home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 420 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Derby County
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint
Forfatter Emne: Derby County  (Læst 26703 gange)
Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #45: 03 Nov 2007, 08:35 »

Sgu ærgeligt i ikke møder Tottenham, der var tre sikre point og ikke som tidliger en røvfuld på 4-0. Ellers må i jo bare hente pointene mod London-holdene d. 10. og 24. Wink

Den 10. har pæne udsigter - den 24.  Skuffet
Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #46: 09 Nov 2007, 21:43 »

West Ham, som vi møder i morgen, har lagt ryg til et af de klassiske opgør i Derby-historikken, som Rams-supportere ynder at tænke på, nemlig Charity Shields finalen i 1975 mellem mestrene fra Derby og FA Cup vinderne fra West Ham. En kamp, som det fremragende Derby-mandskab fortjent vandt 2-0. Den legendariske måltyv Kevin Hector og Englands dengang stærkeste forsvarer Roy McFarland stod for målene.

Der er i dag ikke spillere på Derbys hold af denne klasse. Det ville i nutidstermer svare til, at en Michael Owen på sit absolut højeste og en skadesfri John Terry spillede og scorede for Derby. Datidens Steve Gerrard og Wayne Rooney, i .e. Bruce Rioch og Charlie George var også på 75-holdet sammen med bl.a. den nuværende Randers-træner Colin Todd, hvis forsvarsspil ville få Ashley Cole til at blegne.
Det er som bekendt ganske andre tider nu - men statistiskken er dog på Billy Davies’ drenges side: Ud af de tidligere 34 møder i ligaen mellem the Rams og the Hammers har the Rams vundet de 16, mens ”hamrerne” kun har vundet de ni.

Kieron Dyer, Scott Parker, Dean Ashton, Julien Faubert, Freddie Ljungberg, Craig Bellamy, Bobby Zamora, Anton Ferdinand, Mark Noble and Hayden Mullins er alle under fysioernes behandling. Og kun Dean Ashton synes muligvis at blive klar til mødet med Derby.
Hos Derby er Andy Todd ude igen med en rygskade. Spørsmålet om, hvor vidt han nogensinde bliver helt klar igen, begynder at melde sig. Kenny Miller meldes klar til kamp, hvilket i dén grad styrker the Rams’ angreb. Han har som den eneste Derby-striker scoret i Premier League i denne sæson – endda to gange!

Det er derfor oplagt, at Derby ender med at vinde en sikkert snæver og hårdttilkæmpet sejr mod Curbishleys sårede mandskab. For nok har Derby ikke ligaens skarpeste mandskab, men West Ham er til at tale med, hvilket Billy Davies og Co. vil gøre. Et godt bud er 1-0 – og skulle det gå helt amok, så 2-1!

Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #47: 26 Nov 2007, 12:05 »

Derby County Chairman Adam Pearson issued the following statement today (Monday, November 26):   
   
I have met with Billy Davies this morning and we have decided mutually in the best interests of both parties that to go our separate ways is the correct decision at this time.   

Og hvem mon så overtager roret?
Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #48: 26 Nov 2007, 20:12 »

og jeg aner ikke, hvordan man lægger et link op, men jeg har i dag interviewet Morten Bisgaard om den nuværende status i Derby ovenpå fyringen af Billy Davies. Find interviewet på derbycounty.dk - og jeg håber ikke, jeg hermed har forbrudt mig mod fmf's regler. Jeg kan - trods alt Wink - ikke betragtes som et konkurrende site  Peace trods alt trods alt trods ...
Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #49: 29 Nov 2007, 21:55 »

Så fik vi ny manager. Og umiddelbart synes valget af Paul Jewell som ny manager for the Rams at være et fornuftigt valg. Han er i hvert fald i træning med at holde et mindre hold oppe i Premier League, hvilket Derby sandt for dyden har brug for lige nu.

Paul Jewel (f. 28/9 1964) slog gennem en lang karriere sit navn fast som pålidelig offensivspiller hos Wigan og Bradford City efter at have været lærling hos Liverpool. Han begyndte trænergerningen Bradford City, der forfremmede ham til manager i slutningen af 1997. Dette medførte oprykning til PL i 1998/99 sæsonen. Og det lykkedes ham at holde Bradford oppe året efter, hvorefter han trak sig fra posten.
Derpå havde han trekvart sæson hos Sheffield Wednesday, før han i juni 2001 indledte seks års succes med Wigan, der afsluttedes ved hans frivillige tilbagetræden ovenpå sidste sæson – efter at have flyttet Wigan fra Englands tredjebedste række til PL og to succesfulde sæsoners overlevelse i verdens måske hårdeste liga samt at have nået Liga Cup finalen i 2006 med et nederlag til Manchester United til følge.

