Truppen:Træningskampe:Landskrona 2-3 Malmö (3x Marcus Pode)
OB 2-1 Malmö (Yeksel Osmanovski)
GAIS 2-2 Malmö (2x Behrang Safari)
Malmö 1-1 FC København (Joakim Sjöhage)
April
Nederlag til MalmöMalmö tabte sæsonens første kamp med 0-2 til Kalmar hjemme på Malmö Stadion.9. april 2006Malmö skulle forsøge, at hive en sejr i hus i Svenn Knudsen’s debutkamp, som træner for den skånske klub. Men det, som startede med en fest med 17.000 mennesker blev hurtigt vendt til en fiasko.
Den første kæp blev stukket i hjulet allerede efter 2 minutter. Det var César Santin lagde en høj aflevering ind i feltet. Der stod Raoul Kouakou fuldstænig fejlplaceret, og bag ham stod Andreas Hermansson, som var helt alene og scorede sikkert.
Efter en halvtimes spil blev der begået straffe mod Malmö i det kriminelle felt, og helt korrekt dømte dagens dommer, Mirko Ulakovic, straffe til hjemmeholdet. Men til stor ærgrelse for hele stadionet, så hamrede Júnior bolden langt over mål, som en anden Beckham.
Malmö fik virkelig udstillet sine svagheder. Kalmar kunne ofte spille sig let igennem den defensive del af Malmö holdet, som p.t. er alt for hullet.
Med cirka 20 minutter igen blev fiaskoen total, da César Santin scorede på et fremragende langskudsmål. Så var gæsterne foran med 2-0.
Denne stilling holdt til slutfløjtet, og en pibekoncert væltede ned fra tribunerne mod Malmöspillerne.
Der er stadig noget, at arbejde med for Knudsen og co. Inden det om 4 dage går løs på Gamla Ullevi, hvor GAIS venter. Malmö spillede en træningskamp mod netop GAIS i pausen, som endte 2-2 på Gamla Ullevi.
Malmö sejredeMalmö fik sine 3 første point, da de besejrede GAIS med 2-1.13. april 2006Her til aften fik Svenn Knudsen sine første point i spidsen for Malmö FF. Det skete på Gamla Ullevi i Göteborg, hvor holdet vandt over Göteborg AIS.
Det var en ret tæt kamp fra starten af med chancer til begge hold. Men det var Malmö, der bragte sig i front. Danske Ulrik Vinzents clearede et GAIS frispark, som gav Junior en friløber mod mål. Her svigtede han ikke og bragte sikkert Malmö FF på tavlen til 1-0.
Kort tid inden pausen var det den bare 19 årige Joakim Sjöhage’s tur til, at få navnet læst op over højtaleranlægget. Denne gang var det midterforsvaren, Gabriel, som var i oplæggerens rolle. Han sendte Sjöhage af sted. Sjöhage viste sin hurtighed og løb fra forsvaret, hvorefter han kanonerede bolden op i hjørne uden chance for keeperen. 2-0 til gæsterne.
Anden halvleg var mere stille og rolig, nok mest fordi Malmö trak lidt af tempoet ud af kampen. Første reelle højdepunkt var en skade til Malmö’s målscore, Joakim Sjöhage, som desværre måtte gå id med en skade. Han forventes ude i mellem 1-2 uger.
Først et minut før slutfløjtet kunne GAIS svar igen, men Adam Reggiana’s mål var ikke nok, og så kunne Malmö juble.
- Jeg er glad for sejren. Vi fik en katastrofal start i weekenden, men vi spiller en fin kamp her i Göteborg. Dog er der stadig ting, som vi skal arbejde lidt på, men det lysner da, sagde Malmö’s træner, Svenn Knudsen efter kampen.
Malmö sejrede sikkertMalmö vandt uden problemer over Lärje/Angered i Svenska Cuppen 2. runde.19. april 2006Det startede fint for Malmö der bragte sig foran efter bare 4 minutter, hvor Dusan Djuric nikkede Edward Ofere’s hjørnespark i kassen til 1-0.
Bare to minutter senere var Ofere igen i oplæggerens rolle. Denne gang var det i højre side, hvor han lagde en fin aflevering til Junior, som tog et par træk og skød sikkert bolden i nettet. 2-0 til gæsterne.
Efter 20 minutters spil fik Malmö en god mulig, men Junior headede Jonatan Johansson’s indlæg lige over målet.
Kort tid før pausen fik Malmö scoret endnu en gang. Denne gang blev et indlæg clearet, og røg lige ud til Dusan Djuric, som sikkert hamrede bolden i målet til 3-0.
Og i første halvleg’s overtid, fik Junior scoret endnu et mål. Denne gang fik han en lang bold, som målmanden skulle ud efter. Han valgte dog, at blive i sit mål på trods af, at han burde have været ude. Junior svigtede ikke. 4-0 ved pausen.
I anden halvleg trak Malmö fuldstændig tempoet ud af kampen. Det var tydeligt, at den bare skulle overstås nu.
Første mulighed faldt cirka 15 minutter før tid, da indskiftede Behrang Safari bankede bolden på overlæggeren.
Men med fem minutter igen fik Malmö endnu et mål. Igen var det Dusan Djuric som scorede. Igen var det på et langskud. Det må gav Djuric et hattrick.
Et minut inde i overtiden fik Junior lige pyntet op resultatet. Så fik han også lavet et hattrick.
- Jeg er meget stolt over hattricket. Det er vidst nok det første i min professionelle karriere. Jeg er glad og håber jeg kan fortsætte min udvikling og målscoringen, sagde Dusan Djuric efter kampen.
Malmö FF møder Kalmar FF ude i 3. runde.
Næste update: 1. juni