24. December – Juleaften:Tja, så blev det endelig jul. Denne måneds højdepunkt. Jeg skulle holde jul med familien, som jeg plejer. Da jeg endnu ingen kæreste har fundet, blev det alene ligesom de forgangne år.
Jeg fik noget tøj osv. Ikke de helt store gaver, men dejlige omsorgsfulde gaver.
25. December – Dagen efter..Ja, i dag havde spillerne igen fri, de har haft fri i lang tid nu, vi træner d. 27 også spiller vi lige en træningskamp d. 28 mod Herfølge, også er der ellers lang ferie.
Kampen mod Herfølge bliver en slags ”For sjov” kamp. Vi stiller sandsynligvis op med et meget reservespækket hold.
28. December – Kamp mod Herfølge:Efter en for nogen hård træning i går, er vi klar til kamp nu.
Peter Ravn (U-18 målmand – Debut)
Eiriksson – Lustü – Askou – Schnedler
Henningsen – Thomas Olsen – Holst – Flinta
Lasse Rostholm (22 år – Debut) – Rasmus Johansen (21 år – Debut)
Kampen går i gang og vi skal vente 49 minutter før vi får en kasse. Lasse Rostholm bliver nedlagt i feltet, straffespark. Casper Henningsen sparker sikkert, 0-1. 8 minutter efter udligner Justice Christopher. Vi presser herefter på, men vores unge hold formår ikke score yderligere mod Herfølge’s stærkeste hold.
Herfølge 1-
1 Silkeborg:49” – 0-1 – Henningsen (Straffe)
57” – 1-1 – Justice Christopher
MOM: Casper Henningsen (8)
1. Januar – Nye spillere:Her i Nytår’s branderten har jeg IKKE sikret mig nye spillere, endnu. Jeg har dog skaffet to før tid, som kommer til klubben nu. Den ene er Yaro Yaro, og den anden er den 17-årige tidligere FC Midtjylland forsvar, Simon Kjær.
Han er en spiller jeg ser et kæmpe potentiale i. Han har kostet os 200 tusinde kroner, en billig handel for os.
Jeg har dog valgt og leje ham ud til vores samarbejdsklub Enköbing SK for resten af sæsonen, så han kan få noget erfaring.
23. Januar – 2 gode nyheder:I dag har jeg 2 super gode nyheder til jer.
Den første er at jeg har forhandlet en leje aftale på plads for resten af sæsonen med en ung spiller. 22 år gammel, spiller til daglig i København men for resten af indeværende sæson skal han styrke vores midtbane, Morten Bertolt.
Morten Bertolt:Alder: 22 år
Position: Midt - Midt
Værdi: 1,1 Mio.
Land: Danmark
Oprindelig klub: FC København
Styrker: Arbejdsstyrke & Teamwork.
Svagheder: Indlæg & Dribling.
Den anden nyhed er at vi i dag har fået 2 nye træningskampe på plads. Og nej, det er ikke mod Fredericia eller et eller andet tysk 3. divisions hold.
For et par dage siden kom der en mail hvor der stod Følgende:
Kære SIFVi er interesseret i 2 venskabskampe mod jeres hold. Vi planlægger en lille vinter tur til dejlige Danmark, og efter at have kigget på fodbold faciliteterne rundt omkring i landet er vi blevet enige om at jeres er perfekt.
Vi forventer i går med til 2 kampe på jeres hjemmebane (Silkeborg Stadion red.) og god modstand. Vi stiller forventeligt om med stærkeste hold og ser frem til en god tur.
Turen kommer til at foregå fra den 25. Februar til den 4. Marts.
Vores forslag er: d. 27. Februar – kl. 19:30
d. 4. Marts – 19:30
Venlig Hilsen CSKA MoskvaIngen tvivl om at dette tilbud blev modtaget med kyshånd og byen skal nu have stjerne som Daniel Carvalho og Vagner Love til byen. Stort.
For resten kan en 3. nyhed være på vej.
24. Januar – Afrikaner til Silkeborg:Endnu en spiller er blevet lejet for resten af sæsonen. Endnu engang har vi været på rov hos FCK og denne gang er det den afrikanske perle, Kwado Puko. Den 21-årige Angriber styrker bredden af truppen og er en fornuftig tilgang.
Kwado Puko:Alder: 21 år
Position: Angriber
Værdi: 350.000
Land: Ghana
Oprindelig Klub: FC København
Styrker: Flair & Acceleration
Svagheder: Tackling & Placeringsevne
Kwado Puko 5. Februar – Første kamp i det nye år:Transfer måneden, Januar, er ovre og vi er nu inde i ”gør klar til sæson opstarts måneden” som den populært kaldes.
I dag skulle vi møde Fredericia i den første kamp i det nye år.
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Iversen
Henningsen – Bertolt (Debut) – Holst – Flinta
Sveinsson – Puko (Debut)
2 spillere får debut, men den rigtige debut, første kamp i SAS ligaen venter en måneds tid i nu. Mindst.
Kampen går i gang, og Puko skal bruge 6 minutter, så har han lavet hattrick. Genialt. Efter 20 minutter bliver Puko nedlagt i feltet, Eiriksson sparker, målmanden parerer men Sveinsson er over riposten, 4-0 efter 20 minutter. Herefter slapper vi lidt af, og fører ved halvleg 0-4.
2. halvleg bliver ikke den store oplevelser grundet de mange udskiftninger, vi vinder kampen 4-0.
Fredericia 0–
4 Silkeborg:1” – 0-1 – Puko
4” – 0-2 - Puko
6” – 0-3 – Puko
21” – 0-4 – Sveinsson
MoM: Puko (10)
En forrygende debut fra Puko! Bertolt spillede til et 9 tal.
27. Februar – CSKA Kampen:Denne kamp kan jeg med ro i sindet kalde for den største kamp på dansk jord i meget lang tid. Vagner Love er blevet skadet, og er ude i 3 dage, han forventes tilbage til næste kamp. Ellers er holdet i stærkeste.
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Schnedler
Raun – Schmidt – Holst – Mubiru
Puko – Sveinsson
At det var en stor modstander vi skulle op imod kunne nemt ses på tilskuerantallet. 9152, det er mange, rigtig mange.
Vi sidder godt med de hurtige russere, og der går 52 minutter før første mål kommer i kassen. Fortjent nok, men lidt heldigt at bolden havner hos Daniel Carvalho. 0-1. Sjældent har jeg set så god stemning på et dansk stadion, tilskuerne giver den fuld gas. Efter 63 minutters spil scorer CSKA desværre igen, denne gang er det Kochubey. Tilskuerne holder dampen oppe og Iddi er også tæt på en reducering. Det bliver dog ved de 0-2. En god kamp med et fantastisk tilskuer opmøde.
Silkeborg 0-2 CSKA Moskva:
52” – 0-1 – Daniel Carvalho
63” – 0-2 – Kochubey
MoM: T. Raun (8)