home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
Antal Registrerede Brugere: 23341
  0 Brugere, 517 Gæster Online.

Indlæg: 1132852 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: rodeoneerer
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa  (Læst 7476 gange)
Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« : 10 Jun 2007, 16:35 »

JOGA BONITO
- et brasiliansk eventyr:

CE Nova Esperanςa







Det har været en legendarisk måde at spille på siden Bademesteren startede ”årets blog 2006” op for 1½ år siden: At starte med en lille skodklub i den laveste tilgængelige liga og prøve at arbejde sig op gennem rækkerne.

De fleste forsøger sig på de britiske øer, men come on, mand, det er sgu’ for let Wink . Jeg har derfor valgt en liga jeg slet ikke kender og et hold jeg knapt anede eksisterede: CENE i den brasilianske 3. division. Små brasilianske teknikere med en flyvende hest på brystet.

I denne blog står den altså på brasiliansk trylleri i slumkvartererne. Så hvad venter vi på? Lad os komme i gang!






SPILLETS OPSÆTNING



Liga’er:

Argentina: Primera B National og opefter
Australien: Hyandai A-League
Brasilien: Campeonato Brasileiro Série C og opefter
Mexico: Kun Primera División
Sydafrika: Kun Castle Championship
USA: Major League


Ekstra Data:
DDT fil med spillerne fra de store sydamerikanske lande
DDT fil med spillerne fra de store centralamerikanske lande
DDT fil med spillerne fra de store afrikanske lande
DDT fil med spillerne fra de store asiatiske lande






KLUBFAKTA




Navn: CE Nova Esperanςa (forkortet CENE)
Grundlagt: 1999
Rivaler: Ingen
Økonomi: Ok
Anslået værdi: 33 millioner kroner
Stadion: Morenão, Campo Grande (MS) – med plads til 45.000 siddende tilskuere
Medieprognose: nr. 3 i Campeonato Brasileiro Série C
Spillertruppens gennemsnitsalder: 23 år.




Der er tale om en meget ung klub, faktisk så ung at de ikke har nogle rivaler endnu. Truppen består af brasilianske talenter og udskud fra de store hold. Så strategien for klubben må uden tvivl være at opfostre unge talenter, der kan sælges videre. Heldigvis starter holdet med et stort stadion der forhåbentlig kan give penge i kassen.


Hvad så med den brasilianske turnering i 3. division? Tja, det eneste jeg ved, er at CENE er placeret i 3. division, der består af 16 grupper med 8 hold i hver, i alt 128 hold. Hvordan man rykker op er jeg ikke helt sikker på, transferreglerne, de taktiske muligheder i klubben, ligaens niveau osv - jeg ved ikke en skid om det. Derfor vil denne blogs første sæson være en læreprocess, hvor jeg lærer det hele lidt at kende. Først i næste sæson vil jeg for alvor tænke sportlige ambitioner ind i mit arbejde. Heldigvis stiller ledelsen i klubben ikke store krav til mig, så det skal nok blive en god oplevelse







Næste update: De første par arbejdsdage i Brasilien.
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #1: 10 Jun 2007, 16:45 »

Det lyder spændende det her. Spændende valg af hold, selvom jeg ikke kender meget til det, for ikke at sige intet.
Men er sikker på det nok skal blive godt. Glæder mig til, at du kommer rigtig igang. Wink


Lige en lille ting. Bryder mig ikke så meget om skifttypen, eller nærmere at den er så stor. Det er selvfølgelig noget du bestemmer, og det er ikke noget, som gør, at jeg ikke vil følge med. Bare min mening. Smiley
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

niels1711
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #2: 10 Jun 2007, 16:46 »

Glæder mig til at høre mere fra dig Dusty! Sejt klub valg! Smiley
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #3: 10 Jun 2007, 16:50 »

Spændende klubvalg må man sige. Thumbs Up
Men er du syg et monster stadion til sådan en lille klub Shockeret
Logged

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #4: 10 Jun 2007, 16:55 »

Dejligt at se dig tilbage Dusty. Spændende kluv. Jeg er sikker på du nok skal få noget ud af det her. Held og lykke Thumbs Up
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #5: 10 Jun 2007, 17:36 »

Spændende klubvalg må man sige. Thumbs Up
Men er du syg et monster stadion til sådan en lille klub Shockeret

Tak, tak. Er også helt spændt på at se om jeg kan fylde stadion til ligakampene
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #6: 11 Jun 2007, 12:52 »

