home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  1 Bruger, 393 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
Helt
- 35 (51,5%)
Skurk
- 10 (14,7%)
Ingen af delene
- 23 (33,8%)
Antal Stemmer: 68

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint
Forfatter Emne: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??  (Læst 24734 gange)
Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #15: 26 Maj 2007, 09:59 »

Min mening, er: Hvis alle var dopet, i 1990'erne, så er sejren da "lovlig" - Han sagde jo også at han ikke havde haft gilt og sådan noget, som mange andre har haft. Så jeg tror ikke det var i storemængder han tog det i. Men altså jeg har været fan af manden siden jeg var 2 år, hvis man kan kalde det fan. Ved at kalde ham en gris (som 2 årig).

Han sagde også at de, gerne måtte komme og hente, hans trøje. Men det tror jeg ikke han mener 100%. Hvis jeg havde vundet touren, så ville jeg beholde min trøje ALTID!

UCI vil jo have den tilbage

hvorfor forstår jeg så ikke helt  Huh
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #16: 26 Maj 2007, 10:09 »

UCI vil jo have den tilbage

hvorfor forstår jeg så ikke helt  Huh

De finder ham ikke "værdig" (Jamen så hent da lige trøjerne fra vinderne gennem de sidste 30-40 år Wink).
Men manden kan jo sagtens nægte. Det er hans og ikke UCI ejendom, så hvis de vil have den. må de få politiet til at hente den hvis Bjarne nægter Wink...



Men det kan dog godt lade sig gøre at vinde en etape uden brug af doping. Skiby vandt sin Giro etape uden brug af doping.



Hmm, hvad er det håndgribelige bevis på det? Har aldrig sat mig ind i ovennævnte etape, men jeg tvivler stærkt på han gjorde det Smiley
Logged

mortenbrenoe
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #17: 26 Maj 2007, 10:11 »

Et eller andet sted kommer det jo ikke så overraskende at han var dopet... Man "vidste" det jo næsten godt, og et eller andet sted konkurrede de jo på lige vilkår alligevel...
Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #18: 26 Maj 2007, 10:15 »

Min mening, er: Hvis alle var dopet, i 1990'erne, så er sejren da "lovlig"

Mester, crewprospect, nu må du simpelthen lige op på hesten, eller sadlen om man vil igen. Fordi andre begår ulovligheder, så er det okay, at man selv gør? - Hvilket smukt retsamfund vi så ville leve i herhjemme, og hvilken velfærdsstat vi ville få ud af det, hvis denne regel gjorde sig gældende. Det er simpelthen for lavt af alle, der tænker sådan.

Desuden forstår jeg ikke, dem der stadig beundrer Bjarne Riis. Han er jo røv ligeglad med jer, egen vinding for hver en pris, og en pris, der rakte sig ud over det lovlige. Derfor er han en gemen snyder, og en, der fortjener 0 ære for hans 5 år som cykelrytter fra '93-'98. Skal man være fræk, kan man jo også sige, at ulovlige midler har fået ham så langt, som han er nået, for hans navn, der blev stadfæstet i '96, har jo nok en vis grund til, at han i sin tid blev ansat...


Men Bjarne, bare rolig, jeg har ikke ændret mit syn på dig. Jeg har altid troet på dig, altid troet på dig som en snyder, men uskyldig indtil det modsatte er bevist. Du er bare til grin, men griner nok sidst.
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #19: 26 Maj 2007, 10:21 »

Mester, crewprospect, nu må du simpelthen lige op på hesten, eller sadlen om man vil igen. Fordi andre begår ulovligheder, så er det okay, at man selv gør? - Hvilket smukt retsamfund vi så ville leve i herhjemme, og hvilken velfærdsstat vi ville få ud af det, hvis denne regel gjorde sig gældende. Det er simpelthen for lavt af alle, der tænker sådan.

Desuden forstår jeg ikke, dem der stadig beundrer Bjarne Riis. Han er jo røv ligeglad med jer, egen vinding for hver en pris, og en pris, der rakte sig ud over det lovlige. Derfor er han en gemen snyder, og en, der fortjener 0 ære for hans 5 år som cykelrytter fra '93-'98. Skal man være fræk, kan man jo også sige, at ulovlige midler har fået ham så langt, som han er nået, for hans navn, der blev stadfæstet i '96, har jo nok en vis grund til, at han i sin tid blev ansat...


Men Bjarne, bare rolig, jeg har ikke ændret mit syn på dig. Jeg har altid troet på dig, altid troet på dig som en snyder, men uskyldig indtil det modsatte er bevist. Du er bare til grin, men griner nok sidst.

Jeg er til dels enig med dig Hafiz..
Naturligvis er det ikke i orden at snyde bare fordi andre gør det. Hvis Hafiz sviner mig til, så gør det det jo ikke i orden at jeg sviner ham til vel (du må sige til hvis jeg skal finde et andet eksempel Hafis Wink).
På den anden side er han sejr jo nok fortjent, fordi han har konkurreret på lige fod med de andre. Men at den var snyd ja det kan forhåbentlig ikke diskuteres...
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #20: 26 Maj 2007, 10:37 »

Selvfølgelig snød han ved at tage doping ved sin Toursejr og det er helt klart ikke den måde, man skal gør det på.

