Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:54:08
g00n
Blogs
The Youth Of The Nation 3
21 Jan 2026, 22:32
RasmusA12
Blogs
Operation Pro Vercelli...
21 Jan 2026, 20:16
Kenitho
Blogs
Los Leones - Athletic ...
20 Jan 2026, 11:11
Rottenburg
Blogs
SV TODESFELDE - Kampen...
17 Jan 2026, 21:28
RasmusA12
Klubsøgnin...
Tottenham
14 Jan 2026, 22:04
RasmusA12
Blogs
The Egales #5
05 Jan 2026, 21:52
g00n
Blogs
Minimalistic 2020
Antal Registrerede Brugere:
23211
0 Brugere, 666 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
alfar
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Brøndby IF tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
2375
2376
[
2377
]
2378
2379
...
2757
Forfatter
Emne: Brøndby IF tråden (Læst 5176052 gange)
Hamza_BIF
Manager
Sv: Brøndby IF tråden
«
Svar #35640:
17 Dec 2011, 20:44 »
Sidst jeg skrev et indlæg på SSO (
http://www.bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=443110
) opnåede jeg mit mål ved, at nogle folk blev positivt påvirkede af det, og jeg fik endda at vide at jeg havde ændret nogens livsstil
Har skrevet et angående Brøndbyånden og mine tanker omkring den nu, håber I vil læse det
http://bif-support.dk/sso/forum_entry.php?id=448019&page=0&category=0&order=last_answer
Ovenstående indlæg er af høj klasse.
verdenskrig
Manager
«
Svar #35641:
17 Dec 2011, 20:52 »
Ja.... Det er jo svært at være uenig
.. Rigtig gode indlæg Hamza, dejligt at se at nogle fans rent faktisk har tro på det hele endnu..
SSO har jo druknet i deprimerende galghenhumor på det seneste, så det er da dejligt at læse dit indlæg.. Synes også du rammer mange gode punkter..
Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden
Citat af: verdenskrig 29 Jun 2012, 15:34
men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år
Hamza_BIF
Manager
«
Svar #35642:
17 Dec 2011, 21:21 »
Selvfølgelig er du enig med mig, skat
Takker for rosen
Ovenstående indlæg er af høj klasse.
Zone 43
Manager
«
Svar #35643:
19 Dec 2011, 12:29 »
Ligesom sidst, fantatisk skrevet. Svært at være uenig. Skal man endelig sætte en finger på det, ville det måske være bedre at smide sådan et indlæg op mod en uges tid før den første kamp i foråret, istedet nu, hvor vinterpausen lige er startet. :-)
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
GHERTESTEAS
Gæst
«
Svar #35644:
19 Dec 2011, 13:02 »
Indlægget er bare et perfekt eksempel på hvad Brøndby-ånden egentlig er. Det er evnen til altid at fremstille sig selv som meget mere ægte og passioneret end andre fodboldfans. Det er især en evne der er blusset på efter at Brøndby ikke længere er Danmarks bedste fodboldhold. I har været så vant til at i bare var de bedste på banen, og så behøvede i ikke mere, for det gør man ikke. Nu er i ikke det længere. Så gælder det pludselig om at være den mest ægte fans, have flest spillere af egen avl, flest danskere, møde tidligst op før kampen osv. Mentalitet Festegnen, Brøndby-ånden og alt det andet er ganske enkelt viljen til at ændre parametrene for alting, så Brøndby-fans ser bedst mulige ud. Lad os tage nogle bider af dit indlæg som eksempel:
"Folk omfavnede hinanden, selvom man ikke kendte den anden person, man stod og gav en knyttet næve og "Sådan!" til folk man ikke kendte personligt selv i halvlegen, og jeg husker at en mand der stod ved siden af mig, som jeg aldrig havde snakket med, havde en diskussion med mig, hvor vi var helt oppe og køre. Som om vi var i familie."
Hold da op! Omfavnede mennesker hindanden, selvom de ikke kendte hindanden? Jeg er ked af at skuffe dig, men det er ikke noget der kendetegner Brøndby-ånden, og Brøndby-ånden alene. Det kendetegner bare fodboldfans der går op i deres klub, og det sker hver eneste kamp alle steder. Især til vigtige europæiske kampe er det helt ude af kontrol. Det må bare være den naturlige reaktion af at man slår ens rival for første gang i 3 år, selvom jeg godt ved at i gerne vil vinkle den og gøre det til en unik Mentalitet Vestegnen-ting.
