home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 430 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  Asiatisk fodbold: Ulsan Hyundai (Sydkorea) -> Geylang United (Singapore)
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilket asiatisk land skal jeg starte i?
Malaysia
- 0 (0%)
Kina
- 1 (4,5%)
Singapore
- 0 (0%)
Hong Kong
- 4 (18,2%)
Indien
- 1 (4,5%)
Australien
- 5 (22,7%)
Sydkorea
- 9 (40,9%)
Indonesien
- 2 (9,1%)
Antal Stemmer: 22

Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Asiatisk fodbold: Ulsan Hyundai (Sydkorea) -> Geylang United (Singapore)  (Læst 6047 gange)
labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Asiatisk fodbold: Ulsan Hyundai (Sydkorea) -> Geylang United (Singapore)
« : 11 Feb 2007, 16:03 »

Er der stemning for en Asiatisk blog?
« Seneste Redigering: 14 Feb 2007, 13:57 af labomb » Logged

7kfum
Gæst
 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #1: 11 Feb 2007, 16:04 »

JA!
Logged

Dusty78DK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #2: 11 Feb 2007, 16:15 »

Ja, det kunne da være spændende.  Thumbs Up

Bare vær opmærksom på at de kan have nogle rimelig strenge regler og at pengene er meeeeeget små i forhold til ambitionerne (i hvert fald de fleste steder)

Har stemt Indonesien fordi Japan ikke er med. Øv, dumme licenser  ticked off
Logged

chelsea-4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #3: 11 Feb 2007, 16:16 »

Ja - Det kunne være spændende.!
Altid sjovt, at høre om nogle lidt anderledes hold.
Logged

Brøndby IF & Chelsea FC

7kfum
Gæst
 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #4: 11 Feb 2007, 16:17 »

Jeg har stemt Indien.. Smiley
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #5: 11 Feb 2007, 16:32 »

Afstemningen kører frem til efter FCK-kampen... vil gerne igang med at spille ;-)
Logged

Juanito
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #6: 11 Feb 2007, 16:47 »

Det lyder meget spændende, og hvis det er velskrevet, så er jeg klart en fast læser.

Jeg stemmer sydkorea. Smiley
Logged

Practise makes Perfect!

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #7: 11 Feb 2007, 16:49 »

Du kan kigge på mine tidligere blogs: Ipswich Town og Lillestrøm blogsene om du kan lide stilen...
Logged

Juanito
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #8: 11 Feb 2007, 16:58 »

Du skriver godt, og gode resultater, efter hvad jeg sådan lige kan se.
Men jeg synes nu der mangler lidt personlighed over din skrivestil.
Det vil sige, du skriver egentlig bare resultater, køb og salg, og sådan. Det jeg synes gir en blog det sidste pift, er indlevelsen og managerens liv, lidt mere at fortælle sit liv end klubbens resultater og præstationer. Smiley
Logged

Practise makes Perfect!

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #9: 11 Feb 2007, 19:17 »

Afstemningen er nu slut... og demokratiet har talt.... den asiatiske turne starter i Sydkorea
Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #10: 11 Feb 2007, 21:39 »


Første stop for Sir Bomb Johansen bliver Sydkorea.




Nærmere destination bliver denne smukke havneby, Ulsan, hvor det lokale hold Ulsan Hyundai, rygtes at have ansat den ukendte danske manager Sir Bomb Johansen, som ingen udover præsidenten, Yu Kwan-Hong, i klubben kender til.

Klubben Ulsan, som er ejet af Hyundai-koncernen, blev grundlagt i 1983, og blev medlem af K-League i 1984, som er den betegnelsen for den bedste række i Sydkorea.

Klubben vandt sit første mesterskab i 1996. Herefter var der en tør periode i klubbens resultater indtil klubben kom tilbage som en mangtfaktor i koreansk fodbold med 2.pladser i hhv. 2002 og 2003. Kulminationen på dette kom til udtryk da klubben hjemførte deres andet mesterskab i 2005, og det er derfor en forsvarende mesterklub, Sir Bomb Johansen får ansvaret for.

