home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1241 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Verdens bedstefodbold spiller, pga. positionen?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Verdens bedstefodbold spiller, pga. positionen?  (Læst 4237 gange)
wirenfeldt
Gæst

Verdens bedstefodbold spiller, pga. positionen?
« : 09 Jan 2006, 00:09 »

Nu er jeg selv forsvarsspiller, hvilket nok har ført til mit syn på dette emne.
Jeg ved udmærket godt at det er midtbaner og angribere der stjæler det meste af billedet, hvad angår fodbold.
Men hvorfor fanden er det altid en midtbane eller angriber der er nomineret og bliver tildelt priser!?
Dette kan faktisk bringe mit pis i kog, da der findes mange utrolig gode forsvarsspillere, med store fodboldtalenter, som også præsterer en helvedes masse godt, gang på gang!
En ting jeg lod mærke til i en tråd herinde, dette er ikke noget personligt, men der var en som havde skrevet sin egen liste over de tre bedste, dette var 3 angribere. Jeg er selv stor fan af Ronaldo, dette skal jeg ikke ligge skjul på. Men hvorfor, hvorfor er det altid angribere? Ja, de scorer målene, og ja midtbanerne laver sindsyge ting, scorer og ligger op til mål. Men målmænd og forsvarer forhindre dem? Do you get my point? Wink

- Ville lige sætte en god debat igang? hvis det er muligt Peace

wirenfeldt
Gæst

Sv: Verdens bedstefodbold spiller, pga. positionen?
« Svar #1: 09 Jan 2006, 00:10 »

Og beklager den lange smøre Wink haha Smiley

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 09 Jan 2006, 00:29 »

Nu er jeg selv forsvarsspiller, hvilket nok har ført til mit syn på dette emne.
Jeg ved udmærket godt at det er midtbaner og angribere der stjæler det meste af billedet, hvad angår fodbold.
Men hvorfor fanden er det altid en midtbane eller angriber der er nomineret og bliver tildelt priser!?
Dette kan faktisk bringe mit pis i kog, da der findes mange utrolig gode forsvarsspillere, med store fodboldtalenter, som også præsterer en helvedes masse godt, gang på gang!
En ting jeg lod mærke til i en tråd herinde, dette er ikke noget personligt, men der var en som havde skrevet sin egen liste over de tre bedste, dette var 3 angribere. Jeg er selv stor fan af Ronaldo, dette skal jeg ikke ligge skjul på. Men hvorfor, hvorfor er det altid angribere? Ja, de scorer målene, og ja midtbanerne laver sindsyge ting, scorer og ligger op til mål. Men målmænd og forsvarer forhindre dem? Do you get my point? Wink

- Ville lige sætte en god debat igang? hvis det er muligt Peace

Er egentligt enig i dit synspunkt - især da jeg også er forsvarsspiller selv. Tror bare grunden er, at man vinder i fodbold ved at score mål. Ikke ved at takle.

mvh,
mathias

wirenfeldt
Gæst

« Svar #3: 09 Jan 2006, 10:26 »

Tror bare grunden er, at man vinder i fodbold ved at score mål. Ikke ved at takle.
Jamen uden forsvarsspillere? Så blev der massere af mål. Man vinder i fodbold ved at have flest mål ja, men også ved at lukke MINDST ind, og her kommer forsvarsspillerne og målmænd IND i billedet Wink

MeeLo
Gæst

« Svar #4: 09 Jan 2006, 13:53 »

Der er der da ligeså mange respekterede forsvarsspillere? Af de bedste ligger spillere som Nesta, Maldini, Ferdinand osv. temmelig langt oppe.

Borelli BB
Landsholdsspiller

« Svar #5: 09 Jan 2006, 14:24 »

FIFAs årlige kåring af årets spiller, endte i 1991 på Lothar Matthäus, som jo var forsvarsspiller. Det var faktisk den første Årets Spiller kåring af FIFA. Men siden 1991 er der ikke blevet kåret hverken en forsvarsspiller eller en målmand. Så du har fat i noget af det rigtige.

France Footballs' årlige kåring af Årets Spiller i Europa endte i 1990 på Lothar Mathäus. Medmindre Matthias Sammer var forsvarsspiller, så er prisen ikke endt på nogen forsvarsspiller eller målmand siden 1990.

Hvis man kigger på prisuddelingen i Sydamerika, så vandt Chilavert faktisk prisen for Bedste Sydamerikanske Spiller i 1996, Cafu vandt den i 1994 og Carlos Valderrama 1993.

En anden ting jeg også lige bed mærke i, var at Paolo Maldini aldrig har vundet prisen. Det synes jeg er direkte latterligt, da han er en af historiens største spillere.

gehyden_bab
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 09 Jan 2006, 16:30 »

Jamen uden forsvarsspillere? Så blev der massere af mål. Man vinder i fodbold ved at have flest mål ja, men også ved at lukke MINDST ind, og her kommer forsvarsspillerne og målmænd IND i billedet Wink

Bevares, jeg er enig. Pointen er bare, at det ikke sælger nær så godt. Man husker ikke rigtigt hvordan Nesta lavede en eller anden suværen takling i CL-finalen mod Juventus. Næ, man husker derimod Redondos oplæg til Rauls mål på Old Trafford i en CL-kvartfinale i '98 (tror jeg nok), hvor han på ondeste vis tørrer Henning Berg med en grusom tunnel for derefter at servere bolden til en fremadstormende Raul. Dét husker man :-)

mvh,
mathias

Well
Ynglingespiller

« Svar #7: 09 Jan 2006, 16:51 »

Bevares, jeg er enig. Pointen er bare, at det ikke sælger nær så godt. Man husker ikke rigtigt hvordan Nesta lavede en eller anden suværen takling i CL-finalen mod Juventus. Næ, man husker derimod Redondos oplæg til Rauls mål på Old Trafford i en CL-kvartfinale i '98 (tror jeg nok), hvor han på ondeste vis tørrer Henning Berg med en grusom tunnel for derefter at servere bolden til en fremadstormende Raul. Dét husker man :-)

mvh,
mathias

Enig men det er jo også trænernes opgave at vurdere dem ud fra andet end tv-appeal hehe (og vel også den del af pressen der kalder sig seriøs)

For altså de sidste ca 5 år er bedømmelser af spilleres værd blevet enormt overfladisk. Altså tag beckham - altså som G. Best sagde om ham: Han dribler ikke særligt godt og kan ikke tackle.

Intet som fm2008 på en duo 8400 @ 3500 mhz med 4 gb dual ram Smiley

LosCules
Gæst

« Svar #8: 09 Jan 2006, 17:01 »

Jeg er målmand(eller det var jeg), og jeg er dødhamrende enig, og har selv tænkt lidt over at sætte denne debat igang, men det er vist ikke blevet til noget Grin. Men det kan jo være fordi at Midtbanespillerne + angriberne de tiltræket sig al opmærksomheden ved at brillere under kampen, mens forsvarerne plus målmanden mere betegnes som de kedelige, der bare stoppper bolden!

Sådan er det bare - Er lidt træt af det, men intet at gøre ved det Wink.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #9: 09 Jan 2006, 17:27 »

Jeg kan selvfølgelig kun nikke... Der er knapt så meget fokus på forsvarsspillere, for de gør bare hvad de skal, og det er egentlig svært at se i en kamp at et forsvar klarer sig godt ved at stå godt og rigtigt på banen, og takle når de skal, og tage de rigtige løb. Det er jo bare noget som forsvarer skal. Midtbanespillere og angribere derimod kan drible og brillere, og score kanongode kasser, hvilket straks bringer fokus, da man jo i højdepunkterne fra en kamp ser målene og ikke taklingerne. Hvis en forsvarsspiller skal skille sig ud, skal han aflevere utroligt præcist op af banen, stå sikkert i forsvaret, og så samtidig tage nogle raids op af banen, og score nogle mål efter dødbolde. Men jo, det er svært for en forsvarsspiller at få samme anerkendelse som en midtbanespiller eller en angriber, fordi at der ikke kræves så meget tekniskt fra en forsvarsspiller.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Buusinho
Gæst