Selvfølgelig skal i have den credit, at i bakker fantastisk godt op om jeres hold. Der er i stadig bedst i landet, og så behøver i faktisk ikke køre den så langt som i gør. Bare sig at i er bedst, og folk vil tro på jer. Der hvor filmen knækker, er når i bliver oversentimentale, og ikke blot skal promovere jer selv urealistisk meget, men også skal hive alle andre klubber ned i samme sætning. Det klæder jer ikke når i kører jeres "eneste ægte fodboldfans i Danmark"-propaganda.
"Vi sang løs meget lang tid før kamp. Til sammenligning møder fck's fans lige op til kampstart som oftest."
Dette skriver du om Sporting-kampen, samtidig med at du lige skal pille København ned også, til trods for at vi i en tilsvarende situation, Rosenborg hjemme, møder op og bakker op en time før kampstart. I møder vel også selv op lige op til kampstart som oftest? Du tager den største Brøndby-kamp i flere år, hvor de havde leveret noget helt unikt, og alle havde lyst til at komme tidligt ud og fejre det, og sammenligner det med alle FCK-kampe. Det er så sindsygt...
Nu blev jeg også nødt til at være lidt usympatisk og prøve at pille lidt ned som jeg kritiserer jer for, men nu har jeg altså fået nok.
blomvikings
Manager
«
Svar #35645:
19 Dec 2011, 13:10 »
Det er ligefør jeg for en gang skyld er enig med dig Ghertesteas.
Jeg lever og ånder for Brøndby, men jeg føler ikke jeg har behov for at skrive hvor fantastiske vi er som fans. Det beviser vi bedst ved bare at agere på tribunen, og ikke på diverse forums.
@Hamza Jeg må desværre sige at jeg synes det bliver lidt overfladisk når du ligefrem linker til dit eget indlæg på andre forums, for at folk skal læse dine holdninger, og rose dig.
Jeg har stort set de samme holdninger som dig, men jeg føler ikke behovet for at udtrykke det på nettet, og linke til det andre steder.
Men ja, os Brøndby fans har meget vi kan være stolte over, og jeg er stolt over at have været en del af det de sidste 15 år, men specielt de sidste 6-7 år.
DeBuur
Manager
«
Svar #35646:
19 Dec 2011, 16:49 »
Citat af: Ghertesteas 19 Dec 2011, 13:02
Nu blev jeg også nødt til at være lidt usympatisk og prøve at pille lidt ned som jeg kritiserer jer for, men nu har jeg altså fået nok.
nej det er aldrig usympatisk at komme med konstruktiv og reel kritik - jeg er 100 % enig med dig intet mindre.
Selvoptagethed og selvtilfredshed er noget af det mest kvalmende jeg ved - og det fører intet godt med sig.
Glædelig jul og nytåret kan kun blive bedre for os Blå gule
YNWA
C 23
Juniorspiller
«
Svar #35647:
19 Dec 2011, 17:54 »
.................
Du er sgu da herlig.
verdenskrig
Manager
«
Svar #35648:
19 Dec 2011, 20:52 »
Dette skriver du om Sporting-kampen, samtidig med at du lige skal pille København ned også, til trods for at vi i en tilsvarende situation, Rosenborg hjemme, møder op og bakker op en time før kampstart. I møder vel også selv op lige op til kampstart som oftest? Du tager den største Brøndby-kamp i flere år, hvor de havde leveret noget helt unikt, og alle havde lyst til at komme tidligt ud og fejre det, og sammenligner det med alle FCK-kampe. Det er så sindsygt...
Dine pointer er ikke helt ude i skoven.. Jeg er ikke uenig i at vi nok af og til proklamerer os selv for meget i forhold til andre.. Det er som du siger unødvendigt, da man bare behøver se på hva vi levere på tribunen oftest.. Specielt set i forhold til det kaos vi længe er blevet budt.. Men jeg har sagt det før, og siger det igen, men jeg ville gerne have set hvordan Sektionen, og Parken generelt havde set ud hvis i havde haft 5 års nedtur.. Jeg siger ikke alt ville være lort, og at der ville stå ti mennesker..
