home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  2 Brugere, 1238 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Job til unge under 18
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 Udprint
Forfatter Emne: Job til unge under 18  (Læst 124468 gange)
absalonsen
Gæst

Sv: Job til unge under 18
« Svar #165: 23 Jun 2009, 11:00 »

Det går bedre på det job, jeg overvejede at droppe. Har fået det, de skyldte mig (har endda fået for meget), så det kører fint nu. Smiley

Michaellaudrup
Reserveholdsspiller

« Svar #166: 23 Jun 2009, 11:06 »

Jeg er på udkig efter et nyt job, da jeg blev fyret i føtex. Smiley

Jeg har nogle  ansøgninger ude hos Sportsmaster, deres Nike-shop og til sidst har jeg søgt hos McDonalds i Solrød, jeg kender en som arbejder der, så jeg er rimelig sikker på at få det, da de ansætter 3-4 nye om måneden. Jeg har kun hørt godt om det arbejde, og min søster har selv arbejde der i en periode over fire år, og hun havde kun positiv ting om det, måske fordi hun også arbejde sammen med sine venner nogen gange.

Men jeg hælder mest til et job i Sportsmaster, da det lyder som et rigtig fedt job, og plus de søgte medarbejdere så har en chance. Jeg fik også lige skrevet in ansøgningen at jeg tidligere har været i praktik i Stadium - det kan da kun være et plus for mig, så er jeg sat lidt ind i hvad en sportsbutik går ud på.

Abasalonsen: Hvordan står den til, mht et nyt job?
Hvorfor du fyret?   Rullende Øjne Jeg arbejder selv i Superbest, og det er et kanon arbejde. Der er tit dage hvor du bare skal arbejde den første time, og så kan du gå og snakke de andre timer. Smiley og så der dogså visse fordele, når ting bliver forgammelt.  Opstemt

søgaard
Gæst

« Svar #167: 23 Jun 2009, 11:09 »

Hvorfor du fyret?   Rullende Øjne Jeg arbejder selv i Superbest, og det er et kanon arbejde. Der er tit dage hvor du bare skal arbejde den første time, og så kan du gå og snakke de andre timer. Smiley og så der dogså visse fordele, når ting bliver forgammelt.  Opstemt
Hvis alderen i hans profil passer, så er det ret sikkert, fordi at han bliver 18 i næste måned og så har mange butikker tendenser til at fyre deres medarbejdere, fordi de bliver for dyre. De vil hellere udnytte nogle 16 årige til 50 kr i timen end at have en 18-årig, som skal have det dobbelte i løn Smiley

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #168: 23 Jun 2009, 11:38 »

Det er ikke helt rigtigt, Søgaard Smiley

Jeg havde sagt op, og havde en månedsopsigelse, og havde aftalt med min chef at jeg ikke kunne arbejde om mandagen, da jeg gik til kørekort der. Det sagde hun så at det skulle hun nok finde en løsning på, og det skulle jeg ikke bekymre mig om.

Så en dag vej hjem fra skole i bussen, ringer hun og spørger om jeg kan komme på arbejde - det er en mandag. Der siger jeg så nej, det kan jeg ikke, vi har jo aftalt at jeg ikke skal arbejde om mandagen mere. Så siger hun, det har vi ikke aftalt. "Hvad satan?!" Så spurgte hun om jeg udeblev fra arbejde, det sagde jeg så ja til, da jeg ikke kunne arbejde om mandagen. Så sagde hun, du er fyret, du behøver ikke at komme mere.

plutonium
Manager

« Svar #169: 23 Jun 2009, 11:44 »

Jeg havde sagt op, og havde en månedsopsigelse, og havde aftalt med min chef at jeg ikke kunne arbejde om mandagen, da jeg gik til kørekort der. Det sagde hun så at det skulle hun nok finde en løsning på, og det skulle jeg ikke bekymre mig om.

Så en dag vej hjem fra skole i bussen, ringer hun og spørger om jeg kan komme på arbejde - det er en mandag. Der siger jeg så nej, det kan jeg ikke, vi har jo aftalt at jeg ikke skal arbejde om mandagen mere. Så siger hun, det har vi ikke aftalt. "Hvad satan?!" Så spurgte hun om jeg udeblev fra arbejde, det sagde jeg så ja til, da jeg ikke kunne arbejde om mandagen. Så sagde hun, du er fyret, du behøver ikke at komme mere.

Den kender jeg mange der har fået. Hvis man får sådan en aftale med sin chef, så skal man sgu have den på skrift! Der skal være en erklæring og en underskrift, når man er ungarbejder.

