Ting Tager Tid.
Som overskriften siger så tager ting tid. Især når man skal lære et nyt spillesystem at kende. Vi har nu i 4 måneder kæmpet med at finde os til rette i 3-5-2 systemet. Det startede meget godt og vi gik ubesejret i 10 kampe inden vi tabte hjemme til AaB med 0-1. Efter AaB kampen røg vi ind i et nyt nederlag og der gik yderlig en kamp inden vi vandt i ligaen igen. Ligesom man troede vi var i gang igen leverede vi en af sæsons værste kampe i Odense hvor vi tabte 2-0 klart. Der imellem fik vi os kæmpet videre til gruppe spillet i UEFA Cuppen med en samlet sejr på 2-1 over SV Salzburg. I ligaen ramte vi en guld åre og vi vandt 5 kampe i streg indtil vi tabte i Vejle efter en ny dårlig kamp.
Så er vi ved at være fremme ved de nye kampe.
Katongo i mål form
Efter kampen i Vejle hvor en sejr ville have været rigtig godt i jagten på FCK skulle vi til en tur til Aalborg. En meget svær udebane kamp. En sejr var nødvendig hvis vi skulle holde bare lidt fat i FCK. Vi spiller en rigtig god kamp og får skabt mange chancer men som det er sket så tit i denne sæson kommer vi bagud
1-0 efter et større klump spil. I pausen råber og skriger jeg lidt af spillerne. Det hjalp. Vi kommer ud fra pausen med stor vilje og Katongo bringer balance i regn skabet efter en hurtig kontra. Ganske kort tid efter bliver det
1-2 da Katongo igen er på pletten og score. Der efter presser AaB på men heldigvis uden held og vi tager tre meget vigtigt point med hjem.
Efter den kamp ventede lokalopgøret mod FCK. Vi tabte den første kamp efter en dommer fejl og vi vil have hævn. Og det skal være nu. FCK kommer bedst fra start og presser på men Stephan Andersen er klar med et par klasse redninger og dem havde han flere af i løbet af kampen. Forsvaret stod rigtig godt i hele kampen og gjorde det svært for FCK at få meget kvalitet i deres afslutninger. Vi kommer ikke frem til meget før pausen og derfor
0-0 ved pausen. I Pausen sætter jeg Duncan ind og det skulle vise sig at være en klog beslutning. Før efter små 10 min af anden halvleg scorede han nemlig. Vi spiller os flot igennem i venstre side og bolden bliver spillet ind til Ericsson som spiller Duncan helt fri og han banker bold i kassen til 1-0. Der efter er der et stort pres på vores mål og det må være mere end held og forstand at FCK ikke får scoret. Dog dejligt at have lidt held. Kampen slutter
1-0 til BIF over FCK.
Duncan afgøre lokal opgør
I næste kamp ventede FCM. Dagen inden havde FCK spillede 1-1 hjemme mod Silkeborg så derfor en god mulighed for at hente to point ind på dem. Vi får en god start og kommer foran med
1-0 ved en fin scoring af Marc Olsen. Der efter styre FCM resten af den halvleg og vi kommer bagud med
1-2 inden Katongo finder lidt plads i den massive FCM dominans og score til
2-2. Williams kommer på banen og han score sit første SAS-liga mål og der ved føre vi med
3-2 med små 10 min igen. Så skulle den være hjemme og kun 3 point op til FCK inden pausen. Men nej 2 min. Inde i over tiden score Olsen til
3-3 og derfor er der nu 5 point op til FCK. Det er ikke umuligt hvis vi spiller som vi har gjort mod AaB, FCK og FCM, så tror jeg godt vi kan hente og gå forbi FCK.
I DONG Cuppen skulle vi op imod Esbjerg på ude bane. Jeg satte et lidt reserve spækket hold op til kampen. Williams var med fra start. Det skulle vise at være en helt fin ide fra min side. Han var her der og alle vegne i den kamp og scorede til med et hattrick i kampen som vi vandt ganske sikkert og lidt overraskende
1-5 I kvart finalen venter vores fine venner fra FCK på ude bane.
Williams i super mål form
Så til UEFA Cuppen. Efter vores lidt uheldige nederlag til Auxerre skulle vi nu til Hamburg. En meget svær udebane kamp. Dog havde HSV en del skader på nogen nøgle positioner og derfor kunne vi måske overraske. HSV styre hele første halvleg og vi mønstre et skud på mål i form af et ufarligt skud fra David Williams. I pausen siger jeg at de kæmper skide flot og at de bare skulle blive ved for så kunne vi måske hente point med hjem. Anden halvleg starter som den første. Med en masse pres fra HSV men så ud af den blå luft kommer BIF ind i kampen. Lorentzen vælger at skude fra kanten af fældet og det var ikke helt dumt gjort for
BANG 0-1 til Brøndby i Hamborg og skide ufortjent. Det forhindrede dog ikke David Williams i at gøre Lorentzen efter og BANG så stod det
0-2 bare 10 min i Hamborg. Det satte HSVs pres lidt i ro. Dog kom de stærkt igen og da der manglede et kvarter scorede Sorin til
2-1 Tætter på kom HSV ikke og en ganske sensationel sejr til BIF var i hus. Skyd statistikken fra kampen. HSV 17 skud på mål. 7 inden for rammen og 10 ved siden af. BIF 5 skud på mål og 4 inden for rammen og 1 ved siden af. KLASSE.
Nu har vi lige pludselig en rigtig god mulighed for at gå videre. Det krævede dog en sejr hjemme over Young Boys. Vi spillede en ny rigtig god kamp og vi vandt utroligt sikkert med
3-0. Mål scorende var igen Lorentzen og Williams. Williams dog med 2 mål. Williams har scoret 4 mål i de sidste 3 kampe. Klasse.
I Royal Leauge kom vi i gruppe med Djurgården, FCK og Vålerenga. Ja går vi videre JUBII og ryger vi ud: Jamen dog så vinder vi ikke RL i år.
Som sagt Ting tager tid. Det ser ud til at vi er færdige med at vente på at vi falder i hak med det nye spillestil. Jeg tror på at vi har den nu.
Stillingen i SAS-Ligaen efter 20 kampe og inden vinter pausen:
Stillingen i UEFA Cuppens gruppe C.
Nu venter der nogen RL kampe også går vi på ferie.