Men mentaliteten hos os, er ud fra det kendskab jeg har til begge fankredse dog en kende mere "Vi vil altid være der, og vi står gerne halvanden time før og bakker op".. Ikke dermed sagt at i ikke også har udviklet jer de seneste 5 sæsoner, men det er virkelig også let at udvikle en fankultur når man vinder så meget som i gør. Og ser man på jeres titler, og succes gennem de 5 år, så synes jeg ikke jeres udvikling har været lige så markant som vores var i midten af 90'erne
. Det kan man jo så spekulere på årsagerne til.
Ser vi bort fra det sidste halve år, hvor jeg faktisk også synes vi er gået lidt ned af bakke(Det måtte jo ske før eller siden), så er det altid mere regel end undtagelse at der en time til trekvarter før kampstart var gang i den på faxe.. Det er ikke mit indtryk at dette gør sig gældende i Parken.. Var bla inde og se FCK-Esbjerg sidste efterår på fiskerne afsnit ( Meget sjovt i øvrigt
).. Men der var sektionen ganske tavs og ret tom indtil små 20 min før start..
Det er muligt det er en engangsforseelse.. Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg sjældent ser superliga bold i Parken. Men det ville du altså aldrig se i Brøndby.. Det vil jeg gerne have lov at slå fast med syvtommersøm
Selvfølgelig synger i også, og selvfølgelig betyder FCK lige så meget for dig som Brøndby gør for mig.. Men jeg synes stadig der er tendenser i vores fankultur der gør os, om ikke mere ægte, så i hvert fald mere loyale og til stede
.. Et andet eksempel er da vi i sæson 07/08 havde vores jydekompleks, der var vi det mest sete hold på udebane.. Vi havde fuldt udebaneafsnit stort set hver gang.. Det taler i mine øjne sit eget tydelige sprog..
Dog vil jeg gerne slutte af med at give dig ret i at Hamza måske nok maler et lige lovligt lyserødt billede af det hele.. Men i disse tider hvor der er krisestemning på sso, er det nu ikke så ufornuftigt at komme med et så positivt indlæg.. Og synes ikke hans overordnede budskab er så forkert igen
HansenLFC
Gæst
«
Svar #35649:
19 Dec 2011, 21:10 »
Verdenskrig.
Nu siger du at du gerne vil se hvordan FCK fankultur ville se ud hvis de havde været igennem det samme.
Men laaaaaangt størstedelen kommer jo i medgang. Brøndby var jo klasser over alle danske hold i årvis. Jeg gik i folkeskole nær Billund, 30km fra Vejle. Alle var Brøndby fans, hver og en. Folk som ikke vidste en klap om hvordan en bold så ud gik jo med trøje, hue osv med Brøndby logoet.
Dette ville jo aldrig være sket hvis ikke i havde haft den mega succes i alle disse år.
At i kan fylde udbaneafsnit rundt omkring i landet skyldes også maaaaaaaaaaaange jyske Brøndby fans, det skal i ikke tage fejl af. Som dukkede op da i havde jeres storhedstid.
Langt de fleste klubber vinder deres fans i medgang. Se Barca og Real Madrid nu?
Jeg synes bare ofte at i piver om hvor ondt i har det derude på vestegenen og jeg kan ærligtalt brække mig i lår tykke stråler af det. Se alle andre? I skal være glade for at i har oplevet succes med jeres klub. Vi andre må nøjes med utalige nedrykninger!
Så hader jeg iøvrigt den debat med Danmarks bedste fans bla bla bla.
Hvad måler man efter? Fremmøde? Stemning? Sidste storhedstid med klubben? Byens str? Amen.
«
Seneste Redigering: 19 Dec 2011, 21:12 af HansenLFC
»
GHERTESTEAS
Gæst
«
Svar #35650:
19 Dec 2011, 21:15 »
Citat af: verdenskrig 19 Dec 2011, 20:52
Dine pointer er ikke helt ude i skoven.. Jeg er ikke uenig i at vi nok af og til proklamerer os selv for meget i forhold til andre.. Det er som du siger unødvendigt, da man bare behøver se på hva vi levere på tribunen oftest.. Specielt set i forhold til det kaos vi længe er blevet budt.. Men jeg har sagt det før, og siger det igen, men jeg ville gerne have set hvordan Sektionen, og Parken generelt havde set ud hvis i havde haft 5 års nedtur.. Jeg siger ikke alt ville være lort, og at der ville stå ti mennesker..
