home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 705 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  CZJ - Der deutche Erfolg [#PAUSE]
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: CZJ - Der deutche Erfolg [#PAUSE]  (Læst 7840 gange)
Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #15: 15 Jun 2007, 21:31 »

god update.... Forsæt det gode arbejde
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #16: 15 Jun 2007, 21:45 »

Tak for det. Jeg håber at kunne skrive en ny update til imorgen.
Logged

Berthel
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #17: 15 Jun 2007, 21:55 »

Du har mig som læser (;
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #18: 16 Jun 2007, 10:44 »

Det er jo bare en Kimu blog i forklædning. Ved ikke om du har spurgt om du måtte tage inspiration fra ham, men du fanger ikke min interrese, hvis du ikke laver bare en smule nyskabning...
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #19: 16 Jun 2007, 10:46 »

Det er jo bare en Kimu blog i forklædning. Ved ikke om du har spurgt om du måtte tage inspiration fra ham, men du fanger ikke min interrese, hvis du ikke laver bare en smule nyskabning...

Hvad hentyder du til? Smiley
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #20: 16 Jun 2007, 10:49 »

Hvad hentyder du til? Smiley

Opsætningen, skrivevinklen, skrivemåden, det minder ekstremt meget om Kimus (i hvert fald en del af dem) blogs.

Du kunne måske have skrevet det, men der er måske ikke bevidst. Hvis du godt ved du kopierer en del og har spurgt om lov er det fint, ved du det godt og ikke har spurgt om lov er det en smule luset.
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #21: 16 Jun 2007, 10:52 »

Opsætningen, skrivevinklen, skrivemåden, det minder ekstremt meget om Kimus (i hvert fald en del af dem) blogs.

Du kunne måske have skrevet det, men der er måske ikke bevidst. Hvis du godt ved du kopierer en del og har spurgt om lov er det fint, ved du det godt og ikke har spurgt om lov er det en smule luset.


Det er ikke bevidst, hvis bloggen minder meget om Kimus. Har bare valgt at lave en blog, skrevet ud fra kicker.de's synspunkt. Evt. et link til den blog jeg "kopiere"?
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #22: 16 Jun 2007, 10:57 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=6094.0

Jeg kan ærligt sige at denne blog minder ufatteligt meget om den her (eller omvendt), ret mig hvis jeg tager fejl...
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #23: 16 Jun 2007, 11:01 »

http://www.fmfreaks.dk/index.php?topic=6094.0

Jeg kan ærligt sige at denne blog minder ufatteligt meget om den her (eller omvendt), ret mig hvis jeg tager fejl...

*bump*. Ubeslutsom

Det har du satme ret i, den blog havde jeg helt glemt. Jeg mener nok at kunne huske opsætningen, men troede det var fra en anden side. Det er en kæmpebrøler fra min side. Sender fluks en undskyldning til Kimu
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #24: 16 Jun 2007, 11:04 »

*bump*. Ubeslutsom

Det har du satme ret i, den blog havde jeg helt glemt. Jeg mener nok at kunne huske opsætningen, men troede det var fra en anden side. Det er en kæmpebrøler fra min side. Sender fluks en undskyldning til Kimu

Inspector Soccerpop slår til igen. Djævel

Regner med at Kimu synes det er i orden, men nu hvor vi har slået fast at det var Kimu "der fandt på det", så vil jeg følge med så godt jeg kan Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #25: 16 Jun 2007, 11:06 »

Inspector Soccerpop slår til igen. Djævel

Regner med at Kimu synes det er i orden, men nu hvor vi har slået fast at det var Kimu "der fandt på det", så vil jeg følge med så godt jeg kan Smiley

Tak for at du gjorde mig opmærksom på det. Beskeden er sendt, og jeg håber at bloggen kører uforandret videre.
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #26: 16 Jun 2007, 13:43 »


kicker.de - Tirsdag den 10-10-06


CZJ – Züruck zu der Bundesliga?


Füßball Club Carl Zeiss Jena, eller bedre kendt som CZJ har gennemgået noget af et systemskift efter tilkomsten af manager Mathias Huss-Hansen. Holdet der til dagligt holder sin gang i den tyske 2. bundesliga, er måske på vej ind i en ny storhedsperiode? Vi hat kigget nærmere på holdet:

Georg Buschner

Klubben blev oprindeligt startet af arbejdere fra den tyske optikfabrik Carl Zeiss, liggende i tyske Jena. I starten var det en lukket klub kun for medarbejdere, men en stor interesse for klubben, resulteret i 1904, året efter stiftelsen, til at klubben blev åben for alle. Efter afslutningen på anden verdenskrig udviklede klubben sig hurtigt til et stærk og meget stabilt østtysk hold, i den østtyske Oberliga.

