home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 13:54:27 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 20:45:50 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  2 Brugere, 799 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  OB tråden
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 114 Udprint
Forfatter Emne: OB tråden  (Læst 310473 gange)
Guldbrand
Blogmester

Sv: OB tråden
« Svar #1320: 14 Sep 2010, 19:33 »

Tja.. Hvis det skyldes splid i truppen som jeg tror, så er det nok bedst at både Lars Olsen og Viggo Jensen forlader klubben, da ingen af dem har kunne magte den opgave at holde sammen på spillerne, så de fungere som en samlet enhed. Desuden er Viggo Jensens evner som dødboldsekspert overvurderet, for det er efterhånden ved at være længe siden at de sidst har scoret på en indøvet dødboldssituation.. .

Men fyringen af Kim Brink er bestemt ikke noget jeg er fan af, og jeg nærmest begræder at han nu er fortid i klubben. Han har i den grad været med til at bringe OB frem til hvor de er idag, og er måske den bedste sportsdirektør i Danmark..  Men hvis han evt. har stået i vejen for en fyring af trænerteamet, så har der måske ikke været en anden udvej end at fyre dem alle..!?

Men jeg glæder mig til den dag, hvor vi for alvor får et indblik i hvad der er sket, for man fyre ikke bare lige tre personer på denne måde midt i en sæson. Har bestyrelsen ment dette, så har man enten ventet til vinter, eller gjort det i sommerpausen.. Så der må uden tvivl ligge noget bag facen.

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #1321: 14 Sep 2010, 19:36 »

Jeg blev godt nok overrasket, da jeg fik denne nyhed smækket i hovedet under dagens første besøg på bold.dk. Umiddelbart virker det komplet vanvittigt, at smide hele den sportslige ledelse på porten. Lars Olsen og Viggo Jensen har jeg aldrig været synderligt begejstret for, selvom de da har leveret fornuftige resultater.

Kim Brink derimod har skabt hele fundamentet for det OB fremstår som i dag - en sund forretning og en topklub i dansk fodbold. Derfor er det ikke desto mindre meget mærkværdigt at give ham en del af skylden for et enkelt halvskidt forår og en slatten start på den nye sæson.
Er han ikke manden, der har hentet spillere som Djiby Fall, Djemba-Djemba, Utaka, Ulrik Laursen (med salg), Christian Bolanos, Roy Carrol mf. ?

Jeg tror vitterligt ikke, at man kan finde en bedre mand til jobbet - i hvert fald ikke i Danmark. Men der må jo være en plan med det hele - på trods af at det så ser meget dumt ud nu, at man forlængede Hr. Olsens kontrakt i april. Men det kan jo bare have været et forsøg på at skabe lidt ro i klubben.

Nu er det så tid til at udpege en ny træner og sportsdirektør, medmindre disse titler flettes sammen til "manager". Men så er man også nødt til at tænke langsigtet, hvis træneren skal bestemme alle indkøbene. Måske der endelig kan komme lidt fornyelse ind på holdet. En ung, fremadrettet træner (Wieghorst, Hemmingsen etc.) kan være med til at sætte den udvikling i gang.
Især førstnævnte vil nok sætte et mere ungdommeligt præg på spillertruppen og bl.a. sørge for at spillere som Christian Eriksen, Matti Lund og AK47 bliver brugt inden de bliver solgt eller får prædikatet evighedstalent.

Mere åbenhed fra OB-toppen er også stærkt ønsket - samt en mere folkelig tilgang til pressen og medierne. Jeg håber virkelig bestyrelsen ved hvad den foretager sig!
« Seneste Redigering: 14 Sep 2010, 19:40 af matnic_92 » Logged

Fernando
Gæst

« Svar #1322: 14 Sep 2010, 19:38 »

Hvad er det der er sket i OB - Altså med henblik på de fyringerne der er kommet af Viggo Jensen, Kim Brink og Lars Olsen? hvad er grunden til fyringerne?

Kan det være spild i truppen eller svingende præstationer?

AFC
Manager

« Svar #1323: 14 Sep 2010, 19:43 »

Altså på bold.dk mener bestyrelsesformande n således:

''Vi føler dog at vi trænger til ny inspiration for at tage det næste skridt, og derfor traf vi denne beslutning i aftes. For at komme det sidste stykke mente vi at der var behov for at ske noget drastisk, og derfor valgte vi at placere ansvaret for resultaterne i 2010 hos hele den sportslige ledelse.''

Og med hensyn til omkring Thomas Helveg:

''Det havde overhovedet ingen indflydelse. Vi træffer ikke beslutninger ud fra, hvad en enkelt spiller siger efter en kamp''

Så det virker ikke til det har noget med Helveg at gøre, men spørgsmålet er så hvad det sidste stykke er som de mangler?

matnic_92
Førsteholdsspiller

« Svar #1324: 14 Sep 2010, 19:47 »

For mig at se synes jeg det er et dumt tidspunkt af OB at fyre de tre. De skal spille Europa League på torsdag, deres første kamp i gruppespillet og det er jo helt sikkert en kamp de vil forsøge at få et godt udgangspunkt i gruppen med.

