home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 579 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  [#24] - To be, better far, than you are!
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilken ung dansker har været den store helt for FCK i Royal League?  (Afstemning slut: 02 Maj 2007, 14:21)
Mads Laudrup?
- 3 (21,4%)
Lasse Qvist?
- 8 (57,1%)
William Kvist?
- 2 (14,3%)
Thomas Christiansen?
- 1 (7,1%)
Stefan Monberg?
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 14

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15 Udprint
Forfatter Emne: [#24] - To be, better far, than you are!  (Læst 55246 gange)
Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 8 - God start på efteråret
« Svar #60: 19 Apr 2007, 22:55 »

Kapitel 9 - Rejsen mod det forjættede land (Champions League-kvalifikation)


NK Siriko Brijegs hjemmebane

De fleste af jer, har nok ventet spændt på hvordan det er gået i Champions League, og det skal i selvfølgelig også have at vide.

Vi kom ind i turneringens anden kvalifikationsrunde, og her skulle vi møde bosniske NK Siriko Brijeg, der sidste år havde vundet den bedste bosniske række. Siriko Brijeg havde i første kvalifikationsrunde slået irske Cork City ud med samlet 1-0, som de havde vundet på hjemmebane i første kamp. Siriko Brijeg var på forhånd ingen skræmmende modstander, og deres mest kendte spillere var de to offensive brasilianere Celson og Wagner.
Den første kamp blev spillet den 26. juli i Parken, og godt 20.000 tilskuere kunne se Marcus Allbäck scorer to gange, først efter 19 minutter, og så igen kort før tid. Kampen var en af de kedelige, hvor vi spillede som om vi havde vundet på forhånd, hvilket kunne være farligt i Champions League, for alle husker vel 5-0 kampen i Parken mod NK Gorica.
Returkampen var ikke meget bedre. På en banen der mindst af alt lignede en fodboldbane, var det igen Marcus Allbäck der var skarpes og sikrede efter en halvtimes spil, det vigtige 1-0-mål, som gav os den sidste sikkerhed om at vi var videre.

AEK Athens hjemmebane


Jeg må ærlig indrømme at jeg var nervøs, da UEFA trak holdene til tredje kvalifikationsrunde . Af hold vi med stor sandsynlighed ville blive slået ud af var; Arsenal, Milan, Galatasaray, Hamburger SV, Liverpool, Valencia, Ajax, CSKA Moscow og Benfica. Derimod ville jeg gerne møde hold som; Austria Wien, Chievo, Maccabi Haifa, Standard Liège og Slovan Liberec. Og som altid var der en gruppe hold, hvor det kunne gå hver vej; AEK, Lille, Shakhtar Donetsk og Osasuna.
Blandt de første hold der var blevet trukket havde der været hold som Milan, Ajax, Lille, Benfica, CSKA Moscow og Shakhtar Donetsk. Nu var turen kommet til det trettende hold, og her var det AEK Athens der kom frem, jeg kan huske at jeg fik en fornemmelse af at det næste hold nok ville blive os, og ganske rigtigt, næste hold blev FC København. Dermed var det sikkert at vi i første kamp, i anden runde, skulle en tur til den græske hovedstad, Athen.

Kampen i Athen fik ikke, for os, den bedst tænkelige start, da Manduca efter bare 13 minutter gjorde det til 1-0. Herefter lagde AEK et tungt pres på os. Det forsatte i starten af anden halvleg, og 4 minutter inde i anden halvleg havde Nikos Lyberopoulos gjort det til 2-0.

Et FCK mandskab klar til Champions League
Det begyndte nu at se sort ud for os, men med hård fight og gå-på-mod, fik Michael Gravgaard scorede et vigtigt udebanemål for os med en lille halvtime igen. Desværre for os måtte Lars Jacobsen, med 20 minutter igen, gå ud med et trælår. Vi tog hjem fra Athen med et 2-1-nederlag, hvilket faktisk var udmærket, da en sejr på hjemmebane ville være nok til at vi ville gå videre.

