Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 14:43:02
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
02 Apr 2025, 18:53
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
27 Mar 2025, 15:21
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
18 Mar 2025, 22:03
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
17 Mar 2025, 14:40
szukizek
Træningsbanen
Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49
Fand23
Baren
cykeltøj/cykelbutikker
22 Feb 2025, 21:22
Broen13
Baren
fm25
Antal Registrerede Brugere:
23547
0 Brugere, 659 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
CrimsonLullaby
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: FmFreaks.dk
Konkurrencer
Blogkonkurrencer
Kategori: Blogkonkurrence FM2008
Om et kobbel tandløse ulve
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
[
1
]
2
Forfatter
Emne: Om et kobbel tandløse ulve (Læst 5215 gange)
Sorensen
Gæst
«
:
10 Maj 2007, 22:04 »
Sæsonen 2008/2009 og den efterfølgende sommerpause blev på mange måder en omvæltning på heden, det der andre steder i landet betragtes som ”det mørke Midtjylland”. De sidste fire kampe endte med to forsmædelige udebanenederlag til AGF og AC Horsens (henholdsvis nr. 4 og 10) og to smalle hjemmebanesejre. Andre pinlige nederlag inkluderer flere 0-3 nederlag til bl.a. Lyngby, FC København, Brøndby og Esbjerg fB.
Som oprykkere endte klubben altså på en 8. plads, men det var langt fra nok for den efterhånden pengestærke klubs ambitiøse ledelse (Adigun Salami, Kristian Bak Nielsen og Oluwafemi Ajilore var blevet solgt for tilsammen knap 45 mio. allerede i løbet af de første to sæsoner), der valgte at lade manager Jens Tang Olesen gå og erstattede ham den 20. juni 2009 med en ung, talentfuld nordjyde med det danskklingende navn Michael Sørensen, der med sin profil passede rigtig godt til FC Midtjylland: han havde ry for at spille offensivt kontrolleret fodbold og bruge mange unge spillere.
Og unge spillere var efterhånden det eneste FC Midtjylland havde. Allerede i første sæson blev etablerede spillere som Kristian Bak Nielsen, Adigun Salami og Dennis Sørensen solgt, og selvom pengebeløbene var af en tilfredsstillende størrelse, så blev der ikke hentet kvalificerede afløsere. Det blev træner Erik Rasmussen, der blev udpeget som grunden til skuffelsen, og den 1. april fik han overrakt en fyreseddel. Jens Tang Olesen blev hentet ind, men han formåede ikke at vende skuden, og FC Midtjylland sluttede skuffende sidst i SAS Ligaen og rykkede ned sammen med Vejle Boldklub. Op kom Køge Boldklub og AGF på en suveræn førsteplads.
Det betød, at klubben også måtte slippe de to nigerianske guldklumper, Babajide Collins og Oluwafemi Ajilore, for henholdsvis 20 og 16 mio. danske kroner. Der blev hentet nogle billige forstærkninger i Tem Hansen, Mads Beierholm, Henrik Smedegaard og Jesper Hansen, der skulle vise sig at blive en væsentlig på holdet de næste år. FC Midtjylland kom allerede i første forsøg tilbage til det fine selskab og var endda næste lige så suveræne som AGF året før. Anden pladsen blev besat af Lyngby, der altså også kom tilbage til det fine selskab - dog med en endnu sortere baggrund end FC Midtjylland.
Netop de sorte skyer over klubbens nyeste historie har forårsaget, at både klubbens bestyrelse og fans mener at holdet bør kæmpe hårdt for at undgå nedrykning. Medierne vurderede dog holdet som værende en del stærkere og satser på en 7. plads lige bagefter henholdsvis AGF og Lyngby Boldklub. AC Horsens og Randers FC menes at rykke ud, mens FC Nordsjælland og specielt Vejle Boldklub forventes at skulle kæmpe en hård kamp for at placere sig over stregen.
De føromtalte unge spillere med potentiale til allerede nu at indgå i førsteholdstruppen er de egenproducerede stortalenter Mads Albæk, René Schmidt, Adeola Runsewa og keeper Jens Rinke, men også Christian Sivebæk, Roman Ryzhkov, Preben Ringgaard, Niklas Lysemose og den kun 17-årige Morten Foged, der også alle er opfostret af FC Midtjylland selv, indgår i planerne for førsteholdstruppen. Samtidig er jeg slet ikke i tvivl om, at der kommer endnu flere talenter fra egen ungdomsafdeling allerede i den nærmeste fremtid.