Men mentaliteten hos os, er ud fra det kendskab jeg har til begge fankredse dog en kende mere "Vi vil altid være der, og vi står gerne halvanden time før og bakker op".. Ikke dermed sagt at i ikke også har udviklet jer de seneste 5 sæsoner, men det er virkelig også let at udvikle en fankultur når man vinder så meget som i gør. Og ser man på jeres titler, og succes gennem de 5 år, så synes jeg ikke jeres udvikling har været lige så markant som vores var i midten af 90'erne
. Det kan man jo så spekulere på årsagerne til.
Ser vi bort fra det sidste halve år, hvor jeg faktisk også synes vi er gået lidt ned af bakke(Det måtte jo ske før eller siden), så er det altid mere regel end undtagelse at der en time til trekvarter før kampstart var gang i den på faxe.. Det er ikke mit indtryk at dette gør sig gældende i Parken.. Var bla inde og se FCK-Esbjerg sidste efterår på fiskerne afsnit ( Meget sjovt i øvrigt
).. Men der var sektionen ganske tavs og ret tom indtil små 20 min før start..
Det er muligt det er en engangsforseelse.. Det skal jeg ikke kunne sige, da jeg sjældent ser superliga bold i Parken. Men det ville du altså aldrig se i Brøndby.. Det vil jeg gerne have lov at slå fast med syvtommersøm
Selvfølgelig synger i også, og selvfølgelig betyder FCK lige så meget for dig som Brøndby gør for mig.. Men jeg synes stadig der er tendenser i vores fankultur der gør os, om ikke mere ægte, så i hvert fald mere loyale og til stede
.. Et andet eksempel er da vi i sæson 07/08 havde vores jydekompleks, der var vi det mest sete hold på udebane.. Vi havde fuldt udebaneafsnit stort set hver gang.. Det taler i mine øjne sit eget tydelige sprog..
Dog vil jeg gerne slutte af med at give dig ret i at Hamza måske nok maler et lige lovligt lyserødt billede af det hele.. Men i disse tider hvor der er krisestemning på sso, er det nu ikke så ufornuftigt at komme med et så positivt indlæg.. Og synes ikke hans overordnede budskab er så forkert igen
Jeg maler selvfølgelig også selv tykt på. Hvis jeg skal have min pointe frem herinde, bliver jeg nødt til at skrive noget lidt kontroversielt nogle steder i teksten, ellers svarer folk ganske enkelt ikke på det, og så får vi ingen debat, så jeg har også skrevet enkelte ting jeg ikke mener 100%.
Lad mig først og fremmest slå fast, som jeg trods alt også gjorde i det første indlæg, at jeg synes i er bedst på fanscenen. Ikke i de indbyrdes kampe, der synes jeg faktisk ikke i har været et hak bedre de sidste 5 gange(den havde jeg ikke tænkt igennem, vi var der slet ikke sidste gang
), men ser man sådan det store billede, og tænker på alle kampe, og måske også fletter holdenes præstationer ind, så synes jeg trods alt også i har lidt mere at byde på. Om det er fordi i er en ældre klub, at i er mere ægte eller hvad det end er, det ved jeg ikke. Og der er sgu ikke særlig meget gang i Parken før kampen går i gang, om det skyldes dårlig mentalitet, den overdrevet høje musik før kampen eller noget andet ved jeg ikke, men det er lidt fesent. Problemet her er den måde Hamza fremstiller det på, hvor han sammenligner Brøndbys absolut bedste kamp stemningsmæssigt i flere år, med hver enkelt FCK kamp. Det er så grotesk for mig, og så er det altså bare fordi at man gerne vil hæve sig over andre klubber.
Jeg tror måske også mange af jer har et lidt mere "vi vil altid være der"-attitude, som du siger, og det skyldes jo forskelligheden i klubberne og blandt fansene. Blandt FCK-fans er sådan et indlæg som Hamza skriver ufatteligt kvalmende, og det er de færreste FCK-fans der udtrykker deres følelser på den måde, mens det er et trademark for Brøndby med hjerte-smerte, passion osv. Så kan man tolke det på den måde som mange Brøndby-fans vælger at gøre, nemlig at der ikke er nogen FCK-fans der kan være ægte og reelle fodboldfans, eller man kan erkende og anerkende forskellene blandt de to klubbers fans, som jeg ved du også gør.
