AUGUST 2006
Veltins Arena (Arena AufSchalke)
Ja, så er der gået endnu en måned i det tyske. Jeg har endelig fået fundet mig en lejlighed i Gelsenkirchen, ca. 2 km. fra stadion.
Jeg savner lidt Danmark, mest min familie. Alt hernede er så nyt. Maden, sproget, kulturen, ja næsten alt. Men min modtagelse i klubben har været fantastisk. Alle i og omkring klubben er søde, og de bakker 100% op omkring mig og min spillestil. Fansene tilbeder mig nærmest som en gud. Det skyldes nok mest min fantastiske start på sæsonen.
De næste par uger står vi over for modstandere som Stuttgart og Leverkusen. Det er en måned jeg regner med masser af point.
Jubel efter scoringen til 2-0
Bundesliga; 1 spillerunde:Schalke 04 - Stuttgart 3-0 (1-0)
1-0 Søren Larsen (str. 45)
2-0 Krstajic (61)
3-0 Hamit Altintop (89)
MOM: Søren Larsen
Vi henter i dag en meget sikker 3-0 sejr hjemme over Stuttgart. Kampen startede ellers lige, men vi kæmpede os til et overtag. Det udmøntede sig i en scoring af Larsen på straffespark lige inden pausen. Efter pausen er vi klart det bedste hold, og scorer også yderligere 2 kasser. Først Krstajic på hoved, og Hamit Altintop med et dejligt afslutning. Dejligt med 3 point i sæson-premiren.
Peter Løvenkrands
Bundesliga; 2 spillerundeLeverkusen - Schalke 04 0-1 (0-0)
0-1 Peter Løvenkrands (72)
MOM: Manuel Neuer
Men nød og næppe hentede vi en smal 1-0 sejr ude over Leverkusen. Kampen var generelt meget lige, men vi har marginalerne med os. Og så står Manuel Neuer en pragt-kamp i kassen. Det enlige mål kommer 20 min. før tid, da Løvenkrands kommer igennem og score sikkert. De sidste minutter var meget nervepirrende, men vi holder stand og ligger nu nummer 2 i ligaen.
Schalke 04 skrev i dag kontrakt med det brasilianske "vidunderbarn" Kerlon. Kerlon har skrevet en 4-årig kontrankt med Bundesligaklubben. Kerlon om skiftet: "Det er selvfølgelig en drøm for mig at spille i Europa. At det lige blev Schalke 04, var fordi jeg kan øjne spilletid. I modsætning til andre stor-klubber som har kontaktet mig, var Schalke fast besluttet på at havde mig som reserve på førsteholdet" udtaler han på engelsk.
"Det er en super spiller vi har fået i Kerlon. Han har et kæmpe talent, og jeg ser store muligheder i ham. Men han har stadig meget at lærer, så han må pt. tage til takke med en plads på bænken", udtaler manager Mathias Huss-Hansen.
UEFA-CuppenLodtrækningen til UEFA-Cuppens første runde fandt i dag sted. Vi blev seedet, så dermed slap vi for modstandere som Sevilla og Newcastle. Vi trak et rimelig godt hold, idet Lokomotiv Sofia blev trukket op af hatten. Vi starter ude, godt nok på en neutral bane, og slutter hjemme på Veltins Arena. En fin lodtrækning for os, og jeg tror 100% på vi går videre til gruppespillet.
Lincoln og Løvenkrands jubler
Bundesliga; 3 spillerundeSchalke 04 - Nürnberg 1-0 (1-0)
1-0 Peter Løvenkrands (18)
MOM: Mladen Krstajic
Vi henter i dag en 1-0 sejr hjemme over Nürnberg. Det er jeg egentlig godt tilfreds med, men taget i betraktning af at vores skud statistik hed 21-6 så kunne vi sagtens havde vundet mere. Målet kom efter 18 min. af Peter Løvenkrands, der med et frækt skud fra kanten af feltet, overlister Schäfer i Nürnberg målet. Vi gav også debut til Kerlon i dag. han klarede sig fint, og var tæt på at score kort før tid. Men alt i alt er jeg godt tilfreds. Det ærgrer mig bare vi ikke udnyttede vores Chancer, da det havde kunne betyde en førsteplads i ligaen.
Stillingen efter 3 spillerunder: