home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1302 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  CZJ - Der deutche Erfolg [#PAUSE]
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: CZJ - Der deutche Erfolg [#PAUSE]  (Læst 7833 gange)
Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
CZJ - Der deutche Erfolg [#PAUSE]
« : 15 Jun 2007, 14:14 »



Fußball-Club Carl Zeiss Jena


Jeg har valgt denne gang at søge ud for mine trygge rammer, og afprøve en klub/lige jeg aldrig har prøvet før. Den tyske 2. bundesliga siger mig ikke det helt store, og valget faldt derfor på den nyoprykkede klub Carl Zeiss Jena. Bloggen vil også være nyt fra min side (undskyld Dusty hvis introen minder for meget om dine) og vil foregå med referat af hver kamp. Jeg håber i vil følge med i mit tyske eventyr.



Klubben:


Klubben blev stiftet den 13. maj 1903 af arbejdere fra den tyske optik-virksomhed Carl Zeiss (hvor min onkel i øvrigt arbejder). Året efter blev klubben åben fra alle, og ikke kun virksomhedens medarbejdere.
Efter 2. verdenskrig og en del navne skift, udviklede klubben sig hurtig til et stabilt hold i den tyske Oberliga. Med en britisk inspireret fodboldstil, baseret på højt tempo og lange bolde, vandt klubben tre mesterskaber i 60'erne og nåede senere pokalfinalen i Europa Cuppen for pokalvindere i 1981. Desværre tabte 1-2 til det sovjetiske hold Dinamo Tbilisi, og det endte som et lidt trist punktum for klubbens tid som fodboldstormagt. Hjemmebanen Ernst-Abbe-Sportfeld kan rumme op mod 12.000 tilskuere, om der bliver udsolgt hver gang er ikke til at sige.




Ligaen:



Carl Zeiss Jena spiller til dagligt i den tyske 2. bundesliga, hvad der cirka svarer til Danmarks førstedivision. Mellem 2001 og 2005 var CZJ helt nede i den fjerdebedste række, inden den med to hurtige oprykninger i træk rykkede tilbage til 2. Bundesliga i 2006. De er dermed oprykker hold, og der er heller ikke de store forventninger til dem. De øverste tre hold rykker direkte op i 1. bundesliga og de 4 nederste rykker ned i regionalligaerne.



Truppen:


Truppen


Umilbart ser truppen stærk ud, og med de to lejede spillere fra Nürnberg Ralf Schmidt og Petar Jelic ser truppen nogenlunde ud. Med bomstærke Christian Person som agter-mand i målet, kroatiske Lovre Vulin til at holde styr på forsvaret, den schweiziske fløj Partrick De Napoli og georgiske Mikhail Ashvetia på toppen, ser holdet profiler godt ud. Truppen er samtidigt domineret er udlændinge, men da der ikke er noget max som i Danmark, kan CZJ frit benytte sig af samtlige spillere.




Målsætning(er):


- At undgå nedrykning til Regionalligaerne
- Satse på unge talenter, bl.a. klubbens egne.
- At rykke op i 1. bundesliga inden 5 år.

« Seneste Redigering: 21 Jun 2007, 19:56 af Blackhawk » Logged

queencastle
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #1: 15 Jun 2007, 14:31 »

 go optakt - du har fanget mig som læser Thumbs Up
Logged



Læs min blog Randers FC

AldiAllan
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #2: 15 Jun 2007, 14:48 »

Hvorfor ikke starte med min Update, så har du Kasper Jensen som målmand..??
Logged



Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #3: 15 Jun 2007, 14:52 »

Hvorfor ikke starte med min Update, så har du Kasper Jensen som målmand..??

1. Holder mig normalt kun til de officiele patches.
2. Hvad fa'en gør han til forskel?
Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #4: 15 Jun 2007, 14:58 »

Super klubvalg, jeg har et spil kørende med dem for tiden, rigtig fedt, jeg rykkede op i min anden sæson, og skal til at spille i 1. Bundesliga nu.