Derudover, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor Kim Brink og Viggo Jensen skulle med. Man kunne bare have beholdt Viggo Jensen og så have overladt roret til ham i stedet for ham den nye, jeg ikke tror har den store erfaring inden for trænerverden. I hvert fald hvad jeg ved af. Det ærgerlige ved at fyre Viggo Jensen er jo hans geniale arbejde med dødboldene i OB. I store perioder af sidste sæson blev mange af OBs mål scoret på dødbolde. Der mister de et offensivt træk vil jeg mene.

Fyringen af Kim Brink er også unødvendig i mine øjne. Manden har jo købt rigtig ''store'' navne gennem tiden i OB. Tag Djemba-Djemba og Roy Carroll som eksempel. Han kommer med sikkerhed ikke til at stå ledig særlig længe, før nogen får glæde af ham.

Men nu når Lars Olsen står alene, så kunne det jo evt. tyde på at ham og Viggo Jensen tager til AaB sammen.

Ham den nye du hentyder til er vel Uffe Pedersen? Han har da om nogen erfaring mht. trænergeringen! OB's egen Tom Køhlert for at oversætte til Københavnsk.

Han har stået i spidsen for OB før, både midlertidigt og mere eller mindre permanent. Han skal nok få rettet lidt op på nogle ting. Jeg tror stærkt på at han er langt mere imødekommende end Lars Olsen og for den sags skyld også Viggo Jensen.

Og mht. Viggos fantastiske dødbolde; De fungere kun så længe modstanderen ikke har fattet fidusen. Jeg kan knap huske, hvornår vi sidst har scoret et mål på en standardsituation.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1325: 14 Sep 2010, 19:49 »

Håber viterligt også at bestyrelsen ved hvad de foretager sig, og at dette ikke blot er et udtryk af en panik løsning.. Men et eller andet må jo være sket, når alle tre ryger på porten, uden at have en decideret afløser på plads.. Nok er Uffe Pedersen rutineret, men god nok til OB, det tror jeg ikke på at han er i længden..

Hvis vi skal snakke afløsere, så håber jeg bestemt ikke på Michael Hemmingsen. Jeg har stor respekt for manden, og hans fortid i OB, og stor respekt for det han har gjort for SønderjyskE indtil videre, men jeg tror ikke helt han har niveaut til OB endnu, ej heller er den type af træner vi leder efter.

Personligt håber jeg på en offensiv træner, og her kunne Weighorst være en mulighed. Han er en spændende type, var en leder på banen, og så tror jeg at han er fantastisk på det personlige plan, og manskabspleje. Men om han helt endnu er taktisk god nok ved jeg ikke. Man kunne frygte en lidt naiv taktisk tilgang fra hans side.

Erik Rasmussen var også en jeg tidligere så som en fantastisk træner jeg godt gad at se i OB, men efter hans tid i AGF, har jeg ikke helt samme tillid til ham længere..

Fernando
Gæst

« Svar #1326: 14 Sep 2010, 19:53 »

Okay, men de skal da være sikre på at, det hele ikke går i vasken har de  så så nogen nye emner i kiggerten til den nye sportslige ledelse og træner? Hvilke trænere i Danmark er endelig klubløse? - Skulle mene at Kent Nielsen i hverfald er, men han gør sgu sikkert det samme mod OB, hvis han kom der til, som han gjorde mod BIF Grin

Erik Rasmussen tror jeg ville være en fin træner i OB, men OB har da en fantastiks bred trup han kan arbejde med! Smiley.

Zone 43
Manager

« Svar #1327: 14 Sep 2010, 19:59 »

Altså på bold.dk mener bestyrelsesformande n således:

''Vi føler dog at vi trænger til ny inspiration for at tage det næste skridt, og derfor traf vi denne beslutning i aftes. For at komme det sidste stykke mente vi at der var behov for at ske noget drastisk, og derfor valgte vi at placere ansvaret for resultaterne i 2010 hos hele den sportslige ledelse.''

Det citat der giver jo ingen mening imo. Mig bekendt har OB opnået ganske flotte resultater i 2010, og også de seneste 2-3 år, og derfor må det være en intern magtkamp, som Guldbrand er inde på, som er årsag til dagens chok-bombe.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Krile
Gæst

« Svar #1328: 14 Sep 2010, 20:00 »

Som i andre siger, så fik jeg nær den kaffe som jeg ikke drikker, galt i halsen i morges, da jeg kiggede på nettet og fandt ud af, at OB havde fyret alle tre. Fyringen af LO og VJ var noget som jeg selv personligt havde håbet på, og er glad for er sket. Jeg har længe ment at LO ikke er den rigtige mand til at fører OB helt op i toppen, og derfor burdes skriftes ud. VJ er en fantastisk scout, men er ikke en værdig assistent. Specielt efter at de fleste klubber har regnet hans dødbolde ud, som han ikke har ændret siden han kom til!