Endnu en spændende blog fra Mesteren selv

Jeg følger med !
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

mikkel-strandgaard
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #7: 11 Jun 2007, 12:58 »

Hvornår kommer der en ny update
Logged


Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #8: 12 Jun 2007, 12:27 »

All knowledge will be given on a need to know basis …





Okay, lad os komme i gang. Jeg ankommer til CENE i december 2005, hvilket svarer til vores sommerpause. Fordi Brasilien er geografisk placeret syd for ækvator, har de sommer i julemånederne. Der er meget jeg ikke forstår ved den her liga og dette fodboldland, men det tager jeg ikke så tungt. I stedet smøger jeg ærmerne op og går i gang. Jeg regner med at lære det hele at kende efterhånden.


Den brasilianske sæson


I Brasilien spilles der bold som i Norge & Sverige: Sæsonen løber fra vinter til vinter i stedet for sommer til sommer. Der skal spilles i to ligaer:

Til at starte med skal jeg prøve kræfter med Campeonato Sul-Matogrossense, den lokale delstatsturnering. Kampene starter 18. januar 2006 og løber frem til maj måned.

I juni måned starter så årets hovedturnering, nemlig Campeonato Brasileiro Série C, dvs. 3. division. CENE er placeret i gruppe 11 ud af 16 grupper med 8 hold i hver. I alt 128 klubhold spiller i deres grupper indtil gruppernes nr. 1 & 2 er kåret. Disse 32 resterende hold skal derefter batle om oprykningen til 2. division. Umiddelbart ser det ud til at der kun er 4 pladser i 2. division at spille om, så det kan blive meget svært at rykke op.


Truppen



CENE har en okay og ung trup. Men der skal bredde til og hvis det er muligt vil jeg forsøge at forbedre alle positioner en smule. Det centrale forsvar er helt uacceptabelt. De eneste spillere jeg har til den plads er på ungdomskontrakter og er slet ikke i nærheden af at være gode nok – selv til 3. division. Så mens fodboldtilskuerne nyder sommeren på stranden og mine spillerede spiller sandbold, skaffer jeg en assistenttræner og to yderligere førsteholdstrænere inden jeg åbner klubkassen og ser hvad jeg har at disponere over.


Økonomien



Økonomien i klubben er ganske okay. Jeg har endda lidt mere end en halv million kroner at købe ind for, og må derfor betegnes som værende blandt de 10% rigeste af de 128 klubber i 3. division i Brasilien. Det lover godt. Supershopperen må gerne tage dankortet med i byen


Målsætningen for sæsonen


Min målsætning for den første sæson er at få fornyet min kontrakt i december 2006. Måske lyder det ikke videre ambitiøst, men jeg ved faktisk meget lidt om den Brasilianske liga. Siden jeg havde et fedt spil med Sao Paulo i CM 00/01 har jeg ikke været tilbage i Sydamerika. Jeg famler mig vej i blinde, simpelthen – i sambatrin selvfølgelig. Bestyrelsen er åbenbart også forstående, for de forventer kun at jeg bygger et nyt hold. Med mit ry som supershopper skal det nok ikke blive svært at leve op til.


Transferreglerne



Da jeg kommer i gang med at handle spillere opdager jeg noget interessant. I den brasilianske 3. division bliver alle spillere udstyret med en frikøbsklausul. Der er tale om en automatisk klausul, som jeg ikke ændre direkte. I stedet reguleres den af hvor meget jeg giver spilleren i løn og hvor lang tid kontrakten løber over. En spændende regel, da den sikrer at hvis der kommer en storklub forbi og vil købe en af mine talenter, ja, så er der en minimumspris de skal af med. Min dyreste spiller (værdi: 1 million kroner) har en frikøbsklausul på 16 millioner, så de priser er absolut fair … for mig altså. I får lige et billede af stortalentet.


Det taktiske oplæg


Klubben foretrækker en spændende 4-2-2-2 opstilling. En meget snævert spillet formation, hvor de midterste 2 har ordre til at løbe ud til fløjene. Men nu er jeg jo mere til 4-4-2, specielt med diamant på midtbanen, og med et snuptag er der indført en særlig brasiliansk variant af diamanten. Forsvaret bliver tøjlet hjemme så de ikke kan spille offensivt, og specielt den offensive centrale midtbane får besked på at trylle. Nu må vi så se om at er en god idé at ændre fundamentalt på den taktiske filosofi i Brasiliens 3. division.