Den koreanske fodbold-legende, Cha Bum-Keun, stod i spidsen for klubben i perioden 1991-1994.


Ulsans logo


K-League blev grundlagt i 1983, og er en af de mest succesfulde asiatiske ligaer. I 1994 blev navnet K-League som vi kender det i dag, og har hele tiden ekspanderet med 14 hold i 2006. De fleste af klubberne er ejet af store koreanske virksomheder eller institutioner. K-League er en lukket liga uden op- og nedrykning. Dette håber man dog på vil ændre sig fra 2007 sæsonen, hvor K2-league skal agere rækken under K-League. Og der arbejdes ligeledes på at indføre en K3 engang i fremtiden. Der er en start - og en slut sæson, hvor de 14 klubber hver møder hinanden 1 gang i både start- og slutsæson, hvilket giver 26 kampe ialt på en sæson. Vinderne af start delen og slut sæsonen, kvalificerer sig til playoff, sammen med de to klubber med de højeste point gennemsnit, hvor man møder hinanden ude og hjemme i semifinalerne, og finalerne spilles ligeledes ude og hjemme. Vinderen af finalen bliver kåret som koreansk mesterhold, hvilket giver deltagelse i Asiens Champions League. Seognam Ilwha Chunma er det mest succesfulde koreanske hold gennem tiderne med ikke mindre end 7 nationale mesterskaber!! Ulsan har til sammenligning kun 2 nationale mesterskaber.

Turneringens største stjerne er i øjeblikket Ulsans, Lee-Chun Soo. Tidligere har spillere som Alpay (Incheon Utd), Gabriel Popescu (Suwon) og Josip Simic (Ulsan) spillet i K-league.



Flg. hold er medlemmer af K-League:

 Busan I'Park
 Chunnam Dragons
 Daegu FC
 Daejeon Citizen
 FC Seoul
 Gwangju Sangmu Phoenix
 Gyeongnam FC
 Incheon United
 Jeju United FC
 Jeonbuk Hyundai Motors
 Pohang Steelers
 Seongnam Ilhwa Chunma
 Suwon Samsung Bluewings
 Ulsan Hyundai Horang-i

Regler i K-League:

Hvert hold må max have 3 udlændinge i truppen, og klubberne må ikke have en målmand med udenlandsk pas.
Udskiftningsbænken er på 6 mand, heraf skal den ene være målmand


« Seneste Redigering: 11 Feb 2007, 22:17 af labomb » Logged

labomb
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #11: 11 Feb 2007, 23:38 »



PRESSEMØDE HOS ULSAN HYUNDAI!!

Den forsvarende sydkoreanske mesterklub, Ulsan Hyundai, har højst overraskende valgt at ansætte den totalt ukendte Sir Bomb Johansen, som den manager, der skal bygge videre oven på sidste sæsons mesterskab.

Sir Bomb Johansen: "Jeg vil først gerne takke præsidenten for at give mig chancen for at stå i spidsen for en af asiens allerstørste klubber. Det er en stor chance for mig at få tildelt denne opgave, og selvfølgelig er jeg under stort pres fra starten af fra omgivelserne, fans og pressen, da jeg ikke er den mest erfarne manager, klubben kunne ansætte. Dog er jeg yderst fortrøstningsfuld over egne evner".


Ulsans præsident ved pressemødet


Shanghai Post: "Hvordan kom du overhovedet i betragtning til jobbet?"