EDIT
Hvis chefen så siger 'HVAD? Tror du ikke på mig?', så svarer man: 'jo, men jeg er blevet taget i røven af en tidligere chef, og jeg vil bare helgardere mig. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på dig'

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

søgaard
Gæst

« Svar #170: 23 Jun 2009, 11:47 »

Heh, mit bud var ellers et andet godt bud, da Føtex plejer at smide samtlige af deres ungarbejdere ud, når de fylder 18 med mindre, at de mangler en i kiosken eller du vil blive kasseassistent Tunge

Men ved dig, så kan det jo heller ikke svare sig at have et arbejde, hvor I har en vagtplan, hvis chefen alligevel bare  kan ringe og sige, at I skal møde med et par timer varsel.

plutonium
Manager

« Svar #171: 23 Jun 2009, 11:49 »

Heh, mit bud var ellers et andet godt bud, da Føtex plejer at smide samtlige af deres ungarbejdere ud, når de fylder 18 med mindre, at de mangler en i kiosken eller du vil blive kasseassistent Tunge

Men ved dig, så kan det jo heller ikke svare sig at have et arbejde, hvor I har en vagtplan, hvis chefen alligevel bare  kan ringe og sige, at I skal møde med et par timer varsel.

Det kan hun heller ikke, men hvis han normalt skulle arbejde mandag, og hun så 'glemmer' at de havde en mundtlig aftale, så er det fyringsgrundlag!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-Benja-
Landsholdsspiller

« Svar #172: 23 Jun 2009, 11:52 »

Og det er takken efter to års hårdt arbejde Smiley
Jeg havde siddet i kassen i et halvt år, Søgaard.

plutonium
Manager

« Svar #173: 23 Jun 2009, 12:00 »

Og det er takken efter to års hårdt arbejde Smiley
Jeg havde siddet i kassen i et halvt år, Søgaard.

Har også arbejdet i Netto i 2½ år nu Grin

Da jeg var et par måneder fra de 18 år, så sagde min butikschef til mig, at jeg ikke skulle være nervøs omkring en fyring. De ville meget gerne beholde mig, selvom jeg nok måtte indse at jeg skulle lære at sidde i kassen. Det sagde jeg at jeg gerne ville, men de skulle ikke regne med at sætte mig i kassen fast. Så smilede hun bare og sagde fair nok, så må vi jo beholde dig på gulvet. Så jeg render rundt som den eneste 18-årige serviceassistent i distriktet til 100 kr. i timen Grin

Nu får vi så ny chef, men han har bare fået at vide, at jeg skal blive på gulvet, hvor jeg yder god kundeservice og altid arbejder stabilt. Det blev jeg godt nok glad for, at høre fra min (snart forrige) butikschefs mund Peace

Men jeg kan nok roligt kalde mig selv heldig, for havde det været Føtex eller lignende, så var jeg nok blevet smidt ud på røv og albuer for længst Shockeret

Blankesten
Førsteholdsspiller

« Svar #174: 23 Jun 2009, 12:03 »

det er altså ikke alle Føtex'er som smider folk ud når de bliver 18.
Føtex'en i Glostrup, har den del folk på 18 år, som ikke sidder i kassen eller i kiosken. De har 2 i slagteren som er 18, og 2 i kolonialen. Så det er altså ikke alle, der smider folk ud, så straks at de bliver 18 Smiley

EDIT:
Og de arbejder ikke fuldtids.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2009, 12:06 af Blankesten » Logged

!!  Supra Societatem Nemo  !!

Dullemus
Gæst

« Svar #175: 23 Jun 2009, 12:09 »

Jeg har for ca. 3 uger siden afleveret en ansøgning i bla. Fona og TP musikmarked, men har ikke fået noget svar endnu. Kan jeg godt tillade mig at ringe ud og spørge om de har set den, eller hvad skal jeg gøre?

MarcA
Ynglingespiller

« Svar #176: 23 Jun 2009, 12:11 »

Ja det mener jeg bestemt du kan - hvis de ikke har så forklar dem det du har skrevet i din ansøgning! Wink

MINE STRIBER ER RØDE OG HVIDE !

søgaard
Gæst

« Svar #177: 23 Jun 2009, 12:12 »

det er altså ikke alle Føtex'er som smider folk ud når de bliver 18.
Føtex'en i Glostrup, har den del folk på 18 år, som ikke sidder i kassen eller i kiosken. De har 2 i slagteren som er 18, og 2 i kolonialen. Så det er altså ikke alle, der smider folk ud, så straks at de bliver 18 Smiley