Jeg vil dog også sige thumbs up for at skrive sådan nogle indlæg som Hamza gør, for selvfølgelig kan man da bruge at der kommer lidt optimisme, og at der er nogle der minder en om hvorfor man bruger så meget tid på den klub, som man nu gør. Det er lange indlæg, som der er lagt noget omtanke i. Jeg har vist fortalt rimelig udførligt hvad jeg mener om indholdet efterhånden, men jeg synes alligevel at det er en god ting at skrive om sine følelser for sin klub.
verdenskrig
Manager
«
Svar #35651:
19 Dec 2011, 21:19 »
Hansen@
Jeg er ganske godt klar over at de fleste fans kommer i medgang.. Men efter vi havde medgang, har vi jo nu fået modgang.. Den modgang oplevede FCK inden de fik medgang.. Så jeg gad godt se hvordan deres fankultur ville se ud 5 år efter en nedtur som den vi har haft..
Har FCK ikke også det ? I dag har FCK haft succe så længe, så de må bestemt også have deres andel af jyske fans.. Alligevel var vi i den periode jeg omtalte det mest sete hold på udebane i ligaen.. Selvom vi på det tidspunkt nok havde vores værste krise, med slåskampe internt, udekompleks, truende nedrykning som var mere markant end nu.. Undskyldningen " Brøndby har også så mange jydefans" er jo på ingen måde gældende, når der kamp efter kamp bliver sat et helt togsæt seperat af til Brøndby fans.. Jeg kan godt afsløre at der ikke bare kan være ti personer der
.
Det er da muligt vi er heldige at have oplevet vores hold have succes.. Men kan man ikke vende den om og sige at det netop er derfor det gør mest ondt.. Du som Vejle fan har jo aldrig set andet end at dit hold fik prygl hver og hver anden weekend.. De har jo aldrig været i nærheden af noget som helst.. Brøndby var tilgengæld et flagskib herhjemme, og havde et fantastisk hold for bare 5 år siden.. Så er det da klart at det går en så meget på, når man engang har stået på faxe og set Kahlenberg, Elmander, Kamper og Skoubo spille hæl og tå og bande, mens vi i dag ikke engang ville kunne runde en knold på samme bane
verdenskrig
Manager
«
Svar #35652:
19 Dec 2011, 21:29 »
Citat af: Ghertesteas 19 Dec 2011, 21:15
Jeg maler selvfølgelig også selv tykt på. Hvis jeg skal have min pointe frem herinde, bliver jeg nødt til at skrive noget lidt kontroversielt nogle steder i teksten, ellers svarer folk ganske enkelt ikke på det, og så får vi ingen debat, så jeg har også skrevet enkelte ting jeg ikke mener 100%.
Lad mig først og fremmest slå fast, som jeg trods alt også gjorde i det første indlæg, at jeg synes i er bedst på fanscenen. Ikke i de indbyrdes kampe, der synes jeg faktisk ikke i har været et hak bedre de sidste 5 gange(den havde jeg ikke tænkt igennem, vi var der slet ikke sidste gang
), men ser man sådan det store billede, og tænker på alle kampe, og måske også fletter holdenes præstationer ind, så synes jeg trods alt også i har lidt mere at byde på. Om det er fordi i er en ældre klub, at i er mere ægte eller hvad det end er, det ved jeg ikke. Og der er sgu ikke særlig meget gang i Parken før kampen går i gang, om det skyldes dårlig mentalitet, den overdrevet høje musik før kampen eller noget andet ved jeg ikke, men det er lidt fesent. Problemet her er den måde Hamza fremstiller det på, hvor han sammenligner Brøndbys absolut bedste kamp stemningsmæssigt i flere år, med hver enkelt FCK kamp. Det er så grotesk for mig, og så er det altså bare fordi at man gerne vil hæve sig over andre klubber.
Jeg tror måske også mange af jer har et lidt mere "vi vil altid være der"-attitude, som du siger, og det skyldes jo forskelligheden i klubberne og blandt fansene. Blandt FCK-fans er sådan et indlæg som Hamza skriver ufatteligt kvalmende, og det er de færreste FCK-fans der udtrykker deres følelser på den måde, mens det er et trademark for Brøndby med hjerte-smerte, passion osv. Så kan man tolke det på den måde som mange Brøndby-fans vælger at gøre, nemlig at der ikke er nogen FCK-fans der kan være ægte og reelle fodboldfans, eller man kan erkende og anerkende forskellene blandt de to klubbers fans, som jeg ved du også gør.