«
Seneste Redigering: 10 Maj 2007, 22:19 af Sorensen
»
N17
Manager
Sv: Om et kobbel tandløse ulve
«
Svar #1:
10 Maj 2007, 22:07 »
spændende start - men hvad med de første sæsoner.. Troede man skulle starte fra start
Men igen - GOD START
TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få
Berendt
Manager
«
Svar #2:
10 Maj 2007, 22:10 »
@John Spurs - mener ikke der var regler om at man skulle være med fra start...
men fair nok
Til Sorensen! God start, og glæder mig til at hører hvad der videre sker, dog, som JS siger, hvad med de første sæsoner?
.. Yes, he is back ..
Sorensen
Gæst
«
Svar #3:
10 Maj 2007, 22:15 »
Jeg har forhørt mig med crewet, og jeg fik den besked, at jeg måtte gøre hvad jeg ville. I de første sæsoner gik jeg på ferie, så der har jeg ingen indflydelse som manager haft overhovedet.
Desuden mente jeg at det ville være med til at højne realismen ift. spil startet i "fortiden". At FC Midtjylland så formåede at rykke ned ødelagde dog det hele igen
Dusty78DK
Manager
«
Svar #4:
11 Maj 2007, 11:23 »
Citat af: Sorensen 10 Maj 2007, 22:15
Jeg har forhørt mig med crewet, og jeg fik den besked, at jeg måtte gøre hvad jeg ville. I de første sæsoner gik jeg på ferie, så der har jeg ingen indflydelse som manager haft overhovedet.
Desuden mente jeg at det ville være med til at højne realismen ift. spil startet i "fortiden". At FC Midtjylland så formåede at rykke ned ødelagde dog det hele igen
Jeg synes det er et spændende twist du har valgt. Fedt nok! Go for it!
Sorensen
Gæst
«
Svar #5:
11 Maj 2007, 11:49 »
Optakt til efterårssæsonen 2009/2010 - transfersituationen
Med ovennævnte resultater de seneste år i baghovedet var det tydeligt, at jeg var nødsaget til at være endog meget aktiv i sommerens transfervindue, hvis jeg skulle have nogen chance for at få opfyldt mine egne forventninger og være andet og mere end den bløde mellemvare. Det er også kun på grund af denne ambition, at mine indkøb til denne sæson har været så voldsomme – jeg plejer ikke at købe mere end højest et par spillere per transfervindue, men jeg mente at truppen trængte til en grunding gennemgang for at kunne være klar til at slås om medaljer i den kommende sæson.
Lige før transfervinduets start indløb der et bud på Jesper Hansen (billedet), der har udviklet sig til en habil keeper. Jeg besluttede at forhandle buddet og fortalte, at jeg krævede 18M for at lade så god en spiller smutte fra klubben, og til min glæde accepterede Göteborg uden omsvøb. Samtidig havde FC København allerede før min ankomst skrevet kontrakt med holdets suveræne topscorer, Akeem Agbetu.
Fra reserveholdet smuttede både Habib Khan og Yakubu Akilo til Randers FC, der vandt Viasat Sport Divisionen, og hvor de begge havde udsigt til mere spilletid med førsteholdet Det var dog ikke med min gode vilje at Habib Khan smuttede, men alligevel føler jeg mig overbevist om, at vi er kommet klart styrket ud af sommerens handler.
Jeg sidder stadigvæk og klapper i hænderne af begejstring over mine indkøb, som jeg mener er suverænt de bedste i ligaen, og som let bør kunne få mig med til at kæmpe med helt i toppen og måske endda også om mesterskabet allerede i første sæson. Eneste minus er, at klubben allerede før min tiltræden havde skrevet kontrakt med den norske back Kristoffer Paulsen, og det viste sig ikke at være muligt at ophæve dette. Han kan se frem til en plads på reserveholdet.
Af hvad der forventes at måtte blive stamspillere på holdet i den kommende sæson blev Mattias Lindstrøm, Marek Suchy, MacDonald Mariga, Kenneth Stenild og Thiago Maranhão hentet for tilsammen 23M danske kroner. Også en del U/21-spillere blev hentet med det formål at være med til at forme holdet engang i fremtiden, men i øjeblikket må de nøjes med at være marginalspillere. Samtidig blev Jesper Juelsgaard hentet tilbage fra Randers FC. Jeg er noget utilfreds med, at han fik lov til at smutte, da han har udviklet sig til at være en profil i Superligaen og blandt de bedste spillere i venstresiden. Det hjælper dog lidt, at jeg fik 40 % af transferbeløbet tilbage pga. en transferklausul.
