home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 732 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Christian Sivebæk fortæller
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Christian Sivebæk fortæller  (Læst 4723 gange)
Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #15: 15 Feb 2007, 09:15 »

nogen gode updates..... bliv ved med det flotte arbejde
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

mrfair
Gæst
 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #16: 15 Feb 2007, 09:30 »

Det virker meget lovende, det her.
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #17: 15 Feb 2007, 09:33 »

Januar 2007



Efter en herlig nytårsaften fejret med vennerne og kæresten, vågnede jeg op hen ad 12 tiden. Jeg lå der alene i min seng, og kom så til at tænke på, at transfervinduet nu var åbent, og jeg hermed var Aab spiller. Det var da vist også blevet fejret i går med vennerne. Da klokken slog 12 var det ikke blot tid til et nyt år, men også et nyt kapitel i min fodboldkarriere.
I overmorgen ville jeg blive hentet af en repræsentant fra Aab, og kørt hen til fodboldakademiet hvor jeg skal bo. Jeg får mit eget lille værelse. Fra akademiet til træningsanlægget, og stadion vil der være meget kort, så jeg kan bare gå eller evt. tage cyklen. Det synes jeg er dejligt. Det var jeg nemlig også vant til, at kunne gøre i FCM.
Dagen var meget hurtigt ovre. Jeg spiste noget fastfood, selvom jeg normalt holder mig fra det. Det smager ikke godt, og så har man heller ikke godt af det. Men noget skulle jeg have ned, og nu hvor mine forældre ikke lige var hjemme, var fastfood godt nok.

Nu var dagen kommet, og jeg skulle snart præsenteres for mine nye holdkammerater. Jeg havde haft en lille snak med manageren i Aab, og han fortalte mig jeg ville starte på andet holdet, og nok spille der sæsonen ud.
Det var fint nok for mig, selvom jeg i FCM var blevet lovet noget førsteholds fodbold. Det går jeg hermed glip af, men de skal jo også lige se mig an og lære mig af kende.

Det regnede en smule, da bilen fra Nordjylland ankom. Jeg steg hurtigt ind, og bilen satte i gang. Der blev ikke snakket meget under køreturen. Manden, som var kommet kendte mig knapt, og havde vel bare fået at vide han skulle hente en ung mand ved navn Christian og køre ham hertil. Jeg ville heller ikke selv begynde en snak, lænede mig bare tilbage i sædet, tog min mp3 - afspiller frem og sad bare og lyttede, samtidig med jeg prøvede at følge lidt med. Jeg havde været i Aalborg før. Havde også spillet fodbold på Aalborg stadion før. Så helt nyt var det hele da ikke.

Vi nåede frem, og regnen var begyndt at tage fat. Det blæste også en del, men på trods af det, trænede førsteholdet ufortrødent, så jeg da jeg kom hen til stadion hvor jeg havde aftalt at mødes med truppen.
Manageren kom hen til mig, afbrød træningen, kaldte spillerne til sig, også dem fra andet holdet og præsenterede mig kort.
Han sagde jeg skulle gå ind og få noget træningstøj på, og så komme ud til de andre og træne med. Jeg skulle træne med andet holdet til at starte med.

Efter træningen gik jeg “hjem” til akademiet, fik min nøgle til mit værelse. Det var værelse nr. 8, mit favorit tal. Jeg gik op til mit værelse, låste døren op og gik ind. Det var ikke så stort, men godt nok til mit behov. Der var tv, lille bad med toilet, seng, sofa og et lille bord med to stole til. Helt fint til mig. Jeg ville gå ned og få noget mad i fælles rummet, men mødte da jeg gik ud af døren min “nabo”. Jeg synes at have set ham før, men kunne ikke lige huske hvor. “Hallo” havde han sagt. Han var ikke dansk, det kunne man også tydelig se. “My name is Nicolás” sagde han så. Nicolás Millán, det var stor talentet fra Chile. Jeg præsentere mig selv, og vi blev enige om, at gå ned og spise sammen. Det var fin mad.
Jeg gik op på mit værelse. Det havde været en dejlig dag, og i morgen vil blive endnu bedre. Jeg skal præsenteres på et pressemøde i min nye klub Aab.