21610 forventningsfulde tilskuere tog i mod AEK Athen, da vi den 23. august spillede returkamp i Parken.
Kampen blev som forventet en meget tæt og forsigtig kamp, hvor AEK med uafgjort var videre, mens vi ikke havde råd til at komme bagud med et mål mere. Alligevel kom vi til en del chancer i første halvleg, dog uden overhoved at ramme målet. Det lykkes til gengæld kort inde i anden halvleg, hvor Eddie Johnson efter en lang bold fra Brede Hangeland sikkert udplacerede Makis Kolokas i AEK’s mål, 1-0. Med den scoring var det os der var videre til gruppespillet, og det fik AEK lidt længere frem på banen. Heldigvis for os, fik de ikke scoret, og vi kunne juble over vores første kvalifikation til Champions League nogensinde.

Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 9 - Rejsen til det forjættede land
« Svar #61: 20 Apr 2007, 00:52 »

Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!


Klubnavn: F.C. Barcelona
Nation: Spanien
Træner: Frank Rijkaard, Holland
Europæiske Meritter: Champions League x2 (1992, 2006), Pokalvinderes Turnering x4 (1979, 1982, 1989, 1997), UEFA Cup x3 (1958, 1960, 1966) Super Cup x2 (1992, 1997)
Profiler: Carles Puyol, Lionel Messi, Ronaldinho og Samuel Eto’o
Beskrivelse: En spansk storklub med stolte traditioner. Sidst års vindere af Champions League, og et af de bedste bud på en mulig vinder igen i år.
Startopstilling: Valdés - Zambrotta, Thuram, Márquez, Puyol – Ronaldinho, Deco, Xavi, Iniesta, Eto’o



Klubnavn: F.C. København
Nation: Danmark
Træner: Nicolaj Berendt, Danmark
Europæiske Meritter: -
Profiler: Michael Gravgaard, Tobias Linderoth, Jesper Grønkjær og Aílton Almeida
Beskrivelse: Det skandinaviske flagskib, og debutant i Champions League. Der er på forhånd ikke de store forventningerne til det danske hold.
Startopstilling: Christiansen – Jensen, Bak Nielsen, Gravgaard, Jacobsen – Grønkjær, Linderoth, Hutchinson, Silberbauer – Almeida, Johnson




Klubnavn: Futebol Clube do Porto, SAD
Nation: Portugal
Træner: Jesualdo Ferreira, Portugal
Europæiske Meritter: Champions League x2 (1987, 2004), UEFA Cup x1 (2003), Super Cup x1 (1987)
Profiler: Vítor Baía, Quaresma, Anderson og Hélder Postiga
Beskrivelse: Det største hold i Portugal, og vandt UEFA Cuppen i 2003 for dernæst at vinde Champions League året efter. Et godt bud på et hold i kvartfinalerne.
Startopstilling: Baía – Görlitz, Costa, Ezeguias, Halmosi – Sektioui, Assuncao, Anderson, González, Quaresma - Eduardo



Klubnavn: Olympiakos SF Piraeus
Nation: Grækenland
Træner: Takis Dourekas, Grækenland
Europæiske Meritter: -
Profiler: Marco Né, Rivaldo, Michalis Konstantinou og Nery Castillo
Beskrivelse: Et græsk storhold, der altid har haft stor succes i de hjemlige turneringer, uden succes i Europa. Forventes at komme i UEFA Cuppen efter gruppespillet.
Startopstilling: Nikopolidis – Anatolakis, César, Zewlakow – Djordjevic, Maric, Stoltidis, Né, Okkas – Castillo, Konstantinou




Kampprogram for FC København
Tirsdag d. 12/9-2006 : FC København - FC Porto
Onsdag d. 27/9-2006 : Olympiakos – FC København
Onsdag d. 18/10-2006 : FC Barcelona – FC København
Tirsdag d. 31/10-2006: FC København - FC Barcelona
Onsdag d. 22/11-2006: FC Porto – FC København
Tirsdag d. 5/12-2006: FC København – Olympiakos