Fyringen af KB er noget mere kritisk syntes jeg. Manden er jo klart en af Dks bedste sportschefer, hvis ikke den bedste. Hvorfor han er blevet fyret fatter jeg ikke, men jeg håbet at klubben har en plan klar. Folk som siger han ikke vil være længe fri på markedet, tror jeg ikke har ret. Manden har et stort OB hjerte, og har selv været ude og sige, at måske stadig har en fremtid i klubben.

Tilbage sidder jeg og venter på hvad bestyrrelsen har som plan. Indtil en ny træner er blevet ansat, stoler jeg fuldt ud på Uffe Pedersen, som sagtens kan stå i spidsen for holdet indtil der er fundet en passende erstatning.

Edit: Erik Rasmussen tror jeg ikke på, da klubben lige nu mangler en træner som kan holde styr på omklædningsrummet, og det tror jeg ikke på Erik kan, da han er mere en coachende type, end en streng træner Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1329: 14 Sep 2010, 20:04 »

Krille

Lagde lige mærke til din sidste sætning "da han er mere en coachende type, end en streng træner" og selvom jeg heller ikke regner med Erik Rasmussen ej heller håber det, så tror jeg faktisk at truppen netop mangler en coaching type, fremfor de strenge typer, som man netop har haft i Lars Olsen og Viggo Jensen.. Specielt derfor jeg ser en Morten Weighorst som min favorit af hjemtlige emner..

Krile
Gæst

« Svar #1330: 14 Sep 2010, 20:08 »

Det citat der giver jo ingen mening imo. Mig bekendt har OB opnået ganske flotte resultater i 2010, og også de seneste 2-3 år, og derfor må det være en intern magtkamp, som Guldbrand er inde på, som er årsag til dagens chok-bombe.
Hvis man kigger på en samlet stilling for året 2010 ligger vi nede som nummer fem med et snit på 1,39 point per kamp. Til sammenligning fik AGF 1,15 i snit, i deres nedrykningsæson sidste år...

Guldbrand:
Ja men alligevel tror jeg Erik kan have sine problemer med at styre nogle af spillerne (læs. "stjernespillerne), som ikke altid træner fuldt ud. Morten Weighorst tror jeg mere på og håber på, da jeg tror han kan styre holdet bedre. Måske Weighorst som chef, med Helveg som assistent fra årsskiftet?

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1331: 14 Sep 2010, 20:13 »

Hvis man kigger på en samlet stilling for året 2010 ligger vi nede som nummer fem med et snit på 1,39 point per kamp. Til sammenligning fik AGF 1,15 i snit, i deres nedrykningsæson sidste år...

Guldbrand:
Ja men alligevel tror jeg Erik kan have sine problemer med at styre nogle af spillerne (læs. "stjernespillerne), som ikke altid træner fuldt ud. Morten Weighorst tror jeg mere på og håber på, da jeg tror han kan styre holdet bedre. Måske Weighorst som chef, med Helveg som assistent fra årsskiftet?

Helveg som assisternde eller ligefrem som cheftræner kunne også være yderst interessant.. Den mand er om noget begræbet af professionelt. Men jeg kan måske godt se et problem i at han har været en del af truppen, og dermed tæt på dem.. Hvis der evt. har været kliker i truppen, og Helveg har været en del af det, så vil det være problamatisk at have ham i en rolle som træner...

Fernando
Gæst

« Svar #1332: 14 Sep 2010, 20:17 »

Hvad med Keld Bordingaard som selv tidligere har spillet i OB og har haft stor succes med at, være cheftræner i Vejle i så vidt jeg husker omkring år 2002 og har været Assistent-træner for Danmark og morten Olsen Smiley

Hvor er han nu og tror i han ville være et godt valg?

Guldbrand: Jeg tror nu ikke at Helveg er helt klar til at blive cheftræner tror dog også han skal have nogle små trænerkurser først og skal man ikke også ha en trænerlicens? Wink.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #1333: 14 Sep 2010, 20:20 »

Hvad med Keld Bordingaard som selv tidligere har spillet i OB og har haft stor succes med at, være cheftræner i Vejle i så vidt jeg husker omkring år 2002 og har været Assistent-træner for Danmark og morten Olsen Smiley

Hvor er han nu og tror i han ville være et godt valg?

Guldbrand: Jeg tror nu ikke at Helveg er helt klar til at blive cheftræner tror dog også han skal have nogle små trænerkurser først og skal man ikke også ha en trænerlicens? Wink.

Keld Bordingaard er bestemt ikke en mulighed i mine øjne, da jeg ikke tror han besidder de kvaliteter det kræver for at holde styr på truppen.. Så mener jeg alligevel at vi har andre og bedre alternativer.

Angående Helveg, så ved jeg godt at det er en smule urealistisk, men det ændre ikke min opfattelse af at han kunne være en yderst spændende mand at have i sædet som cheftræner. Måske ikke nu, men derimod om en lille håndfuld år.

Zone 43
Manager

« Svar #1334: 14 Sep 2010, 20:22 »

Har du liste eller link med alle Superliga hold, for at sammenligne? Smiley
Måske ikke helt optimalt med de ambitioner der er, men umiddelbart er det vel helt så slemt igen, med tanke på, at sølv tøjet blev?

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Sider: 1 ... 87 88 [89] 90 91 ... 114 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010