Jeg var meget spændt den morgen. Jeg havde sovet fint, men var nu kommet til at tænke på pressemødet. Jeg ville gå ned og spise morgenmad, men havde pludselig ikke lyst til noget mad. Jeg var for spændt. Jeg havde fået af vide af både min far og manageren, at det ikke var noget vildt, og jeg ikke skulle være nervøs men blot nyde det.

Mit navn blev sagt, og jeg gik langsomt, men selvsikkert ind. Satte mig på en stol ved siden af min nye manager, og smilte. Det her kunne jeg lide. Det var fedt.
Jeg skulle ikke selv sige noget. Min manager førte ordet, og bad journalister om ikke, at spørge. Jeg kunne ellers godt have tænkt mig at snakke, men det var vel bedst lige at starte stille ud. Det var et forholdsvis kort møde, og jeg kunne hurtigt komme hjem, og gøre mig klar til noget træning.
Det er jo vinterpause, og der går derfor noget tid inden der rigtig skal spilles kamp. Derfor skal der trænes og gøres klar til forårssæsonen. For mit vedkommende bliver det jo for andet holdet, men det er nu også fint.




Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #18: 15 Feb 2007, 09:34 »

nogen gode updates..... bliv ved med det flotte arbejde

Det virker meget lovende, det her.
Tak til begge.. Rart at høre nogen kan lide ens arbejde.! Wink
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #19: 15 Feb 2007, 09:44 »

Der kommer en opdate mere, og så er det tid til sæson start.
Men da jeg i spillet er nået helt frem til den næste sæson, tænkte jeg om det var okay jeg sprang en sæson frem, og så fortsatte derfra.
Jeg tror personligt det vil gøre bloggen bedre, da jeg så kan skrive noget mere detaljeret om kampe osv. Det kan jeg ikke så godt med den anden sæson, da det er noget tid siden jeg har spillet den.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #20: 15 Feb 2007, 10:00 »

kommer den idag!?
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #21: 15 Feb 2007, 10:16 »

Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #22: 15 Feb 2007, 17:59 »

Juni/Juli 2007




Hej dagbog, du må undskylde jeg ikke skriver før nu, men jeg har virkelig ikke haft tid.
Jeg tror vi skal lave en regel eller aftale. Jeg skriver til/i dig hver halve år, og fortæller hvordan det går. Selvfølgelig vil jeg da også skrive hvis noget stort finder sted. Men ellers tror jeg, at jeg vil holde mig til det halve år. Mere bliver der nok ikke tid til, efter min travle dagligdag i min nye klub.!
Starten i min nye klub har været hård, og jeg skal lige tilpasse mig systemet her.
Jeg kan rigtig godt lide manageren for holdet, og jeg tror også han har et godt øje til mig. Selvom jeg havde fået at vide, jeg kun skulle spille på andet holdet, har jeg da fået et par kampe på førsteholdet. Det er jeg meget glad for.

Jeg kan også godt lige trænerne, og de andre spillere har taget pænt i mod mig. I hvert fald på andet holdet. Førsteholdets spillere er det ikke blevet til så meget snak med, men det kommer vel.
Jeg vil ikke rigtig komme ind på nogle bestemte kampe i sæsonen, da det kan være meget svært at huske, når det nu er så lang tid siden jeg har spillet de fleste. Men jeg nyder livet, og synes virkelig det er sjovt at spille. Vi har et fantastisk hold, med en masse unge fantastiske talenter.
Atmosfæren er god, og der har ikke rigtig været nogen skænderier. Jeg har fået min højrefløj, og min træner er vist ganske tilfreds med min præstation. Det har fået ham til et indkalde til et møde mellem ham og mig, hvor han vil præsentere mig for planerne med mig i den kommende sæson. Det skal blive spædende, at se om jeg kommer op på første holdet, eller om han stadig mener jeg har brug for lidt udvikling. Jeg føler mig klar, og er parat til at gribe chancen hvis den skulle komme.