Super cool fans klubben har forresten:  Shockeret

http://www.youtube.com/v/VY5iN36j4bU
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Benja91
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #5: 15 Jun 2007, 14:59 »

Ser godt ud Blackhawk , glæder mig til at følge med .

Hvornår kommer der en update ?
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #6: 15 Jun 2007, 15:06 »

Forhåbenligt serne i dag. Tak for kommentarene alle sammen. :-)

EDIT: Er du gal nogle fede fans. De kan vist godt lide rommerlys Opstemt
« Seneste Redigering: 15 Jun 2007, 15:08 af Blackhawk » Logged

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #7: 15 Jun 2007, 15:20 »

Forhåbenligt serne i dag. Tak for kommentarene alle sammen. :-)

EDIT: Er du gal nogle fede fans. De kan vist godt lide rommerlys Opstemt

Jeps... De er sgu rimeligt hardcore, gad vide om det er lovligt med romerlys i Tyskland?  Lucky bastards!  ticked off
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #8: 15 Jun 2007, 15:42 »

Det lover godt! Er glad for at kunne inspirere andre  Wink
Logged

Italia10
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #9: 15 Jun 2007, 15:44 »

Ser godt ud Blackhawk ! Spændene klubvalg Smiley
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #10: 15 Jun 2007, 16:40 »



Rutinerede krafter til Jena
Søndag den 06-07-06


Ralf Keidel og Robbie Dello blev de to første indkøb Carl Zeiss Jenas nye manager, Mathias Huss-Hansen, fik lavet. Begge er to rutinerede herre, på henholdsvis 28 og 29 år. Begge har skrevet en toårig kontrakt med CZJ og forventes at træde ind i startopstillingen. Ydermere forstærker de bredden. Ralf Keidel blev hentet i Ingolstadt og har kostet omkring 200.000 dkr. Han har tidligere optrådt i klubber som Newcastle og Duisburg og kan spille stort set samtlige positioner på midtbanen. Central- og højremidt er dog hans naturlige valg.
Robbie Dello kommer fra Belgiske Geel og har kostet CZJ i nærheden af 40.000 dkr. Dellos favorit position er central forsvar, mens han også bruges på begge back pladser.



Ralf Keidel







Søndag den 09-07-06

Carl Zeiss Jena 0 - 2 Bremen


0-1 Frank Baumann 33. min.
0-2 Daniel Jensen 51. min.







Fredag den 14-07-06

Carl Zeiss Jena 1 - 1 Perugia


0-1 Luigi Anaclerio 24' min.
1-1 Sebastian Helbig 90' min.







Mandag den 17-07-06

Clermont 2 - 1 Carl Zeiss Jena


0-1 Mikhail Ashvetia 7' min.
1-1 Samuel Darchy 9' min.
2-1 Samuel Darchy 44' min.







Torsdag den 20-07-06

Carl Zeiss Jena 1 - 3 Blackburn


0-1 Zurab Khizanishvili 3' min.
1-1 Stefan Kühne 25' min.
1-2 Jason Roberts 35' min.
1-3 Benni McCarthy 73' min.







Onsdag den 26-07-06

Pirmasens 0 - 2 Carl Zeiss Jena


0-1 Patrick De Napoli 10' min.
0-2 Sebastian Helbig 90' min.







Søndag den 30-07-06

Pisa 0 - 4 Carl Zeiss Jena


0-1 Mikhail Ashvetia 45' min.
0-2 Mikhail Ashvetia 53' min.
0-3 Christian Fröhlich 57' min.
0-4 Fabrizio Ferrigno (selvmål) 73' min.







Carl Zeiss Jena henter ung hvidrusser.
Onsdag den 30-08-06


Carl Zeiss Jena skrev i dag en 3-årig kontrakt med hvidrusseren Sergey Kisliy. Den kun 18-årige bokspiller har inden skiftet kun spillet i én klub, nemlig MTZ-Ripo. På trods af et prisskilt på næsten 3.000.000 kroner lykkedes det CZJ at hente ham billigt. Som nævnt er Kisliy bokspiller, men kan til nød også spille offensiv midt.

Mathias Huss-Hansen var også glad for købet; "Kisliy er et stort talent, og jeg er ikke i tvivl om at pengene var givet godt ud. Godt nok var han dyr, men om et par år er hans navn på alles læber. Denne spiller har potentiale. I første omgang må han tage til takke med en plads lige uden for start 11'eren, men han er fremtidens mand".

Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #11: 15 Jun 2007, 17:33 »

God optakt til sæsonen. Kisliy er en gammel kending af et stortalent, så ham får du helt sikkert succes med.  Thumbs Up
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #12: 15 Jun 2007, 21:22 »



Søndag den 13-08-06

Carl Zeiss Jena 0 - 0 Greuther Fürth


-


Ikke lige den sæsonåbning CZJ havde håbet på i dag, men et ganske fint resultat. Kampen var en yderst kedelig affære, og kun en enkelt chance til Fürth fik publikum til at rejse sig, men heldigvis overplacere Stefan Resieger skuddet. Ellers måtte man sige at spillerne mest af alt lignede en flok serie 6. spiller der var stået tidligt op for at spille. De var fuldstændig umotiveret, og det skal der rettes op på.






Mandag den 21-08-06

Essen 3 - 1 Carl Zeiss Jena


0-1 Parick De Napoli 12' min.
1-1 Paulo Sérgio 46' min.
2-1 Arie van Lent 56' min.
3-1 Arie van Lent 76' min.


Ærgerligt at spillerne ikke formår at holde hovedet koldt, og holde hjem. Ved pausen så det nemlig lyst ud, CZJ førte 1-0 på mål af Patrick De Napoli, og moralen var i top. Spillerne i modsætning til sidste kamp, rigtig motiveret og ville frem af banen, desværre satte 2 hurtige mål af Essen en stopper for et ellers godt resultat. At kampen ender 3-1 er der ikke noget at sige til, Essen var bare det bedre, specielt i anden halvleg.






Søndag den 27-08-06

Carl Zeiss Jena 2 - 1 Augsburg


1-0 Mikhail Ashvetia 27' min.
2-0 Sebastian Helbig 42' min.
2-1 Florian Galuschka 89' min.


Denne kamp giver virkelig selvtillid, og med sæsonens første sejr, rykker CZJ over stregen. Augsburg er bare et af de hold de skal slå, hvis de skal have noget som helst håb om oprykning. To kasser i minutterne op til pausen gav spillerne et ”boost”, som de holdt hele anden halvleg på. Augsburg var aldrig tæt på sejren, og fuldt fortjent vinder CZJ deres første kamp i år.


Mikhail Ashvetia








Freadag den 01-09-06

Unterhaching 1 - 2 Carl Zeiss Jena


1-0 Michal Kolomaznik 4' min.
1-1 Sebastian Helbig 61' min.
1-2 Mark Zimmermann 70' min.


Det flotte niveau fra sidste kamp holder spillerne i dag, og et drømme hug fra Zimmermann sikre CZJ alle pointene. Et hurtigt mål fra Unerhachings side ødelagde ellers CZJ planer, men med et godt comeback i anden halvleg, og drømmehugget fra distancen, var der alligevel glade miner på trænerbænken efter kampen. Mark Zimmermann bliver fortjent kåret til "Man of the Match" på ægte tysk manér.







Mandag den 09-09-06 - Pokal

Aue 0 - 1 Carl Zeiss Jena


0-1 Petar Jelic str. 8' min.