Jeg vil dog også sige thumbs up for at skrive sådan nogle indlæg som Hamza gør, for selvfølgelig kan man da bruge at der kommer lidt optimisme, og at der er nogle der minder en om hvorfor man bruger så meget tid på den klub, som man nu gør. Det er lange indlæg, som der er lagt noget omtanke i. Jeg har vist fortalt rimelig udførligt hvad jeg mener om indholdet efterhånden, men jeg synes alligevel at det er en god ting at skrive om sine følelser for sin klub.
Nu hvor jeg har læst dit indlæg, lader det jo egentlig ikke til at vi er specielt uenige om det.. Det du skriver er egentlig også overordnet set de ting jeg selv kom ind på før, så det er jo fint
..
Men jeg må bare indrømme at jeg synes det er fantastisk at der er sådan en forskel mellem klubberne.. Det der " Forretning vs Klubånd" "Passion vs Plastik" osv er jo den slags der giver det her opgør ekstra lir.. Ret beset også det eneste efterhånden.. Stemningen og det had der er mellem klubberne er jo hjertet i Derbyet i dag, hvor det engang også var mesterskabskampen der gav det et ekstra brag.
Men jeg synes det er fedt du lader dig frustrere af Hamzas indlæg, så den her tråd ikke bare bliver en gang " lad os klappe hinanden på skuldrene".. Fint med dit indput, og du kender jeg dig jo heldigvis personligt, og ved hvor GRUSOMT det hamza skrev irriterer dig.. Det gjorde det blot ekstra fedt at læse dit første indlæg
HansenLFC
Gæst
«
Svar #35653:
19 Dec 2011, 21:43 »
Citat af: verdenskrig 19 Dec 2011, 21:19
Hansen@
Jeg er ganske godt klar over at de fleste fans kommer i medgang.. Men efter vi havde medgang, har vi jo nu fået modgang.. Den modgang oplevede FCK inden de fik medgang.. Så jeg gad godt se hvordan deres fankultur ville se ud 5 år efter en nedtur som den vi har haft..
Har FCK ikke også det ? I dag har FCK haft succe så længe, så de må bestemt også have deres andel af jyske fans.. Alligevel var vi i den periode jeg omtalte det mest sete hold på udebane i ligaen.. Selvom vi på det tidspunkt nok havde vores værste krise, med slåskampe internt, udekompleks, truende nedrykning som var mere markant end nu.. Undskyldningen " Brøndby har også så mange jydefans" er jo på ingen måde gældende, når der kamp efter kamp bliver sat et helt togsæt seperat af til Brøndby fans.. Jeg kan godt afsløre at der ikke bare kan være ti personer der
.
Det er da muligt vi er heldige at have oplevet vores hold have succes.. Men kan man ikke vende den om og sige at det netop er derfor det gør mest ondt.. Du som Vejle fan har jo aldrig set andet end at dit hold fik prygl hver og hver anden weekend.. De har jo aldrig været i nærheden af noget som helst.. Brøndby var tilgengæld et flagskib herhjemme, og havde et fantastisk hold for bare 5 år siden.. Så er det da klart at det går en så meget på, når man engang har stået på faxe og set Kahlenberg, Elmander, Kamper og Skoubo spille hæl og tå og bande, mens vi i dag ikke engang ville kunne runde en knold på samme bane
Nu er det jo en ordning DSB har som alle fodboldfans kan benytte sig af. Jeg ved at FCK også sende rigtig store mængder afsted på den måde hver eneste gang. Mange andre danske klubber benytter sig også af den måde, Vesttribunen (AaB), GF, Randers, Odense. Så det er jo ikke noget særligt at i sender afsted, dog er jer og så FCK jo dem som sender flest.
Jeg går med min egen lille teori med forskellen på FCK vs BIF fremmøde ude kan bestå af.
Brøndby havde deres storhedstid fra 90 og fremefter inden FCK for alvor tog over, jeg er klar over andre har vundet den imellem de to klubber osv. men størstedelen.
Brøndby startede bare der storhed før alle det med uofficielle grupper og uofficielle grupper. Den gang rejste folk rundt og var alle en slags "roligans" som hyggede sig og gjorde store udflugter med det. Man sejlede over fordi broen ikke var der og det tog dobbelt så lang tid som det tager idag at komme fra A til B. Det var unge som gamle som rejste.
