home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
21 Maj 2025, 22:37 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  1 Bruger, 587 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  For mange penge i fodbold?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Synes du der er for mange penge i fodbold?
Ja
Nej, men det er på vej
Nej, der kan aldrig komme for mange

Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: For mange penge i fodbold?  (Læst 4532 gange)
PaulyLong
Reserveholdsspiller

Sv: For mange penge i fodbold?
« Svar #15: 17 Apr 2007, 01:46 »

Fordi klubberne er begyndt at give rekordhøje lønninger, er billet priserne (i især England) jo også steget drastisk, så mange simpelthen ikke har råd til at se favoritholdets hjemmekampe. Og jeg er også sikker på at en ægte fodboldtrøje ikke altid har kostet 500 dkr. I England er fansene jo også kommet med nogle hårde beskyldninger om, at spillerne interesserer sig mere for deres bil og sponsorpenge, end for at kæmpe for holdet, som i "de gode gamle dage". Et forslag ville være at sænke lønningerne, så klubberne kunne sænke billet og merchandise priserne. Så er spørgsmålet bare hvor man skal begynde, der er nok ikke mange klasse spillere der vil sænke lønnen som den første.

Må gi dig ret at det er blevet svine dyrt    men sådan er udbud og efterspørgslen  jo men det er pisse træls  før i tiden var jeg sku da altid ovre i England og se kampe 2-3 kampe pr sæson.

Men det har ændret sig nu til kun en kamp pr Sæson fordi spiller mit hold(Chelsea)   mod et af topklubberne  skal jeg jo gi 4000 bare for billetten og når man skal ha hotel og det løse er man da nemt oppe på 9-10000 kr for en weekend.

Ja og trøjer skal der jo til Køber altid den sidste nye lige inden sæson start også  kommer der som regel en ekstra til  midtvejs i sæsonen   da har klubben altid nogle gode tilbud.

Smiley  men så følger jeg dem jo bare på Tv nu   og der har da aldrig været bedre Tv Dækning af Chelsea nu   jeg kan jo samtlige kampe i løbet af en sæson og er jo skønt Thumbs Up

Chelsea FC

m-jessen
Ynglingespiller

« Svar #16: 17 Apr 2007, 17:05 »

Fordi klubberne er begyndt at give rekordhøje lønninger, er billet priserne (i især England) jo også steget drastisk, så mange simpelthen ikke har råd til at se favoritholdets hjemmekampe. Og jeg er også sikker på at en ægte fodboldtrøje ikke altid har kostet 500 dkr. I England er fansene jo også kommet med nogle hårde beskyldninger om, at spillerne interesserer sig mere for deres bil og sponsorpenge, end for at kæmpe for holdet, som i "de gode gamle dage". Et forslag ville være at sænke lønningerne, så klubberne kunne sænke billet og merchandise priserne. Så er spørgsmålet bare hvor man skal begynde, der er nok ikke mange klasse spillere der vil sænke lønnen som den første.

Hvad synes i andre om mit forslag?  Ubeslutsom

7kfum
Gæst

« Svar #17: 17 Apr 2007, 17:07 »

Hvad synes i andre om mit forslag?  Ubeslutsom

Det ville ikke kunne gennemføres. Hvis man satte et max. på deres lønninger, så vil klubben bare give lønnen gennem mærkelige bonusser.. Desværre.. :-/

Chelidze90
Gæst

« Svar #18: 17 Apr 2007, 17:09 »

Det ville ikke kunne gennemføres. Hvis man satte et max. på deres lønninger, så vil klubben bare give lønnen gennem mærkelige bonusser.. Desværre.. :-/

Det går da ellers meget godt i NHL og NFL med et lønloft for klubberne... Peace

AMRDK
Gæst

« Svar #19: 17 Apr 2007, 17:09 »

Nu er der jo for det første ikk kun V.I.P pladser ..

Jeg syntes det er iorden der er mange penge  fodbold ..

Tænk vis der nu ikk var kunne det have været vi aldrig havde set Rooney eller Ronaldinho der begge kommer fra fattige kvaterer .

Men jeg syntes ikke det er iorden med Chelsea og Abramovich . Der har de alt hvad de skal have og har ikke arbejdet sig op til det som FCK.

PaulyLong
Reserveholdsspiller

« Svar #20: 17 Apr 2007, 17:12 »

Det er jo ikke egentlig det eneste der steget meget sidste par år  man skal da ikke mere en 3-4 år tilbage da skule man da max gi          3-400 kr for en billet til en koncert   de koster jo også over det dobbelte nu pris, udviklingen i underholdnings branchen er  eksploderet  generelt over det hele og det skyldes jo ikke mindst at vi har flere penge end før    og jeg tror det desværre ikke udviklingen stopper endnu

Chelsea FC

PaulyLong
Reserveholdsspiller

« Svar #21: 17 Apr 2007, 17:16 »

Nu er der jo for det første ikk kun V.I.P pladser ..

Jeg syntes det er iorden der er mange penge  fodbold ..

Tænk vis der nu ikk var kunne det have været vi aldrig havde set Rooney eller Ronaldinho der begge kommer fra fattige kvaterer .

Men jeg syntes ikke det er iorden med Chelsea og Abramovich . Der har de alt hvad de skal have og har ikke arbejdet sig op til det som FCK.