Grupperne i Champions League:
Gruppe A:
Arsenal, England
Fenerbahce, Tyrkiet
Lyon, Frankrig
Sporting CP, Portugal

Gruppe B:
FC Barcelona
FC København
FC Porto
Olympiakos

Gruppe C:
Celtic, Skotland
Milan, Italien
Shakhtar, Ukraine
Werder Bremen, Tyskland
Gruppe D:
Levski (Sofia), Bulgarien
Liverpool, England
PSV, Holland
Steaua, Romænien

Gruppe E:
Anderlecht, Belgien
Lille, Frankrig
Real Madrid, Spanien
Vålerenga, Norge

Gruppe F:
Bordeaux, Frankrig
Chelsea, England
Dynamo Kiev, Ukraine
Valencia, Spanien
Gruppe G:
Benfica, Portugal
Bayern München, Tyskland
Galatasaray, Tyrkiet
Inter, Italien

Gruppe H:
CSKA Moscow, Rusland
Hamburger SV, Tyskland
Manchester Utd, England
AS Roma, Italien




« Seneste Redigering: 20 Apr 2007, 17:06 af Berendt » Logged


Guldbrand
Gæst
 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #62: 20 Apr 2007, 08:27 »

Tillykke med CL kvalifikationen..   Thumbs Up

Men jeg bryder mig nu godt nok ikke om alle de farver du bruger.. Skuffet Efter min mening er det meget træls at se på, og det får bloggen til at ligne lidt en malebog.. 
Men ellers er bloggen meget god  Peace flot layout, og tilpas med billeder..

Så dropper du alle farverne, så vil jeg blive hængende som læser af denne blog.
Logged

rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #63: 20 Apr 2007, 10:18 »

tror desværre du ryger i uefa cuppen, lige over olympiakos, men kutgw
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #64: 20 Apr 2007, 10:49 »

Under normale omstændigheder ville jeg være enig med Rynke og sige UEFA Cup. Men når jeg nu ved hvad du kan få ud af FCK kunne jeg godt være fristet til at tippe dig til at tage røven på de store og gå videre.  Thumbs Up
Logged

mrfair
Gæst
 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #65: 20 Apr 2007, 11:35 »

Det bliver i hvet fald spændende. Jeg tror heller ikke det er umuligt at snige sig videre som 2'er. Men du kan jo også bare satse på tredjepladsen og nappe Uefa'en!
Logged

arsenalistic
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #66: 20 Apr 2007, 11:43 »

Tjah, jeg ved nu ikke. Porto er en stor mundfuld...
Logged

Go you Gunners!

Blackhawk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #67: 20 Apr 2007, 13:53 »

Jeg er enig med Rynke og Dusty, med at det nok ligner en UEFA-Cup plads. Men måske kan du tage røven på Porto? Det bliver i hvert fald spændende.

Mht. bloggen ser det som sædvandelig godt ud, dog er jeg heller ikke helt vild med dit valg af farver. Men bortsæt fra holder layoutet og inholdet meget, meget højt niveau.!
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #68: 20 Apr 2007, 17:12 »

Tillykke med CL kvalifikationen..   Thumbs Up

Men jeg bryder mig nu godt nok ikke om alle de farver du bruger.. Skuffet Efter min mening er det meget træls at se på, og det får bloggen til at ligne lidt en malebog.. 
Men ellers er bloggen meget god  Peace flot layout, og tilpas med billeder..
 