Sir Bomb: "Jeg mødte præsidenten under VM i 2002, som repræsentant for Hyundais aktiviteter i Danmark. Jeg var egentlig herude for at tale om Hyundai koncernens virke i Danmark og Skandinavien, men ret hurtigt kom vi til at snakke om fodbold, da begge landshold havde stor succes i den indledende runde, og vore grundlæggende idéer om fodbold viste sig at være meget ens. Præsidenten sagde dengang at han måske havde et job til mig for Ulsan engang i fremtiden. Jeg trak på smilebåndet over det og tænkte ikke mere over det, da telefonen en dag ringede. Det var præsidenten der ringede og bad mig om at tage tilbage med Korea med det samme. Ulsan havde problemer. Deres hidtige manager havde valgt at sige op, pga. manglende tid til familien og pressens snagen i hans privatliv. Jeg blev så tilbudt jobbet og jeg tøvede ikke et sekund med at sige ja tak til jobbet.

Shanghai Post: " Hvad mener De så at kunne tilføre Ulsan?"

Sir Bomb: "Jeg forventer at kunne tilføre spillerne en mere individuel profil, hvor holdet dog stadigvæk er i front, som er foreneligt med den koreanske kultur. Men jeg vil se følelser hos den enkelte spiller og udvikle profiler som kan begå sig i europæisk topfodbold. Så jeg vil satse på en del unge fremadstormende koreanske talenter, som har nogle individuelle færdigheder, så de ikke bare bliver en spiller i mængden, af gode loyale spillere."

Shanghai Post: "Hvad er målsætningen for den kommende sæson?"

Sir Bomb: "At forsvare mesterskabet og få spillet et stærkt ungt hold sammen, som kan vinde mange år fremover. Derudover at få solgt min. 1 spiller til europæisk fodbold til gavn for det koreanske landshold"




Ulsan Hyundais trup ved sæsonstart: 1/3-2006

Målmænd:

Kim Ji-Hyuk (24 år)
Park Dong-Suk (24 år), hentet i Seoul for 500.000 kr
Yang Dong-Won (19 år) hentet i Daejeon for 140.000 kr

Forsvarsspillere:

Vinicius (29 år), brasilianer
Cho Se-Kwon (27 år)
Park Byoung-Kyoo (24 år)
Seo Duk-Kyoo (27 år)
Park Dong-Hyuk (26 år)
Yoo Kyung-Ryul (27 år)
Kim Hyun-Ki (20 år) hentet i Hummel Korea for 40.000 kr
Shin Young-Chul (20 år) hentet i Seongnam for 120.000 kr

Midtbanespillere:

Hwang Kyoo-Hwan (19 år) hentet i Suwon for 500.000 kr. Forventes at få gennembrud denne sæson!
kim Sung-Kil (22 år)
Lee Sang-Ho (18 år)
Kim Joon (19 år), hentet i Suwon for 20.000 kr.
Byun Sung-Hwan (26 år)
Park Kyoo-Sun (24 år)
Lee Jong-Min (22 år)
Lee Jae-Dong (19 år) hentet for 550.000 kr i Pohang

Angrebsspillere:

Lee Chon-Soo (24 år), stjernespilleren for klubben og koreanske landshold. Jagtes af europæiske storklubber.
Machado (30 år), brasilianer og er noteret for 2 A-landskampe.
Leandrao (22 år), ung brasilianer
Lee Sung-Yae (29 år)
Yang Dong-Hyun (20 år)
Choi Sung-Kook (23 år)

Spillere markeret med blåt er de vigtigste spillere i hver kæde.


Lee Chun-Soo forventes at blive en afgørende faktor i denne sæson for Ulsan
« Seneste Redigering: 12 Feb 2007, 14:05 af labomb » Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #12: 12 Feb 2007, 00:17 »

Dine blogs er som regel udemærkede og denne ser også god ud, men prøv lige at finde et bedre billede af deres holdlogo, for det er meget sløret Peace
Logged

Soccerpop
Gæst
 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #13: 12 Feb 2007, 00:18 »

Lige en ting til... Som jeg har skrevet før så husk at skrive hvis du laver betydelige ændringer i updaten ellers er det meget uoverskueligt.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Asiatisk fodbold
« Svar #14: 12 Feb 2007, 00:24 »

nice start om en liga man aldrig høre noget om regner med at skulle læse med her
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010