Af andre nævneværdige indkøb og salg med relation til danske klubber kan nævnes Mads Laudrup til Arsenal og Jesper Grønkjær til Espanyol, begge på fri transfer. Lasse Qvist blev solgt til IFK Göteborg for den ufattelige sum af 35M - jeg skal love for, at de svenskere har haft den helt store pengepung oppe. Også Mikael Lüstig (billedet) er blevet købt for et lignende beløb. Arsenal har også allerede skrevet kontrakt med Skjelbred, der dog først ankommer ved kontraktudløb til december.
Sidst i transfervinduet blev FC Københavns nu tidligere profil Kevin Larsen solgt til engelske Portsmouth for 33M, og han bliver dermed klubkammerat med Michael Jakobsen, der også tog turen over Atlanten da AaB rykkede ud af Super Ligaen. Også et andet tidligere islæt fra SAS Liga, islanske Birkir Bjarnason, der kom fra OB i sommeren 2008 for 21M, er at finde i Premier League-klubben.
IND:
Mattias Lindström, AaB - kontraktudløb
Samuel Aziz, Högaborg - 325K
Muhammed Akar, Viking FK - 2,75M
Marek Suchy, Slavia Prague - 3M
Søren Simonsen, AC Horsens - 2M
Thiago Maranhão, Kalmar FF - 8M
Thomas Villadsen, FC København - 500K
MacDonald Mariga, Viking FK - kontraktudløb (vinterpausen)
Andreas Moos, FC København - 140K
Lauri Dalla Valle, JIPPO - 1,2M
Kenneth Stenild, Tromsø - 12M
Lukasz Cieslewicz, Brøndby - 3,75M
Kristoffer Paulsen, Start - kontraktudløb (vinterpausen)
Alexander Kacaniklic, Helsingborgs IF - 1,1M
Jesper Juelsgaard, Randers FC - 4,5M
+ nogle få ungdomsspillere
UD:
Akeem Agbetu, FC København - kontraktudløb
Jesper Hansen, IFK Göteborg - 18M
Habib Khan Mohammed, Randers FC - kontraktudløb
Yakubu Akilo, Randers FC - kontraktudløb
Joakim Steiness, Elfsborg - 260K + 40%
Christian Olsen, fri transfer - kontraktudløb
Leon Jessen, Brøndby - kontraktudløb (vinterpausen)
Martin Fribrock, GAIS - 2,5M
+ nogle frigivede ungdomsspillere
«
Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 17:15 af Sorensen
»
Dusty78DK
Manager
«
Svar #6:
11 Maj 2007, 12:04 »
Må vi få SS af den samlede trup som den ser ud nu?
Sorensen
Gæst
«
Svar #7:
11 Maj 2007, 12:21 »
Citat af: Dusty78DK 11 Maj 2007, 12:04
Må vi få SS af den samlede trup som den ser ud nu?
Ja, selvfølgelig. Det var også meningen at det skulle være med, men jeg kan ikke finde ud af at fjerne noget af billedet i Paint. Hvordan går jeg det?
SirToby
Manager
«
Svar #8:
11 Maj 2007, 12:26 »
Citat af: Sorensen 11 Maj 2007, 12:21
Ja, selvfølgelig. Det var også meningen at det skulle være med, men jeg kan ikke finde ud af at fjerne noget af billedet i Paint. Hvordan går jeg det?
Markér den del af billedet, du vil have med funktionen "Markér" (øverst til højre). Flyt det så op i hjørnet og træk hele billedet op til hjørnet af det markerede billede.
«
Seneste Redigering: 11 Maj 2007, 12:28 af SirToby
»
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
«
Svar #9:
11 Maj 2007, 13:42 »
God start på bloggen. Bliver spændende at se hvad du kan drive det til. Mange, men ikke mindst spændende, indkøb du har fået lavet.
KUTGW.
Brøndby IF & Chelsea FC
Sorensen
Gæst
«
Svar #10:
11 Maj 2007, 14:10 »
http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfree/8jh85012.jpg
Andreas Moos og Mads Albæk er vanvittigt gode og bør begge være stamspillere, men med Danny Olsen og MacDonald Mariga, der kommer i vinterpausen, må de nøjes med en rolle som førstesubstitutter. Sælger dog Danny Olsen senest til sommer, men er dækket fint ind med Jesper Juelsgaard, Thomas Røll og Gabriel Özkan, som jeg dog regner med at sælge hurtigst muligt.