EDIT:
Og de arbejder ikke fuldtids.
Selvfølgelig er det ikke alle, som bliver smidt på porten, men hvis der på et år er 20 ungarbejdere, som fylder 18 år, så er det måske kun 5-6 stykker, som får lov til at blive i Føtex, mens resten bliver fyret. Jeg ved ikke om Føtex er blandt de bedre eller værre omkring dette. Men der er nogle steder, f.eks. specialbutikker, hvor deres ungarbejdere bliver fyret så snart de bliver 18, da de måske har 2 fuldtidsansatte og så to ungarbejdere og så kan budgettet ikke række længere.
Jeg har for ca. 3 uger siden afleveret en ansøgning i bla. Fona og TP musikmarked, men har ikke fået noget svar endnu. Kan jeg godt tillade mig at ringe ud og spørge om de har set den, eller hvad skal jeg gøre?
I langt de fleste tilfælde, så bliver din ansøgning smidt over i puljen af ansøgere, hvor de så ved mangel på arbejdere kigger på puljen. Så umiddelbart så ville jeg synes at du bare presser på, ved at ringe rundt, da de sikkert har gemt den i tilfælde af, at der skulle opstå en stilling.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2009, 12:13 af Søgaard » Logged

Suicide
Landsholdsspiller

« Svar #178: 23 Jun 2009, 12:18 »

Har også arbejdet i Netto i 2½ år nu Grin

Da jeg var et par måneder fra de 18 år, så sagde min butikschef til mig, at jeg ikke skulle være nervøs omkring en fyring. De ville meget gerne beholde mig, selvom jeg nok måtte indse at jeg skulle lære at sidde i kassen. Det sagde jeg at jeg gerne ville, men de skulle ikke regne med at sætte mig i kassen fast. Så smilede hun bare og sagde fair nok, så må vi jo beholde dig på gulvet. Så jeg render rundt som den eneste 18-årige serviceassistent i distriktet til 100 kr. i timen Grin

Nu får vi så ny chef, men han har bare fået at vide, at jeg skal blive på gulvet, hvor jeg yder god kundeservice og altid arbejder stabilt. Det blev jeg godt nok glad for, at høre fra min (snart forrige) butikschefs mund Peace

Men jeg kan nok roligt kalde mig selv heldig, for havde det været Føtex eller lignende, så var jeg nok blevet smidt ud på røv og albuer for længst Shockeret

Nu må slagteren hellere komme ind og forsvarer farverne for DanskSupermarked A/S.

Nu er det jo sådan at føtex og Netto er i samme kæde, hvorfor de overordnede regler er de samme, med hensyn til servicemedarbejdere over 18. Det ser vi helst ikke på gulvet, men vil helst have dem ved kassen, men mange steder gør man undtagelser i specielle tilfælde, sådan er det også ved os i Herning. Vi har en over 18 i slagteren, der er service, samt vi har nogle stykker i kolo, og i radio/tv.
Men langt de fleste servicer der bliver 18 ryger enten ud, eller op til kassen, hvis de har lyst og der mangles medarbejdere der.

EDIT: Kundeservice i Netto  Opstemt  Grin
Tjah, der skal vel ikke meget til, det kræver sgu lidt mere i den vigtigste del af kæden, føtex.
Det er jo trods alt os der kører med den højeste BA%

EDIT V2:
Selvfølgelig er det ikke alle, som bliver smidt på porten, men hvis der på et år er 20 ungarbejdere, som fylder 18 år, så er det måske kun 5-6 stykker, som får lov til at blive i Føtex, mens resten bliver fyret. Jeg ved ikke om Føtex er blandt de bedre eller værre omkring dette. Men der er nogle steder, f.eks. specialbutikker, hvor deres ungarbejdere bliver fyret så snart de bliver 18, da de måske har 2 fuldtidsansatte og så to ungarbejdere og så kan budgettet ikke række længere. I langt de fleste tilfælde, så bliver din ansøgning smidt over i puljen af ansøgere, hvor de så ved mangel på arbejdere kigger på puljen. Så umiddelbart så ville jeg synes at du bare presser på, ved at ringe rundt, da de sikkert har gemt den i tilfælde af, at der skulle opstå en stilling.

Jeg mener rent faktisk at arbejdsgivere er forpligtet til at svare på ansøgninger, så hvis du sender den anbefalet, og ikke har fået noget svar, kan du bevise at det ikke er tilladt. Tvivler dog på at du får ret meget ud af det, da de næppe gider ansætte en der anklager dem for alverdens ulovlige petitesser.
« Seneste Redigering: 23 Jun 2009, 12:22 af Suicide » Logged

Sådan gøres en entré i crewet!!

Citat af: Nekker
Jeg kan da godt komme forbi og lege stripper  Djævel

Rooland
Manager

« Svar #179: 29 Jun 2009, 21:47 »

Nogen der har efaringer med at arbejde i Blockbuster? Hvordan er forholdende? Holder man sig igang? Er det udfodrene? Møder man nye mennesker? Smiley

Nu hvor sommerferien er begyndt kunne jeg godt tænke mig et fritidsjob. Jeg tænker på Superbest eller Blockbuster, mest fordi begge butikker ligger utroligt tæt, hvor jeg bor og fordi jeg har hørt/læst så utroligt meget godt om fritidsjob i de butikker.

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 18 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010