home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 407 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
Helt
- 35 (51,5%)
Skurk
- 10 (14,7%)
Ingen af delene
- 23 (33,8%)
Antal Stemmer: 68

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??  (Læst 24732 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« : 25 Maj 2007, 23:18 »

Så kom den store dag for alle danske medier.

Endelig fik de ham til at indrømme, at han ikke vandt Touren på ren danskvand i 1996, nu er det endelig slut med at skulle høre på de latterlige tvivlsspørgsmål om en 11 år gammel toursejr, nu kan vi endelig se fremad eller kan vi??

Hvad siger I til Riis og hans tilståelse er han stadig jeres helt eller kan I ikke døje ham længere??

Han er og vil altid være en helt i mine øjne, det var sgu en skøn tid, da han kørte fra dem alle i de høje bjerge i sommeren 1996.
« Seneste Redigering: 25 Maj 2007, 23:21 af Metsu1 » Logged

handianden
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #1: 25 Maj 2007, 23:22 »

Vil da stadig sige, at han var en kanon cykelrytter.

Man skal trods alt tænke på, at det var på et tidspunkt hvor alle brugte det, selvom det stadig er lidt på samme måde så er det slet ikke så slemt som dengang.

Så til det med helt eller skurk vil jeg da stadig mene, han er en helt.
Logged


Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #2: 25 Maj 2007, 23:37 »

Som sagt er jeg stadig Riis-tilhænger for doping eller ej, så har han også måtte kæmpe for den sejr tilbage i 1996.

Han har kæmpet både under Touren og så har han altid være en perfektionist ren træningsmæssigt, så mon ikke han var den stærkeste det år han vandt, mon ikke det var ham, der havde forberedt sig bedst netop til den tour.

Der er mange, tror jeg, som har den holdning at bare man tager doping, så bliver man bedre, men det passer jo overhovedet ikke. Jeg kunne sidde herhjemme og pumpe mig med epo, men uden den rette træning sammen med stoffet, ville jeg alligevel ikke komme hurtigere på arbejde, der skal hård træning til.

Derfor synes jeg, at man godt kan anerkende Riis' sejr på trods af dopingen, da det var en del af sporten dengang.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #3: 25 Maj 2007, 23:46 »

Doping er, har og vil altid være en del af cykelsporten. Alle de store ryttere (Eddy Mercx, Miquel Indureain, Bjarne Riis, Jan Ullrich og Lance Amstrong (der kan være vise stavefejl i rytternavnene Rullende Øjne)) har alle været dopet da de vandt turen. Det viser sig jo også her hvor rytterne ikke skjuler det godt nok og bliver snuppet.
Kendetegnene ved de ryttere jeg lige har nævnt er jo at de var utrolig gode til at skjule det.

Det jeg lige har skrevet er min ærgelige mening og indlægget er for egen regning, så sagsøg mig hvis du har lyst Wink
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #4: 25 Maj 2007, 23:48 »

Desuden må du gerne tilføje en afstemningsmulighed der hedder begge dele Wink eller ingenting Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #5: 25 Maj 2007, 23:56 »

Desuden må du gerne tilføje en afstemningsmulighed der hedder begge dele Wink eller ingenting Wink

Ups, det har jeg gjort nu  Thumbs Up
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #6: 26 Maj 2007, 00:00 »

i min øjne er han helt og sådan vil det altid være
alle var dopet

men det kommer ikke bag på mig han var dopet for de sidste mange har han svarede følgende til om han var dopet "jeg er aldrig blevet testet posetiv" men det kommer mere bag på mig med Zabel
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #7: 26 Maj 2007, 00:11 »

Der er ingen tvivl om at det Riis gjorde i 1996 ALTID vil stå som en sejr for dansk cykelsport... Det er desværre trist, at han ikke gjorde det på rent vand, men det er stort lige meget hvad...

Dog kan jeg ikke lide at han har løjet alle de år... Men sådan er det jo, sommetide kommer man åbenbart længst på en løgn... Men et eller andet sted har jeg aldrig helt troet på hans uskyld, men det glæder ikke kun ham, men langt de fleste af dem der har vundet touren... For det er en næsten umenneskelig opgave...
Logged


njandersen
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #8: 26 Maj 2007, 00:35 »

Synes han klarede det rigtigt godt i dag, trods de meget feje og halvonde journalister som bare ville tæske ham ned.. Han fik inteviewet mere hen af hans antidoping program end hans erkendelse..