Transfers



Som jeg skrev tidligere, ønsker jeg nyt blod på holdet. Indførelsen af den nye taktik kræver blandt andet wings, hvilket klubben overhovedet ikke ejer én eneste af. Så jeg støver et par op og nogle nye spillere generelt. Specielt det centrale forsvar og angrebspladserne bliver styrket. Der er ikke rigtig nogen grund til at vise jer et billede af hver enkelt spiller, da I med stor sandsynlighed ikke kender dem. Men nej, de spillere med velkendte navne – eksempelvis Edu – er ikke hjemvendte internationale stjerner. I Brasilien kniber det åbenbart med opfindsomheden med navne til drenge. Men allerede i løbet af mine første uger i landet har jeg set en brasiliansk spiller, der hed Niélsen. Åbenbart nedstammede hans familie fra danske emigranter.


Okay, det er så den viden jeg har støvet op om det fodboldgale Sydamerika. Nu er det tid til at lade bolden rulle i de mange statsmesterskaber. Det nye CENE skal i aktion!
Logged

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #9: 12 Jun 2007, 12:39 »

Meget spændende hold! Jeg er især glad for at du ikke er så forskrækket over at bruge SS.
Logged


MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #10: 12 Jun 2007, 12:48 »

Ja  det er fedt med alle de ss
Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #11: 12 Jun 2007, 14:40 »

Legestue!





Det kører ganske godt for CENE i statsmeskerskabet. Efter halvdelen af turneringen er spillet er facit 6 sejre og 1 nederlag i 7 kampe. Og det er endda på trods af at jeg havde store problemer med skader de første par kampe, fordi brasilianerne lige skulle vende sig til min disciplinerede tilgang til træning. Diamanten på midtbanen har vist sig at være en fantastisk idé. Alle syv modstandere i ligaen spiller den nævnte 4-2-2-2 formation med alle 2’erne klumpet sammen inde på midten. Det betyder at mine wings har haft legestue og stort set kunne lave alle de indlæg de ville. Når jeg så inde i boksen har adskillige hovedstødsstærke spillere, giver det mål og sejre.


Min angriber Edu har tiltrukket sig mediernes opmærksomhed, og det er absolut fortjent. I 7. spillerunde scorer han hattrick og ender dermed med at have scoret 8 kasser i 6 kampe. Hvem ved, måske skal jeg allerede snart til at sælge et af mine stortalenter til en fed pris. Hans angrebsmakker Fabinho har ikke været omtalt i pressen, men hans 9 mål i 7 kampe er absolut også tilfredsstillende. De to giftige herrer ligger henholdsvis nr. 1 & 2 på topscorerlisten indtil nu, og er absolut hovedårsagen til at vi ligger helt i toppen af statsmesterskabet.


Så min første udfordring i Brasilien, nemlig statsmesterskabet, ser ud til at blive en ukompliceret affære. Hvis holdene i 3. divisions gruppespil også spiller med de meget snævre taktikker, så kan det måske endda blive til oprykning i denne sæson. Men jeg forventer at niveauet bliver højere i 3. division. Imens kan jeg glæde mig over at vi har fået os en ”moderklub”, nemlig 2. divisionsholdet América FC. At få en moderklub var mit ønske, eftersom jeg så en fremtid i at leje kvalitetsspillere fra et hold på højere niveau. Allerede en uge efter aftalen var i hus kom den offensive midtbanemand Sivuca til CENE på en lejeaftale.

Logged

Bimmand
Gæst
 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #12: 12 Jun 2007, 14:51 »

Glæder mig til den næste update
Logged

Brodtgaard
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #13: 12 Jun 2007, 15:02 »

En spændende blog du har gang i Dusty.

Jeg har lagt mærke til at der er en fejl i dine SS af spillerne. Måske det er en fejl i det skin du bruger ?
Der mangler en linie som omhandler spillerens værdi

Værdi (mangler)     derefter kommer de andre linier:
Landskampe
Grundløn
Foretrukne ben

Ok - en mindre detalje - men det ser da sjovt ud...
Logged


Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Joga Bonito - CE Nova Esperanςa
« Svar #14: 12 Jun 2007, 15:05 »

En spændende blog du har gang i Dusty.

Jeg har lagt mærke til at der er en fejl i dine SS af spillerne. Måske det er en fejl i det skin du bruger ?
Der mangler en linie som omhandler spillerens værdi

Værdi (mangler)     derefter kommer de andre linier:
Landskampe
Grundløn
Foretrukne ben

Ok - en mindre detalje - men det ser da sjovt ud...


hmmmm ... tror desværre det er fordi jeg sidder ved en bærbar
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010