Ansættelsen af den tidligere spiller Georg Buschner blev en kulmination af flere år i toppen i østtysk fodbold. Klubben vandt 3 mesterskaber under Georg Buschners ledelse, inden Buschner overtog det daværende DDR landshold. Han blev senere nationalhelt i østtyskland, da han sikrede DDR sejr over fodboldmagten Vesttyskland.

Efter Buschners afgang fik Carl Zeiss Jena svære ved at holde på i den absolutte top, og kunne ikke længere følge 70ernes store succeshistorier 1. FC Magdeburg og Dynamo Dresden.  I den periode på 10 år, måtte klubben nøjes med tre pokaltitler som trøst.

Carl Zeiss Jena 1881

Klubben nåede i 1881 et glorværdigt højdepunkt, da holdet nåede finalen i Europa Cuppen for pokalvindere. Finalen i Düsseldorf samlede kun få tusinde tilskuere, og blev tabt 1-2 til det sovjetiske hold Dinamo Tbilisi, og endte som et lidt trist punktum for klubbens tid som fodboldstormagt. CZJ kunne dog bryste sig med at havde slået storhold som Valencia, Roma og Benfica ud inden da.

Efter Tysklands genforening kvalificerede Carl Zeiss Jena sig til den fællestyske 2. Bundesliga, men har siden haft svært ved at holde sig i rækken i længere tid. Mellem 2001 og 2005 var CZJ helt nede i den fjerdebedste række, inden den med to hurtige oprykninger i træk rykkede tilbage til 2. Bundesliga i 2006.

Heiko Weber der sikrede oprykningen valgte efterfølgende at sige sin post op, hvilket gjorde at Carl Zeiss Jena måtte ud at finde en erstatning. FC. Nürnbergs træner Hans Meyer var inde over som mulig arvtager, han har tidligere stået i spidsen for klubben efter Georg Buschners afgang, men valget fandt på den ukendte dansker, Mathias Huss-Hansen. Vi fik os en lille snak med træneren.

- Du har nu stået i spidsen for holdet i otte kampe. Hvordan har det været?
”Det har været en fantastisk start her i CZJ. Jeg var lidt nervøs, da jeg endnu ikke kan tale tysk flydene, men lidt har min folkeskole dog hjulpet mig” siger han med et smil, og fortsætter; ”Atmosfæren omkring holdet er helt anderledes her i tyskland end i Danmark. Fan kulturen er meget anderledes, man kan mærke hvor meget fodbold betyder for fansene”.

- Du nævner selv forskellen i fan kulturen. Hvilke forskelle har der ellers været fra Danmark?
”Det er klart, sproget, kulturen, ja alt hernede er anderledes. Det var lidt svært for mig at vende mig til det, men heldigvis har både min familie og spillerne hjulpet og støttet mig,  og nu er jeg ikke engang sikker på jeg vil flytte tilbage. Mit liv af fodbold, og livet hernede gør det meget lettere.

- Holdet ligger lige nu på en flot 12. plads, hvad er dit mål for sæsonen?
”Nu har vi jo kun spillet 8 kampe, men det giver helt klart et boost at se det går godt. Vi var spået til sikker nedrykning igen, men hvis vi holder vores gode niveau, er jeg ikke i tvivl om vi nok skal undgå det. Ellers må vores mål være at få bygget et slagkraftigt hold op, så vi kan overholde målsætningen med oprykning inden 2011”.

- Du har aldrig stået i spidsen for et så stort hold før. Hvordan føles det?
”Jeg har aldrig været bange for at prøve noget nyt, og dette er en meget spændende klub, med godt spiller potentiale. Det har været hårdt, men sjovt at stå i spidsen for denne klub”.

Carl Zeiss Jenas har startet sæsonen med flotte resultater, og det giver samtidig håb for fremtiden. Klubbens fans tror på deres nye manager, og det er ikke til at se han ikke er blevet en populær mand. En ting er dog sikkert. Hvis han rykker op igen, vil klubbens fans aldrig glemme ham. Fuldstændigt som de aldrig glemte  Georg Buschner. Aufwidersen her fra Jena.

« Seneste Redigering: 16 Jun 2007, 13:50 af Blackhawk » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #27: 16 Jun 2007, 14:24 »

Jeg har ikke læst Kimus blog, så jeg synes bare det er en pivgod blog! Jeg vil følge trofast med, jeg har lige fundet ud af at min computer er crashet totalt, så mit Jena spil er væk!  ticked off

Men så er det jo godt man kan følge med i en blog der tyder på at blive rigtig god!  Wink

Tak for hjælpen til at komme over mit tab!  Opstemt
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #28: 16 Jun 2007, 14:53 »

Jeg er da glad for at kunne hjælpe. Opstemt
Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #29: 16 Jun 2007, 15:05 »

Er jeg også...  Forlegen
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010