Da Brøndby var de største og vandt alt, sendte de selvfølgelig også langt flere fans end alle andre. Man kan vel kalde det en kultur, og den kultur med at rejse med sit hold rundt blev vel bare mere udbredt på vestegnen ved at i vandt det hele. Alle synes jo det er fedest at vinde.
FCK derimod kommer til deres storhedstid da de uofficielle grupper virkelig tager deres indtog i Danmark. Slåskamp, Pyro, ballade i det hele taget er bare noget medier idag ser meget ned på. Jeg tror det skræmmer meget "alm fans" idag fremfor tidligere. Der fandtes ikke selve grupper til at slås, pyro var lovligt og ja alle hyggede sig med alle.
Kigger du på FCK fans på udebane, så vil jeg gætte på 80% af alle deres fans er uofficielle fans. Den alm. FCK fan på langsiden har aldrig fået opbygget en rejsemetalitet som jeres fordi jeg tror tilgangen var anderledes den gang, som den er idag. Sidder man på langsiden i Parken og ikke rigtig har været med på udebane og man følger dvs. nyhder om ballade på internettet. Så vælger størstedelen jo nok at blive hjemme, fremfor jeres som har taget med de sidste 20 år og ved der sker jo aldrig alm. fans noget som helst.
Håber det gir lidt mening, hvad jeg mener.
Det er muligt VK at jeg som Vejle fan ved at holdet spiller af helved til stort set hvergang, men der sidder jo folk på langsiden som er kommet der de sidste 30 år og som har oplevet flere mesterskaber, i er altså ikke de eneste i verden som oplever at gå fra himlen til helved. Tiderne skifter og FCK ryger også væk igen på et tidspunkt!
GHERTESTEAS
Gæst
«
Svar #35654:
19 Dec 2011, 21:49 »
Citat af: verdenskrig 19 Dec 2011, 21:29
Nu hvor jeg har læst dit indlæg, lader det jo egentlig ikke til at vi er specielt uenige om det.. Det du skriver er egentlig også overordnet set de ting jeg selv kom ind på før, så det er jo fint
..
Men jeg må bare indrømme at jeg synes det er fantastisk at der er sådan en forskel mellem klubberne.. Det der " Forretning vs Klubånd" "Passion vs Plastik" osv er jo den slags der giver det her opgør ekstra lir.. Ret beset også det eneste efterhånden.. Stemningen og det had der er mellem klubberne er jo hjertet i Derbyet i dag, hvor det engang også var mesterskabskampen der gav det et ekstra brag.
Men jeg synes det er fedt du lader dig frustrere af Hamzas indlæg, så den her tråd ikke bare bliver en gang " lad os klappe hinanden på skuldrene".. Fint med dit indput, og du kender jeg dig jo heldigvis personligt, og ved hvor GRUSOMT det hamza skrev irriterer dig.. Det gjorde det blot ekstra fedt at læse dit første indlæg
Det er uden tvivl den slags forskelligheder der holder derbyet i live, ligesom mange af de forskellige derbys rundt omkring i Europa også bygger på lignende ting. Der skal jo være noget at hade ved rivalen! Det synes jeg i hvertfald, og det synes du også. Jeg forstår ikke helt hvordan mange fans ikke mener de hader deres rival eksempelvis. Det er selvfølgelig helt op til dem selv, og jeg respekterer det, men jeg kan ikke helt sætte mig ind i det.
Så på den måde er det også sundt for mig at komme af med lidt galle herinde en gang imellem. Og jeg er da glad for at der også kom lidt debat ud af det, for det var altså hensigten, selvom jeg godt ved at C23 tror noget andet. Jeg ville sgu ikke være foruden det her.
Som du skriver var derbyet kæmpestort da det også var en mesterskabskamp. Det hev kampen op på et internationalt niveau, som ikke var set tidligere i Danmark, og måske endda i norden. Det er ærgerligt at det ikke er så stort mere, men når derbyet stadig lever på trods af at det ikke har været en titelkamp i et par år, viser vel også bare at disse forskelle betyder ufatteligt meget.
Sider:
1
...
2375
2376
[
2377
]
2378
2379
...
2757
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2026
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Klubsøgning og -erfaring
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »