home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:26:24 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
03 Okt 2024, 19:41 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 1406 Gæster Online.

Indlæg: 1132894 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bloggen er
Helt i særklasse
- 0 (0%)
Vild
- 0 (0%)
God
- 4 (100%)
OK
- 0 (0%)
Dårlig
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 4

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz  (Læst 2098 gange)
Møller
Gæst
 
Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« : 10 Jun 2007, 20:51 »


En blog af Møller, om det finske landsholds forsøg
på at overraske alle og kvalificere sig til EM 2008 i Østrig og Schweiz.


Ligaer: Danmark (2nd Division - SAS Liga)
Database: Huge
Load Spillere fra: Finland




Skandale i den finske lejr

Det finske landshold var i chok, da det igår kom frem at deres engelske træner Roy Houdgson havde været sammen med Jari Litmanens kone, mod hendes vilje. Det resulterede i øjeblikkelig fyring fra posten som finsk landstræner. Der gik heldigvis for det finske landshold ikke længe før man kunne offentliggøre en ny træner.

Navnet på denne herre er Mads Møller Nielsen, og han er faktisk dansk som du nok kan høre. Manden er i manges øjne ukendt. Men ikke i den vestjyske klub Esbjerg IF 92, hvor træneren her har arbejdet som frivillig drengetræner. Mads M. Nielsen er en meget respekteret herre i EIF 92. Men da han for kort tid siden flyttede til Finland for at gifte sig med hans finsk/danske kone Elizabeth Jacobsen kunne han forståeligt nok ikke træne i Esbjerg IF 92 mere.

Han påstår at han faktisk ansøgte uden nogle tanker om at blive ansat. Hvilket vi kan høre i denne kommentar: - Jeg ansøgte sammen med gutterne, lidt for sjov. Vi lavede lidt sjov med at ansøge, jeg fik mere og mere lyst til jobbet. Derefter snakkede med med Elizabeth om det, og vi blev enige om at ansøge. Det har jeg gjort og er altså blevet ansat.

Første opgave til Mads M. Nielsen er venskabskampen mod Nordirland d. 16 august 2006 på Olympiastadion i den finske by Helsingfors. Der vil mange finske fans nok møde op for at se om Mads har evnerne til at føre Finland til det Europæiske Mesterskab 2008
« Seneste Redigering: 12 Jun 2007, 20:50 af Møller » Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #1: 10 Jun 2007, 20:57 »

Haha fed start med Jari Litmanens kone
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #2: 10 Jun 2007, 21:04 »

Hehe. Smiley Hvad synes i om layout på billedet og selve teksten? Smiley

KOMMENTER! KOMMENTER! KOMMENTER! KOMMENTER!
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #3: 10 Jun 2007, 22:31 »

Tæt venskabskamp endte med storsejr

Finland 3 - 0 Nordirland
  1-0 Markus Heikkinen (41 min.)
  2-0 Peter Kopteff (54 min.)
  3-0 Juho Mäkelä (90 min.)

Finland og Nordirland tørnede her til aften sammen på Olympiastadion i Helsingfors. En kamp mange betragtede som en tæt kamp. Hvilket oddsne også forventede. Spillere som Forsell, Johansson og Pasanen var ikke med for Finland grundet skadet, et kæmpe slag for det finske landshold.

Men det var jo kun en venskabskamp. Alligevel var der mødt et pænt antal tilskuere op til kampen, vi snakker 23.847 finske tilskuere. Det er også forståeligt at ingen Nordirre vil tage turen til Finland på en hverdag for at se en Venskabskamp.

Tilbage til kampen, kick off lød det på finsk over højtalerne. Kampen startede i et lavt tempo, men det var hjemmeholdet der styrede tempoet. Norirland lå helt nede i egen zone med alle mand. Der gik alligevel lang tid i kampen før vi fik rigtig drame. En grov tackling blev lavet af David Healy mod Finlands Jukka Santala, Santala måtte udgå med skade, efter 11 minutter.

7 minutter efter Jukka Santalas exit fra banen måtte veteranen fra Malmö FF Jari Litmanen ligeledes forlade banen med en skade. Endnu en gron takling. Denne gang fra Stephan Craigan som resulterede i et gult kort. Dette skete efter bare 18 minutter.

Ikke flere skader, nu kom målene. Det startede efter 41 minutter hvor Finlands Kuqi brændte lige på Maik Taylor, men returbolden endte i fødderne på Markus Heikkinen, som fra kanten af feltet kunne sparke bolden flot op i krydset, til en finsk 1-0 førring.

I pausen var resultatet fortsat 1-0 til hjemmeholdet. Nordirland kom ud til anden halvleg som de kom til første, stille og roligt i egen zone. Det straffede finnerne igen efter 54 minutter, ved en flot fuldtræffer fra Utrechts Peter Kopteff som scorede til 2-0. Fremragende stemning opstod pludselig på tilskuerpladsene.

Men de mange tilråb hjalp ikke på tempoet. Nordirland kom mere med, men kun på kontra angreb. Der skulle nu gå helt hen til de døende minutter før Finland igen blev farlige. Juho Mäkelä runder hele det nordirske forsvar og placerer uden de store problemer målmand Taylor til slutresultatet 3-0.
Logged

cube
Manager
********

Offline Offline

 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #4: 11 Jun 2007, 20:19 »

Flot layout - det bedste du har lavet hidtil. KUTGW.
Logged

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #5: 11 Jun 2007, 20:21 »

Ill do. Smiley tak cube
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #6: 11 Jun 2007, 20:24 »

Det ser godt ud! Det er enkelt, smukt og ligetil. Jeg håber meget du kan holde dampen oppe, men jeg vil gerne advare dig om at dels er det en udfordring at holde motivationen oppe, og dels er der ikke så mange læsere i landsholdsblogs.
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #7: 11 Jun 2007, 20:26 »

Dusty, jeg elsker da landsholds blogs. Specielt dine!
Fin blog du har her Møller, flot layout med flagende og billederne. Det tegner godt.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #8: 11 Jun 2007, 20:31 »

Tak begge. Smiley
Logged

Dau
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #9: 11 Jun 2007, 20:51 »

Jeg er ved at dø over de flag der, lær mig det Møller - dit layout er perfekt!
Har faktisk selv overvejet at træne Finland, blev dog ikke til mere end overvejelserne, de er lidt for "skøre" deroppe. Held og lykke med dem og deres færd til EM, glæder mig til at følge bloggen Smiley
« Seneste Redigering: 11 Jun 2007, 20:59 af Dau » Logged

Rolig nu, pust ud, træk vejret..