Men når det så er sagt, så var sporten så gennemsyret af EPO på det tidspunkt, at alle var på det og derfor kørte alle på de samme betingelser. Det gør ikke sejren lovlig, men det betyder, at han var den stærkeste og bedste i sommeren 96.

Jeg synes, det ville være total grotesk at fratage ham titlen, hvem skulle have den, Der Jan?? som har været dybt involveret i Operation Puerta eller måske Virenque, manden der nok tog alle flest stoffer i midten af halvfemserne (sammen med Pantani)??

Nej, lad det nu ligge og lad os se fremad og få det dopingsystem implementeret som CSC har opbygget, så kan vi igen begynde at tro på rytterne.

Ellers vil jeg stadig sige tak til Bjarne for de vidunderlige minder i de år, han var på toppen.
Logged

Hafiz
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #21: 26 Maj 2007, 10:40 »

Rigtigt nok Metsu med det der af fratagelse af titlen. Det nytter alligevel intet nu. At han var den stærkeste og den bedste i '96 fremgår af den gule trøje, men nej, det var han ikke i mine øjne. Den der med at alle dopede sig, hvorfor er det så ikke alle feltets 180 ryttere, der har meldt sig selv? - Han var ikke den stærkeste - han var den dopede. Hvad andre gør, interesserer mig ikke - Bjarne var dopet og fortjener ingen ære. Ellers skal man da også se fremad som du siger, helt korrekt Smiley
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #22: 26 Maj 2007, 10:50 »

Desuden forstår jeg ikke, dem der stadig beundrer Bjarne Riis. Han er jo røv ligeglad med jer, egen vinding for hver en pris, og en pris, der rakte sig ud over det lovlige. Derfor er han en gemen snyder, og en, der fortjener 0 ære for hans 5 år som cykelrytter fra '93-'98. Skal man være fræk, kan man jo også sige, at ulovlige midler har fået ham så langt, som han er nået, for hans navn, der blev stadfæstet i '96, har jo nok en vis grund til, at han i sin tid blev ansat...


Men Bjarne, bare rolig, jeg har ikke ændret mit syn på dig. Jeg har altid troet på dig, altid troet på dig som en snyder, men uskyldig indtil det modsatte er bevist. Du er bare til grin, men griner nok sidst.

Jeg synes nu stadig at Bjarne er en okay fyr. Han tog doping - sket er sket. Cykelsporten dengang var mere korrrupt end nogensinde. Og nej, jeg synes også doping er noget skidt.
Og jeg beundre nu stadig Bjarne. Han er jo manager for et af de bedste cykelhold pt. Han får cykelryttere som aldrig har været i nærheden af at vinde noget, til at vinde løb.

 Thumbs Up Peace

Logged

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #23: 26 Maj 2007, 10:57 »

Doping er som andre også siger det, ikke det rigtig at gøre, selvom andre også gør det. Men hvem skal så have sejren tilbage i 1996? Efter en diskussion mellem US og jeg selv kom vi frem til at det må være Peter Luttenberger (!!!), som endte som nummer 5 det år.

Nummer 2 det år blev Der Jan, ingen længere beskrivelse til det
Nummer 3 var Richard Virenque, som kørte for dopings flagskib Festina, som så også i 1998 bliver knaldet for det
Nummer 4 var Laurent Dufaux, som også kørte på det famøse Festina hold og som også blev dømt for doping

Så mine damer og herre! Vinder af Le Tour de France anno 1996 er ingen ringere end Peter Luttenberger! Hvis han ikke selv var på doping, som rygterne går om....

Så som Dennis Ritter udtalte igår, så kæmpede Bjarne på lige fod med de andre
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #24: 26 Maj 2007, 10:57 »

Rigtigt nok Metsu med det der af fratagelse af titlen. Det nytter alligevel intet nu. At han var den stærkeste og den bedste i '96 fremgår af den gule trøje, men nej, det var han ikke i mine øjne. Den der med at alle dopede sig, hvorfor er det så ikke alle feltets 180 ryttere, der har meldt sig selv? - Han var ikke den stærkeste - han var den dopede. Hvad andre gør, interesserer mig ikke - Bjarne var dopet og fortjener ingen ære. Ellers skal man da også se fremad som du siger, helt korrekt Smiley

Hele Telekom-holdet fra dengang har snart indrømmet. Ullrich er senere blevet fanget, så hvorfor skulle han ikke være det dengang? Virenque blev nummer tre, og har - som Metsu1 siger - ligeledes været dopet. Det samme kan siges om fjerdepladsen, Laurent Dufaux. Nummer fem blev Peter Luttenberger, og at en rytter som ham kan blive nummer fem uden doping er for mig at se urealistisk.

Så er spørgsmålet, om doping alene kan gøre dig ti minutter hurtigere end en ikke-dopet mand (Luc Leblanc blev nummer seks, ti minutter og tre sekunder efter Riis, og hvem siger, at han heller ikke var dopet?). Jeg skal ikke kunne sige det.