Mødet med min manager gik rigtig godt. Han præsenterede mig for planerne, og sagde jeg nok ville skifte lidt mellem holdene. Jeg ville nok ikke blive fast mand, men det var helt sikkert jeg ville få spilletid. Det lovede han mig. Jeg skal starte lidt nede på andet holdet, og vil så blive taget op på førsteholdet, når han føler tiden er inde til det.
Det er jeg godt tilfreds med. Klubben blev nr. 3 i ligaen, men vandt pokal turneringen. Klubben er derfor i den nye sæson klar til at tage udfordringen op med FCK, og vinde Superligaen. Jeg mener klart vi har truppen til det. Der er blevet hentet et par nye spillere, og jeg mener klart vi har et hold, som kan vinde.
Kristian Bak Nielsen er en af spillerne, som er blevet hentet. Ham kender jeg jo fra FCM, og han er en kanon dygtig forsvarsspiller. Der er også blevet hentet nogle nye talenter til klubben. Her taler jeg om Laudrup brødrene Mads og Andreas. Derudover er også hentet Dennis Høegh og Rang Shawkat. Alle nogle spændende spillere jeg ser frem til, at spille sammen med. En anden spiller jeg også glæder mig til at spille sammen med er Rasmus Würtz. En fantastisk midtbane spillere. Alt i alt en meget spændende trup, at skulle spille sammen med.

Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #23: 15 Feb 2007, 19:43 »

igen en rigtig god update.... bliv ved med et hårde arbejde
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #24: 16 Feb 2007, 00:19 »

Et år senere

Juli 2008



Der er nu gået godt et år siden jeg sidst skrev, og der er sket en masse.
Jeg startede nede på andet holdet. Det var egentlig fint nok, for det er en fantastisk trup med mange store talenter. Jeg spillede vel halv tid i angrebet, og halv tid ude på min højrefløj. Det var sjovt at prøve, at spille angreb, men jeg har det nu bedst ude på min højrefløj, hvor jeg kan bruge min hurtighed og teknik. Specielt min teknik har jeg udviklet rigtig meget. Jeg har gode indlæg, men er bestemt også farlig på mine afslutninger.
Jeg har haft et fantastisk år i Aab, og er nu fast mand på førsteholdet. Helt fantastisk.
Jeg spiller ude på min højrekant, og holder en spiller som Martin Ericsson ude på bænken. Det er jeg vildt stolt over. Jeg vil ikke rigtig gå i detaljer, for de fleste kampe ligger mig fjernt. Alle de gange jeg er løbet på banen for et “stort” publikum, har bare været fantastisk.
At vi så samtidig vandt mesterskabet er jo bare endnu mere fantastisk, og at jeg skulle være med til det i blot mit andet et i klubben var bare fedt.

Desværre formåede vi ikke at forsvare vores pokal turnerings titel. Det blev et exit i semifinalen, hvor vi ikke formåede, at slå FCK. Så var det jo godt vi lige fik sat dem på plads i ligaen.
I Royal League røg vi ligeledes ud i en semifinale. Vi mødte Esbjerg, og de var simpelthen bare bedst over de to kampe vi spillede. Mere er der ikke, at sige til det.
Europæisk set var det en lidt skuffende sæson. Vi havde i form af vores pokalturnerings sejr sidste år sikret os en plads i UEFA cuppen. Vi gik sikkert videre fra første kval runde efter, at have slået et bulgarsk hold.
I anden kval runde stod den så på Grasshopper fra Schweiz. Der vandt vi smalt over to kampe 5-4. Derpå var vi kvalificeret, og klar til første Runde. Det skulle samtidig blive endestationen for denne gang. PAOK fra Grækenland var lige det bedre end os, og vandt samlet 2-1 efter to kampe.
Det må gøres bedre i næste sæson, hvor vi jo efter at have vundet det danske mesterskab skal spille CL fodbold. Den største turnering. Det bliver nok vildt spædende og en stor udfordring for os. Samtidig skal vi også have forsvaret vores Danske mesterskab, som jeg ser meget frem til. Vi har et fantastisk hold, og kan bestemt blande os i mesterskabs kampen.
Alt i alt en spændende sæson vi har foran os. Det skal nok blive spændende, og ikke mindst sjovt.!


Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

MisterFCK
Gæst
 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #25: 16 Feb 2007, 01:47 »

Så fik jeg lige læst bloggen. Jeg må sige at det er rigtig spændende at læse. Det fangede mig virkelig Smiley
Fortsæt det gode arbejde Wink
Logged

Mickelborg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #26: 16 Feb 2007, 09:26 »

de er rigtig spændende at læse dine updates
Logged

Brøndby IF - Tottenham hotspur

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #27: 16 Feb 2007, 10:02 »

Så fik jeg lige læst bloggen. Jeg må sige at det er rigtig spændende at læse. Det fangede mig virkelig Smiley
Fortsæt det gode arbejde Wink
Takker - Godt at høre det fangede dig, og jeg vil da prøve, at fortsætte i samme stil.!

de er rigtig spændende at læse dine updates
Tak..
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #28: 18 Feb 2007, 15:07 »




Juli - August - September 2008

 


Hej dagbog. Kunne ikke vente et helt halvt år med at skrive. Jeg har virkelig en masse, at fortælle. Vi er i slutningen af september måned, ligaen er godt i gang, og du skal da også høre lidt om vores situation i det europæiske. Der er også spillet en kamp i pokal turneringen, og den vil jeg da også kort komme ind på.



Super Cup Finale, Danmark



Den første “rigtige” kamp i denne sæson, skulle spille mod sidste års vinder af pokal finalen, og toer i SAS ligaen, FCK.
Det så på forhånd ud til at blive en svær kamp, der skulle kæmpes hårdt for at vinde. Jeg var med fra start ude på min højrefløj, og jeg var meget opsat på at vinde. En god start er altid godt, både for selve holdet og mig personligt.
Det begyndte da også rigtig godt. Trond Andersen, og siden Rada Prica giver os den perfekte start. På under fem minutter bringer de os i front med 2-0 efter en halv times spil. Det rystede FCK, men gav til gengæld mig “blod på tanden” til at prøve noget. Og mon ikke jeg fik sat gang i festlighederne.

Jeg scorer to mål på mindre end fem minutter, og sender FCK helt ud af denne kamp. Det første mål falder efter 40 min. Spil, og det næste kun et par minutter efter. Intet mindre end fantastisk. Ved min anden scoring går det hele amok, og hele holdet kommer for at omfavne mig.
Det var dermed med en helt fantastisk følelse, vi kunne gå til pause. Vores manager var intet mindre end imponeret, og det var svært at holde koncentrationen, og høre efter hvad vores manager sagde. Men det gjorde ikke så meget, for selv han var lidt ude af den, i hvert fald et par minutter, men så fandt han ud af det måske ikke var så passende, og at kampen ikke var færdig endnu. Tværtimod, der ventede en hel halvleg forude, og FCK er bestemt et godt hold.

Men nej, de kunne intet stille op. Vi kørte en sikker sejr hjem. FCK fik dog lige et såkaldt “trøste mål“, med omkring 5 min. Tilbage af kampen.
Det var en helt fantastisk kamp, men vi må nu ikke glemme det “bare” var en Finale, og der forud venter 33 liga kampe, pokal kampe, Royal League kampe og selvfølgelig også noget europæisk fodbold. Det skal blive spændende, men også hårdt.




SAS Ligaen



I SAS ligaen, eller også bare Super ligaen er der nu spillet 13 kampe. Det er endt med 10 sejre og 3 nederlag. Det giver os en første plads i ligaen, med seks point ned til nærmeste forfølger FCK. Det er en rigtig god start vi har fået, og jeg er sikker på det vil fortsætte i fremtiden. Vi har fået spillet flere unge spillere ind på holdet. Bl.a. min “nabo” Nicolás Millán. Han er hentet op fra reserve holdet, og er har fået en håndfuld kampe på førsteholdet. Også Mads Laudrup har været oppe at snuse lidt, efter vores midtbane duo, Trond Andersen og Rasmus Würtz fik nogle forholdsvis lange skader. De er dog begge godt på vej tilbage. Trond Andersen er begyndt, at træne igen, mens Würtz endnu ikke er klar til det endnu. Der skal dog ikke gå mere end to uger, før han skal kunne vende tilbage på træningsbanen igen. Det bliver godt, for selvom Mads bestemt ikke er nogen dårlig spiller, så har Trond og Rasmus lige lidt mere rutine. 
Altså en god start på denne udgave af ligaen. For mit eget vedkommende er det både blevet til asists, men også et par mål. Rigtig dejligt.!




Pokal turneringen



Her er der ikke så meget, sige. Vi har kun spillet en enkelt kamp i denne turneringen. Det var mod Prespa, fra en noget lavere række end os. Det blev da også til en sikker sejr.
Vi vandt 3-1, og det tilmed med et mål fra min side.
Der er ellers ikke så meget at sige til denne kamp. Vi spillede mod et meget svagere hold, og en sejr var påkrævet.!




Europæisk - CL og UEFA Cup



Vi skulle jo spille Champions League, dette blev dog forholdsvis hurtigt ændret til noget UEFA cup fodbold, og til sidst endte det med ingenting.

I CL anden kval runde, skulle vi møde islandske Valur. Det blev noget skuffende til 1-1 på udebane, men hjemme viste vi hvem der var bedst. Vi vandt sikkert 4-0, og gik dermed sikkert videre.
I tredje kval runde skulle vi så møde det stærke tyrkiske hold Fenerbahce. Det viste sig, at være for stor en mundfuld for os, og vi tabte samlet efter to kampe 2-1. Egentlig et fint resultat, men bare ikke godt nok til videre avancement. Det er lidt ærgerligt, men så røg vi jo i UEFA cuppens første runde. Der skulle vi op mod et stærk Zaragoza hold. Vi vidste det ville blive svært men troede fuldt ud på det, da vi gik på banen i Aalborg.

Og den selvtillid skulle vise sig, at være nok til at stjæle en sejr. Det var en meget tæt kamp hele tiden, men til sidst lykkedes det os lige at hive en 1-0 sejr hjem. Det var et selvmål fra en Zaragoza forsvarer, kan sku ikke lige huske hvem. Men det var vist en af de gode. Hææh.! Dejligt resultat, men de skulle vise sig også at have noget  held.
Vi tog til Spanien, selvfølgelig med selvtilliden i top. Det var en tæt kamp. Zaragoza kom dog foran efter omkring 15 min. Den stilling holdte helt frem til slutningen af kampen, og vi var stort set sikre på en forlængelse. Men det skulle gå galt. Ca. et minut inde i overtiden fanger en Zaragoza spiller bolden i feltet, og scorer. Så ærgerligt.!
Men desværre status efter kampen. Vi var alle meget nedtrykte, og manageren prøvede uden det store held, at muntre os lidt op ved at fortælle os, vi havde spillet en god kamp. Men der skulle lige gå et par dage inden vi klar igen. Det var vildt ærgerligt, men der er jo ikke noget, at gøre ved det.

Jeg synes alt i alt vi har haft 3 gode måneder, og glæder mig som et lille barn til de fremtidige kampe.
Skal der lige siges en negativ ting herfra må det være, at jeg i den sidste Super liga kamp i denne måned var så uheldig, at løbe ind i en skade. Et trælår, som vil holde mig ude i en uges tid. Lidt surt, men trods alt godt det ikke var noget slemt. Jeg kommer hurtigt i gang igen. Med min spilleglæde lige for tiden, skal der meget til at slå mig ud.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Christian Sivebæk fortæller
« Svar #29: 18 Feb 2007, 21:14 »

Jeg var ikke selv 100% tilfreds med den seneste opdate..
Så den næste opdate, som kommer, vil være noget anderledes sat op.!
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010