home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23420
  0 Brugere, 749 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: carinasantoro033
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrence FM2008
| | | | |-+  Om et kobbel tandløse ulve
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Om et kobbel tandløse ulve  (Læst 4988 gange)
Sorensen
Gæst
 
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
« Svar #15: 14 Maj 2007, 09:59 »

Møder med nationale topklubber

Efter en skuffende sæsonstart med to nederlag til Esbjerg (1-3) og Brøndby (0-2) og en uafgjort på udebane mod Lyngby, var de næste to modstandere FCK og Odense Boldklub, der sidste sæson var endt som henholdsvis tre og mester. Til kampen mod os lå OB dog kun en plads foran os, nemlig nr. 12, så det var en ægte bundgyser.

En af de mest sandsynlige grunde til skuffelserne i forhold til træningskampene kunne være, at de spillere, jeg var begyndt at bruge, ikke var så unge, teknisk dygtige og løbestærke og -villige som flere af de unge spillere, jeg brugte med stor succes i opstartsfasen - FC København fører faktisk rækken. Da det alligevel ville være en overraskelse hvis jeg skulle rende med point i de to kampe, besluttede jeg derfor at benytte dem, også så de kunne få noget vigtigt erfaring med bold på højeste niveau.

Den første august 2009 tog vi (13-2) altså imod forhåndsfavorittern e FC København (2-5) med et hold med en gennemsnitsalder på kun lige over de tyve. Jeg var opsat på at spille frisk angrebsbold og selvfølgelig håbe en overraskende hjemmesejr.

Første halvleg var temmelig useværdig, dog med et lille spilovertag til os, indtil Atiba Hutchinson på københavnernes første chance scorede halvlegens eneste mål. Anden halvleg igen med et spilovertag til fordel for os, og helt fortjent efter spil og chancer udlignede Thiago Maranhão i det 55. minut. Allerede i det næste minut var københavnernes Edu ved at overløbe vores forsvar, men vi slipper med skrækken for allerede i næste angreb at tilspille os en fin chance, der dog reddes af Frederik Vang Larsen. Denne stilling holder kampen ud, og overraskende sikrede vi os et point.

Til kampen mod OB var min foretrukne spidsangriber René Schmidt klar igen efter en skade, og han røg selvfølgelig direkte ind på toppen. Også min nye forstærkning til venstresiden, Jesper Juelsgaard, røg direkte ind på holdet, der igen i dag er ungt. Dog havde jeg valgt en ny defensiv styrmand, Tem Hansen, på grunds af hans kvaliteter i pasningsspillet og store løbepensum.

Jeg havde valgt at bibeholde mit offensive udgangspunkt til kampen, selvom den spillet på Fyn. Alligevel blev kampen i første halvleg lige, og der blev da heller ikke scoret inden pausen. Faktik vil jeg gå så langt som til at påstå, at halvlegens mest spændende situation var da fynboernes Steffen Juhl måtte forlade banen som følge af en skade. Som en konsekvens heraf udskiftede jeg to spillere og satte Cielewicz og Adeola Runsewe ind i stedet.

Det skabte straks mere fremadrettet spil til os, og efter et hjørnespark kunne Tem Hansen bringe os foran blot fem minutter efter pausen. Resten af kampen blev fynboerne formentlig overspillet og kom først til en reel chance i overtiden da Erik Huseklepp reducerede, men inden da havde Lukasz Cielewicz fordoblet vores føring.

Kampen bød desværre også på endnu en skade, denne gang til forsvarsspilleren Marek Suchy, der ellers var indkøbt som en profil til holdet og op til skaden havde gjort det rigtig godt i det centrale forsvar sammen med Magnus Troest. Suchy er således desværre ukampdygtig i op til to måneder.
« Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 10:02 af Sorensen » Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
« Svar #16: 14 Maj 2007, 10:19 »

der mangler helt sikkert nogen billeder

Tillykke med det ene point mod FCK, og de tre mod OB! - Hvordan ligger du?
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sorensen
Gæst
 
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
« Svar #17: 14 Maj 2007, 10:35 »

Jeg er sidst i oktober nu, og ligger treer efter Brøndby og FC København. Bortset fra en kamp mod Brøndby, hvor det meste af mit hold var skadet, mener jeg ikke at jeg har tabt siden de to første runder.

Jeg synes at det var upassende med et billede i denne update, da jeg ikke er alt for glad for in-game screenshots til andet end halvårsopdateringer, men dem fra efteråret kommer jo også snart, og så skal jeg nok tænke over det Smiley
Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
« Svar #18: 14 Maj 2007, 10:41 »

nej, men et billede af f.eks. tem hansen eller en anden spiller - eller en kamp situation fra en FCK-FCM kamp f.eks.. Det er ikke SS jeg mener der mangler, de skal ikke ligges i en blog udover i halvårsopdateringer eller hvis der bliver bedt om det Opstemt
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Sorensen
Gæst
 
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
« Svar #19: 14 Maj 2007, 17:07 »

FC Midtjylland skuffer i pokalkamp

Den 4. november tog Viasat Sport Divisionens næstbedst placerede hold, Kolding FC, i mod FC Midtjylland i landspokalens fjerde runde. På trods af, at midtjyderne sparede spillere som Mattias Lindström, Marcus Lantz, Kenneth Stenild, Jesper Juelsgaard, Magnus Troet, Lukasz Cieslewicz og Mads Albæk var det et glimrende hold med profiler som Thiago Maranhão, Andreas Moos, Marek Suchy, Matej Mavric og Muhammed Akar i startopstillingen der dragede til Kolding, og medierne var da også sikre på, at vi ville leve op til favoritværdigheden.

I de foregående runder have vi med reserve besejret upåagtede Vorup og 2. divisions holdet Svendborg med henholdsvis 4-1 og 3-0, hvad der altså have bragt os til fjerde runde. Koldings vej havde været noget mere problemfyldt, hvad der utvivlsomt også havde spillet ind i mediernes vurdering af de to holds indbyrdes styrkeforhold. På grund af deres placering i den næstbedste division startede de allerede i første runde, hvor de planmæssigt slog Ballerup på udebane med 3-1. I de to næste runder mødte de serieholdet Jægersborg og Skive - i øvrigt med den tidligere FC Midtjylland-spiller Kasper Dam Mortensen i startopstillingen - fra deres egen division. Begge kampe endte 1-1, og Kolding FC måtte altså ud i både forlænget spilletid og straffesparkskonkur rence før at de kunne sikre sig et ellers fortjent avancement.

Dagens startopstillinger (fra venstre mod højre):

Kolding FC 4-4-2: Kenneth Falkenberg (c) - Steffen Hartmann, Thomas Astrup, Casper Kruse, Martin Arlofelt - Karim Aoudia, Michael Kvist, Thomas Rathe, Jan Klausen - Mikkel Beckmann, Simon Elbæk.
 
FC Midtjylland 4-1-2-2-1: Søren Simonsen - David Prochazka, Muhammad Akar, Matej Mavric, Anders Randrup - Marek Suchy (c) - Morten Foged, Thiago Maranhão - Andreas Moos, Adeola Runsewe - Kwadwo Poku.

Kampen startede med et pres af hjemmeholdet, men de formåede ikke at få afslutning, og det var midtjyderne, der i kampens indledning var farligst på deres kontrastød. Langsomt åd vi os dog ind i kampen og fik etablerede et spil på hjemmeholdets banehalvdel med hurtige korte pasninger. Men Kolding FC havde mange folk bag bolden i alle situationer, og vi formåede ikke at spille os gennem deres massive forsvar og blive rigtig farlige tæt ved Kenneth Falkenberg (billedet).

I det 36. minut forærede dommeren hjemmeholdet et straffespark på en kontra, som Jan Klausen takkede for og sikkert eksekverede på det kun 17-årige stortalent i FC Midtjyllands bur. Dommen var helt hen i vejret, og det ses da også tidligt, da det nationale forbund efter kampen valgte ikke at svare på min udtalelse om, at det kun var dommerne, der kunne se dét straffespark!

Men vi var nødt til at forsøge at kæmpe os tilbage, men på trods af nogle offensive udskiftede formåede vi aldrig at skabe de store chancer. I det 82. minut kulminerede dommerens indsats med en udvisning til en skidt spillende Andreas Moos, men på trods af udvisningen holdt vi presset på hjemmeholdets bane.
Kampen afsluttedes med et massivt pres fra os, men det indløste kun tre-fire hjørnespark i slutminutterne, og vi måtte slukøret rejse hjem og erkende, at vi har udspillet vores rolle i landspokalen.
« Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 21:18 af Sorensen » Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010