home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 699 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Christian Sivebæk fortæller
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Christian Sivebæk fortæller  (Læst 4724 gange)
chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Christian Sivebæk fortæller
« : 14 Feb 2007, 19:29 »

Efter at have læst flere blogs herinde, fik jeg pludselig en idé til en nye blog. Det vil blive en noget anderledes blog fra min side af. Jeg vil skrive på en måde jeg aldrig har prøvet før. Derfor er det heller ikke sikkert det bliver en fantastisk blog, men jeg var træt af den gamle måde at skrive på, og måtte prøve noget nyt.

Den kommer til at følge talentet Christian Sivebæk. Jeg er manager i Aab, og er nået frem til sommeren 2008. Derfor bliver det lidt svært for mig, at beskrive Sivebæks første år i klubben, men jeg vil forsøge så godt jeg kan.

Da det som sagt er en ny måde for mig, at skrive blog, ville jeg blive rigtig glad hvis I vil komme med konstruktiv kritik, så jeg kan gøre den bedre. Husk kommentarer fremmer lysten til at skrive.!





2006  -  Efteråret

Sivebæk - I fars fodspor


Hej.. Har egentlig altid synes, at det at skrive dagbog var  for piger, og noget jeg aldrig ville komme til. Nu sidder jeg så og skriver, og kan næsten ikke ligge blyanten fra mig. Jeg hedder Christian Sivebæk, og behøver vel næsten ikke, at præsentere min familie, i hvert fald ikke min far. Ja, det er den kendte fodboldspiller, John Sivebæk. Han har været fast mand på det danske fodboldlandshold gennem en årrække. Så er der min mor, ja hende er der vel ikke så meget, at fortælle om. Hun er jo bare en ganske almindelig mor.
Navnet forpligter. Den har jeg hørt mange gange. Når en kendt fodboldspiller får en søn, er det da klart han også vil blive en stor fodboldspiller. Sådan er det i hvert fald, hvis du spørger pressen. Jeg er snart godt træt af, at blive sammenlignet med min far.

Jeg er Christian Sivebæk, og ikke John Sivebæk. Jeg er godt nok blevet sammenlignet meget med min far i min spillestil, og er også blevet spået en stor fodboldfremtid. Det tænker jeg dog ikke så meget på. Lige nu er jeg en del af FC Midtjyllands fodboldakademi, men har da et par gange været inde og snuse til første holdet.
Jeg spiller på højrekanten, og har af mange fået at vide, jeg gør det rigtig godt. Løbestærk, hurtig og nogle fremragende indlæg, er hvad jeg har fået at vide. Jo, jeg er da meget hurtig, og ligger da vist også op til et par mål engang i mellem. Men jeg er stadig ung, og meget kan gå galt endnu. Jeg tænker ikke så meget over min fremtid, men drømmer selvfølgelig, som så mange andre, om at blive en stor stjerne.
Jeg har det godt i FC Midtjylland. Det er et helt optimalt sted for mig til, at udvikle mit talent.
Jeg er efterhånden også ved at være fast mand på U-19 landsholdet, hvilket jeg er meget stolt af. Landsholdet er noget helt specielt, og jeg har store drømme om engang, at trække i nationaldragten på A - Landholdet. Det ville være helt fantastisk.


Som sæsonen her i Midtjylland skrider frem, udvikler jeg mig mere og mere. Det er nu ved, at blive vinterpause tid. En velfortjent pause synes jeg.

Jeg har spillet lidt på begge hold, men klart spillet bedst for reserveholdet. Desværre. Mine kampe med første holdet har ikke været den store succes, og jeg har da heller ikke rigtig været med i nogen af de store kampe.

På andet holdet er det til gengæld gået rigtig godt. Jeg har spillet lidt oppe i angrebet, da min træner tror jeg har talent deroppe. Det er der vist noget om, for jeg har da fået banket et par kasser ind. Det meste af tiden har jeg dog spillet ude på min højrefløj. Det er der jeg føler mig bedst tilpas. Jeg elsker at udfordre mine modstandere, finte dem eller bare løbe fra dem med min hurtighed. Dejlig egenskab, at have fået.
Min gode efterårssæson hos andet holdet har heldigvis skjult en skidt start på førsteholdet. Mine trænere har været godt tilfredse, og har sagt jeg ikke skal være ked af min start på første holdet. Jeg er jo stadig ung, og de forventede selvfølgelig ikke jeg ville gå direkte ind på førsteholdet. Det ville have været for meget forlangt. De synes jeg spiller med høj sikkerhed og tro på mig selv. At jeg har gået fint til opgaven på førsteholdet, og efter en rigtig god halvsæson på andet holdet, godt kan forvente noget mere spil i det nye år.
Det er jeg selvfølgelig rigtig glad for, at have fået at vide. Det er med til at styrke troen på, at jeg kan gå langt.
Jeg ser frem til det nye år, som forhåbentlig byder på spænding og også gerne noget førsteholds bold. Det kunne være stort.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #1: 14 Feb 2007, 19:35 »

Tillykke!!! Der er igen stor succes med din skrive måde
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #2: 14 Feb 2007, 19:59 »

Øhh, er det ikke lidt underligt at du er manager i åb, men fortæller fra en fcmuh spillers synsvinkel? Regner med det er en fejl.
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #3: 14 Feb 2007, 20:11 »

Øhh, er det ikke lidt underligt at du er manager i åb, men fortæller fra en fcmuh spillers synsvinkel? Regner med det er en fejl.
Nej.. Det er ingen fejl. Jeg køber Sivebæk i næste transfervindue. Men ville bare have hele hans karriere med. I næste opdate vil der ske noget, der har med Aab at gøre.
« Seneste Redigering: 14 Feb 2007, 20:38 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #4: 14 Feb 2007, 20:37 »

2006 - December (Start)

Bud efter Sivebæk junior



Jeg vågnede op en morgen hjemme hos mig selv. Kl. var 9.00, og jeg skulle til lidt let træning med førsteholdet i FCM om et par timer. Jeg havde fået lov af mine trænere, til at træne med førsteholdet her i et stykke tid. Det mente de jeg var god nok til, og sagens kunne klare rent fysiks.
Jeg gik ud i køkkenet hvor min mor og far allerede sad klar med morgenmad. Det var nu ganske normalt, og jeg var på nuværende tidspunkt ikke klar over, hvad denne dag skulle byde på.

“Hej Christian. Er man frisk i dag.?” Det var min træners ord, da jeg ankom til træningen.

“Hej. Ja, jeg er frisk. Klar til en dejlig hård træning.” Svarede jeg.

Men det blev bestemt ingen hård træning , nej der blev faktisk slet ingen træning for mig. Jeg skulle til et eller andet møde, om noget med min fremtid, var hvad jeg nåede at høre alt imens jeg hurtigt blev trukket med ind i klubhuset, og videre ind i et mødelokale.
Inde i lokalet sad bestyrelses formand Jens Ørgaard, og en anden mand i pænt tøj jeg ikke kendte. Jeg selv havde bare almindeligt træningstøj på, og følte mig en smule dum.
Træneren, som havde fulgt mig ind, bad mig sætte sig ned ved bordet, og gik efterlod mig derefter alene med de to fine mænd. Ørgaard kendte jeg godt. Han havde jeg snakket med før. Men ham den anden mand, gjorde mig en smule utilpas. Hvad ville han dog mig.?
Ham og Ørgaard sad og roede med noget papir, og bad mig vente et øjeblik. Alt imens de roede med deres papir, sad jeg og kiggede lidt rundt i lokalet. Men så faldt mit blik pludselig på et mærke på manden jakke. Der var et lille fodboldlogo. Jeg vidste godt hvem dette logo tilhørte. Aab. Det var et lille logo fra den nordjyske klub Aalborg boldklub.
De havde netop op til denne sæson fyret deres manager, og en ny og ukendt var blevet ansat. Jeg kendte ham ikke, men han havde nu efter en halv sæson i sin nye klub gjort det rigtig godt, og holdet lå godt til i ligaen. Han havde hentet en del talenter, og var af den holdning, at et fodboldhold skal bestå af både unge talenter og erfarne spillere.

Nå, det er så dig, som er Christian.? Spurgte manden pludselig. Jeg var dybt væk i mine egne tanker, og opfattede først sendt hans spørgsmål. I mellemtiden havde Ørgaard grebet ind, og klaret svaret for mig.
Nu sad de to mænd og talte lidt om mig, og min præstation indtil videre i denne sæson. Jeg kunne bare kigge til, og vente til de spurgte om noget.

“Jamen det lyder jo ganske imponerende” Sagde manden så.
“Ja, det er skam en talentfuld ung mand du sidder over for” Svarede Ørgaard.

“Men lad os komme til sagen Christian”. “Denne mand er talentspejder, og repræsentant fra Aab, som du kan se. Han er her fordi deres manager er interesseret i, at tilknytte dig deres trup. Han har været ude at se dig et par gange, og er simpelthen gået hen og blevet så vild med dig, at han er ville til at smide penge på bordet for, at få dig til Nordjylland.”

Woow, tænkte jeg. Kunne det virkelig være rigtigt. Var der virkelig en klub, som ville betale penge for, at få mig til at spille for dem.

“Vi har efter lang tids overvejelser besluttet, at det er op til dig om du vil skifte. Vi har valgt at acceptere tilbuddet på dig, og vil nu overlade resten til dig. Hvis du vil skifte er det dét du gør, vil du hellere blive her, bliver du her. Vi vil ikke stå i vejen for dig.
Men gå du nu ned og træn med de andre, så kontakter jeg dig om et par dage, og spørger om du er kommet frem til noget.”


Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige. Det her var virkelig for vildt til, at kunne være sandt. Jeg vidste ikke hvad jeg skulle sige, men rejste mig fra stolen, sagde tak og gik ned til de andre for, at træne lidt.