Hvorfor skal folk altid rakke ned på Chelsea     hvor meget gav Glazer lige for United  hmmm cirka 8 milliarder kr  ja Roman har puttet mange penge i Chelsea til dato  cirka 3,8 milliarder   men det har dælme da også givet pote   Chelsea er ved at bygge holdet om  fra bunden nu her   med deres talentudvikling   som  er ved at være noget af det bedste i england.    og hvor meget er klubber som West Ham og Liverpool lige blecvet solgt for   indenfor det sidste     alt i alt er Roman ved at lave en knald god forretning
« Seneste Redigering: 17 Apr 2007, 17:22 af PaulyLong » Logged

Chelsea FC

ZhotLog
Gæst

« Svar #22: 17 Apr 2007, 18:55 »

Hvorfor skal folk altid rakke ned på Chelsea     hvor meget gav Glazer lige for United  hmmm cirka 8 milliarder kr  ja Roman har puttet mange penge i Chelsea til dato  cirka 3,8 milliarder   men det har dælme da også givet pote   Chelsea er ved at bygge holdet om  fra bunden nu her   med deres talentudvikling   som  er ved at være noget af det bedste i england.    og hvor meget er klubber som West Ham og Liverpool lige blecvet solgt for   indenfor det sidste     alt i alt er Roman ved at lave en knald god forretning
Ganske komisk... Roman har tabt stort set alt hvad han har puttet ind i klubben, hvis han gjorde det for forretningens skyld, var han skredet for længst. Chelsea er en klub, som kører med underskud, og bliver de ved med deres hidtilige købe politik, bliver det kun værre. Roman er der kun, pga. hans kærlighed til klubben, medmindre rygterne om det russiske politi er sande ;-) Ganske rigtigt er Liverpool også blevet opkøbt, og der bliver garanteret også handlet lidt mere end ellers, men på ingen af punkterne er det i nærheden af Chel$ki. Så nej, Roman er bestemt ikke ved at lave en knald god forretning.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #23: 17 Apr 2007, 19:10 »

Jeg er kommet lidt sent tilbage til tråden...

Et klokkeklart emne du skal have fat i er det her :

Hvorfor indfører man ikke et lønloft, ligesom man gør i USA med alle deres sportsgrene?!
De tjener stadig mere end rigeligt, men det gør at det hele blir lidt mere tæt og spændende.. Lige nu er der 4 klubber i England der kan være med (og der er stadig forskel på dem)

Det er helt sikkert en ting som jeg ville mene ville være god for sporten som helhed...

Skulle nok have læst det hele Peace

Men hvis man indfører det lønloft vil alle bonusser være inkluderet i det lønloft, så man kan ikke snoge sig udenom... Noget må gøres syns jeg.
« Seneste Redigering: 17 Apr 2007, 19:12 af mortenbrenoe » Logged

You'll Never Walk Alone.

'/0\_/'|_|_ /\/3\/3|2 \\/4|_|< 4|_0/\/3

MeeLo
Gæst

« Svar #24: 19 Apr 2007, 08:02 »

Hvis de kan tjene det ind, så er de jo åbenbart. Ville du ikke ansætte en person til at gøre rent hos dig til 100.000, hvis du samtidig kunne få en ugentlig indtægt på 120.000, og dermed tjene 20.000?

Jeg mener bare at ingen mennesker er værd til at tjene nær så meget som fodboldspillere gør. De er bare mennesker ligesom os andre, så de fortjener ikke flere penge end dem der knokler bare for at kunne overleve. De spiller bare fodbold for guds  skyld.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #25: 19 Apr 2007, 08:53 »

Jeg mener bare at ingen mennesker er værd til at tjene nær så meget som fodboldspillere gør. De er bare mennesker ligesom os andre, så de fortjener ikke flere penge end dem der knokler bare for at kunne overleve. De spiller bare fodbold for guds  skyld.

jeg er tilbøjelig til at være enig med dig. Det er helt urimeligt at de får så mange penge for det og at spillere blir handlet for over flere 100 mio kr er helt vanvittigt. Men sådan ligger landet jo...

You'll Never Walk Alone.

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #26: 19 Apr 2007, 08:57 »

jeg er tilbøjelig til at være enig med dig. Det er helt urimeligt at de får så mange penge for det og at spillere blir handlet for over flere 100 mio kr er helt vanvittigt. Men sådan ligger landet jo...

Desværre, ville nogle nok sige, er verden bygget op sådan, så folk som virkelig er gode til deres arbejde får mange penge for det og dem som ikke er gode, får ikke så mange penge, og sådan vil det formentlig altid være..

Kerm
« Seneste Redigering: 19 Apr 2007, 11:57 af Kerm » Logged

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

mortenbrenoe
Landsholdsspiller

« Svar #27: 19 Apr 2007, 08:59 »

Desværre er verden bygget op sådan, så folk som virkelig er gode til deres arbejde får mange penge for det og dem som ikke er gode, får ikke så mange penge, og sådan vil det formentlig altid være..

Kerm

Ja! enig... på den anden side.. Vi er jo ikke kommunister hvor alt skal deles lige  Hævet Øjenbryn

You'll Never Walk Alone.

Lil Jim1
Ynglingespiller

« Svar #28: 19 Apr 2007, 09:25 »

man bygger da ik noget op hvis man bare henter 2-3 verdensstjerner hvert år.. talentudvikling? der er kun en spiller fra førsteholds truppen som har spillet i chelski's U-trup selvom det er en stjerne som john Terry som er det sgu ik mange spiller selv at udvikle 

Forza Brøndby

Kerm
Landsholdsspiller

« Svar #29: 19 Apr 2007, 11:55 »

Ja! enig... på den anden side.. Vi er jo ikke kommunister hvor alt skal deles lige  Hævet Øjenbryn

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv.. Wink

Kerm

Brøndby - Stærk i medgang - Loyal i modgang
Trøjen og Faxe forpligter
Helvede i Nord
"Brøndby er ikke et spørgsmål om liv eller død - Det er langt vigtigtere!"
Citat, Kim Pedersen aka Kerm fredag nat på diskotek Body Molly.

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010