27. August – Aab kommer til byen:SAS Liga kamp hjemme mod Aab, en svær kamp på papiret, en kamp hvor Aab er favoritter.
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Veller
Raun – Ørnskov – Nagel – Fabiano
Kim O. – Sveinsson
Ørnskov og Fabiano har fået genvalg på midten. En stor kamp for Fabiano, mod hans tidligere klub som valgte og lade ham gå på en fri transfer. Der er noget der skal bevises.
Kampen går i gang og til os og de 4500 tilskuer store ærgrelse kommer Aab foran efter 17 minutter, Daniel Mobaeck. Så tager Fabiano over, hans finter skaber utrolig mange chancer, og helt fortjent udligner han efter 28 minutter. Sådan. Vi bliver presset forholdsvis meget i bund, men holder 1-1 til pause.
2. halvleg er 8 minutter gammel så stryger Raun til baglinjen ind i panden på Kim Olsen, 2-1. Vi er på sejrskurs. Desværre er der efter 64 minutters spil en svensker der sætter en stopper for vores glæde, Mattias Lindstrøm, 2-2. Kampen bliver meget lige og fortjent nok ender den 2-2.
Lidt ærgerligt da vi var foran 2-1. Men sådan er spillet, og jeg er meget godt tilfreds med det ene point i en svær kamp!
17” – Daniel Mobaeck 0-1
28” – Fabiano 1-1
53” – Kim Olsen 2-1
64” – Mattias Lindstrøm 2-2
30. August – Midtuge runde:SAS Liga runde en onsdag? Der er ligesom noget der ikke passer sammen, men det var det der skete. Vi skal møde Viborg på udebane. En svær kamp!
Preece
Eiriksson – Askou – Veller – Schnedler
Raun – Ørnskov – Nagel – Fabiano
Kim O. – Sveinsson
En skadet Lustü sidder udenfor og så har vi rokeret lidt rundt nede bagved.
Kampen går i gang og efter 16 minutter sender Kim Olsen, Ebbe og jeg op ad stolen, et fantastisk hovedstøds mål bringer os foran, 0-1. Super start. Efter 32 minutter kommer Viborg desværre tilbage i kampen, først er det Steffen Højer og 2 minutter efter er det Jacob Olesen. Vi går til pause, bagud, 2-1.
Drengene får en opsang, for på trods af resultatet har vi spillet lige op med de grønne VFF’er.
2. halvleg går i gang. Efter blot 4 minutter gør Lasse Kryger tingene værre, 3-1 til de grøn blusede. Efter 69 minutter må Simon Nagel udgå med en skade, her kommer Runarsson ind. Det for sat gang i spillet. Vi spiller hurtigt nu, og efter 83 minutter giver det bonus da Fabiano bliver nedlagt i feltet, dommeren peger på pletten. Jeg giver Kim Olsen ansvaret for at skyde bolden i nettet. Han finter målmanden til den forkerte side, og 3-2. Minuttet efter er det Thomas Raun der er på spil, en sand solo tur ender med et spark der sidder solidt plantet i krogen, 3-3. Hvilket comeback af drengene.
Kampen ender 3-3. Vi får et point med hjem, efter at have været bagud 3-1, jeg er godt tilfreds.
16” – Kim O. 0-1
32” – Steffen Højer 1-1
34” – Jacob Olesen 2-1
49” – Lasse Kryger 3-1
83” – Kim O. (Straffe) 3-2
84” – Thomas Raun 3-3
31. August – What?Klokken er 8:00, 3 timer til træning. Jeg ligger i min seng og sover, og pludselig ringer Telefonen, jeg vågner og tager den. ”Hallo”, ”Det er Michael Larsen, kommer du snart? Vi skal lige have snakket om noget?”, jeg vidste straks at det var angående Simon Nagels skade i kampen i går. ”Jep, jeg kommer så hurtigt jeg kan”! Efter gårsdagens sene kamp kunne vi ikke tilse ham da skaden skulle blive kold eller hvad ved jeg, men de har først scannet ham nu. Michael Larsen er for resten en af holdets Fysioterapeuter. ”vroooum” og væk var Audi’en og jeg. Michael Larsen tager imod mig uden for klubhuset og vi går sammen ind, ”Ja, Simon (Nagel red.) har revet en hasescene over, det vil holde ham ude i 3-4 uger, jeg synes bare lige du skulle vide det!”, ”Tak Tak”. Og Michael var væk. Jeg kiggede på uret, 1,5 time til træning. Pyha!
6. September – Turen går til…..?Island! Hvad pokker skal du på Island tænker de fleste nok. Jeg skal skam op og se fodbold med Ebbe Sand. Danmark skal til Island for at spille kval. Kamp til EM, og vi har fået billetter. Vi slår hermed 2 fluer med et smæk, vi får mulighed for at se vores 2 islændinge, hvis de får spilletid, og vi får samtidig set Danmark spille.
Både Sveinsson og Runarsson starter på bænken. Efter 35 minutter scorer Jon Dahl kampens eneste mål, en iskold inderside, 0-1. Desværre får vi ikke flere mål, og vi får ingen SIF spillere på banen i denne omgang.
Heller ikke Okkonen fik spilletid i Finlands kamp mod Portugal, som Finland fik 1-1 i!
10. September – Rival opgør i TV:Rival opgøret mod ulvene fra FC Midtjylland, var af TV3+ valgt som dagens TV kamp. En spændende kamp på SAS Arena i Herning. Der var lagt op til braget med en noget ubehagelig udtalelse fra Erik Rasmussen men han fik dog et ligeså hårdt svar.
Preece
Eiriksson – Askou – Lustü – Schnedler
Raun – Schmidt – Runarsson – Fabiano
Kim O. – Sveinsson
Martin Ørnskov er desværre blevet skadet, men derimod er Steven Lustü tilbage.
Kampen går i gang, og det er 2 nervøse hold. Sådan virker det i hvert fald set fra sidelinjen af. Det er en meget lige første halvleg, med FCM med et lille overtag i spil og chancer. Vi er dog også godt med. Første halvleg slutter som den startede 0-0.
Det ligner det også i 2. halvleg, vi skal helt hen til det 84. minut før vi får en scoring. Hjørnespark til os, Raun sparker den ind over, der opstår klumpspil, netmaskerne flagrer, og vupti, ud af flokken kommer Stefan Schmidt løbende med hele holdet efter sig. Sådan, den tidligere Brøndby mands første mål. Vi vinder kampen på det mål. En dejlig sejr i Herning! Vigtigt.
84” – Stefan Schmidt 0-1
10. September – Liga stilling:Sådan ser Ligaen så ud, som i kan se er FCK trækket lidt fra, men det er meget lidt. Vi ligger rigtig rigtig godt placeret. Horsens sidder til gengæld rimelig isoleret i bunden.