Efter at have holdt denne pause er han nu klar igen. Pausetiden er dog ikke gået med pjat. Til www.dcfc.co.uk siger han bl.a.: "I have taken time out of football to reflect on my time at Wigan, to reflect on how I can get better as a manager. That time hasn't just been used by playing golf - I have done a lot of travelling and watched a lot of football. I had a few offers from other clubs which I have been flattered by but Derby is the one that excited me.”
Herfra ønsker vi ham under alle omstændigheder held og lykke – hans succes er vor glæde!

UP THE RAMS  Thumbs Up



Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #50: 01 Dec 2007, 11:09 »

Optakt til Black Cats vs. the Rams

Sunderland har traditionelt overtaget, når de møder Derby. The Rams har kun vundet 13 kampe ud af de forgangne 67 møder.

Farvel BD

Billy Davies blev som bekendt fyret i søndags, og boardet har udpeget 43-årige Paul Jewell som DB’s efterfølger. En smule vemodigt er det da, for da åbnede mit Derbysite i slutningen af februar, var BD kongen af Derby efter bl.a. at have handlet klogt og forstærkende ind i januarvinduet.
Og da Wembley lagde græs til oprykningsfinalen mod WBA, var en af vore forcer faktisk, vi havde en snu manager! En måske ikke helt retfærdig, men taktisk flot 1-0 sejr blev kørt hjem, og der var ikke et øje tørt – undertegnede vrælede i flere minutter af lykke – og den treårsplan, boarded havde opsat med oprykning efter det tredje år som målsætning, blev altså nået i første hug.


Jewells første kamp

Men det er samtidig prisen for dén succes, som BD betaler nu. Truppen var og er ikke nær så stærk som de andre trupper i Premier League, og det kan kun endnu et januarvindue ændre på. Efter den forventelige indsats med den forventelige placering til følge har boardet altså alligevel bedt BD om at tage sit tøj og gå.
Paul Jewell står derfor med ansvaret til dagens kamp mod Sunderland på the Stadium of Light. Han er bestemt en kvalificeret afløser for BD, og det bliver spændende at se, om der kommer en positiv reaktion i Rams-truppen, eller om vi bare ryger ind i endnu en syngende lussing. Bortset fra Andy Todds uendelige skade er alle i hvert fald fit for fight.

At revanchere sig

En grim, grim plet på renommeet fik manager Roy Keane og hans sorte katte, da de sidste weekend blev kørt over af et sprudlende Evertonmandskab, der fortjent – og med masser af hjælp fra kattenes forsvar – vandt hele 7-1.Det er ellers ikke, fordi Keane forsømte at bruge penge på forstærkninger i vinterpausen. Fx blev Derby target Kenwyne Jones  købt i Southampton for £6m, Greg Halford i Reading for £3m, ex-Ram Danny Higginbotham for £3m i Stoke og Craig Gordon for hele £9m from Hearts.
Så Roy Keane har blæst til revanche. Der er allerede uro iblandt de yderst håbefulde og krævende Sunderland-supportere, der synes, at når man spenderer i alt knap £25m, så skal det også kunne aflæses i resultaterne.

Et bud

Det er en vanskelig kamp at komme med et bud på. Vinder Sunderland en smal sejr som i holdenes seneste møde, eller kommer der en Jewell-effekt? Det sidste er svært at tro, og det første er der ikke de store penge i. 2-1 til Sunderland giver 6,5 x pengene hos danskespil.dk – så det er mit kedelige bud.

Logged


United-styrer
Gæst
 
Sv: Derby County
« Svar #51: 01 Dec 2007, 11:32 »

Hvordan har en inkarneret Derby-fan det med Billy Davies' fyring?

Jeg synes, at det bliver spændende at se, hvorvidt Jewell formår at gøre holdet konkurrencedygtigt i Premier League, men umiddelbart virker det en smule respektløst over for Davies at smide ham på porten nu. Han har gjort det fremragende ved at føre holdet til PL, og helt ærligt, så tror jeg ganske enkelt, at Rams-mandskabet er for dårligt til at overleve i Premier League. En enkelt sæson ville i mine øjne være det mindste, man burde give Davies.
Logged

Red love
Gæst
 
Sv: Derby County
« Svar #52: 01 Dec 2007, 19:11 »

0 mål i 8 udekampe fortæller vist alt om Derbys niveau, eller mangel på samme..

Hvis man skal kigge på det objektivt kan man godt ærge sig en smule over det ikke blev WBA der kom op, da de utvivlsomt ville have bragt ligaen noget mere. De havde nok også beholdt Koumas så..

For altid kedeligt for ligaen med et hold som Derby,der er så lang fra noget som helst...
Logged

MLL
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #53: 26 Jan 2008, 20:24 »

Hmm
Nu mister Derby også en del charme, men man kan nok ikke holde de pengemænd væk.

http://www.forza.dk/index.php/news/show/id=146088
« Seneste Redigering: 03 Maj 2008, 18:33 af MLL » Logged

Tilbage på FmF Opstemt

Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #54: 31 Jan 2008, 18:35 »

Efter at have ligget underdrejet et par måneder er jeg nu tilbage ved - velan, om ikke fuld styrke, så da lidt derhenad!
Tjek www.derbycounty.dk hvor jeg har interviewet den gamle Rams-spiller LARS BOHINEN om Derbys fortid, nutid og fremtid.
Logged


ElGuapo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #55: 03 Maj 2008, 18:29 »

Jeres største frygt er blevet til virkelighed. Forest er rykket op i Championship Cool

Glæder mig til to brag af kampe i næste sæson Smiley
Logged

Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #56: 04 Maj 2008, 11:52 »

Ja, til lykke til Forest - - tænk, der var engang, hvor de kampe blev afgjort i den bedste række ...
Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #57: 05 Aug 2008, 20:17 »

for os der har en mærkelig hang til de lidt mindre hold, er der en sjov drømmeholdsting på http://fantasy.football-league.co.uk/ - prøv den, du Wink
Logged


Niels
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #58: 09 Aug 2008, 08:49 »

Så sker det! I dag sparkes den nye sæson i gang. Doncaster kommer til Pride Park, og vi vinder! I den begejstrede anlednings lys skal følgende læses:

Det er så populært med drømmeholdskonkurre ncer, hvor man under diverse regler må udtage et antal spillere på tværs af klubber, således de repræsenterer ens ”klub”. På samme måde har jeg nedenfor sat mit drømmehold baseret på spillere, der har været hos Derby gennem de sidste 40 år. Jeg har IKKE gjort det for at sige, det hold, som Paul Jewell har sammensat til den ny sæson, er farveløst, MEN for at vække minder og glæde.

Målmanden

Det er fristende ”bare” at lave en blanding af Derbys to mesterhold, når et drømmehold skal udtages, men allerede på målmandsposten støder man på positive problemer, for er fx Boulten bedre end fx Mart Poom eller Peter Shilton? Nej, vel! Derfor tager jeg også udgangspunkt i, hvem der ikke blot var førstevalget i Derby, men såmænd i det meste af verden på sin tid og udpeger legenden Peter Shilton som vores drømmemålmand.

De bageste fire

De er til gengæld svære at komme udenom, Colin Todd, Roy McFarland, Mark Wright og Dave Nish. Fire landsholdsspillere, tre sande mestre og en utrolig klassespiller af en såkaldt towering centreback, Wright, der med hver deres fodboldmæssige tidsalder uforsagt kunne så rigeligt mere end gennemsnittet, at selv om fx West, Webster og Mackay presser sig på til hver deres pladser, så står de udvalgte klart som de bedste og dermed også som førstevalg på mit drømmehold.

Midtbanen – det svære valg

Midtbanen sættes ofte efter en defensiv nævner, fx 4-5-1, 4-2-3-1 eller offensiv do., fx 4-3-3, men ikke desto mindre vil jeg her forsøge os med en noget flamboyant, ubritisk 3-mandsmidtbane, vel bakket op af vore to full backs, der så støttes af vores hængende angriber – hvis han skulle have lyst! Archie Gemmill agerer således utrættelig oprydder og kreativ boldflytter bag målfarlige slider Bruce Rioch i højre og galante, hvidstøvlede Alan Hinton som overraskende kreatør på venstre midt. Jeg ser derfor bort fra stribevis af stjerner som Geraint Williams, McClaren, Eranio, Daly og Simpson for at åbne for offensivspillet, der med denne overflod af muligheder åbner sig.

Angrebet

Charlie George skal altid til alle tider med på et sådan hold. Hans rastløse boldgeni skal ikke ligge under for taktiske bånd, og derfor er han min mand i ”overskud”, luksusspilleren, 10’eren, Derbys Michael Laudrup mv. Og han suppleres af den største selvfølgelighed, Kevin Hector, hvis rekorder for the Rams fremstår nærmest uslåelige i moderne fodbold, samt den lille, frække, kække, vævre Dean Saunders, der vinder på et mulehår foran legender som Francis Lee og O’Hare.

SHILTON – TODD, MCFARLAND, M. WRIGHT, NISH – GEMMILL, RIOCH, HINTON – GEORGE – F. LEE, SAUNDERS

Dette er altså mit drømmehold. Tænk, der har været så vidunderlige stjerner i Derby engang ...
Logged


Django1337
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Derby County
« Svar #59: 09 Aug 2008, 10:00 »

SHILTON – TODD, MCFARLAND, M. WRIGHT, NISH – GEMMILL, RIOCH, HINTON – GEORGE – F. LEE, SAUNDERS

Dette er altså mit drømmehold. Tænk, der har været så vidunderlige stjerner i Derby engang ...
Du skal da ikke dvæle for lang tid ved det hold, kan jo være at fremtiden ser lys ud og et mere imponerende hold er at vurdere som drømmeholdet for Derby om en 50 år Wink
Men nice hold ja!
Logged

Rigtige mænds kvinder har strækmærker i mundvigen

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010