Ny Angrebs duo hos FC FynFC Fyn har været aktivte på transfer markedet inden afslutningen af dette. To spillere er blevet hentet til
oprykningskandidate
rne, og det er ikke mindre end to "tidligere" talenter, den ene Michael Laursen fra Randers FC (Fri Transfer) og Morten Kronborg (tidl. Herfølge). Michael Laursen der har 13 kampe på u/17 landsholdet og 3 kampe på u/19 ses som den største indkøb af de to angribere, men kronjyden var meget ydmyg overfor handlen, "Morten og jeg skal lige lære hinandens spillestil at kende, og så lover jeg at der kommer mål" sagde Michael Laursen til TV2 fyn. Morten Kronborg der blev frigivet af Herfølge har spillet 2 u/17 landskampe, og han var fuldstændig enig med sin nye angrebskollega om at der nok skulle falde nogle mål fra de to i fremtiden. Umiddelbart efter præsentationen af de to spillere fik TV2 fyn en snak med manager Stephen Skouboe omkring de to nye indkøb. "Det er en fantastisk dag for FC Fyn, ikke nok med at vi har fået dem begge to gratis, så har de begge nok erfaring og nok talent til at trække vores hold frem imod en mulig oprykning".
Kampe spillet. 2.div - FC Hjørring 0-0 FC Fyn
2.div -
Næsby 3-0 FC Fyn
Cup -
FC Fyn 1-0 Jetsmark
2.div -
FC Fyn 2-1 Jetsmark
2.div -
Vejle II 5-1 FC Fyn
2.div -
FC Fyn 3-2 Søllerød-Vedbæk
2.div -
FC Fyn 1-0 Hobro
David vs. Goliath!Så kom lodtrækningen til 3. runde af Landspokalen, og sammen med FC Fyn blev selvste FC København trukket.
Flemming Østergaard (billedet) sagde til de fremmødte journalister "Godt nok har vi et samarbejde, men jeg kan love jer for at det ikke bliver nogen venskabskamp, vi er dog så heldige at vores egne udlånte ikke kan spille med", det var ikke muligt at få en kommentar fra FC Fyns manager Stephen Skouboe. I følge en presse meddelse udsent fra klubben skulle de være begejstret for lodtrækningen, citat "Det er bedre at møde dem nu, end i finalen". Kampen bliver spillet på Odense atletikstadion d. 20 september 2006.
Cup - FC Fyn 0-5
FC KøbenhavnTV2 Fyn Profilen, ugens gæst - Stephen SkouboeRapporter: "Velkommen til denne uges udgave af profilen, en udsendelse hvor vi går tæt på en af Fyns hotte navne i den forgangende uge. I dag har vi besøg af Manageren fra fodboldholdet FC Fyn, velkommen til Stephen"
Stephen Skouboe: Tak skal du ha'
Rapporter: Stephen, efter nederlaget igår til FC København i landspokalturnering
en, hvordan har du det så?
Stephen Skouboe: Jeg må sige at jeg ikke havde forventet at få tæv som vi gjorde igår, men vi må indse at de danske mestre er bedre end os pt. Man kan vel heller ikke forvente andet.. Dog havde jeg håbet på at skabe en overraskelse.
Rapporter: Giver nederlaget jer ikke større mulighed for at fokusere mere på oprykningen til 1. division?
Stephen Skouboe: Det kan man godt sige, men hvis vi skal op og spille på det niveau, så kræver det at vi kan tage store kampe og de mindre kampe uden at blive for overlegne. Jeg håber at drengene har lært noget af det nederlag til FCK, og at de går ud på banen på lørdag med den indstilling at det er en helt ny kamp som skal vindes.
Rapporter: Hvad er dit personlige mål for denne sæson?
Stephen Skouboe: Mit personlige mål er det samme som klubbens, oprykning... vi har truppen til det, med lidt held og en del vilje så er jeg sikker på at vi står i 1. division næste sæson, men det er kun et mål.. Hvis vi bliver i 2 div. så er det samme mål næste sæson.
Rapporter: Så du bliver hos FC Fyn selvom de ikke rykker op?
Stephen Skouboe: Hvis FC Fyn ikke rykker op, og jeg ikke får sparket.. Ja så bliver jeg, man forlader ikke et skib i dårlig stand, det er min filosofi.
Rapporter: Tak fordi du gæstede os idag, jeg er sikker på vi ses igen. Held og lykke med holdet.
Stephen Skouboe: Ja, selv tak.