For mig har indrømmelsen ikke ændret det store. Jeg har egentlig aldrig rigtig tvivlet på, at han var dopet, og det er selvfølgelig ufedt, men et eller andet sted er jeg ligeglad. Det er hans krop, og noget tyder på, at det var de betingelser, der blev kørt på dengang, hvilket naturligvis er skandaløst.

Til gengæld synes jeg faktisk, at han klarede indrømmelsen ganske fint. Han har aldrig haft den mest imponerende fremtræden i medierne, men i går var han oprigtig og troværdig.
« Seneste Redigering: 26 Maj 2007, 11:04 af United-styrer » Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #25: 26 Maj 2007, 11:01 »

Rigtigt nok Metsu med det der af fratagelse af titlen. Det nytter alligevel intet nu. At han var den stærkeste og den bedste i '96 fremgår af den gule trøje, men nej, det var han ikke i mine øjne. Den der med at alle dopede sig, hvorfor er det så ikke alle feltets 180 ryttere, der har meldt sig selv? - Han var ikke den stærkeste - han var den dopede. Hvad andre gør, interesserer mig ikke - Bjarne var dopet og fortjener ingen ære. Ellers skal man da også se fremad som du siger, helt korrekt Smiley

Du har ret i, at selvom alle gør det er det ikke lovligt, men kigger man på de ryttere, der kørte i top 10 det år, så har halvdelen jo mere eller mindre indrømmet doping og derfor tror jeg, at langt de fleste var det og derfor var det samme betingelser for alle ryttere.

Som Bjarne sagde i går, er det op til de forskellige ryttere at stå frem, men når Brian Holm, som blev nummer 140 eller sådan noget, har stået frem og indrømmet doping, så lurer mig om den ikke har været gal med alle de andre også.

Det jeg synes er lidt underligt er, at der ikke har været nogen som helst, der allerede den gang luftede tanken om doping, jeg ved godt, man ville komme i Bad Standing, men hvis jeg blev nummer 20 og vidste, at de 19 foran var dopet, så ville jeg sørge for, at der blev sat nogle rygter igang, hvis I forstår  Wink
Logged

Vinokourov
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #26: 26 Maj 2007, 11:01 »

HAn er helt!

Men trykkede forkert i afstemningen crazy
Logged

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Chelidze90
Gæst
 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #27: 26 Maj 2007, 11:11 »

Hvis man nu skal stille det endnu mere på spidsen, så kan man jo tage et kig på de forskellige trøjer det år:

Points Classification (Maillot vert)

   1. Erik Zabel (Ger) Telekom, 335 pts - dopet
   2. Frédéric Moncassin (Fra), 284 pts
   3. Fabio Baldato (Ita), 255 pts
   4. Djamolidine Abdoujaparov (Uzb), 204 pts
   5. Jeroen Blijlevens (Ned), 158 pts

Best climber (Polka dot jersey)

   1. Richard Virenque (Fra) Festina, 383 pts - Dopet
   2. Bjarne Riis (Den), 274 pts - Dopet
   3. Laurent Dufaux (Sui), 176 pts - Dopet
   4. Laurent Brochard (Fra), 168 pts
   5. Luc Leblanc (Fra), 158 pts

Best young rider (souvenir Fabio Casartelli)

   1. Jan Ullrich (Ger) Telekom, 95.58.57 - Dopet
   2. Peter Luttenberger (Aut), + 05.26 Måske dopet
   3. Fernandez Gines (Spa), + 24.47
   4. Leonardo Piepoli (Ita), + 25.55

Team classification


   1. FESTINA (Fra), 287.46.20 - Dopet hold
   2. Telekom (Ger), + 15.14 - Dopet hold
   3. Mapei-GB (Ita), + 51.36

Most aggressive rider (Prix de la Combativite)

   1. Richard Virenque (Fra) Festina, 50 pts - Dopet
   2. Bjarne Riis (Den), 47 pts - Dopet
   3. Bartoli (Ita), 47 pts
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #28: 26 Maj 2007, 11:18 »

Hvis man nu skal stille det endnu mere på spidsen, så kan man jo tage et kig på de forskellige trøjer det år:

Best climber (Polka dot jersey)

   1. Richard Virenque (Fra) Festina, 383 pts - Dopet
   2. Bjarne Riis (Den), 274 pts - Dopet
   3. Laurent Dufaux (Sui), 176 pts - Dopet
   4. Laurent Brochard (Fra), 168 pts
   5. Luc Leblanc (Fra), 158 pts

Brochard var også dopet op til begge ører  Thumbs Up
Logged

molle
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ørnen fra Herning - Helt eller Skurk??
« Svar #29: 26 Maj 2007, 11:19 »



   2. Peter Luttenberger (Aut), + 05.26 Måske dopet
 

Det var dog en lige lovlig hård beskyldning. Blot fordi en herfra siger at han nok er dopet.  Græder
Man skal også passe på at man ikke anklager alle som blot får en nogenlunde placering  Thumbs Up
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010