, langt foran alle andre klubber herhjemme. Jeg glæder mig meget til at komme igang her i København, men i første omgang er det denne sæson i Lyngby jeg har min fokus på."

Jeg fik ordet igen, og bad pressen vente med deres spørgsmål til den anden spiller også var blevet præsenteret:
- "Som sagt har vi to spillere der skal præsenteres i dag. Den anden spiller har gennem længere tid været sat i forbindelse med os gennem diverse medier, og nu er det helt sikkert. Han kommer til at spille i København fra i dag. I hans gamle klub har han været motoren på deres midtbanen, og på U/21-landsholdet har han været anfører. Nu er han klar til at tage skridet videre, sig velkommen til Rasmus Würtz."
Igen gik døren op ved siden af mig, og Rasmus kom ind og satte sig på den modsatte side af mig.
- "Som Tobias sagde, er det stort at komme til at spille for FC København, det er jo det skandinaviske flagskib. Her er klasse spillere på alle pladser, og jeg glæder mig til at kæmpe om en af midtbanepladserne. Dette er et skridt mod landsholdet, og måske også udlandet, men det bliver ikke aktuelt, nu glæder det FC København. Og jeg glæder mig til at løbe på græsset i Parken iført hvide trøje."

Pressen var ivrig efter at komme af med et hav af spørgsmål, men der ikke rigtig var nogen spændende i mellem, vil jeg ikke kede jer med dem.
En ting pressen dog meget gerne ville vide, var prisen for de to spillere, en journalist kom med et bud på at de tilsammen havde kostet 20-25 mio., af gode grunde kan jeg hverke be- eller afkræfte det bud. Dog kan jeg fortælle at begge spillere har bundet sig frem til 2010.

Hilsen en glad mand, Ståle Solbakken
Logged

Crazy-andreas
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #54: 04 Jul 2007, 21:50 »

1 ud af 2. God update og spændende indkøb, Mikkelsen kan blive rigtig giftig.
Logged

Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #55: 04 Jul 2007, 22:54 »

1 ud af 2. God update og spændende indkøb, Mikkelsen kan blive rigtig giftig.
Jah, det tror jeg også han kan... Men nu skal han lige vænne sig til Superligaen, og det bliver så i Lyngby... Wink
Logged

Allbäck
Gæst
 
Sv: Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #56: 04 Jul 2007, 23:10 »

Stemning for en update?
Logged

Allbäck
Gæst
 
[#7] Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #57: 04 Jul 2007, 23:14 »

Sejr i Champions League og SMS til Don Ø
Torsdag d. 27. juli 2006



Mestsky Stadion
Flyveturen til Tjekkiet gik fint, og jeg fik mig en fin snak med Würtz hele vejen. Selvom han ikke var spilleberettiget skulle han med ned og se kampen.
Det var et lille hotel vi blive indlogeret på, og træningsforholdene havde heller ikke været de bedste kunne jeg forstå på Peter (Nielsen, red.) og Anders (Storskov, red.). De havde blandt andet måtte bruge en time, to tjekkiske politimænd, og en repræsentant fra UEFA, til at få smidt et tjekkiske pressehold væk fra Stadionet under den lukkede træning.
I modsætning til den andre kampe vi havde spillet i år, havde jeg ændret lidt i taktikken, vi skulle spiller med mere offensive kanter, men i modsætning til tidligere hvor vi havde spillet kontra-fodbold, skulle vi forsøge at holde mere på bolden, for at får tjekkerne til at løbe.

Champions League Kval.
Mlada Boleslav (0) - (2) FC København
0-1 Aílton, 52'
0-2 M. Allbäck, 81

Der var næsten udsolgt til kampen mod Mlada, desværre for de 4970 tilskuere var det en meget kedelig første halvleg, hvor Mlada formåede at holde os væk fra kæmpe chancer, selvom vi pressede godt. I pausen kom Hjalte (Bo Nørregaard, red.) på banen og det skabte flere chancer. Efter små ti minutters spil var det netop Hjalte der spillere Aílton fri, og der svigtede han ikke, 1-0. Nu forsøgte Mlada at komme længere frem på banen, men det lykkes ikke rigtig. I stedet var det Macken (Marcus Allbäck, red.) der lukkede kampen med et mål ti minutter før tid.

Efter kampen var det et obligatorisk pressemøde, og det forløb uden spændende spørgsmål, og uden nogen problemer. Dog var der, selvfølgelig, en dansk journalist, der mente at truppen manglede en keeper mere.
- "Både Jesper (Christiansen, red.) og Coe (Nathan Coe, red.) er to habile målmænd, og jeg tvivler ikke på at de mangler niveau. Jesper er på landsholdet, og Coe ville være fast keeper i 7 ud af 12 Superliga-klubber. Du kan til dels havde ret i der mangler en 3. keeper, men der har vi muligheder i klubben."

Da vi var landet i Kastrup kom Flemming (Østergaard, red.) over til mig:
- "Læs lige denne sms!", sagde han og rakte mig hans mobiltelefon.
Beskeden var kort fattet, men direkte, jeg var ikke i tvivl om hvad den betød; "LA er klar til at skrive under, vi er i København kl 23."

Jeg var glad for det jeg læste, selvom jeg var klar over at det betød at der nu skulle være et pressemøde i morgen, fredagen. Desværre var jeg nød til at være til træningen, da vi skulle forbedre os på weekendens kamp mod AGF, så Carsten (V. Jensen, red.) og Flemming måtte selv klare det.

Hilsen, Ståle Solbakken
« Seneste Redigering: 04 Jul 2007, 23:46 af Allbäck » Logged

Allbäck
Gæst
 
Sv: [#7] Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #58: 05 Jul 2007, 17:45 »

Er der ingen der følger med mere?
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: [#7] Ståles drenge, et skandinavisk storhold
« Svar #59: 05 Jul 2007, 17:48 »

Jo, når der er noget om FCK så er jeg med på at tage et kig ind Smiley
Logged

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 7 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010