Det var min værste træning nogensinde. Aldrig har jeg gjort det så skidt. Men jeg kunne bare ikke koncentrere mig. Ville bare hjem, og få tænkt alt det her igennem. Det var så uvirkeligt, men alligevel så virkeligt.
Mine forældre blev meget stolte, men sagde det var vigtig at passe på. Min far, som har stor erfaring med sådan noget, tog en lang snak med mig. Det hjalp meget, og jeg vidste nu præcis hvad jeg ville…
« Seneste Redigering: 14 Feb 2007, 22:25 af chelsea-4ever » Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #5: 14 Feb 2007, 22:11 »

Dit billede er ikke af Jens Ørgaard. Tror det er af Claus Bertelsen eller sådan noget...
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #6: 14 Feb 2007, 22:17 »

2006 - December (Slut)

Aab skriver med unge Sivebæk



Jeg vågnede op, og var fuldstændig svedig. Det var i dag jeg skulle give Jens Ørgaard mit endelige svar på hvad jeg ville. Jeg var slet ikke i tvivl om hvad jeg ville, men derimod hvordan jeg fik sagt det til ham. Jeg var nervøs for hvordan han ville reagere. Nervøs for hvad han ville gøre. Ville han lykønske mig? Eller ville han blive skuffet, og bare sige held og lykke?
Jeg gik i bad, og fik vasket sveden fra natten væk. Jeg var alene hjemme den morgen, da mine forældre var taget ud at rejse.

Jeg fandt noget tøj frem, og klædte mig på. Jeg havde ikke taget mit pæne tøj på, men bare et par jeans, min fodboldtrøje med mit favorit hold Chelsea og så en langærmet trøje udenpå. Det behøvede vel ikke være så pænt. Jeg skulle bare melde min beslutning til Lynge, tage hjem og pakke og være klar til en køretur til det nordjyske.!

“Jeg ønsker at skrive kontrakt med Aab, og dermed forlade Midtjylland” Sagde jeg til Jens, da jeg var kommet ind på hans kontor.

“Jamen så tillykke med skiftet. Jeg er selvfølgelig glad på dine vegne, og håber det bedste for dig. Men husk blot. Når du løber på banen for Aab´s førstehold, så skænk os lige en tanke.” Sagde Jens, med et lille grin på munden.

Det vil jeg gøre.” Sagde jeg med et smil den anden vej.

Inden jeg skulle gå, skulle selve kontrakten lige skrives under. Det gjorde jeg med stor stolthed og glæde. Jens ville så sende det videre til Aalborg, så jeg ikke skulle tænke mere på nu. Jeg var om kort tid Aab spiller - Helt vildt.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #7: 14 Feb 2007, 22:20 »

Dit billede er ikke af Jens Ørgaard. Tror det er af Claus Bertelsen eller sådan noget...
Det var da utroligt så meget jeg gør forkert - Ej, tak fordi du siger det. Søgte bare på google, og da jeg ikke ved hvordan han ser ud, så var det lidt svært.
Men har du ikke noget, at sige om selve bloggen.?  Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

SLEORT
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #8: 14 Feb 2007, 22:43 »

Kan da godt lige komme med en kommentar. Synes måske der er gået lidt hype i det med at skrive bloggen fra en anden persons synsvinkel, men udover det, synes jeg du gør det ganske udmærket, og historien bag er fin!
Logged


chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #9: 14 Feb 2007, 22:50 »

Kan da godt lige komme med en kommentar. Synes måske der er gået lidt hype i det med at skrive bloggen fra en anden persons synsvinkel, men udover det, synes jeg du gør det ganske udmærket, og historien bag er fin!
Ja, det er rigtig. Men gør det sådan set bare for, at prøve at skrive en blog på en anden måde.
Men kan godt se hvad du mener.
Eller tak for kommentaren.! Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Tribute
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #10: 14 Feb 2007, 22:55 »

Dit billede er ikke af Jens Ørgaard. Tror det er af Claus Bertelsen eller sådan noget...

det er Jens Østergaard.. der er ikke andre klubdirektører der ser så dumme og inkompetente ud Grin
Logged

BOYKOT EA GAMES!

JimmyGP
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #11: 14 Feb 2007, 22:58 »

det er Jens Østergaard.. der er ikke andre klubdirektører der ser så dumme og inkompetente ud Grin

hedder han ikke ørgård?
Logged

- Veni, vidi, vici -

cralle
Gæst
 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #12: 14 Feb 2007, 22:59 »

Bliv ved du skriver på en god måde. Keep that good work
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #13: 15 Feb 2007, 09:04 »

Bliv ved du skriver på en god måde. Keep that good work
Tak for det.. Så vil jeg da fortsætte.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #14: 15 Feb 2007, 09:08 »

det er Jens Østergaard.. der er ikke andre klubdirektører der ser så dumme og inkompetente ud Grin
Har også skiftet billedet en gang.. Før havde han vist nok ret med, at det var forkert.



hedder han ikke ørgård?
Jo, det gør han.  Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010