Så dropper du alle farverne, så vil jeg blive hængende som læser af denne blog.
Tak Smiley
Jeg vil huske det med farverne... fremover bliver det kun de hold jeg spiller mod der bliver fremhævet med farve (tjek updaten med resultater fra Superligaen)...
Men tak for at i ellers kan lide layoutet!

tror desværre du ryger i uefa cuppen, lige over olympiakos, men kutgw
Under normale omstændigheder ville jeg være enig med Rynke og sige UEFA Cup. Men når jeg nu ved hvad du kan få ud af FCK kunne jeg godt være fristet til at tippe dig til at tage røven på de store og gå videre.  Thumbs Up
Det bliver i hvet fald spændende. Jeg tror heller ikke det er umuligt at snige sig videre som 2'er. Men du kan jo også bare satse på tredjepladsen og nappe Uefa'en!
Tjah, jeg ved nu ikke. Porto er en stor mundfuld...
Jeg er enig med Rynke og Dusty, med at det nok ligner en UEFA-Cup plads. Men måske kan du tage røven på Porto? Det bliver i hvert fald spændende.
Det er altid svært at sige hvordan det vil gå... Jeg har jo selv personligt oplevet stor succes med FC København, og der er ingen tvivl om jeg kender de 25 spillere jeg har i truppen, og om at de har niveauet til at være med i CL, om det bliver som 1, 2, 3 eller 4, det kan jeg ikke sige endnu... Men jeg er forhåbningsfuld Smiley

Mht. bloggen ser det som sædvandelig godt ud, dog er jeg heller ikke helt vild med dit valg af farver. Men bortsæt fra holder layoutet og inholdet meget, meget højt niveau.!
Igen, tak for at i kan lide mit layout, og jeg er også selv tilfreds med den måde jeg har kørt denne blog Wink
Logged


Emillionaire
Gæst
 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #69: 20 Apr 2007, 17:28 »

fedt med Porto og FC Barcelona Opstemt
Logged

Møller
Gæst
 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #70: 20 Apr 2007, 17:38 »

GL in CL Smiley nice blog btw.
Logged

Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #71: 21 Apr 2007, 15:50 »

fedt med Porto og FC Barcelona Opstemt
Nu har jeg spillet de to første gruppekampe, mod Porto hjemme og ude mod Olympiakos... For at være 112% ærlig... Så er jeg faktisk tilfreds Wink
Logged


Berendt
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kapitel 10 - En næsten umulig opgave!
« Svar #72: 21 Apr 2007, 17:32 »

Kapitel 11 - Profiler på vej til København?


Er Bo Svensson måske på vej hjem?

Efter vi havde fået en god start på alle tre turneringer, (SAS Ligaen, Pokalturneringen og Champions League) blev jeg kaldt til møde på Flemming Østergaards kontor.

Det viste sig at Flemming var så imponeret over vores resultater, at han havde talt med resten af ledelsen, og kommet frem til den beslutning, at de gerne ville give mig nogle flere penge til indkøb. Hvor mange penge der var tale om kan jeg ikke nævne her, men vi snakker et beløb, som aldrig før er set i dansk fodbold.

Jeg takkede mange gange, og fortalte at jeg allerede havde et par navne klar, og at jeg med det samme ville sende Lars Højer-Nielsen og Stig Thorbjørnsen, en ny spejder jeg havde hentet i Norge, ud i Europa for at se spillerne efter. Jeg kan blandt andet sige at de både skulle til Tyskland, Spanien og Grækenland, samt de skandinaviske lande.

Hvilke spillere der var tale om kan jeg ikke fortælle, men det var spillere med international rutine og landskampe i bagagen. Måske ville der også blevet hentet en ung spiller, men intet var sikkert da jeg, en efterårs dag i oktober, forlod Flemming Østergaards kontor i Parken.
 

« Seneste Redigering: 21 Apr 2007, 17:35 af Berendt » Logged


rynke
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 11 - Profiler på vej til København?
« Svar #73: 21 Apr 2007, 18:00 »

spændende Opstemt
Logged

Det bedste manager der har været, er cm 0102 Smiley

theo-walcott
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Kapitel 11 - Profiler på vej til København?
« Svar #74: 21 Apr 2007, 18:12 »

Ej sig hvem du vil købe !!
Logged

FCK styre for vildt de køber bare de sygeste spillere..!!;) Det gør Brøndby bare ikke Opstemt

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 15 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010