På andetholdet findes blandt andet følgende spillere: Lasse Heinze, Anders Rasmussen, Thomas Villadsen, Leon Jessen (han tager jo til Brøndby), Winston Reid (skadet), Niklas Lysemose (lige tilbagevendt fra skade), Thomas Thomasberg, Henrik Smedegaard, Quinton Jacobs, Mads Beierholm, Preben Ringgaard (skadet) Lauri Dalla Valle, Samuel Aziz, Sergey Dadu, Frank Kristensen og regenspilleren Roman Ryzhkov, der ser udmærket ud.
Chriz
Førsteholdsspiller
«
Svar #11:
11 Maj 2007, 20:18 »
Dejligt med en blog fra heden
Rigtig god start
Sorensen
Gæst
«
Svar #12:
12 Maj 2007, 16:57 »
Optakt til efterårssæsonen 2009/2010 - træningskampene
Med de omfattende ændringer, førsteholdstruppen har gennemgået hen over sommeren har det været nødvendigt for mig at ændre en hel del på den opstilling, jeg først havde tænkt mig at benytte i FC Midtjylland. Samtidig har holdet i opstartsfasen været hårdt ramt af skader, så det har været svært for mig at få et reelt billede over alle spilleres styrkeforhold.
På grund af, at der kun er få angribere i truppen, valgte jeg at spille 4-5-1 med en defensiv arbejdsmand og høje fløje. Samtidig indførte jeg et frit angrebsspil med meget frihed for den enkelte spiller. Dette skal ses i lyset af, at jeg har mange dygtige unge kreatører både på kanterne og centralt. Desuden er jeg af den holdning, at angreb er det bedste forsvar, og jo mere vi er boldbesiddende i kampene, jo færre chancer vil modstanderne forhåbentlig få, mens vi har stor mulighed for at skabe dem egenhændigt.
Jeg valgte at arrangere nogle få træningskampe. I de første tre kampe, mod Næstved, Herfølge og FC Fyn, alle hold fra næstbedste række, blev talenterne brugt, både så jeg kunne vurdere dem, men også på grund af antallet af skader hos dem, jeg formodede vil være stamspillere. Specielt Morten Foged, keeper Jens Rinke, Adeola Runsewe, Andreas Moos og mere overraskende Preben Ringgaard imponerede med en række fine præstationer, der har bragt dem tættere på holdet. Sidstnævnte havde jeg ellers tiltænkt en plads hos reserve, men i første om gang bliver han blandt de bedste.
I den sidste træningskamp mod franske Bordeaux, der er et rigtig godt hold med europæiske topklassespillere som Benoit Costil, Pierre Ducasse, Gabriel Obertan, Marouane Chamakh, Antonio Floro Flores og Henri Saivet, begyndte jeg at bruge de spillere, som jeg mente var de stærkeste, et par skadede spillere undtaget.
Kampen før havde Bordeaux i egen hule afklapset den engelske storklub Liverpool med 3-1, men alligevel ville jeg ikke kunne påstå, at de gennem kampen var bedre end os. Allerede i det andet minut laver Baldé selvmål, og vi får således en drømmestart. Resten af halvlegen foregår med et lille boldovertag til Bordeaux, men vi er overraskende godt med, og bortset fra én enkelt situation, hvor nyindkøbte Thomas Villadsen må trække en fin refleksredning frem, er de forholdsvis ufarlige.
Anden halvleg starter med et FC Midtjylland pres, og i det 56. minut kan Thiago Maranhão fortjent fordoble den midtjyske føring, og den stilling holder indtil små 10 minutter før tid, hvor indskiftede Morten Foged afslutter et rigtig flot angreb. Denne stilling holder kampen ud på trods af et massivt spilovertag til os, og vi spiller os endda frem til endnu en chance, som indskiftede Gabriel Özkan dog brænder på det skammeligste. Kampens spiller blev keeper Thomas Villadsen.
FC Midtjylland 3 - 3 Næstved
FC Midtjylland 3 - 1 Herfølge
FC Midtjylland 2 - 0 FC Fyn
FC Midtjylland 3 - 0 Bordeaux
«
Seneste Redigering: 14 Maj 2007, 17:15 af Sorensen
»
jonstrup
Lilleputspiller
«
Svar #13:
13 Maj 2007, 09:23 »
Rigtig god start på bloggen.
Jeg kan godt lide den enkle måde det hele er sat op på, og din skrivemåde er også rigtig god.
«
Seneste Redigering: 13 Maj 2007, 12:05 af jonstrup
»
Chelidze90
Gæst
«
Svar #14:
13 Maj 2007, 12:34 »
Skriveriet fejler jo bestemt ingen ting og når resultaterne begynder at komme er det jo bare weltklasse
Sider:
[
1
]
2
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »