home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:38:20 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 591 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  For mange penge i fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Synes du der er for mange penge i fodbold?
Ja
Nej, men det er på vej
Nej, der kan aldrig komme for mange

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: For mange penge i fodbold?  (Læst 4541 gange)
m-jessen
Ynglingespiller

For mange penge i fodbold?
« : 16 Apr 2007, 17:57 »

Jeg skal skrive en projekt opgave omkring spørgsmålet "Er der for mange penge i fodbold?" Og håbede i kunne hjælpe mig med at tilkende give jeres mening.
Selv synes jeg at pengene er ved at tage overhånd, som man jo især ser i England med de stigende billetpriser, fodbold er jo skabt af og til arbejderne, så er det vel også rimeligt at de har råd til at se kampene. Og at alle pladser ikke er VIP.

Hjælp mig med at forhøje min karakter  Peace
« Seneste Redigering: 16 Apr 2007, 18:22 af m-jessen » Logged

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

Sv: For mange penge i fodbold?
« Svar #1: 16 Apr 2007, 18:08 »

Hva niveau skal der skrives på?

Har du overvejet en problemstilling? Dit emne lyder nemlig mere som en del af problemstillingen.. .

Personligt syns jeg allerede du skal skifte emnet til noget mere specifikt, f.eks

Penge i fodbold. Noget lidt mere overordnet hvis du forstår?

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

paw_hansen
Juniorspiller
**

« Svar #2: 16 Apr 2007, 18:12 »

Helt enig med morten, pas på du ikke gør det for stort og uoverskueligt. Men som du også selv er inde på er real madrid og ikke mindst david beckham tydelige eksempler på at fodbold mere og mere bliver en forretning frem for den holdsport som vi alle elsker   Rullende Øjne

m-jessen
Ynglingespiller

« Svar #3: 16 Apr 2007, 18:14 »

Hva niveau skal der skrives på?

Har du overvejet en problemstilling? Dit emne lyder nemlig mere som en del af problemstillingen.. .

Personligt syns jeg allerede du skal skifte emnet til noget mere specifikt, f.eks

Penge i fodbold. Noget lidt mere overordnet hvis du forstår?

Vi fik at vide i min klasse (8.) at titlen på projektopgaven skulle begynde med "Jeg undrer mig over..." Derfor er den præcise titel på min opgave "Jeg undrer mig over hvorfor der er så mange penge i fodbold". Så du har helt ret i at spørgsmålet jeg stiller i det første indlæg kun er en del af problemformuleringe n.
Tak for responsen  Thumbs Up

m-jessen
Ynglingespiller

« Svar #4: 16 Apr 2007, 18:15 »

Helt enig med morten, pas på du ikke gør det for stort og uoverskueligt. Men som du også selv er inde på er real madrid og ikke mindst david beckham tydelige eksempler på at fodbold mere og mere bliver en forretning frem for den holdsport som vi alle elsker Rullende Øjne

Helt enig omkring Real.

PS: der er to andre medlemmer i min gruppe, så de får lov at lave det uoverkuelige  Hævet Øjenbryn

KF
Landsholdsspiller

« Svar #5: 16 Apr 2007, 18:22 »

Nej, der er ikke for mange penge i fodbold. Hvad er alternativet til de mange penge? Hvad kan man gøre ved det? Det er sgu ærgerligt, men som jeg ser det, er der intet at gøre. Fodboldspillere som Beckham, Ronaldo og Ronaldinho er jo meget mere værd end deres lønningerne. Tænk blot på, hvor mange millioner mennesker, der har en Beckham-trøje til 500 kr.

Det er klart, at vi alle drømmer os til en tid med loyalitet, holdånd og kærlighed til klubben, men den tid er sgu ovre, desværre. Børn bliver headhuntet inden de bliver teenagere, så hvordan skal de overhovedet nå at skabe 'et forhold' til en klub? Spillerne får jo kun deres løn, fordi de har gjort sig fortjent til den, fordi de sørger for, at klubben tjener pengene ind igen. De samme regler gælder jo i alle andre brancher end fodbold. Du får, hvad du fortjener (og hvis ikke, så finder du dig en ny arbejdsplads).

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

DelPiero
Gæst

« Svar #6: 16 Apr 2007, 18:43 »

Det er selvfølgelig nemt at sige at der er alt for mange penge i fodbold. Men er det ikke også det der er en del af spillets charme? Prøv at tænkt på hvis du kom hjem og fik at vide at din yndlingsspiller hvar blevet solgt for e fingerbøl og en rulle tape?

Og som KF siger Becks og Co. tjener jo en masse penge til deres klubber.

ZaZZal
Reserveholdsspiller

« Svar #7: 16 Apr 2007, 19:09 »

Jeg syntes i nogle tilfælde at der er for mange penge i fodbold, det er jo på en eller anden måde vanvittigt at et menneske skal koste flere hundrede miliioner kroner, det er der jo ingen der er værd.
Samtidig synes jeg at der er ved at gå for meget penge i det i England f.eks. Jeg synes det ødelægger spillet lidt at de får alle de rigmænd som skyder penge i klubben når de skal bruge dem, Chelsea er jo ikke engang en af verdens 5 rigeste klubber, det er kun fordi de har Abramovic (staveplade?) at de kan købe de spillere.
Dog er United ikke så afhængig af Glazer, den eneste rigtige topklub i England, som ikke har en rigmand til at skyde penge i klubben er Arsenal.
Real Madrid tjener i det mindste deres penge på trøjesalg osv. De får dem ikke pga. af en eller anden rig russer eller amerikaner. Det kan godt være de er en slags forretning, men de tjener i det mindste deres penge på noget fodboldrealeteret ligesom de andre hold i Europa. Det værste sted er helt klart England efter min mening, ikke fordi jeg har noget mod hold som Liverpool, Arsenal og Man Utd, men jeg kan ikke klare Chelsea!

MeeLo
Gæst

« Svar #8: 16 Apr 2007, 19:12 »

@KF: Du skal ikke komme og sige at nogen mennesker er i nærheden af at være bare 100.000 om ugen værd.

KF
Landsholdsspiller

« Svar #9: 16 Apr 2007, 19:16 »

@KF: Du skal ikke komme og sige at nogen mennesker er i nærheden af at være bare 100.000 om ugen værd.

Hvis de kan tjene det ind, så er de jo åbenbart. Ville du ikke ansætte en person til at gøre rent hos dig til 100.000, hvis du samtidig kunne få en ugentlig indtægt på 120.000, og dermed tjene 20.000?

"We wouldn't buy this club at all if this wasn't West Ham. It makes no commercial sense for anyone to buy this club and it's amazing that two other people wanted to buy it."

handianden
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 16 Apr 2007, 19:26 »

Du har ret KF, selvom det lyder vanvittigt, så tjener de jo næsten samtlige penge ind, og ellers får klubberne jo også massere af penge på entré indtægter og tv-rettigheder. Så jeg mener ikke der er for mange penge i fodbold, set udfra at der bliver solgt så mange trøjer osv. rundt om i verdenen.

JimmyGP
Manager

« Svar #11: 16 Apr 2007, 20:07 »

Real Madrid tjener i det mindste deres penge på trøjesalg osv. De får dem ikke pga. af en eller anden rig russer eller amerikaner. Det kan godt være de er en slags forretning, men de tjener i det mindste deres penge på noget fodboldrealeteret ligesom de andre hold i Europa.

Hmm.. Såvidt jeg er informeret får Real Madrid da stadigvæk økonomisk støtte fra den spanske stat...  Sur Men de er vel heller ikke "Franco's hold" for ingen ting...  Opstemt Thumbs Up funny

- Veni, vidi, vici -

Niko
Gæst

« Svar #12: 16 Apr 2007, 20:17 »

Fodbold har altid været penge.
Har en Real Madrid dvd, med Reals historie, og jeg vil ikke sige det er dem som er vildest med penge. Alfredo Di Stefano som de engang købte i Barcelona for 50 mio. det er ved at være lang tid siden, Der gav de 50 mio. for manden der bar' 7 tallet før Raul. 50 mio., var mange penge dengang, endnu et bevis på at fodbold er penge. Men Real Madrid spiller flot fodbold, De Stefano fortæller at Real i det første 75 minutter bare skulle lave 3 mål også i de sidste 15 spille fantastisk fodbold. Noget som fans kan li'. Men Real Madrid idag unytter ikke deres penge "ordenligt", eller de er begyndt at satse på unge spillere , Gago, Higuain og Sergio Ramos fx. Det er Fodbold istedet for at lave Chelsea'en og gå ud for købe Kaká istedet. Men Fodbold er gået hen at blive forretning.
Min mening er at, de skal holde ved at det med penge og alle hold skal have et par gode spillere, det skal bare være underholdne at se fodbold! Penge er ligemeget for fans, bare deres hold spiller godt og vinder kampene!

m-jessen
Ynglingespiller

« Svar #13: 16 Apr 2007, 21:22 »

Fordi klubberne er begyndt at give rekordhøje lønninger, er billet priserne (i især England) jo også steget drastisk, så mange simpelthen ikke har råd til at se favoritholdets hjemmekampe. Og jeg er også sikker på at en ægte fodboldtrøje ikke altid har kostet 500 dkr. I England er fansene jo også kommet med nogle hårde beskyldninger om, at spillerne interesserer sig mere for deres bil og sponsorpenge, end for at kæmpe for holdet, som i "de gode gamle dage". Et forslag ville være at sænke lønningerne, så klubberne kunne sænke billet og merchandise priserne. Så er spørgsmålet bare hvor man skal begynde, der er nok ikke mange klasse spillere der vil sænke lønnen som den første.

Inex
Reserveholdsspiller

« Svar #14: 17 Apr 2007, 00:38 »

Fordi klubberne er begyndt at give rekordhøje lønninger, er billet priserne (i især England) jo også steget drastisk, så mange simpelthen ikke har råd til at se favoritholdets hjemmekampe. Og jeg er også sikker på at en ægte fodboldtrøje ikke altid har kostet 500 dkr. I England er fansene jo også kommet med nogle hårde beskyldninger om, at spillerne interesserer sig mere for deres bil og sponsorpenge, end for at kæmpe for holdet, som i "de gode gamle dage". Et forslag ville være at sænke lønningerne, så klubberne kunne sænke billet og merchandise priserne.

Sådanne spillere som man også kalder for "lejesvende".

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010