United-styrer
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #10: 11 Jun 2007, 20:56 »

Introduktionen var efter mine begræber en smule søgt og tynd, men ser man bort fra den, så er det udmærket skrevet, og layoutet er virkelig flot.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #11: 11 Jun 2007, 21:00 »

Tak Dau.
U-S nu er jeg Finland, kender du mig ret er jeg ikke personen der skriver en kæmpe historie. Så meget normalt fra min side Smiley
Logged

Niko
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #12: 11 Jun 2007, 21:34 »

Denne her blog, er meget brilliant!
KEEP UP THE GOOD WORK!
Det er virkelig noget flot arbejde! Smiley
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #13: 11 Jun 2007, 21:44 »

Finland fik 1 point med hjem fra østen

Polen 0 - 0 Finland

Første kamp i EM Kvalifikation Gruppe A. Finland skulle godt igang, trods skader fra Santala, Kopteff og Litmanen. 3 vigtige spillere i den finske landsholdstrup. Litmanen med erfaringen i verdensklasse, Kopteff med den eminente form og Santala talentet i svøb. Men derimod er Johansson, Forssell og Pasanen er tilbage i truppen. De skal bevise deres europæiske ry i dagens kamp i Polen.

Kampen blev spillet på
Stadion Slaski i Chorzow. Polens hjemmebane i aften. Kampen blev overværget af 42.771 live på stadion, og sikkert flere gennem tv skærmen. Det ville blive en spændende og tæt kamp. 2 meget lige hold som idag skulle mødes i Polen.

Men kampen startede ligeså kedeligt som Finlands venskabskamp mod Nordirland for bare 17 dage siden. Første halvleg blev mere end kedelig. 3 chancer til Polen, 2 til Finland dog må vi sige at finnerne havde spilovertaget. Men en kedelig første halvleg uden meget vigtige begivenheder.

Finland beholdte spilovertage i anden halvleg, men som første halvleg var det igen Polen der havde flest chancer. Hjemmeholdet kørte på kontraangreb. Finland var det bedste hold i en utrolig kedelig kamp. Ikke meget at skrive om, så vi lader være. Anden halvleg ligeså kedelig som første.

Anfører Jussi Jääskeläinen fra det finske landshold. Også kendt som målmand i engelske Bolton, sagde følgende: "En kamp uden det store arbejde til forsvaret og målmændene. Ingen var rigtig farlige i denne kamp. Måske skyldes det varmen (22c)."

Slut på første kval kamp for Finland, ikke den store oplevelse.
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Finland - Turen går til Østrig og Schweiz
« Svar #14: 11 Jun 2007, 22:26 »

Portugal overrasket i Finland

Finland 1 - 1 Portugal

Det berømte og berygtede Portugal-hold blev presset tilbage på deres egen banehalvdel i store mængder af kampen af deres langt fra så glamourøse modpart.

Finland spillede uafgjort i Polen i deres første kamp. Idag gjaldt det så landet som forventes at vinde Gruppe A, Portugal. En kamp som skulle spilles på Olympiastadion i Helsingfors. Kampen blev spillet foran et næsten fyldt stadion. Der manglede knap 200 tilskuere fra at være max (39.752) idag var der 39.621. De tilskuere fik sig en stor overraskelse.

Kampen kom hurtigt igang, Finland havde valgt at lægge et pres og overraske de portugisiske favoritter fra start. Flere store muligheder opstod til Heerenveen angriberen Niklas Tarvajärvi. Men ind ville bolden ikke i det første kvarter.

Efter 18 minutter skete der så endelig noget. Finlands 35.000 tilskuere gik totalt amok. Netop omtalte Tarvajärvi dukkede op foran Ricardos mål. Fantastisk indlæg fra Petri Pasanen på midten af banen. Tarvajärvi header bolden mod modsatte hjørne, end ham selv og Ricardo. 1-0 til hjemmeholdet. Publikum var i ekstase. Fantastisk start på denne kamp.

Portugal var nu tvunget frem på banen. Dette var en udmygelse og overraskelse uden lige. Men ind ville bolden ikke. Finland levede mere på kontraer nu. Først i overtiden af første halvleg skete der noget. Målmand Jääskeläinen kunne ikke holde Decos skud, returen endte ved Ariza Makukula som nemt sætter bolden i nettet, til 1-1.

Anden halvleg blev en totalt finsk dominans. Intet og jeg mener intet så vi til Portugal. Men trods flere mega chancer scorede ingen af holdene mere i kampen. Anden halvleg havde ikke det store at skrive om, indtil sidste minut. Unge Roman Eremenko dribler gennem Portugals midtbane fra venstre kanten ind på midten, skyder på mål. Men desværre på overlæggeren.

Finsk dominans og overtag i kampen endte desværre uden sejr, men 1 point er vel også fint mod 2erne fra EM i 2004.
« Seneste Redigering: 11 Jun 2007, 22:41 af Møller » Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010