home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 647 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Sommers klumme.
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint
Forfatter Emne: Sommers klumme.  (Læst 40084 gange)
Soccerpop
Gæst

Sv: Sommers klumme.
« Svar #210: 07 Maj 2007, 17:36 »

I kan lige få et udlæg, som jeg har lavet til min projekt opgave gruppe. I skal huske at den ikke er beregnet her til. Så billeder kommer der ikke Smiley

Liviu Librescu

En tid med katastrofer, er samtidig en tid med helte. Sådan en finder vi, når vi tuner øjnene ind på Dr. Liviu Librescu. Denne mand vil af mange mennesker, i mange år, blive husket for sit heltemod. Et heltemod der formegentlig har reddet en masse menneskers liv. For da faren var højest, besluttede Librescu at ofre sit eget liv, ved at blokere døren med sin egen krop, mens han studerende kunne flygte ud af vinduet. Øjenvidneberetninge r fortæller at han blev skudt mindst 15 gange gennem døren. Alle dem der var indblandet i massakren, vil være evigt taknemlige overfor den professor, som havde modet til at veje andres liv højere end hans, og ofre alt det han havde for at hjælpe andre.
Denne massakre er ikke den eneste Librescu har været udsat for. Han levede i koncentrationslejr, under anden verdenskrig. Men overlevede, heldigvis, så han kunne redde mange liv den april dag, som vil blive husket i lang tid. Librescu var en mand, af særlig karakter, og særligt stort mod. Alle i hele verden burde være evig taknemlige til alle folk af Librescu’s støbning!

Myndighederne slog fejl

Hvordan kan en mand som Cho, vandre frit rundt, Han kunne købe våben, fortsætte med at chikanere pigerne på skolen, og generelt fortsætte hans liv. Han havde stadig sin ret til at købe våben, for myndighederne forbyder ikke en, som har været indlagt, på frivillig basis, for åbenlyse psykologiske problemer, at købe fuldautomatiske dræbermaskiner. For det er jo selvfølgelig helt anstændigt, at stole på at et menneske med psykologiske problemer, kan håndtere at have pistoler i hånden, endda to af slagsen. Og heller ikke nu hvor det er sket, vil vores højtærede, krigsliderlige, jubelidiot til George Bush, ændrer sin fuldkommen sindssyge liberale våbenlov. USA’s våbenlobby har blot at sige at det ikke var sket hvis en af eleverne, eller lærende, havde haft en pistol eller en anden fuldautomatisk dræber på sig. Men hvis eleverne eksempelvis havde våben på sig, ville det skabe en forkert magt balance mellem dem, og bare øge antallet af dræbte på undervisningsanstal ter i USA. Dette tal er da højt nok i forvejen! Og hvad vil man ikke sige, hvis en elev en dag kom i skole med et oversavet jagtgevær, stikkende ud af tasken. Ville de andre så ikke være lidt mere venlig overfor ham nu, eller ville de bare selv gå ud og købe to.
Dette er bare endnu et eksempel på at liberalisme ikke holder, for vi mennesker kan ikke tage vare for os selv. Vi kan ikke håndtere at have noget så farligt på os, og så endda lovligt.
Det er heller ikke sandsynligt at der vil komme stramninger, på våbenloven. Da en regering ikke kan blive valgt uden støtte af våbenlobby, der som en kræft knude har vokset sig større og større. Våbenlobbyen har simpelthen så meget magt, at det ikke vil kunne lade sig gøre. Og dermed slår sin status som en meget stor kræftknude fast.

Må det kommenteres? Smiley

7kfum
Gæst

« Svar #211: 07 Maj 2007, 17:36 »

Må det kommenteres? Smiley

Det er det det er der for.. Smiley

Soccerpop
Gæst

« Svar #212: 07 Maj 2007, 17:46 »

Det er det det er der for.. Smiley

Okay Smiley
Vil d aflevere den? For så skal du ærlig talt ændre dit sprog-brug. Det er i orden at du er utilfreds med nogen af de ting George Bush gør, men du kan simpelthen ikke kalde ham det du gør, hvis opgaven skal tages seriøst.
Desuden tror jeg du skal finde nogen nye kilder hvis du mener Bush har indført at alle og enhver kan købe våben Wink

Desuden kan du kun fremsætte fakta om noget du er sikker på. Hvor i al verden ved du fra at han chikaneret piger? Har du spurgt ham eller de piger, det måske gik ud over?
Jeg beklager hvis jeg tager fejl, men jeg gætter på at dine kilder stammer fra folk som bestemt ikke bryder sig om Bush, og det mener jeg du skal gøre om Smiley

EDIT: Nu blev det her ligeså meget kommentar til din opgave, det beklager jeg hvis det ikke er i orden Smiley
« Seneste Redigering: 07 Maj 2007, 17:49 af Soccerpop » Logged

7kfum
Gæst

« Svar #213: 07 Maj 2007, 17:50 »

Okay Smiley
Vil d aflevere den? For så skal du ærlig talt ændre dit sprog-brug. Det er i orden at du er utilfreds med nogen af de ting George Bush gør, men du kan simpelthen ikke kalde ham det du gør, hvis opgaven skal tages seriøst.
Desuden tror jeg du skal finde nogen nye kilder hvis du mener Bush har indført at alle og enhver kan købe våben Wink

Desuden kan du kun fremsætte fakta om noget du er sikker på. Hvor i al verden ved du fra at han chikaneret piger? Har du spurgt ham eller de piger, det måske gik ud over?
Jeg beklager hvis jeg tager fejl, men jeg gætter på at dine kilder stammer fra folk som bestemt ikke bryder sig om Bush, og det mener jeg du skal gøre om Smiley

Du læser vist ikke grundigt nok. Det er bare et oplæg med infoormationer til mit projekt opgave hold. Læren skal ikke se det. Desuden siger jeg ikke at det er Bush der har indført våbenloven, for det er en gammel ting helt tilbage til starten af Amerika's europæiske invasion. Disse piger er blevet chikaneret, og det blev indberretet til skolen, men dog ikke politiet. Og det er et fact. Smiley

Soccerpop
Gæst

« Svar #214: 07 Maj 2007, 17:54 »

Du læser vist ikke grundigt nok. Det er bare et oplæg med infoormationer til mit projekt opgave hold. Læren skal ikke se det. Desuden siger jeg ikke at det er Bush der har indført våbenloven, for det er en gammel ting helt tilbage til starten af Amerika's europæiske invasion. Disse piger er blevet chikaneret, og det blev indberretet til skolen, men dog ikke politiet. Og det er et fact. Smiley

My bad Smiley

Men disse "facts" må jo komme for ledelsen i skolen, og det er så her jeg stille mig undrende.
Hvilket menneske med en smule medfølelse har givet disse oplysninger? Er det mennersker som blot ønsker opmærskomhed og derfor finder på en god historie? Ja det tror jeg desværre.
At folk kan være så ufølsomme, ja det er jo så nået andet Ubeslutsom

7kfum
Gæst

« Svar #215: 07 Maj 2007, 17:55 »

My bad Smiley

Men disse "facts" må jo komme for ledelsen i skolen, og det er så her jeg stille mig undrende.
Hvilket menneske med en smule medfølelse har givet disse oplysninger? Er det mennersker som blot ønsker opmærskomhed og derfor finder på en god historie? Ja det tror jeg desværre.
At folk kan være så ufølsomme, ja det er jo så nået andet Ubeslutsom

Det står jo i skolens arkiver. Og dem er der sikkert nogle der har fået fat på. Lad nu vær med at gøre alt hvad der bare har en snært af at gå mod bush, til en kæmpe sammensværvelse, hvor at disse oplysninger kun kan komme for folk som vil have opmærksomhed.

Soccerpop
Gæst

« Svar #216: 07 Maj 2007, 18:02 »

Det står jo i skolens arkiver. Og dem er der sikkert nogle der har fået fat på. Lad nu vær med at gøre alt hvad der bare har en snært af at gå mod bush, til en kæmpe sammensværvelse, hvor at disse oplysninger kun kan komme for folk som vil have opmærksomhed.

Tjaa og det kan ikke fremstilles falsk? Men nok om det...
Øhh... Nævn mig en gang hvor du har nævnt nået positivt om Bush? Og kom ikke her og påstå at han intet godt har gjort, ellers hva han jo nok ikke blevet genvalgt to gange, vel?
Jeg har vist på intet tidspunkt sagt at det er en sammensværgelse mod Bush, men jeg mener at du er alt, alt for partisk i dine holdninger når du skirver sådan noget her. Kunsten er jo netop at se det for alle vinkler. Smiley

7kfum
Gæst

« Svar #217: 07 Maj 2007, 18:08 »

Tjaa og det kan ikke fremstilles falsk? Men nok om det...
Øhh... Nævn mig en gang hvor du har nævnt nået positivt om Bush? Og kom ikke her og påstå at han intet godt har gjort, ellers hva han jo nok ikke blevet genvalgt to gange, vel?
Jeg har vist på intet tidspunkt sagt at det er en sammensværgelse mod Bush, men jeg mener at du er alt, alt for partisk i dine holdninger når du skirver sådan noget her. Kunsten er jo netop at se det for alle vinkler. Smiley

Denne diskussion om Bush ikke har gjordt noget godt har vi haft før. Så gå et par side tilbage og find mit svar. Jeg ser det skam også for 2 sider, men når du gang på gang hævder at alt hvad der er en kritik af Bush, det må være fiktion, så er det ved at blive lidt trættende at høre på.