« Svar #10: 09 Jan 2006, 20:39 »

Jeg giver Wirenfeldt ret. For at vinde en kamp skal der scores, men det gælder også om at holde buret rent. Jeg er ikke den store Chelsea fan, men de vinder ikke deres kampe ved at score mange mål, som f.eks Barcelona. Chelsea har et mega sindsygt forsvar/målmand, der ikke lukker ret mange mål igennem, og så score de 1 mål i den anden ende og vinder..

wirenfeldt
Gæst

« Svar #11: 09 Jan 2006, 21:20 »

Jeg giver Wirenfeldt ret. For at vinde en kamp skal der scores, men det gælder også om at holde buret rent. Jeg er ikke den store Chelsea fan, men de vinder ikke deres kampe ved at score mange mål, som f.eks Barcelona. Chelsea har et mega sindsygt forsvar/målmand, der ikke lukker ret mange mål igennem, og så score de 1 mål i den anden ende og vinder..

NEMLIG! Og her vil jeg gå videre og samligne dem, ikke på niveauet, med FCK? Hvis I går 1 sæson eller 2 tilbage, så vandt FCK kun 1-0, 2-1 osv. De scorede ofte lige til sidst. DETTE har noget med forsvaret at gøre!
Hvis man kigger på prisuddelingen i Sydamerika, så vandt Chilavert faktisk prisen for Bedste Sydamerikanske Spiller i 1996, Cafu vandt den i 1994 og Carlos Valderrama 1993.

En anden ting jeg også lige bed mærke i, var at Paolo Maldini aldrig har vundet prisen. Det synes jeg er direkte latterligt, da han er en af historiens største spillere.
Cafu havde også fortjent den pris! Helt sikkert! Nu lyder det her nok lidt forkert i jeres øre, men jeg vil samligne Chilavert med en midtbane/angriber. Hvorfor tror I han fik den pris? Pg.a. hans målmandsspil? Eller var det hans geniale spark, som ofte forvandlede et frispark til et mål! Var det derfor? Og pg.a. han blev så kendt? Hvad tror I ? I kan nok regne ud hvad jeg tror Wink

Jeg er målmand(eller det var jeg), og jeg er dødhamrende enig, og har selv tænkt lidt over at sætte denne debat igang, men det er vist ikke blevet til noget Grin. Men det kan jo være fordi at Midtbanespillerne + angriberne de tiltræket sig al opmærksomheden ved at brillere under kampen, mens forsvarerne plus målmanden mere betegnes som de kedelige, der bare stoppper bolden!

Sådan er det bare - Er lidt træt af det, men intet at gøre ved det Wink.
Det er rigtig, det er midtbaner og angribere der brilliere, med nogle fine driblinger og teknik. Men jeg vil da også mene at en forsvare kan? Altså, hvad forstår I ved at en forsvarer brillierer? Alle ved jo hvad det vil sige hvis en målmand gør, formidabel redning, men hvad med en forsvarer?

wirenfeldt
Gæst

« Svar #12: 09 Jan 2006, 21:23 »

Til Borelli: At Maldini aldrig har fået en pris, er en KÆMPE fejltagelse! Virkelig til grin! Han er en folk ser op til, og unge forsvarsspillere bruger ham som idol! Manden har gjort italiensk fodbold bedre! Han har udrettet noget stort, derfor er det forkert ja! :S Hvad med en mand som Nadal? Ved ikke om I husker ham, men han var forsvarsspiller i Barcelona, kan ikke huske perioden. Men han var der i 97.. Han var da også god?!

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #13: 11 Jan 2006, 20:14 »

Jeg fik Nadal til Hvidovre eller var det Roskile i mit CM 97/98 Danmark spil...

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

wirenfeldt
Gæst

« Svar #14: 12 Jan 2006, 00:01 »

Jeg fik Nadal til Hvidovre eller var det Roskile i mit CM 97/98 Danmark spil...
Fedt nok Smiley, men urealistik? Smiley Men, ikke nogen som gider svare på mine spørgsmål? Opstemt Sys lige der kom godt gang i diskussionen..

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010