Mens hovedprioteten ligger i 2. bundesliga, var det i dag pokalturnering på programmet. Aue, der også spiller i 2. bundesliga, var værter, til et dårligt spillet men samtidig spændende opgør. CZJ scorer kampen første mål efter bare 8 min, hvor Petar Jelic sikkert eksekverer et straffespark begået på nyindkøbet Keidel. Det blev også kampens eneste mål, men Aue pressede på hele kampen for at få en udligning, men nej. Carl Zeiss Jena videre fra første runde af pokalen. I næste runde venter moderklubben Werder Bremen.







Søndag den 17-09-06

Carl Zeiss Jena 1 - 2 Koblenz


1-0 Mikhail Ashvetia 18' min.
1-1 Salif Keita 49' min.
1-2 Lovre Vulin selvmål 57' min.


CZJ flotte stime bliver i dag brudt af et godt (og heldigt!) Koblenz hold. CZJ kommer ellers sikkert foran, og styrer det meste af kampen, men to fejl i den bagerste kæde har afgørende betydning i dag. Ikke at angriber skal fratage sig ansvaret, de kunne simpelthen ikke scorer på chancerne, ligemeget hvor store de end var. Et ærgerligt point tab, taget i betragtning at Koblenz er seedet til at lande sidst i ligaen.






Søndag den 24-09-06

Kaiserslautern 1 - 0 Carl Zeiss Jena


1-0 Christian Person selvmål 72' min.


Kampen mod topholdet Kaiserslautern så længe ud til at blive en succes for CZJ, men et kæmpe drop af målmand Christian Person ødelægger holdets flotte arbejde. Han for slet ikke ramt på en ufarlig tilbagelægning fra Alexander Maul, og bolden triller derfor ligeså stille i nettet. Det må ikke være sjovt at hedde Christian Person for tiden.


Dagens uheldige mand






Fredag den 29-09-06

Carl Zeiss Jena 1 - 1 Freiburg


0-1 Henrich Bencik 2' min.
1-1 Sebastian Helbig 55' min.
64' Soumalia Coulibaly brændte str.


Christian Person retter i dag op på hans fejl fra sidste rundes kamp på fornem vis, da han tager Soumalia Coulibalys straffespark, og sikre et point. Freiburg var inden da kommet foran efter kun 2 min., og det var med triste miner spillerne fra CZJ gik til pause. En peptalk fra manageren må åbenbart havde hjulpet, det var et helt andet hold vi fik på banen i anden halvleg. Sebastian Helbig fik ydermere scoret sit tredje sæsonmål, og kampens andet lige i starten, men hvis det ikke havde været for Person havde Freiburg taget sejren. Hele 8.276 tilskuere havde fundet vej til dagens kamp, på trods af bidende frost.






Søndag den 08-10-06

Aue 2 - 3 Carl Zeiss Jena


0-1 Sebastian Helbig 12' min.
1-1 Andrzej Juskowiak 18' min.
1-2 Torsten Zienger 53 min.
1-3 Sebastian Helbig 57' min.
2-3 Tomas Klinka 90' min.


En rigtig mandefight er hvad man kan betegne dages kamp som. Der faldt fem scoringer i en underholdende kamp, hvor CZJ for tredje gang ud af otte mulige trak det længste strå. Sebastian Helbig er dagens helt store profil, og det kronede han med to flotte mål. Det var anden gang i sæsonen at Carl Zeiss Jena fik slået Aue ude, første gang var i pokalen.


Sebastian Helbig





Stillingen efter 8 kampe:



Topscorerliste. Hvem ligger nummer et?:



« Seneste Redigering: 15 Jun 2007, 21:29 af Blackhawk » Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #13: 15 Jun 2007, 21:28 »

Den kode, som du normalt bruger, skal du vist fjerne fra de 2 nederste billeder, så man kan se dem i stort. Wink
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fußball-Club Carl Zeiss Jena
« Svar #14: 15 Jun 2007, 21:30 »

Dum fejl. Tak for påmindelsen :-)
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010