United-styrer
Gæst

« Svar #218: 07 Maj 2007, 18:12 »

Mig bekendt har Bush intet at gøre med våbenloven. Den står meget magtfulde NRA (National Rifle Association) vist suverænt for. Tværtimod mener jeg at have læst, at politikerne generelt gør meget for at formindske NRA's indflydelse. Jeg er dog ikke 100 procent sikker.

Soccerpop
Gæst

« Svar #219: 07 Maj 2007, 18:20 »

Denne diskussion om Bush ikke har gjordt noget godt har vi haft før. Så gå et par side tilbage og find mit svar. Jeg ser det skam også for 2 sider, men når du gang på gang hævder at alt hvad der er en kritik af Bush, det må være fiktion, så er det ved at blive lidt trættende at høre på.

Undskyld, men hvad er den anden side?

Nej, jeg mener blot at du gør tingene langt værre end de er. Sådan som du fremstiller det, så havde vi undgået det alt sammen hvis blot Bush ikke havde været præsident. Jamen helt ærlig. Selv hvis det havde været anderledes (altså at du ikke mente det), så havde det der skete nok ikke kunne undgås.
Selv med de fleste andre landes våbenlove, vil du opdage at det er utrolig let at komme i besiddelse af et våben. Herhjemme: Meld dig til hjemmeværnet og så har du et våben, bliv indkaldt som værnepligtig og så har du et våben (dog kun på nogen områder).

7kfum
Gæst

« Svar #220: 07 Maj 2007, 18:26 »

Undskyld, men hvad er den anden side?

Nej, jeg mener blot at du gør tingene langt værre end de er. Sådan som du fremstiller det, så havde vi undgået det alt sammen hvis blot Bush ikke havde været præsident. Jamen helt ærlig. Selv hvis det havde været anderledes (altså at du ikke mente det), så havde det der skete nok ikke kunne undgås.
Selv med de fleste andre landes våbenlove, vil du opdage at det er utrolig let at komme i besiddelse af et våben. Herhjemme: Meld dig til hjemmeværnet og så har du et våben, bliv indkaldt som værnepligtig og så har du et våben (dog kun på nogen områder).

Hvordan for du det ud af det? At jeg siger at alt dette ikke var sket med Bush som præsident.?

I andre lande sker disse universitets drab også. Men som en journalist fra The Independent påpeger, så sker der ikke engang i nærheden af det antal gange det er sket i USA. Og det er sket med knive, mange steder i stedet for pistoler.

Og til sidst manden er blevet erklæret mentalt syg, og indlagt, dog på frivillig basis, sådan en ville man aldrig lukke ind i hjemmeværnet.. Smiley

MeeLo
Gæst

« Svar #221: 07 Maj 2007, 22:55 »

Soccerpop har ret i at tingene ikke ville være undgået, hvis Bush ikke havde siddet som præsident. Så ville en anden magtsyg kapitalist da bare erstattet ham.

Derimod synes jeg ikke du Soccerpop kan klantre 7kfum for kun at tale negativt om Bush, når du selv omtaler Bush og det amerikanske system som en stor lyserød sky, hvor alt er godt.

Bademesteren
Manager

« Svar #222: 08 Maj 2007, 10:16 »

Tillykke med titlen, hvis du kan fortsætte med at komme med debatskabende klummer, så er det ikke sidste gang at det bliver månedens tråd...

-KNM-
Manager

« Svar #223: 08 Maj 2007, 10:22 »

Tillykke med titlen, hvis du kan fortsætte med at komme med debatskabende klummer, så er det ikke sidste gang at det bliver månedens tråd...

Det skal du overhovedet ikke blande dig i  Sur Wink

Ej, det er rart med debat´skabende klummer. Hvornår får vi en ny?

7kfum
Gæst

« Svar #224: 08 Maj 2007, 15:21 »

Jeg har jo sagt at i under blogkonkurrencen, ikke skal forvente update særlig tit. Jeg skal jo også passe mit job som prospect.. Smiley

Sider: 1 ... 13 14 [15] 16 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010