Nu må vi se om csc vil bakke ham op, ellers er det sgu nok slut for hans og holdets vedkommende..
Logged

DelPiero
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #9: 26 Maj 2007, 00:43 »

Jeg kan ikke se hvorfor nogen kan modagurmentere mod Riis bedrift. At vinde en tour er en meget stor bedrift, så er det ligemeget om det er på epo eller ej. Skal vi væde med at tourvinderne de sidste 10-20 år allesammen har taget EPO eller andre præstiatonsfremmend e midler?

Men det kan dog godt lade sig gøre at vinde en etape uden brug af doping. Skiby vandt sin Giro etape uden brug af doping.

Bjarne, jeg elsker dig stadig
Logged

KF
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #10: 26 Maj 2007, 00:47 »

Jeg forstår altså til tider ikke os danskere. Vores mentalitet er sgu en smule underlig. Fordi andre har taget epo gør det, det ikke lovligt for Bjarne Riis. Der er ingen tvivl om, at Bjarne Riis var en super talentfuld rytter med stort potentiale, men man kan simpelthen bare ikke være en helt i mine øjne, når man har benyttet sig af epo og løjet om det i 11 år. Heller ikke selv om konkurrenterne også gjorde det. Det er trods alt ikke bevist (i hvert fald ikke alle sammen).

Logged

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

Netrom89
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #11: 26 Maj 2007, 00:58 »

Jeg er glad for at Riis idag går ud og fortæller sandheden, han vil altid være en helt i mine øjne. Som nævnt før var det noget alle gjorde dengang, så han var stadig den bedste.

Jeg håber dog ikke at han går af som ejer af Team CSC eller at CSC trækker sig fra posten som hovedsponsor da han efter min mening er manden der kan føre cykelsporten videre. Dopet eller ej ved han utroligt meget om hele gamet i cykelsporten, og sejren han vandt i 1996 var jo ikke på ren styrke, derimod på fantastisk samarbejde på holdet og utroligt flot taktisk kørsel. Og det er ikke noget doping lærer en.
Logged

Carefree.
Where ever we may be.
We're the famous CFC!

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #12: 26 Maj 2007, 04:51 »

han har på intet tidspunkt været en helt iomine øjne, en "helt" snyder ik uanset om andre så gør det, ja ja pisse hellig osv, men stadig ik i orden at snyde om så andre gør det, satme den lammeste undskyldning at komme med "jamen alle andre gjorde det også"...
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #13: 26 Maj 2007, 08:03 »

Selvfølgelig er det ikke i orden at snyde, heller ikke selvom andre gør det. Men når du ved du har et stort talent, og har mulighed for at vinde Touren, så vil du vel gøre alt for at vinde. Så når du ved andre har gjort det, eller i hvert fald er ret sikker på det, så ved du også at du nok bliver nød til at gøre det, for lige at blive den tand bedre end de andre - igen.

Bjarne er ikke en skurk i mine øjne. Han har taget doping, han har snydt, og løjet for os i 11 år. Men alligvel vil jeg ikke kalde ham skurk. Som han selv siger, så ville det nemmeste for ham være, at han bare trak sig ud af cykelverdenen, og fik et privatliv uden medierne. Men det gjorde han ikke. Han startede et projekt op, og se hvor han er i dag. En dygtig manager, med et rigtig godt cykelhold.

Bjarne Riis er ikke en skurk, og jeg håber da han fortsat vil stå i spidsen for CSC i fremtiden, for det er det, som gavner holdet bedst.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Niko
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #14: 26 Maj 2007, 08:04 »

Min mening, er: Hvis alle var dopet, i 1990'erne, så er sejren da "lovlig" - Han sagde jo også at han ikke havde haft gilt og sådan noget, som mange andre har haft. Så jeg tror ikke det var i storemængder han tog det i. Men altså jeg har været fan af manden siden jeg var 2 år, hvis man kan kalde det fan. Ved at kalde ham en gris (som 2 årig).

Han sagde også at de, gerne måtte komme og hente, hans trøje. Men det tror jeg ikke han mener 100%. Hvis jeg havde vundet touren, så ville jeg beholde min trøje ALTID!
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010